Skocz do zawartości

[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł


PoleK

Rekomendowane odpowiedzi

Na 100% nie znajdziesz nic. W tej cenie Convoy, z mocą, jest nie do przebicia. Jego wadą jest osprzęt - ogniwo czy ładowarka. Te dwie rzeczy często są droższe niż sama latarka. Polecam poczekać na wypowiedzi innych, może jednak jest jakieś cudo które Ci podpasuje, ale nadziei bym sobie nie robił.

Niekoniecznie droższe od samej latarki, ale jak ktoś lubi przepłacać to jest pole do popisu. Sam Convoya 2.1A z Chin kupiłem za jakieś 25zł. Do tego ładowarka, miałem już do aku 18650, ale 13zł za LiitoKala Lii 100 to grzech nie brać :) I jeszcze z lolegro dwa ogniwa po 6zł -samsung 2900mAh. Obecnie używam kupionego kiedyś panasonica 3100mAh i fakt kosztował wtedy ponad 20zł. Ogólnie rewelacja. Uchwyt na kierę od hińczyków 10zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę popłynąłeś z ceną Convoya ;) Z ogniwami z odzysku można szaleć, zrobię Ci test różnymi prądami i będziesz mieć kilka razy większą pojemność w tym samym ogniwie, ale to nie istotne teraz. Jeżeli faktycznie ta pojemność jest realna, to dobra cena. Nowy Panasonic 3400 oscyluje w granicy 20 zł, ale to i tak inwestycja na długi, długi czas. 

Z tym przepłacaniem jest sprawa dyskusyjna. Nie każdy życzy sobie latarkę na kierownicy. Chcąc iść na kompromis dostają mniejszą moc, lecz produkt wyglądający jak typowa lampka rowerowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie popłynąłem. Obecnie jest promo i cena to 35zł. Gdy ją brałem w czerwcu cena była niższa i jeszcze zbiłem ją punktami. Wyszło dokładnie 25.08zł i nie wybrzydzałem z kolorem diody ;) Żeby nie było w załączniku zamówienie.

Aku teoretycznie od zaufanego sprzedawcy, nowe. Zobaczymy.

Też bym wolał coś stricte na rower, ale przy tych kosztach i możliwości wykorzystania paluchów 18650 do czołówki i power banku nie widziałem lepszej alternatywy.

post-111762-0-99569700-1504538565_thumb.png

Edytowane przez Pigipon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sansei6, będziesz miał wenę to zrób reckę, przyda się na pewno. Osobiście na bank nie kupię w tej cenie. Gdy była za około 150 zł, to był by miodek.

 

hanus,

 

Convoy s2+ fabryka, 2.1A

 

KH7sAfI.jpg

 

SolarStorm by China

 

1vsuopd.jpg

 

 

Wniosek wyciągnij sam :) Odległość od ściany ~ 2.5 metra. Obie na trybie max. 

 

Spoko tylko jak na refie op świecić taką mocą dalej tak żeby nie oślepiać siebie z bliska i z daleka ludzi w aucie?(ja nie lubię nocą świecić opór żeby po zgaszeniu latarki coś jeszcze widzieć)

Spory kąt świecenia się wydaje jak na 2,5m w lesie to pewnie w porządku ale na asfalcie?

Nie lepiej mieć węższy strumień można było by go puścić dłużej po asfalcie.

Solarstorm lepsza mi się wydaje na bika jedynie co tylko cieplejsza barwa bo białe sobie obrzydziłem.

I po co ładować tyle lm i przyzwyczajać oczy do tak mocnego światła z bliska. W zupełności smo i 250-350lm to aż nadto i o ile dłuższa żywotność baterii.

Co do samej latarki s2 o tyle fajna że może służyć też na inne wypady np namiotowe i cenowo niezbyt droga.

Edytowane przez Stanko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy ją brałem w czerwcu cena była niższa i jeszcze zbiłem ją punktami

 

Fajnie, a bierzesz pod uwagę że punkty mało kto ma, jak wchodzi dopiero w temat ? Druga sprawa, mówiłem o standardowej cenie. Czasami jak się trafi wyprz, to też można chapnąć je w niezłej cenie.  

