Skocz do zawartości

[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł


PoleK

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Pany,

czy ktoś z Was jeździł z Bontragerem Ion 800 lub 350? Wprawdzie cena przekracza zakres tego wątku, ale to chyba najlepszy wątek o światłach, więc pozwalam sobie z niego skorzystać.

Światło potrzebuję do szosy i roweru na miasto, którym jeżdżę również przez las w nocy. Teren łatwy, ścieżki równe, asfalty na szosie też OK. Światło chciałbym też wykorzystywać na szosie w ciągu dnia w górach, na szybkich i krętych beskidzkich drogach. Jeśli ktoś ma lub miał starszą wersję Ion 700, to też proszę o info. pozdr

adam

Edytowane przez parmenides
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 800 nie wypowiem się,ale kumpel ma 350.

To był prezent,jak sam powiedział,osobiście nie kupiłby tego.

Rozkład światła przyzwoity,coś mu nie grało z fabrycznym mocowaniem,chyba pękało.

Ten wątek,nie byłby TYM wątkiem,gdyby ktoś nie wyskoczył z convoyem,z racji samych lumenów na papierku,nie ma startu do s2+,na żywo też nie.

Przekładając jeszcze na cenę ,to nawet nie ma się co zastanawiać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podpowie ktoś, co jest aktualnie na topie, jeśli chodzi o chińskie lampki z zewnętrznym pakietem?

(czyli alternatywa dla Convoya, jeśli ktoś chce wyglądać pro i nie chce żonglować aku na dłuższych tripach)

 

Kiedyś dominował Solarstorm, teraz na Banggood widzę marki Xanes, ew. Magicshine (podróby?). Warte to coś?

Edytowane przez Wooyek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie powiem tyle że te tańsze XANESy, wydają się obiecujące jak na malusie cuda, posiadam takowego do testów na łamach www, ale jeszcze nie byłem z nim na zewnątrz https://www.banggood.com/LED-Bicycle-Front-Light-Cycling-Warning-Light-Smart-Thermostat-Lamp-IPX6-Waterproof-p-1079954.html?rmmds=search

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te lampki mają jedną zaletę: cenę. Jednak z powodu :

1. optyki - ani nie swieci daleko, ani szeroko

2. Mechanicznej budowy- niewielka powierzchnia styku podłoża diody z obudowa,

3. Barwy światła (trupioniebieskobiała)

Trzeba sie zastanowić, czy ta taniość jest wystarczająco atrakcyjna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A ile XANESów kolega przerobił, że takie wnioski?
 

Zakładam, że to do mnie pytanie.
Odpowiedź jest taka: problem w tym, że każdego trzeba przerabiać - tyle, że nie jest to całkiem proste. (Convoya dużo łatwiej przerobić)
A mam kilka takich pojedynczych i jednego podwójnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że to do mnie pytanie.

 

 

Dokladnie, Wooyek uprzedził mnie dosłownie sekundami. Pisałeś że nie świeci daleko, a jak dla mnie to jest naprawdę dobrze. Na szybko wyszedłem i poświeciłem sobie. Z 20 metrów będzie. Wskaż mi alternatywę dla tego modelu, w tej cenie, ale w kraju. Na chwilę obecną osobiście nie natknąłem się na taką. Przy max trybie, bierze ~1.5A (mierzone na szybko). To naprawdę dużo biorąc po uwagę gabaryty. Słaba szerokość to wada większości lampek które mają zabudowany reflektor. Do drugiego punktu się nie odniosę bo nie rozbierałem jej. Barwa światła, jak pisałem wielokrotnie u siebie, to już rzecz gustu, nie będę tutaj się wypowiadał. Pragnę jedynie zauważyć że co najmniej połowa światełek rowerowych z wyższej półki ma zamontowaną zimną barwę diody.

 

Jak tak czas leci, temat płynie, powoli zaczynam zauważać że już zaczyna się powoli skrajność z tym Convoyem jako "jedynym słusznym światłem". Mimo że sam lubię tą markę, to i ja zauważam że niemal większość wypowiedzi przyrównywana jest do owego Convoya który jest swego rodzaju ideałem. Każde światło które ma inną barwę niż neutralną, ma mały akumulator, bądź jest wbudowany, nie świeci szeroko, nie da się go jakoś "poprawić" jest bleee. Nie tędy droga, zamiast rozszerzać temat, jest on zwijany do jednej lampki... Wiem że maglowanie o C. jest od dawna, ale przestańmy mieć owe cudo jako punkt odniesienia. Patrząc na cenę, moc, modyfikacje itp. jest on nie do pokonania po dziś dzień, i pewnie prędko nie będzie. 

