Skocz do zawartości

[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł


PoleK

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Aramil napisał:

Choć koniecznością jest poprawienie sprężyn, bez tego Convoy zupełnie nie nadaje się na rower.

A cóż to za błędne stwierdzenie ? Bo mam na ten temat inne zadanie.

4 godziny temu, PiotrKaaaaaaaaaaa napisał:

To samo dotyczy też filmowania.

Jak uważasz. Ja swoje zdanie już powiedziałem w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ja mam Ci argumentować ? Temat był o lampce i niskiej jakości nagrania, tzn. nie było nic widać i faktycznie nie wiadomo czy lampka jest coś warta czy nie. Jak masz niskie ISO i ciemny obiektyw to nigdy nie zobaczysz jak dużo światła potrafi dać lampka. Nagrywam w nocy już kawałek czasu, wcześniej używałem starej lustrzanki która w zasadzie w nocy nic nie pokazywała i żaden film z jej udziałem nie ujrzał światła dziennego. Telefon już dawał sobie radę lepiej, ale dalej mu było daleko do pożądanego efektu, a ma HDR. I nie pomogło to za dużo. Można było jedynie rozjaśnić obraz podbijając ISO, lecz śniegu więcej jak sensownego obrazu. Postprodukcję całkowicie wycinam w tym momencie.

To wszystko co mam w tym temacie do powiedzenia. Już odpuść i nie rób offtopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dziubek napisał:

A cóż to za błędne stwierdzenie ?

A takie tam podparte obserwacją i dwoma godzinami przy warsztatowym biurku, które skończyły się znacznym zwiększeniem napięcia wstępnego sprężyn i poważną myślą nad zrobieniem jakiejś redukcji, która trzymałaby ogniwo (pewnie po prostu nałożę oringi na ogniwa). Niestety, ale stockowo zdecydowanie zbyt często latarka zmienia tryby czy przechodzi w tryb oszczędzania energii mimo że ogniwo nadal jest naładowane.
Wbrew temu co lansują wyznawcy Convoyów, ta latarka nadal pozostaje "chińczykiem" marnie nadającym się na terenowy rower bez przeróbek. Bo na szosę nie nadaje się zupełnie, z racji samego bycia latarką. Albo oślepia, albo nie oświetla dalszego pobocza, albo wymaga tworzenia "dzid" jak w pewnym temacie na Światełkach.
Trzeba tu dodać, że z pewnością jest najlepszą cenowo opcją w kwestii mocnego światełka, które nie rozpadnie się samo z siebie. Jednak trudniejszych warunkach (mocna tarka na szutrze, dobicie w terenie, etc.) niestety niedomaga. Brakuje niewiele, bo albo drobnych przeróbek od strony elektroniki (wielopunkt w pomiarze napięcia, wyprowadzenie zmiany trybów na osobne wejście w uC), albo właśnie przeróbki od strony mechaniki. Do jeżdżenia w terenie trzeba przerobić albo kupić coś bardziej "pancernego" czy podobnej ceny bocialarkę lub inną przeróbkę Convoya, która z oryginałem ma tyle wspólnego co monstrum po przekładce 2.0 z fabrycznym maluchem.

PS: W kwestii "co jest najważniejsze" w aparacie rejestrującym latarki mogę was pogodzić: wszystkie te parametry są bardzo ważne. Zarówno czułość jak i rozpiętość muszą być wystarczające, inaczej albo nie zobaczy się nic, albo jedynie małą plamkę tam gdzie są dopasowane parametry. Gdy oba są już w co najmniej tym minimalnym "dobrym" zakresie to dalszy wzrost daje stosunkowo niewielkie różnice. Przy  czym rzeczywiście, przy robieniu trzydziestu czy więcej ujęć na sekundę bez dobrego zbierania światła nie ma co podchodzić, ale nadal słaba rozpiętość rozwali każde ujęcie.

Edytowane przez Aramil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez moje ręce przeszło trochę s2+ i problem z mruganiem wychodził wyłącznie ze złego skręcenia, po rozkręceniu i skręceniu wszystko się trzyma. Nawet w fabrycznej wersji. Nie ja jeden ten temat przerabiałem, na światełkach co jakiś czas dokładnie ten sam "problem" wraca. Rozkręcają, skręcają i po temacie.