 

Stanko, ludzie robią daszki, przykrywają i inne cuda. Osobiście uważam że nic nie zastąpi dobrego ustawienia. Próbować z daszkami itp. możesz. Koszty tego są niemal zerowe. To świecenie się wydaje spore na fotce, w praktyce jak wyjedziesz z takim światłem w ciemność, ewidentnie brakuje mocy na boki. W lesie to kompletna kaplica. Przy fatalnym oświetleniu boków można dostać gałęzią po pysku w lesie, coś o tym wiem ;) Lumeny, temat rzeka. Zawsze ich mało, szkoda tylko że w praktyce powyżej 2.8A w diodę mało kiedy jest potrzebne. Fakt że sam wspominałem jakiś czas temu że mam 3.4A, a aktualnie jeszcze zwiększam, ale mam świadomość tego co robię. Są hardkorzy walący i 10A w diodę (np. przy c8), ale to już grzejnik, nie latarka.

Edytowane przez Dziubek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, a bierzesz pod uwagę że punkty mało kto ma, jak wchodzi dopiero w temat ? Druga sprawa, mówiłem o standardowej cenie. Czasami jak się trafi wyprz, to też można chapnąć je w niezłej cenie.  

Mój błąd, ale za samą rejestrację wpada już 50. Nawet bez punktów obecne 35zł to fajna cena. Regularnej 50zł i więcej od lolegrowych pośredników z Chin nawet nie brałem pod uwagę. To tyle  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dziubek, jakbyś jeszcze kiedyś wyhaczył taką promo jak kiedyś na nowego (srebrnego) s2 (16usd) to podeślij proszę - niby mam jakiegoś chińczyka na cree, ale fajniej mieć dodatkowo sprawdzonego i polecanego convoya, który (jak wspominałeś w recenzji) da radę w standardowym użyciu nawet bez modzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy convoy da się radę w fabrycznym stanie. Nie trzeba dopłacać do srebrnego. Jakie ma być tego Convoya przeznaczenie że chcesz koniecznie srebrny?

 

EDYTA :

 

Masz akurat wyprz za 16$ srebrny https://www.gearbest.com/led-flashlights/pp_641210.html

Edytowane przez Dziubek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głównie mi chodziło o różnicę między convoyem i czy są jakieś plusy. Cena zbliżona do srebrnego convoya i duża przecena, stąd pytanie. Nigdzie nie mogę się dokopać jakie tryby świecenia ma latarka i jaki czas działania na poszczególnych trybach. Macie jakieś info?

 

oczywiście pytam w kontekśie latarki na rower

Edytowane przez wiktorgu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówimy o jakimś tam hardkorze w lesie to i owszem zgodzę się. Tyle że to jakiejś skrajne warunki i nocy rajd.Do normalnej jazdy o ile chodzi o samo przemieszczenie się wystarczy nawet 150lm no i odpada problem marnowania światła na oświetlania całego pobocza strasząc dzikie zwierzęta które w ogłupieniu wskoczy na drogę.

Jeśli chodzi o asfalt to imo lepszy jest węższy strumień który idzie ustawić dalej( wyżej reefa) w przypadku op już tak wysoko nie podniesiemy nie oślepiając innych no a i tak cała wiązanka gdzieś rozejdzie się w mgle wiem to z doświadczenia.Jednak duża dioda i płytki reef dużo światła idzie w bok a tym samym zużycie prądu w takiej sytuacji to musiałbym mieć zapas akumulatorów i co godzinę wymieniać akumulator no i jeszcze co noc ładować.

Oby się ci hardkorzy nie zdziwili kiedy im usmaży się dioda i zostaną  w czarnej d...

 

Chodzi mi o to że lumenów nie brałbym jako podstawowy argument bo w pewnym momencie robi się już przerost formy nad treścią ludzie po prostu mają mydlenie oczu tymi lumenami dla mnie optymalna ilość na drogę i kompromis to 150-300lm takich realnych. Może być i 1000l ale i tak ponad połowa ucieknie w boki i górę i realnie wykorzysta się mniej.