 

Wracając do tematu, skoro masz ich kilka podziel się swoimi spostrzeżeniami. Temat prawie 130 stron i ilość polecanych lampek, których nazwa nie zaczyna się na C., jest mizerna.

 

Jak ktoś jest z Łodzi, niech się odezwie. Możemy umówić się na porównanie modeli w terenie, zrobić poglądowe foty, i dzielić się swoimi spostrzeżeniami na forum i nie tylko.

Edytowane przez Dziubek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zamontować convoya na kasku. Mam na nim przyklejony montaż od gopro. Czy spotkaliście się z obejmami które pasują w montaż do takiej kamery? Znalazłem w rupieciach coś co by pasowało z miękkiego plastiku ale po docięciu i włożeniu w uchwyt nie zaciska się. Zamontowałem więc to tak jak na fotkach:

 

https://photos.app.goo.gl/KYNZzZyBHz05mr5K2

 

Trzyma się w miarę dobrze (damn ale ten konwoj ciężki ;) ) Ale mało to estetyczne i nie wiadomo jak na dłuższą metę.

 

Ewentualnie jakiś inny sprawdzony sposób montażu convoy s2+ na kasku?

 

 

Żeby nie było, że same convoye ;) jest to uzupełnienie mojego mactronic tripper'a na kierze. Zastępstwo do czołówki mactronic nomad ;)

Edytowane przez MikeDozer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powoli zaczynam zauważać że już zaczyna się powoli skrajność z tym Convoyem jako "jedynym słusznym światłem". Mimo że sam lubię tą markę,

 

Też lubię,problem w tym,że w tej kategorii cenowej ,miała niewielką konkurencję,do tego możliwość modów itd.

Ten Xanes wygląda naprawdę obiecująco.

Dla większości osób będzie nawet ciekawszym rozwiązaniem niż convoy.

Nie wszyscy potrzebują takiego palnika,zasilanie z pb,z tego jednego screenu nie wygląda aż tak wąsko,niewielkie rozmiary i cena.

Tylko pytanie jaką barwę ma led,bo zimnych nie znoszę.

Chyba zamówię do testów.

 

 

 

 

Ewentualnie jakiś inny sprawdzony sposób montażu convoy s2+ na kasku?
 

 

 

https://www.forumrowerowe.org/topic/222705-lampa-przednia-na-kask/

Edytowane przez Quell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za chwile wrzucę fotki porównawcze .
W porównaniu z 1B jest... zimna 


Fotki z porównaniem:
https://www.dropbox.com/sh/v9ycccc5stkz16j/AACi0zTVYqlKg_qtRPHXXQ2Ja?dl=0

Lampka w środku:
https://www.dropbox.com/sh/6evwmcmcne2k4ns/AADhaXrEXH6-vXTdP4A4Ddtea?dl=0

.
tu fotka na najniższym poziomie jasności:  (jakby ktoś nie lubił DropBoxa)

 

post-199171-0-69401300-1507143810_thumb.jpg

Edytowane przez mageek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wróciłem z króciutkiego testu w pseudo lasku, i uważam że mageek popłynąłeś lekko z tekstem że nie świeci daleko, ani szeroko. Za 20 zł ta lampeczka jest naprawdę, wstępnie mówiąc, fajna. Nie ma co jej porównywać do Convoya z kolimatorem, nie ta liga, nie ten sprzęt, ale jako typowa lampka rowerowa zapowiada się naprawdę nieźle. Konkrety przedstawię na swojej www po testach, na szybko mam dwie wady, ale potwierdzę je dopiero przy testach z innym zasilaniem.
 

Jaka temperatura tak +- ?

 
W mieście gdzie pełno latarni faktycznie wypada blado, ale w terenie nie jest tak tragicznie.

Edytowane przez Dziubek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja wróciłem z króciutkiego testu w pseudo lasku, i uważam że mageek popłynąłeś lekko z tekstem że nie świeci daleko, ani szeroko.

Twoje prawo :-)

 

Nie ma co jej porównywać do Convoya
 
Niby dlaczego nie ?   Teoretycznie ta sama dioda , cena convoya to 35zł , tej lampki 20 - to nie jest różnica klas (jak np. w przypadku Astroluxa za ok 100zł)

 

 

 

W mieście gdzie pełno latarni faktycznie wypada blado, ale w terenie nie jest tak tragicznie.
 

jak bardzo jest blada widać na mojej fotce.
W terenie (szczególnie jak nie ma innych źródeł światła) nie jest tragicznie dlatego, że oko się dostosowuje i dopóki nie ma porównania - nie ma tragedi . 
Poza tym w terenie mało jest białych obiektów na których najbardziej jest to widoczne.


