Skocz do zawartości

[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł


PoleK

Rekomendowane odpowiedzi

@chrismel

Tak, mam dwa baranki i miejsca pod błotnik - i też wczoraj myślałem o tego typu lampce - jak zawieszę torbę na kierownicy + jeszcze śpiwór, to lampka z kierownicy oświetla gównie śpiwór :) Może Twoja propozycja nie wpisuje się w kwestie związane z akumulatorkami od Convoya ale idealnie pasuje do pomysłu, żeby w tym szybszym rowerze lampka była na kierownicy a w tym pod sakwy - w mocowaniu błotnika.

Edyta:

Niestety, w tym rowerze "bardziej wyprawowym" oczko jest od tyłu. Ale w tym drugim to wciąż ciekawa opcja - miejsca na kierownicy zawsze mało...

 

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu spraw sobie lepszy uchwyt na jedną z tych twoich latarek? Ja obecnie używam uchwytu iGPSport M80 + do tego uchwyt na latarkę S81 i spisuje się to rewelacyjnie, licznik na górze a latarka (Lumintop B01 z ogniwem 21700) na dole i trzyma to naprawdę mocno, ciężko wogóle przękręcić latarkę tak ta guma trzyma. Na Shopee udało mi się kupić ten uchwyt na licznik za 20 zł. a uchwyt na latarkę za 25 zł. więc w sumie śmieszne pieniądze.

Jest to o tyle fajne że ten uchwyt na latarkę można zamocować zarówno na górze (w miejscu gdzie jest normalnie licznik) i na dole.. zdjęcia poglądowe.

image.png

 

image.png

Edytowane przez keltu
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@keltu

Fajny patent, właśnie wróciłem z garażu, pokombinowałem ze starą dętką i nagle uchwyty na Garmin eTrex dało się umocować na mostkach ;)

Muszę to jakoś całościowo ogarnąć ale niestety w systemie garażowym, bo mam już klocki z układanki - właśnie ten eTrex jest u mnie nawigacją, licznika nie używam, polegam na zegarku (chociaż mogę go zapiąć na uchwycie na kierownicy), telefonu też nie montuję.

Muszę to jeszcze zgrać z torbą na kierownicę - raz, że zabiera miejsce, dwa - tak jak pisałem - zasłania część wiązki świetlnej. Dlatego albo coś na nad kierownicę albo na błotnik, chociaż znów torba może zasłaniać.

Zobaczę, ile mnie będzie kosztować ogólne przygotowanie do sezonu - w razie czego wykorzystam te Convoye. Jak na razie Lumintop jest całkiem ciekawą opcją,

Pozdrawiam!

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinowałem kiedyś z takimi kapslami na mostek zakończonymi uchwytem gopro, do których montowałem jak z klocków lego z przegubów różnej długości takie ramię zakończone uchwytem - oczkiem na latarkę - poglądowa aukcja dla uchwytu:

https://allegro.pl/oferta/uchwyt-convoy-s2-kask-gopro-czarny-24mm-mw-11385449177

Niestety ramię z mostka nie zdawało egzaminu - krótkie było zbyt cofnięte, a długie luzowało się na śrubkach, ciągle to musiałem poprawiać aż wreszcie któryś z tych g.wnolitowych przegubów się złamał i rzuciłem to w kąt.

Zostały mi dwa czy trzy takie uchwyty - oczka na convoye, z tym, że moje były nierozcięte ale 2 minuty z brzeszczotem i teraz uchwyt łapie latarkę idealnie (wcześniej szlifowałem go papierem ściernym a i tak latarka ledwo wchodziła). Ponieważ powinienem mieć 3 sztuki to będzie na oba rowery + zapas.

