Skocz do zawartości

[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł


PoleK

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, KrissDeValnor napisał:

Jak zamontujesz na kasku, to akumulator do plecaka, czy jak :icon_question:

Dokładnie tak, do plecaka, czy nawet do kieszeni bocznej lub tylnej kurtki, kabel jest na tyle długi że się da. Tego typu lampkę można też używać jako czołówkę, są mocowania do założenia na głowę, trochę inne niż do kasku. Testowałem noszenie jej na głowie  (mocowania do kasku jeszcze nie mam, muszę dokupić ) i jest wygodnie. Zauważ, że na głowie nosisz te 100g a nie sporo więcej jak w przypadku lampek z wbudowanym dużym aku (Cateye 1700 waży około 270 g).

Edytowane przez pp516
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie no, chyba nikt by sobie na głowę nie zakładał tego Cateye :no:
Poza tym niemiło by było ją stracić strąconą np. przez gałęzie.

Ja póki co celuję w Lezyne 1100XL ( zaczęło się od 450, potem 800 ) - ogólnie zależy mi na tym, żeby na średnim poziomie powiedzmy 400 lm ( w 1100XL jest 450 lm ) lampka wytrzymała minimum 4 godziny ( powiedzmy, że 2 nocne jazdy ).
Lezyne deklaruje 4,5 godziny, a Gacirony V9D i V9S odpowiednio 4:48 i 6:50 przy 400 lm, więc ten V9S dał mi do myślenia, bo to by były już trzy jazdy, a nie dwie.
Tylko to mocowanie i sprowadzanie z Chin jakoś mnie zniechęca - u nas jest znacznie drożej, ale sprowadzenie też może nie być najtańsze jak banki zaczną kasować za przelew.
Trochę za dużo niewiadomych jak dla mnie, więc chyba bezpieczniej zostać przy tej Lezyne.
W międzyczasie wpadła mi w oko Infini Tron 800, ale nigdzie nie mogę się dowiedzieć ile lumenów oferuje średni tryb, a właśnie średnie tryby interesują mnie najbardziej.
Poza tym Infini ma niższą klasę wodoodporności niż Lezyne ( IPX4 vs. IPX7 ) i to nieszczęsne mocowanie na zatrzask ( Lezyne ma gumowy pasek ).
Oprócz tego w Infini może być denerwująca migająca kontrolka od poziomu naładowania 24 % ( w Lezyne od 5 % ).
No i Lezyne bardziej mi się podoba wizualnie, a są w podobnej cenie.
Niby Infini ma diodę 10W, ale ciekawe, czy świeci lepiej niż dwie diody w Lezyne.
Nie mogę się przekonać do typowych latarek typu Convoy i do tych dodatkowych aku wożonych na ramie też nie ( niby gramów nie liczę, ale te zestawy ważą prawie 2 x tyle co całkiem spora lampka ).

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

ogólnie zależy mi na tym, żeby na średnim poziomie powiedzmy 400 lm

400 lm w terenie to może być mało, jak dla mnie to lepiej mieć więcej. Ten Lezyne 1100XL też brałem pod uwagę, cena już taka bardziej sensowna. Mam też dwie mniejsze lampki Lezyne (Zecto z przodu i Hecto z tyłu) i jakość wykonania jest rewelacyjna. Lezyne 1100XL niby ma1100 lumenów w max trybie, ale czas pracy jest wtedy krótki i nic z tym nie zrobisz, nie mówiąc już  o niewymiennym aku. To już Convoy wypada lepiej w porównaniu i tańszy i porównywalną ilość światła masz i ogniowo możesz zmienić. A na ile lat użytkowania starczy taki wbudowany aku ? 2-3 może pięć i lampka do wyrzucenia. Trzy stówki to trochę dużo w takim przypadku. Jest jeszcze Fenix BC21-R  http://latarki-fenix.pl/pl/p/Latarka-diodowa-Fenix-BC21R-rowerowa/4415 jak nie zależy Ci na dużej ilości światła (wymienne ogniwo). Chociaż w takim przypadku, to ja bym jednak wolał Convoya, tańszy.