 

 

Jeżeli środkowa to b1,to dla mnie nie do zaakceptowania. Ogólnie jeżeli ktoś potrafi utrzymać śrubokręt i lutownicę dwa na trzy razy,coś tam może pokombinować z poprawą chłodzenia.
 

Tak, środkowa to Convoy 1B , 6x7135 (2,1A) z kolimatorem 20x60
ta ciepła (właściwie neutralna 5000K ) to Astrolux 4xNichia 219C

Ciężko poprawić tam chłodzenie, bo jedyny styk podłoża diody z obudową to wąski pasek po obwodzie . starałem się to pokazać na fotkach.
Trochę mnie to dziwi, bo to nie jest lampka na zasadzie totalne cięcie kosztów, uważam, że jest wykonana zupełnie przyzwoicie, ale takie wpadki psują tą konstrukcję.
Chyba trzebaby dotoczyć tam "plasterek" z alu lub miedzi - ale wtedy te 20zł idzie w diabły...
Jak wymienisz diode na ciepłą - to znowu jesteś z kosztami ponad Convoyem, dlatego napisałem w pierwszym moim poście na temat tej lampki - trzeba się zastanowić, czy ta cena jest wystarczającym atutem...
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie ma co jej porównywać do Convoya   Niby dlaczego nie ?   Teoretycznie ta sama dioda , cena convoya to 35zł , tej lampki 20 - to nie jest różnica klas (jak np. w przypadku Astroluxa za ok 100zł)  

 

Diody na pierwszy rzut oka to XM-L (Convoy ma XM-L2), ale dla nas to detal. To jest lampka, nie latarka. Mimo podobnego wnętrza, i zastosowania, są to inne produkty. Założę się że część osób które nie chcą latarek, a trochę ich jest czytając wątek, chętniej wybierze coś co wygląda jak lampka, mimo że środek będzie identyczny. Większość kupujących ma w poważaniu co jest w środku, liczy się to jak wygląda, pomijając cenę. Druga sprawa, zobacz wielkość latarki s2+ a tej sztuki. Ogółem przyrównanie czegoś co jest typową lampką rowerową, z latarką to jak porównanie noża do warzyw z tasakiem. Ponad to znów schodzi do tego że Convoy to ideał, a tak nie jest. Teraz cokolwiek by komu nie proponować to wyjdzie że jest lipa, bo Convoy... Naprawdę, nie tędy droga. 

 

 

 

W mieście gdzie pełno latarni faktycznie wypada blado, ale w terenie nie jest tak tragicznie.   jak bardzo jest blada widać na mojej fotce. W terenie (szczególnie jak nie ma innych źródeł światła) nie jest tragicznie dlatego, że oko się dostosowuje i dopóki nie ma porównania - nie ma tragedi .  Poza tym w terenie mało jest białych obiektów na których najbardziej jest to widoczne.

 

Z tym dopasowaniem oka, to ja bym na to przymknął oko :) Są osoby które nie tolerują zimnego świata, a jest multum obojętnych, co widać po testach latarki s2+ na których ewidentnie króluje zimna barwa (bo najtańsza). Pisałem niejednokrotnie że nie będę wypowiadać się na temat barw, bo to już naprawdę rzecz gustu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie,

 

Stałem przed dylematem zakupu jakiegoś oświetlenia do swoich dwóch rowerów: szosowego i dojazdowego. Rowerem szosowym jeżdżę tylko dla przyjemności, tylko w ciągu dnia, w miarę szybko, poza miastem. Jeżdzę nim również w górach, czasem przy ograniczonej widoczności (mgła, ostre zakręty, spora prędkość). Drugi rower wykorzystuję na jazdy z rodziną po szosie/lesie i na dojazdy do pracy (wracam często po zmroku przez warszawskie ulice, ścieżki rowerowe i Las Kabacki). Do tej pory na rowerze szosowym nie używałem niemal nigdy żadnego oświetlenia (na ogół nie było potrzebne), a podczas jazd górskich i we mgle miałem malutkie sygnalizacyjne lampki Cat Eye Nima 2. W trybie migającym czułem się z nimi przy gorszych warunkach trochę bezpieczniej. 

Na dojazdy do pracy z tyłu miałem Walliego od Mactronica, a z przodu latarkę philipsa na 3 baterie AAA i jadąc przez las lub nieoświetlone chodniki i ścieżki rowerowe (np. ścieżka z Wilanowa do Powsina) dodatkowo bardzo małą czołówkę z Decathlonu - ok 100 lumenów. W zasadzie na moje trasy wystarczyło.

 

Postanowiłem jednak odrobinę polepszyć sobie widoczność podczas tych nocnych jazd komunikacyjnych,a przy okazji odrobinę poprawić swoją widoczność podczas jazd na szosie w ciągu dnia. 

Temat wałkowałem, czytałem, porównywałem lumeny, oglądałem lampki w sklepach i u znajomych. 