Podejrzewam że niezliczone ilości osób jeżdżą na fabrycznych wersjach i żyją. Sam znam takie przypadki. Nie oddadzą do poprawy "bo działa". Jedyne co trzeba zrobić na start to podmiana pasty, a w zasadzie jej dodanie, bo bieda aż piszczy. Poza tym, reszta to "tuning" który jest opcją i każdy niech modyfikuje ją pod siebie. Ze stwierdzeniem 

16 godzin temu, Aramil napisał:

Do jeżdżenia w terenie trzeba przerobić albo kupić coś bardziej "pancernego" czy podobnej ceny bocialarkę lub inną przeróbkę Convoya

kompletnie się nie zgadzam. Jednak każdy ma swoje zdanie na ten temat i niech robi jak uważa za słuszne.

Elektro to nie moja bajka, nie będę się w tym temacie wypowiadać, jednak implementacja wielu rzeczy to koszty, a Convoy właśnie wygrał ceną, która i tak jest niska jak na produkt który się otrzymuje. Myślę że nie skłamię mówiąc że 1/10 zamawiających te latarki kupuje je właśnie z racji możliwości modyfikacji i stworzenia swojego wymarzonego świecidełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dziubek Skręcana i rozkręcana (w tym bez oringów oraz dokręcanie piguły i oringów) była kilkukrotnie

(z resztą widziałem i typową "dyskotekę" po złym skręceniu) i niewiele to dawało, dopiero po wzmocnieniu naciągu latarka przestała reagować na mocne przeciążenia. I żeby nie było: mocne - przy zwykłej jeździe po lesie problemów nie było, były przy twardszych lądowaniach czy na mocnej tarce, gdzie cały rower "lata").

Miałem w ręku inną i tam też ten problem występował. Jak coś to testuję "klaśnięciem" frontem latarki o dłoń, zakłócenie przy takim teście całkowicie znika nieco później niż całkowity zanik "wariowania" przy przeciążeniach w terenie.

Bardzo możliwe, że wielu nie narzeka "bo działa". Jeździć jak najbardziej się da, to kwestia maks kilku nadprogramowych kliknięć włącznikiem na 20km terenowej trasy. Ale ja po prostu mam za sobą już trochę jeżdżenia i perspektywa nagłego przejścia latarki ze 100 do 5 procent gdy właśnie zaczynam trudniejszy fragment nieco mnie przeraża :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Strasznie kombinujecie ;)

Bum, bum i małe bum, i temat sobie załatwiłem zebrami :D

D0GAvyN.jpg

 

Kumple bardziej obeznani z latarkami zaczęli chwalić takie chińskie latarki: Lumintop FW3A:
Normalna https://pl.aliexpress.com/item/33020840117.html
https://pl.aliexpress.com/item/4000027991973.html
Fiolet ;)
https://pl.aliexpress.com/item/4000163339927.html
Zblingowana https://pl.aliexpress.com/item/4000029038349.html

Sporo różnych wersji trzech emiterów, zasilanie 18650, kompaktowa, tryby, cena podstawowej wersji nie urywa tyłka.
Gdybym nie miał dużej zebry to bym rozważył.

Edytowane przez porcelanowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł
Na małą starcza gumka "ósemka" z aliexpress ale wchodzi też do prostego chińskiego mocownia bez regulacji.
Do dużej trzeba już takiego z regulacją lub "rurką" (na latarkę trzeba założyć jakaś cienką gumę, bo bez tego zostaje szpara na mocowaniu).

FOTKI:

N1RuwFY.jpg

f8VlgJg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie, to mój pierwszy post na forum.

Potrzebuję kupić dwa zestawy oświetlenia rowerowego, dla siebie i żony. Mamy kilka różnych rowerów więc ważne jest dla nas, żeby oświetlenie można było możliwie szybko i prosto montować oraz demontować i najlepiej bez pośrednich uchwytów.

Po jako takim przejrzeniu rynku sensowny wydał mi się zestaw Prox crater + Wall-e, jednak po dłuższym zastanowieniu nie wiem czy nie jest on trochę na wyrost. Jesteśmy sezonowymi rowerzystami, jeździmy wyłącznie po mieście, a po zmroku sporadycznie. Oświetlenia potrzebujemy głównie po to żeby być widocznymi dla innych i żeby móc w nocy skracać sobie przez ciemny park.

Na allegro znalazłem taki zestaw:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-led-tyl-przod-xpg500-na-usb-lampka-rowerowa-8118388364

Czy myślicie, że będzie on wystarczający i sensowny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Mosparko napisał:

Czy myślicie, że będzie on wystarczający i sensowny?