8 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

ale sprowadzenie też może nie być najtańsze jak banki zaczną kasować za przelew.

Można kupić z użyciem PayPal podłączonym do karty debetowej. Przy zakupach z gearbest, gdzie ceny są w pln, nie ma żadnych dodatkowych kosztów, ani przewalutowania ani opłaty za przelew.

8 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

Nie mogę się przekonać do typowych latarek typu Convoy i do tych dodatkowych aku wożonych na ramie też nie ( niby gramów nie liczę, ale te zestawy ważą prawie 2 x tyle co całkiem spora lampka ).

Tą wagę robią głównie akumulatory,  a tego nie przeskoczysz, jak chcesz mieć jednocześnie dużo światła i długi czas pracy. Inna sprawa, że te dodatkowe gramy trafiają na ramę czy do plecaka, przez co nie odczuwa się tej wagi (a przy okazji lampka zajmuje mało miejsca na kierownicy). Dla mnie tego typu lampki z aku na kablu, to jest optymalne rozwiązanie w teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spec29er Gdybyś poszukał chociaż trochę wątek, to widziałbyś że tematy poruszane tutaj to lampki za 50-  300 zł z małymi wyjątkami. Dawać 800 zł za samą lampkę na przód to, moim zdaniem, przesada. Ludziki mają w tej cenie rowery, a gdzie oświetlenie w tej cenie. Ale kto bogatemu zabroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dziubek napisał:

Dawać 800 zł za samą lampkę na przód to, moim zdaniem, przesada

Ja dokładnie do tego samego wniosku doszedłem. Nawet 400 zł to przesada. Taka lampka nawet o jasności około 2000 lumenów, to jest mechanicznie i elektronicznie prosta konstrukcja, koszt wszystkich elementów  razem wziętych to góra kilkadziesiąt złotych w detalu, a w hurcie znacznie mniej. Wykonanie kopii któregoś z modeli Lupine, tak jak to robią Chińskie fabryki nie jest specjalnie trudne. Jeżeli czegoś ewidentnie nie skopią, czyli słabe lutowanie, chłodzenie, czy brak uszczelek, to finalny produkt wcale nie musi być gorszy od pierwowzoru, za to będzie kilkukrotnie tańszy. I właśnie takie Chińskie lampki mają wg mnie najlepszy stosunek jakości do ceny. Oczywiście trzeba uważać żeby nie kupić jakiegoś totalnego badziewia. Lepiej trzymać się sprawdzonych modeli, typu: Convoy, Solarstorm, Magicshine.

Edytowane przez pp516
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2017 o 09:42, MikeDozer napisał:

Chciałem zamontować convoya na kasku. Mam na nim przyklejony montaż od gopro. Czy spotkaliście się z obejmami które pasują w montaż do takiej kamery? Znalazłem w rupieciach coś co by pasowało z miękkiego plastiku ale po docięciu i włożeniu w uchwyt nie zaciska się. Zamontowałem więc to tak jak na fotkach:

https://photos.app.goo.gl/KYNZzZyBHz05mr5K2

Trzyma się w miarę dobrze (damn ale ten konwoj ciężki ;) ) Ale mało to estetyczne i nie wiadomo jak na dłuższą metę.

Ewentualnie jakiś inny sprawdzony sposób montażu convoy s2+ na kasku?

Żeby nie było, że same convoye ;) jest to uzupełnienie mojego mactronic tripper'a na kierze. Zastępstwo do czołówki mactronic nomad ;)

 

 

Okej. U chinczyka znalazłem rozwiązanie. Pasuje, zobaczymy jak po testach w terenie.

https://pl.aliexpress.com/item/Lekki-rower-LATARKA-Latarka-Uchwyt-Klip-Wspornik-do-Monta-u-Szosowe-MTB-cz-ci-rowerowe-dostosowane/32831185399.html

https://photos.app.goo.gl/zw53JUJ2KFSrVMhy2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MikeDozer napisał:

Okej. U chinczyka znalazłem rozwiązanie. Pasuje, zobaczymy jak po testach w terenie.