 

Jadąc w niedzielę do pracy mijałem parę jadącą na rowerach szosowych. Był ładny słoneczny dzień, ale ich zobaczyłem z bardzo daleka. Czerwone migające światło było bardzo dobrze widoczne w ciągu dnia z około 400 metrów. Udało mi się "dojść" tych rowerzystów i powiedzieli, że mają lampki Bontragera ion100 z przodu i Bontarger Flare R City z tyłu. Postanowiłem, że coś takiego na szosę oraz w nocy do komunikacji po mieście by było znakomite. Znam dobrze Walle, ale te lampki są po prostu lepiej widoczne. Kupiłem komplet tych lamp. 

Tylnia: jest znacznie lepiej widoczna od Walliego, przednia oświetla drogę w nocy lepiej niż moja dotychczasowa latarka. Lumeny, lumenami, laboratorium jest ważne, ale to co widać w realnym świecie często odbiega od laboratorium. 

 

Oczywiście przednia lampka ion100 nie zastąpi jakiegoś głównego oświetlenia przy jazdach przez ciemny las. Tylna Flare R City nawet w takich warunkach będzie aż nadto dobra. 

Przy nocnych jazdach przez las zdecydowałem (ze względu na cenę) wypróbuję Convoya S2+, o którym w tym wątku było już tyle, że nie mogłem się powstrzymać. Zamówiłem, jak przyjdzie, to będę mieć jakieś własne opinie. 

Przy rowerze dojazdowym zdecydowałem, że z tyłu Bontrager Flare R City w trybie migającym powinien wystarczyć również przy nocnych jazdach w złych warunkach. Na przód w nocnej jeździe po mieście na oświetlonych drogach, z pewnością na miasto wystarczy migający przedni Ion 100, zaś przy jeździe przez słabo oświetlone rejony będę wspomagać się Convoyem. 

 

Zalety takiego rozwiązania są następujące:

- bardzo dobra widoczność na szosie i w jeździe komunikacyjnej w ciągu dnia (Bontragery) - waga na szosie ma jednak znaczenie, szczególnie przy jeździe po górach. 

- szybkość ładowania, dość długi czas pracy w trybie migania, USB jest często łatwiej dostępne niż "kontakt".

- bardzo dobra widoczność tylnego światełka Bontragera (moim zdaniem znacznie lepsza niż polecany najczęściej Walle)

- mocna tania lampa Convoy na leśne przecinki i nieoświetlone drogi - się zobaczy, ale taką mam nadzieję. jak nie, to będę szukać innej przedniej lampki. 

 

pozdr

 

PS. Jako przednią mocną lampę na ciemne odcinki wytypowałem Convoya ze względu na ten, trzeba przyznać, dość nudny wątek:) Oczywiście mogłem od razu spróbować czegoś innego - np Bontragera ion 800, o którym myślałem, ale jednak cena ma znaczenie. Łatwiej na próbę poświęcić 120 zeta (Convoy + akcesoria) niż 500 zeta za Bontragera. W razie czego latarka zawsze się przyda. Wiele alternatyw w tym wątku nie było...

 

Edytowane przez parmenides
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- bardzo dobra widoczność tylnego światełka Bontragera (moim zdaniem znacznie lepsza niż polecany najczęściej Walle)
 

 

Super, tylko Wall-e kosztuje mniej niż 1/3 Bontargera :) 50 zł vs 175 zł. Nie wiem czy można porównywać te lampki. Równie dobrze można powiedzieć że Wall-e świeci o wiele lepiej niż typowe silikonowe świecidełka, jak np. te z mojego testu. Nie ta liga. Ogółem kolega wyskoczył z kwotami nie dla nas, szaraczków ;) Jak byś miał kiedyś chwilkę, i chęć, zrób fotę Wallego i Bontargera niedaleko siebie, zobaczymy jak duża jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, oczywiście z pieniędzmi masz rację, ale zwróć uwagę, że zrezygnowałem z bontragera ion 800 i próbuję convoya za 1/5 ceny. Najważniejsza jest efektywność i użyteczność. I czasem cena wcale nie jest wyznacznikiem tak zwanej "opłacalności". Skoro mówimy o oświetleniu rowerowym, to rozmawiamy o bezpieczeństwie lub przynajmniej komforcie jazd. To trudno przeliczyć na pieniądze.

pozdrowienia

adam

 

PS próbuję wnieść trochę ożywczego wiatru w dyskusję, która skupiła się na lampach Convoy z przodu i Walle z tyłu. Świat jest piękny i różnorodny, a my obracamy się w tym samym sosie jako jedyne kryterium przyjmując ilość lumenów na 1zł. 

Edytowane przez parmenides
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...