Czy wystarczający ?

Kwestia potrzeb.

Czy sensowny ?

Dla mnie średnio,w tej cenie mamy linkowanego xanesa dl12 +xanes stl03 lub xanes 2 na tył.

W tym przypadku dojdą 2 sztuki ogniw 18650 z allegro po 10 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Niestety jak jeszcze podążyłem temat i wyszło mi na to, że pospieszyłem się z poprzednim postem…
Nie wiedziałem, że w odróżnieniu od samochodowych, bardzo niewiele lamp rowerowych ma odcięcie światła, które sprawia, że nie razimy innych użytkowników drogi… Jest to parametr dla mnie dość priorytetowy, więc wywraca wszystko do góry nogami.
Nie potrzebuję nie wiadomo jakiej mocy i z tego co dotąd widziałem optymalnym wyborem wydaje się lampa XANES SFL-01, niestety jest nie do kupienia w Polsce i na zamówioną z Azji trzeba czekać pewnie koło miesiąca (chyba że ktoś zna jakieś sensowne źródło?). Bardzo sensownie wygląda FENIX BC25R, niestety kosztuje koło 200zł a ja potrzebuję dwóch, więc robi się już sporawo jak na okazjonalne wykorzystywanie. Dodatkowo w odróżnieniu od SFL-01 montaż i demontaż trwa dłużej.
Czy jest coś porównywalnego do tych lamp, dostępne bez kombinowania i bardziej atrakcyjne cenowo niż BC25R?
Im więcej czytam, tym mam większy mętlik w głowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz zgrabną, malutką lampkę 400 lumenów  z odcięciem , nie oślepiającą kierowców. Na miasto i okazjonalne wypady  o zmierzchu idealna. Oczywiscie  u chińczyka jeszcze tańsza. Mam taką przy  jednym rowerze i bardzo sobie chwalę ( a posiadam tez dużo mocniejsze i droższe sprzęty w tym temacie ), Polecam

https://www.centrumrowerowe.pl/lampka-prox-orion-pd18218/?v_Id=121093&gclid=EAIaIQobChMI09P61aDf5AIVg5SyCh2a9QU6EAQYAiABEgI7b_D_BwE

Edytowane przez dfq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, dfq napisał:

tu masz zgrabną, malutką lampkę 400 lumenów  z odcięciem , nie oślepiającą kierowców. Na miasto i okazjonalne wypady  o zmierzchu idealna. Oczywiscie  u chińczyka jeszcze tańsza. Mam taką przy  jednym rowerze i bardzo sobie chwalę ( a posiadam tez dużo mocniejsze i droższe sprzęty w tym temacie ), Polecam

https://www.centrumrowerowe.pl/lampka-prox-orion-pd18218/?v_Id=121093&gclid=EAIaIQobChMI09P61aDf5AIVg5SyCh2a9QU6EAQYAiABEgI7b_D_BwE

A jak z szybkością montażu/demontażu? Czy odcięcie jest mocne, czy też oświeca trochę poza nim np. gałęzie?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zapomnieliście dodać coś o konieczności częstego ładowania, bo pojemności w/w lampek są niestety dość małe...
Według mnie, albo coś na ogniwa, albo USB, ale z sensowną pojemnością.
Ja mam coś takiego i jestem zadowolony : https://allegro.pl/oferta/lampa-przednia-al-2-led-5w-xpg-usb-romet-jy-7067-8284723430
Metalowy korpus na grubej gumowej opasce, gniazdo ładowania z tyłu, więc nawet nie ściągam lampki do ładowania.
Niestety nie ma odcięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym odcięciem jest problem… Wyczytałem go z doświadczeń innych użytkowników. Nie razimy innych, ale i nie  widzimy wiele z tego co powinniśmy zobaczyć żeby było bezpiecznie…
Dlatego zdecydowałem się na zestaw https://allegro.pl/oferta/zestaw-lamp-prox-aero-iii-set-400lm-apus-30lm-usb-8266627127
Jest tanio, jest odcięcie chociaż marne, ale w sumie to ma zalety.Jako dwa zestawy powinno być
Wskazany Romet ma dobre parametry, ale już chyba nie chce mi się ich weryfikować... Wybieram to co  popularne…
Dwa sensowne zestawy oświetlenia mogę mieć za jakieś 150-160 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...