Skocz do zawartości

[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł


PoleK

Rekomendowane odpowiedzi

Czy da się kupić gdzieś same 'głowice' (nie wiem, jak się to poprawnie nazywa) z kolimatorem? Mam metalową latarkę z akumulatorkiem LI18650 2600mAh 3,7V i z diodą osadzoną na płytce, która ma opis CREE XMK (cokolwiek to znaczy). Latarka ma wbudowany moduł ładowarki i power banku. Niestety 'głowica' jest dosyć długa / głęboka i światło z latarki wychodzi dosyć mocno skupione w punkt. Czy można to jakoś zmienić? Nie znam się kompletnie na latarkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Ilia napisał:

https://allegro.pl/latarka-utorch-xpl-jak-convoy-s2-i7656161264.html

Koledzy, co powiecie na temat latarki z tego linku? Lepiej oszczędzić parę złotych czy od razu lepiej brać Convoa?

tutaj jest dobre porównanie :
https://diodek.pl/utorch-xpl-v6-sfa-0010-tansza-alternatywa-dla-convoy-s2/

Ja używam Convoy S2+ i jakbym miał kupować drugi raz to kupiłbym go ponownie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką, jak na zdjęciu poniżej. Niestety nie znalazłem w sieci informacji na jej temat. To produkt 'marketingowy', który dostałem jakiś czas temu. Świeci mocno w kilku trybach (3 stopnie mocy światła stałego, stroboskop i s.o.s.). Ten moduł za głowicą ma z drugiej strony wejście USB (power bank) i gniazdo ładowania. 

Edyta: ta głowica jest odkręcana w całości i można dodatkowo odkręcić pierścień od szkiełka i wyjąć bebechy z tej głowicy. Z drugiej strony odkręca się 'kapsel' od baterii. Połączenia są uszczelnione o-ringami na końcach gwintu. 

20181108_132352.jpg

Edytowane przez Eazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupić może by się dało, trzeba poszukać, ale problem przy mocowaniu może być z gwintami i wkręceniem jej. Przy tego typu kombinacjach, szukaniu itp. na Twoim miejscu kupiłbym od Chińczyków s2+ , dołożył ten kolimator i już. Zabawy z tym może być więcej ni to warte. A i efekt niepewny. Wybór należy od Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda po rozkręceniu (to z zielonym pierścieniem to szybka na reflektorze). Wymiary samego reflektora to 28mm długości (ze zdjętym szkiełkiem) i 34mm średnicy na zewnętrznym pierścieniu. Szybka ma średnicę 35mm. W tej latarce wygodne jest to, że mam wbudowaną ładowarkę i wystarczy tylko kabel podpiąć :) Dlatego kombinuję, żeby ją przerobić. Oczywiście o ile w ogóle można dokupić takie elementy. 

20181108_140135.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem szkoda zachodu. Same wysyłki wyjdą połowę wartości Convoya z Chin. Jak dla mnie zostaw ją sobie, dokup s2+ od chinola, zmień reflektor na kolimator i za 40-50 zł masz latarkę rowerową. Tą aktualną może mieć jako światła "długie".

Co do zabawy, dzięki, ale mam świecidełka w kolejce czekające na testy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eazy Chłopie, też chciałem kupić sobie latarkę. Pomyślałem, a kupię sobie latarkę, może nawet u mnie w rowerowym. Co sobie będę głowę zbytnio zawracał, kiedyś kupiłem w Biedronce za 5 zł i była fajna tylko bez mocowania do kiery, to za ok. 50 zł będzie wypas jaki mi potrzeba. OOO PANIEE! Po kilku dniach zagłębiania się w temat to mógłbym zacząć jakąś pracę licencjacką zacząć pisać.

Jak decydujesz się na Convoya S2+ to trochę Ci go opiszę co sam znalazłem. Nie bierz S2 bo daje skupione mocne światło i na rower słabo się nadaje. Masz wtedy tylko małą mocno rozświetloną powierzchnię przed sobą. S3 to prawie to samo co S2+. Najbardziej polecana dioda to XM-L2 T6-4C. XM-L jest starsza i mniej wydajna, a inne rzekomo dają słabą wiązkę i znalazłem mieszane opinie. T6-4C to oznaczenie koloru światła i rzekomo najlepiej nadaje się w teren i oddaje jego kształt. Sterowniki do latarek są na pewno dwa. Jeden to 7135x6 i światło z niego jest chyba trochę słabsze ale się nie nagrzewa zbyt mocno i można komfortowo używać latarki po za rowerem. Drugi to 7135x8. Rzekomo jest wydajniejszy ale nagrzewa mocniej latarkę. Znalazłem też informację, że ma zabezpieczenie przed przegrzaniem latarki. Jak chcesz jeździć z tą latarką normalnie po drogach to musisz też mieć kolimator. To akurat sam już testowałem podczas korzystania z innych latarek. Bez kolimatora będziesz albo zdrowo dawać po gałach jadącym z naprzeciwka albo będziesz musiał ją dać bardzo w dół i będziesz widział tylko kilka metrów przed sobą i będziesz musiał jechać dosyć wolno, do tego nie będziesz widział prawie nic po za tym skrawkiem terenu przed sobą.