Do tego jakiś uchwyt na gopro - jest tego multum na portalu aukcyjnym - w różnych kształtach, kolorach czy kombinacjach. Ciekawie wyglądają te na śruby od mostka trzymające kierownicę ale w sumie chyba bym tych śrub nie ruszał (jeszcze się co wyłamie podczas szarpania się z torbą na kierownicę). Poszukam albo samego oczka z wyjściem na gopro albo oczka z ramieniem, np. coś w tym stylu (aukcje poglądowe, nie mam interesu w ich promowaniu):

https://allegro.pl/oferta/uchwyt-aluminiowy-adapter-rower-motor-gopro-10-9-11529450161?fromVariant=11529569381

https://allegro.pl/oferta/uchwyt-aluminiowy-dlugi-adapter-rower-gopro-10-9-11529569381?fromVariant=11529450161

 

Wybiorę raczej to ramię, żeby można było lampkę wysunąć przed kierownice, co się przyda przy torbie.

W zasadzie za 70 zł + przesyłka i mam drugie życie dla moich latarek. Tylko odcięcia nie będzie ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłka dotarła, dwa zdjęcia na sucho + dwa odwrócone dla lepszej wizualizacji montażu pod kierownicą:

- małe oczko:

227880658_DSC_25202.JPG.77e9d84f8ac69a0d1ec8b320ca0290b9.JPG

DSC_2520.JPG.4a6ca0a8674854235eda8e510be3f58a.JPG

Sprawdzi się w szybkim rowerze.

W drugim dam ramię - w mocowaniu górnym powinno sprawdzić się z torbą na kierownicę + śpiwór - będzie świeciło ponad bagażem:

309725611_DSC_25222.JPG.c684076797608150519bf87408c6b8e3.JPG

a na co dzień - może być w dolnym:

DSC_2522.JPG.3807fdbb6872cb0c2298bc1ad64f9b5d.JPG

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniam dokumentację zdjęciową:

DSC_2528.JPG.f20d1052eda93f53ac6322333bd336b6.JPG

 

DSC_2526.JPG.b820a70d43930e0abfc84bdcaa80db95.JPG

Po przełożeniu do pozycji górnej, jak założę torbę Frontloader, będę musiał odrobinę pokombinować, żeby się lampka z Garminem pomieściła. Jako plan awaryjny dokupię ewentualnie taką grzędę przed/nad kierownicę i na niej założę osprzęt.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jako, że dopiero zaczynam regularnie jeździć na rowerze prosiłbym o pomoc w doborze odpowiedniego oświetlenia na przód i tył.

I tak na tył najlepiej żeby lampka była mocowana do bagażnika i była na baterie z mocnym światłem, z racji że 8 km mojej trasy, to dość ruchliwa trasa gdzie większość to tiry. Budżet to max 60 zł

Jeśli chodzi o przednią, to dosyć mocną i łatwą w wypinaniu, ale aby nie oślepiała kierowców i która dobrze będzie oświetlała drogę przez las. Max do 110 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nil Na przód https://shopee.pl/Nowy-akumulator-Lumintop-B01-USB-reflektor-rowerowy-21700-18650-latarka-i.544328031.11753307399?sp_atk=baf085f3-34a2-490a-9d53-f43d151b7934&xptdk=baf085f3-34a2-490a-9d53-f43d151b7934

Z kuponami powinno wyjść w okolicach 110 zł. Jeszcze akumulatorek 18650 lub 21700 jeśli nie masz ale to nie są drogie rzeczy.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Niljeżeli lampka ma nie oślepiać musi mieć odcięcie. Na poprzedniej stronie jest mój post gdzie polecam 3 takie lampki. Są droższe niż założony przez Ciebie budżet ale tańszych nie ma spełniających ten warunek. Co do oświetlenia na tył możesz obejrzeć gdzieś w sklepie lampki Prox-a: https://aljot.pl/pl/c/Tylne/58 Nie pamiętam które dokładnie oglądałem ale świeciły sensownie a cena nie powalała.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@keltuTrochę ponad budżet, ale wezmę ją pod uwagę. 