Ja tam załadowałbym jakąś diodę xpg,xre to już jest kosmos mniejsza dioda w małym reefie ideał bo jakieś tam skupienie jest a przy tym latareczka niewysilona.

 

Wiktorgu ja bym takiej nie kupił. Reef op na rower średnio się nadaje, tylko smo. OP fajne do rozbijania namiotu i oświetlenia czegoś na podwórku, żeby jeszcze proporcjonalnie dioda była mniejsza do reefa i jego głębokości to może i op dało by radę.

Edytowane przez Stanko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

BLF A6 XPL 1600Lumens 7/4modes EDC LED Flashlight 18650 Sale - Banggood.com   a co powiecie o tej latarce? Wygląda zacnie.


Na pierwszy rzut oka to mi przypomina Convoya S6, z innym sterownikiemi i diodą XPL .
a S6 świeci trochę węższym światłem niż S2+. Wg. mnie na rower to tak bardziej jako "długie" światło 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, srebrny już zamówiony. Dlaczego srebrny? Ano przede wszystkim dlatego, że m.in. na Twoim blogu latarkowym przeczytałem, iż zrobili dobrą robotę wprowadzając zmiany :) Obecnie latarka ma służyć zarówno na rower jak i latarka codziennego użytku. Doczytałem oczywiście, że zwykły Convoy spokojnie da radę, ale jeśli małym kosztem mogę mieć coś lepszego, gotowego na ew. "zachcianki" (czyt. upgrade'y) w przyszości, to czemu nie.

BIG dzięki za link i dzielenie się wiedzą, która była mi bardzo pomocna w moim wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanko, myślałem kiedyś nad takim czymś, ale moim zdaniem ta diodka (XPG), w pojedynkę nie ma sensu w tej latarce. Do tripla ją dają. Mam gdzieś te diody, mogę zrobić kiedyś porównanie.

 

sobollo, super że czytasz moje wypociny ;) No jak by nie patrzeć jest to krok w dobrą stronę. Ale jak masz zamiar modyfikować od A do Z, to i tak bazowa podstawowa wersja najlepsza. 

Edytowane przez Dziubek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanko, myślałem kiedyś nad takim czymś, ale moim zdaniem ta diodka (XPG), w pojedynkę nie ma sensu w tej latarce. Do tripla ją dają. Mam gdzieś te diody, mogę zrobić kiedyś porównanie.

 

 

A to czemu miałem dereelight cl1h v4 i powiem ci xp-g dawało bardzo fajny spot reef op podobny bardzo z bliska wystarczająco spill który po 15-20 m ginie jednocześnie nie powodując u innych kierowców frustracji sama wiązka na dużo więcej metrów zaświeci co jest ważne na ulicy przy większych prędkościach jednocześnie kąt spotu nie jest uciążliwy dla innych użytkowników. Ogólnie podobnie co xp-e r4 tylko ciup więcej światła.

 

Właśnie ustawiłem sobie latareczkę identyczna jak ten convoy na xp-e r4 e35 fenix smo i powiem ci że na 50lm jest naprawdę bajka na jakieś 10-15m w zupełności oświetla boki za zasięg to wiele metrów przed nami spokojnie na asfalt na wsi(dla niektórych wartość lm może wydawać się śmieszna ale w realu nic śmiesznego nie ma). Sama wiązka jest o wiele węższa niż powyższych. Przy pełnej mocy na 225lm nie powiem żeby oślepiało ale już jest mało przyjemnie i może to irytować kierowców,pieszych i innych rowerzystów(Dodam że zasięg z tych 225lm wychodzi 130-150m sprawdzone w zależności od pogody na asfalcie pod kątem oczywiście sporo mniej jeśli ma być przyjazna. Do tripla ją dają ale na asfalt uczęszczany ani na ścieżki rowerowe gdzie korzystają inni użytkownicy nie nadają się walą po oczach przecież wiesz bo się znasz na tym. Łatwo wyobrazić sobie że ktoś z naprzeciwka idzie bez latarki albo ma lampkę 20-50lm i raptem dostaje oczach, podobnie z samochodem.

 

Ja niestety dostrzegam coraz więcej tego problemu i zaczyna być to irytujące. Niestety latarka która świetnie sprawdza się w pustym lesie jako halogen niekoniecznie sprawdza się innych przypadkach.