Do tego musisz kupić jeszcze akumulatorki i radzę od siebie kupić Panasonic, LG lub jakieś inne markowe o pojemności 3400- 3500 mAh. Jak znajdziesz bardziej pojemne pasujące do tej latarki to będzie to pewnie jakaś chińska podróba. Ogólnie nie ma bardziej pojemnych do tej latarki chyba że jakieś hamerykańskie technologie, ale to przełoży się pewnie odpowiednio na ich cenę.

To tak w wielkim skrócie.

Jak już co nieco się dowiedziałem w temacie to szukałem też jakiś konkurentów dla tego Convoa i w sumie nie znalazłem nic o tak potwierdzonej renomie jak te Convoye.

Ja na początku chciałem wydać ok. 50 zł, potem wyszło, że lepiej wydać ok. 100 raz ale dobrze ... i w rezultacie wydałem 250 zł :D. Jak wziąłem rowerową lampkę za 50 zł i porównałem z reflektorem, który ma 500 lumenów to nie wiem czy ta lampka miała chociaż 50 tak słabo świeciła. 

Kupiłem hurtowo dwie latarki (jedna z kolimatorem na kierę i drugą bez na kask), do tego akumulatorki i ładowarkę. Wyszło mi, że jakbym miał to wszystko co zamówiłem ściągnąć z Chin to by wyszło 230 zł i mógłbym czekać z miesiąc, a z Polski będę miał za kilka dni. Polecam szukać w hurtowniach, bo jakbym miał to kupować w sklepie to by wyszło spokojnie ponad 300 zł.

Jak trochę poużywam, to mogę opisać jeszcze jak się sprawują.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2018 o 16:37, hyde napisał:

W aktualnej wersji Mactronic Scream 500 lm w opisie producenta czytamy:

To diametralnie wyższe czasy niż w poprzednich wersjach. Jest to realne czy im się cos pochrzaniło?
Za niedługo sam się dowiem, bo kupiłem lampkę ponieważ zależało mi na relatywnie mocnej lampce na typowe baterie. Na długim czasie pracy w niższych trybach tez mi zależało, choc podchodzę tu do nich dość nieufnie...

Słówko ode mnie. Oni podają czas świecenia dla... świecenia. Ale im baterie bardziej wyładowane tym światło słabsze. Jak miałem te Mactroniki, od Snajpera przez Scream 243, Scream 500 tak czas świecenia wyglądał tak, że 45 minut spoko, potem bieda a po godzinie dramat, świeczka. No ale świeciło nadal, nie?

 

Dodam, że te latarki łatwo przerobić na ogniwo 18650, trzeba przerobić dupkę latarki, rozdłubać ciutkę włącznik. A wtedy do i 3h poświeci. Tylko że się dioda gotuje jeśli się nie jedzie, latarka się mocno nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ilia wielkie dzięki za, nomen omen, rozjaśnienie sytuacji :thumbsup: Tak coś czułem, że to nie będzie łatwy temat... Myślę, że na początek zapakuję coś z kolimatorem do jazdy po ścieżkach / ulicy (np. S2) i zobaczę, czy ten mój wynalazek, który posiadam obecnie da się użytkować jako dodatkowe światło np. do lasu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2018 o 19:14, komandos65 napisał:

No cóż, muszę jednak znowu zasiać trochę niepewnościB). Otóż myślałem, że poprzestanę na Kross Turismo Sport, ale pojawiło się nowe światełko Krossa: GYRO, trochę z XXII wieku, więc nie omieszkałem wydać 250,00 plnów i taki efekt: (załączone grafiki celowo czarno - białe, żeby nie było, że coś rozjaśniałem - wręcz odwrotnie). Lampka w pełnej automatyce, daje tyle światła, ile wymaga otoczenie, na zmiany reaguje błyskawicznie (1/10000 s.). Powala na kolana doświetlanie zakrętów - tego się nie odda na zdjęciu, trzeba zobaczyć w praktyce. W nocy światła główne (mijania) oraz drogowe, automatycznie zmieniają się, gdy nadjeżdża samochód z przeciwka. W dzień światło dzienne (inne źródło niż w nocy) pulsuje stopniowo rozjaśniając się i przygasając. Po 30 s. bezczynności światła gasną - zapalają się natychmiast po wykryciu ruchu. Zasilanie z akumulatora litowego 1400 mAh ładowanego przez USB. Montaż na mostku przy pomocy załączonego uchwytu. Chyba już mnie nic nie zaskoczy :D

Po kolei:

- drogowe;

- mijania;

- doświetlanie lewego zakrętu;

- doświetlanie prawego zakrętu.

Tutaj można poczytać na stronie producenta.

 

Drogowe.jpg

Mijania.jpg

Zakręt lewy.jpg

Zakręt prawy.jpg

Zaista lampka. Szkoda że nie ma takiej pod elektryka by podłączyć pod zasilanie 6V

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Trochę wypadłem z rynku lampek.
Szukam coś pod choinkę dla szwagra - zastosowanie mtb, głównie las i bezdroża - więc dużo światła potrzeba.
Budowa dwuczęściowa, osobno reflektor i akumulator.

Budżet max 150zł

Z tego co znam to Solarstorm X2, bo sam mam. Tylko gdzie u chińczyków kupić oryginał ?
W Polsce jest sklep który, sprzedaję niby "oryginały".

Pomoże ktoś coś ?
Może inne ciekawe propozycje.

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...