@chrismelTe z linków jak dla mnie są zbyt drogie. Nie jeżdżę, aż tyle w nocy aby przesadzać z ceną. Nie wiem też czy muszę mieć odcięcie, bo może wystarczy skierować światło trochę niżej? Nigdy nie miałem lampki rowerowej... 

Powiedźcie jeszcze jaka ilość lumenów będzie wystarczająca aby oświetlić drogę przez las? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nil Tu masz bardzo wyczerpujący wątek na temat lampek z odcięciem. Na jego drugiej stronie: https://forum.szajbajk.pl/topic/3768-lampki/page/2/ użytkownik "lombard" wkleił zdjęcie jak trzeba ustawić lampkę która nie posiada odcięcia żeby nie oślepiała. Świeciła głównie na koło i 2 metry przed nim. Zresztą możesz pójść do sklepu rowerowego i popatrzeć na włączoną lampkę od strony pieszego/rowerzysty z naprzeciwka. I tu dochodzimy do lumenów. Lampka z odcięciem wymaga ich o mniej więcej połowę mniej bo cały strumień światła idzie w drogę. Polecana przez mnie Spanninga Axendo 60 USB ma 60 luxów czyli jakieś 300 lumenów. Pomimo tego oświetla drogę na odległość około 50-70 metrów. Gdyby chcieć ją oświetlić tak samo lampką "tradycyjną" potrzeba by tych lumenów co najmniej 600 a i tak byłaby pewnie połowa tego zasięgu. Natomiast jej oślepianie dla użytkowników z naprzeciwka jest na poziomie lampki "tradycyjnej" o mocy około 50 lumenów.

Nie wiem gdzie mieszkasz ale w Warszawie jest coraz więcej awantur z użytkownikami mocnych lampek bez odcięcia. Z drugiej strony coraz więcej osób wyposaża się w nie żeby nie utrudniać życia innym, przede wszystkim pieszym i rowerzystom. W Niemczech jest natomiast norma StVZO która całkowicie zakazuje używania lampek bez odcięcia na drogach publicznych. I jest to słuszne. Takie lampki były dobre kiedy miały 50-100 lumenów. Wraz ze wzrostem mocy odcięcie stało się koniecznością.

Odnośnie lampki Lumintop B01. Producent pisze że to odcięcie ma ale tak naprawdę działa ono w niej bardzo słabo. Znów polecam lampkę włączyć a potem stanąć vis a vis i samemu zobaczyć.

Edytowane przez chrismel
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie oszukujmy się, że ustawienie "na koło i 2 m przed nim" zdaje jakikolwiek egzamin w lesie - być może iść się da, ale biec i jechać z prędkością >10 - 15 km/h już nie...

Nie jestem złośliwy, ale jak ktoś zgłasza reklamacje, że go oślepiam (w lesie), a sam idzie, albo biegnie po ciemku, to nie traktuję go poważnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KrissDeValnorzgadzam się z Tobą że takie ustawienie nie ma sensu. Dlatego wszędzie tam gdzie spotykamy innych użytkowników powinniśmy używać lampek z odcięciem. Zwłaszcza w takich miejscach jak las gdzie nie ma oświetlenia zewnętrznego jest to wyjątkowo dokuczliwe. Oślepianie się nawzajem nie jest przyjemne ani bezpieczne.

Tak na marginesie. Pytałem kiedyś znajomych czy przy zakupie lampki ktoś zadał sobie trud żeby ją położyć na przykład na ladzie w sklepie, odjeść na kilka metrów i spojrzeć jak to widzą inni. Praktycznie nikt tego nie zrobił. Każdy tylko patrzył czy jemu dobrze oświetla i czy nie powinien kupić więcej lumenów. Na szczęście to się zmienia i prawie wszyscy już wymienili je na modele z odcięciem. Ci którzy jeszcze tego nie zrobili używają ich wyłącznie w trybie sygnalizacyjnym. Mam nadzieję że będzie presja środowiska rowerowego na "oślepiaczy" albo wzorem Niemiec wejdą przepisy z polską normą StVZO które zabronią używania lampek nie spełniającej jej. Rowerzystów przybywa i trzeba się wzajemnie szanować.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym Gifie lampka nie jest ustawiona do jazdy na rowerze tylko do zaprezentowania mocy świecenia. B01 ma odcięcie przestań wymyślać jakieś niestworzone historie.