Edytowane przez Stanko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, ja patrzę na latarkę Convoy jako lampkę z kolimatorem z reguły, na refach używam tylko jako "długie", a i tą rolę ma u mnie c8. Więc nie ma co ich równać.

 

To że ludzie śmieją się z lumenów to olej. Najwięcej zabawy mają Ci co najmniej się znają. Ich interesują tylko liczby, nie patrzą że latarka po włączeniu daję naprawdę dużą moc. Grunt aby było się czym chwalić. Ja mam latareczkę Nitecore Tube, na max jak włączysz (ma dwa tryby), spokojnie oświetlisz pokój do jasność w której można coś szukać, bądź przesiedzieć np. przy przerwie w zasilaniu. Jej moc to szalone 45 lumenów... Nie świeci daleko, bo nie ma refa. Dioda rozświetla wszystko dookoła. 

 

Sens tripla to inna bajka, przy rowerze mocy aż za nadto, w stosunku do możliwości aktualnie dostępnych optyk. Różnica w cenie to też dyskusyjna sprawa. Moim zdaniem lepiej zejść z lumenów i dać jedną dobrą diodę z kolimatorem. Tobie lepiej jeździ się, jak widzę, z OP, no i dobrze. Najlepiej niech każdy sam sobie dobierze światełko do swoich potrzeb. Nic nie stoi na przeszkodzie aby mieć mega moc w lampce, ale niech będzie w zapasie. Jechać na full, by oświecać coś co oświecają np. latarnie jest bez sensu.

 

Nie tylko z lumenami jest problem, ogniwa 18650 pokroju Ultraszajs, to też porażka z którą się walczy. Niestety wielu w zaparte idzie że to są prawdziwe pojemności i dobre akusy. No fakt, dobre że hej.

 

AusMhUs.jpg

 

 

Realna pojemność akumulatora Ultraszaj 4200 mAh. Test na obciążeniu 2.8A. Próg rozładowania jest mocno optymistyczny, bo w praktyce "odcięcie" będzie na poziomie 3V, jeśli cokolwiek zadziała i odetnie zasilanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co się 8 lat temu sprawdzało przy mniejszych diodach xre,xpg,xpe itd nie będzie się sprawdzać przy tych paliwożernych diodach a nawet jak się da podobną ilość lumenów to zasięg zdycha. To tak jak z tabletami nie popracują tak długo stare nokie. Kiedyś się tak nie zwracało uwagi bo zamiast świecić 3 godziny pełną mocą świeciły 2 coś. Trustfire i ultrafire były na porządku dziennym szału nie robiły ale demonów na nich nie wieszali.

Jak są latarnie to w ogóle wystarczą tylko punktowe typu kellys twins.

Z tą pełną mocą to chyba trzeba być albo jakimś mocarzem typu Kelly McGarry albo lubić po prostu wozić ze sobą zapasowe akumulatory ale zdarzają się też goście z nyktofobia tych wyjątkowo nie lubię spotykać ani na rowerze ani w aucie ani pieszo i nikomu nie życzę z takimi typkami się mijać.

 

Co do aku mam lg niebieskie 18650 bardzo chwale sobie i cenowo też fajne końca nie widać starcza na jakieś 15-16godzin.

 

A tu 225lm

lum2.jpg

i 50lm według producenta

lum.jpg

 

 

Edytowane przez Stanko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualne diody nie są mega mocne na standardzie, tylko podrasowane drivery w latarkach dowalają im ile wlezie. Zauważ że wszystkie markowe produkty, pod względem lumenów, często przegrywają z Convoyem. Tam się patrzy na to, czego tutaj czasem brakuje.

 

LG, SONY, Sanyo / Panasonic to naprawdę dobre marki. Ale wszystko co ma ultra czy fire w nazwie, omijać jak ognia.

 

Fajnie to wygląda jako EDC w domu, na mieście może nie być tak różowo. Ale jak wspomniałem, lampkę należy dobierać pod siebie. Niestety z racji nie dostępności realnych testów wielu lampek, tylko danych producenta, mamy jak mamy. 

Edytowane przez Dziubek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...