Narzekać to sobie można na wszechobecne 1800lm Convoye a nie na Lumintopa, litości. Jak ktoś nie umie ustawić lampki to i będzie oślepiał taką z normą StVZO.

Po lewej Lumintop B01 po prawej Cateye Volt 800

image.png51424554358_11a1cb7890_h.jpg

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chrismel napisał:

Dlatego wszędzie tam gdzie spotykamy innych użytkowników powinniśmy używać lampek z odcięciem

Ok, ale jeżeli ktoś takowej nie ma to kieruje oświetlenie w dół i po problemie bo skoro są ludzie, to pewnie jest i jasno na tyle że lampka jest dodatkiem. Pomijam wieczorne wypady po lasach gdzie można spotkać grupkę szanownej młodzieży degustującą chmiel bądź ziemniaczki :) W wielu przypadkach, głównie jako kierowca, byłbym zadowolony gdyby ludzie mieli jakiekolwiek oświetlenie. 

B01 jest świetna, i ja się pod nią podpisuję, od czasów mojej recki u mnie zagościła na stałe wypierając s2+ z kolimatorem, na modach itp.. W tej cenie nie ma alternatywy, chyba że coś pominąłem i jakaś perełka "latarko-lampkowa" się pojawiła.

Gdyby jeździć po pełnej ciemnicy, to najlepiej zrobić z nocy dzień poprzez BL70s :) Ale to nie lampka, to reflektor. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje panowie za szeroki zakres wiedzy w temacie oswietlenia. Przez majowy weekend trochę poczytam i coś wybiorę. Przygladając temat w padła mi jeszcze marka latarek Prox, co o niej sadzicie, ? A tu gdzie mieszkam nie ma ścieżek rowerowych, bo to wieś, a i nocnych rowerzystów brak. jedynie ktoś wracajacy z roboty. Najwiekszy ruch to na tej trasie o której wspomniałem, stąd moja obawa o oślepianie kierowców i troska o własne bezpieczeństwo.A przez las i wiejskie drogi dobrze jest miec jasne światło, bo to jak nie jakaś przeszkoda, to znowu psy, więc trzyba uważać, tymbardziej że za gówniarza miałem dosłownie czołowe zderzenie z innym rowerzystą przy znacznej prędkości... Obyło się bez złamań, ale obaj zostaliśmy porzadnie poturbowani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mieszkasz w takim terenie odcięcie może być Ci nie potrzebne. Zależy od tego jak bardzo potrzebujesz oświetlić drogę na tej trasie z samochodami po której się poruszasz. Natomiast w warunkach terenowych lepiej sprawdzają się lampki bez odcięcia. Choćby dlatego że widać zwisające gałęzie w lesie bo świecą wyżej. Prox to taki chińczyk który robi wszystko, lampki, narzędzia itp. Ale jest polski dystrybutor i jak mnie zapewnił mój ulubiony sklep w Warszawie u nich nie ma problemu z realizacją gwarancji. Czy tak jest wszędzie nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nil

Gdybym dzisiaj decydował, nie kupowałbym Convoya, tylko lampkę z odcięciem. Z tym, że jeżdżę głównie po drogach. Z pewnością zainteresowałbym się tym Luminotopem.

Nie pytasz o to, ale dla mnie ciekawy jest jeszcze jeden aspekt - zasilanie. Ogniwa wymienne są bardzo wygodne, natomiast np. przy jeździe z z sakwami chyba lepiej mieć jeden typ ładowania na wszystkie urządzenia - duży powerbank i dwa kabelki (chyba   ze lampka jest na ogniwa ale ma wejście na USB). A ja wożę ładowarkę do ogniw, do paluszków do nawigacji... Mimo zapasowych ogniw zawszę się boję, że mi nie wystarczy i przy każdej okazji ładuję. Zazwyczaj pewnie przy jeździe "wokół komina" wystarczy jedno zapasowe ogniwo - i to lepsza opcja niż ładowanie z powerbanka lampki na USB.

Ale to takie moje refleksje - może Ci się przydadzą, może nie :)

 

Edyta: wymienne ogniwo ma jeszcze taką zaletę, że lampka nie staje się bezużyteczna jak padnie akumulator. Chociaż nie wiem czy to jest faktycznie rzeczywisty problem czy raczej teoretyczny...

Edytowane przez spidelli
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku zasilania i ja się podpiszę pod akumulatorami wymienialnymi.

Jeżeli "zintegrowany" akumulator padnie to w większości przypadków bez problemu je wymienisz bo siedzą tam akumulatory pryzmatyczne. Wystarczy ją rozebrać, odlutować 2 przewody, przylutować kabelki z nowej sztuki i po zawodach. Prywatnie nie uważam to za problem ale jak ktoś nie dłubie wcale, to i taka operacja może go przerosnąć. I nie mówię o wymianie aku a o tym że trzeba jeszcze go odszukać, dobrać wymiar i znaleźć w sensownej cenie w stosunku do nowej lampki, i to jest chyba największa wada tego rozwiązania.

Dla małego zobrazowania:

Omawiana na forum, 2-3 lata wstecz (w tym wątku) lampka znana jako PAGAO którą omawiałem u siebie i zrobiłem film miała akumulator o pojemności ~400mAh. U chińczyków teraz pewnie oscyluje za 15-20 zł, na allegro jako NONAME jest po 26 zł a z logo Proxa nazywa się Aero F, którą widziałem za 38 zł. Sprzedawcy podają pojemność aku 800mAh, ale to teraz nie istotne. Mijają 2 lata. Lampka fajnie świeci ale czas pracy poleciał na przysłowiowy pysk. Ktoś chce wymienić akumulator. Wchodzi na allegro i tam pryzmatyczny o pojemności 1000mAh kosztuje 39,9 zł, nawet na smarta się nie łapie. Średnia opłacalność jeśli doliczamy koszt wysyłki. Nawet bez niego sens reanimacji jest zerowa jeżeli lampka nie jest jakaś super (moim zdaniem).

Na powyższe należy brać też pod uwagę że w przypadku droższej lampki akumulator będzie lepszej jakości, nie każdy robi trasy tak długie że musi mieć ogniwo w zapasie, nie zawsze jedzie się na pełnej mocy światła i niektórzy jeżdżą też od dzwonu po nocach, więc lampka jest bardziej profroma. Od biedy niektórzy zamiast wymieniać akumulator, podczepią sobie power bank do zasilania i będą zadowoleni.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wertowania jest odnośnie lampek, kiedyś przeglądałem wątek, ale jest tego tyle, że głowa pęka. Do sedna.

Szukam lampki na przód, główne wymagania:

- min. 20 godzin świecenia w trybie migającym

- co powiązane z powyższym trybem jego obecność ;)

- cena do 150 pln

 

Chodzi mi głównie o to bym był widoczny nawet w dzień. Nie jeźdzę po nocy/wieczorem, więc oświetlenia drogi nie potrzebuje ( kiedyś wracałem na takiej małej 3 ledowej, sygnalizacyjnej w nocy i od biedy/awaryjnie wystarczy ).

 

Obserwuje Lezyne Strip Drive 400 lm i ona jest na razie faworytem. Macie może jakieś inne propozycje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miał ktoś doczynienia z Prox Spija i Proc Sirius?

 

Siriusa kupiłem bo kumpel ma i dość mi się spodobała, ale została mi jeszcze do kupienia lampa dla żony i zastanawiam się, czy nie dać jej siriusa a sobie kupić spikę (niby jaśniejsza, ale zastanawiam się czy nie będzie za wąsko świecić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...