To zależy co masz na myśli pisząc teren,na asfalcie,i otwartym terenie sprawdzi się,po lasach i "gałęziastym" terenie to mocowanie nie ma szans.

Urwałem coś podobnego w pierwszym dniu,niestety nic nie przebije czołówki w odporności na zerwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2018 o 09:09, pp516 napisał:

400 lm w terenie to może być mało, jak dla mnie to lepiej mieć więcej.

Moja ma 300coś lm fenix , bardzo dużo światła daje i ma też dobry zasięg i świeci bardzo długo. Używam głównie trybu średniego.  Także zależy pewnie jaka latarka, ile realnie ma lumenów,reef, dioda itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Stanko napisał:

Moja ma 300coś lm fenix , bardzo dużo światła daje i ma też dobry zasięg i świeci bardzo długo. Używam głównie trybu średniego.  Także zależy pewnie jaka latarka, ile realnie ma lumenów,reef, dioda itd.

Jak nie ma porównania, to i 300 lumenów wygląda na dużo. Szczególnie że wzrok się potrafi w pewnym stopniu dostosować. Dopiero jak porównasz lampkę która daje około 300 lumenów z taką która ma około 1000, to widać różnicę.

Żeby nie być gołosłownym, załączam zdjęcia które zrobiłem niedawno w terenie. Oczywiście obydwa robione na tych samych ustawieniach manualnych:  przysłona, czas, iso, balans bieli.  Pierwsze to Philips SafeRide 80, który daje około 300 lumenów, strumień jest ukształtowany do jazdy drogowej (odcięcie od góry) :

9937565d9d20ad78.jpg

Na drugim zdjęciu klon magicshine MJ-872, realne około 1000-1200 lumenów:

15fa9b6195523ec8.jpg

Nie trzeba się długo przyglądać, żeby zauważyć, że na drugim zdjęciu oświetlona jest nie tylko ścieżka, ale i okoliczne drzewa i krzaki, co w jeździe terenowej zdecydowanie się przydaje :)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy poszukuję latarki na rower, często śmigam po lesie ale raczej z umiarkowanymi prędkościami do 25km/h. Budżet do 150zł i bardzo zaciekawiła mnie latarka Convoy s2+ przerobiona. Niestety jestem noga z elektroniki i totalnie nie rozumiem tych opisów, a mnogość ofert mnie wręcz przeraża. Czy macie jakiegoś sprawdzonego sprzedającego, który przerabia Convoye i najlepiej aby miał w ofercie także dobre ogniwa i ładowarkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Dziubek napisał:

@shotgun a istnieje jakaś oficjalna definicja jak powinna działać/wyglądać/świecić, lampka do jazdy po terenie x ? :)

A widzisz roznice w rozkladzie swiatla i wyciagasz wnioski z tego? To po co mi definicja? Jezdziles z taka lampka z takim odcieciem w ciezkim terenie? NIe chodzi mi o jakies poki w srodku Polski, tylko jakis ciezszy szlak pieszy w naszych Beskidach. Ja jechalem z jakims starym Cateyem halogenem i mi galaz drzewa prawie zdjela kask z glowy...Podziekowalem. Bezwzglednie musze miec moc swiatla we wszystkie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodziło mi o tekst

5 godzin temu, shotgun napisał:

niewyobrazam sobie jazdy w terenie gorskim z lampka do jezdzenia po drodze.

z którego można wywnioskować że są lampki na drogi miejskie, do lasów, w teren itp. I chodzi mi o to że takie "dedykowane" rozwiązania to jakiś mit. Co komu szkodzi używać lampki "dedykowanej" do miasta w lesie, bądź odwrotnie ? To Ty jako użytkownik zdecydujesz jaka barwa, jakie światło, jaki rozkład, moc itp. będą odpowiednie. 

W terenie o którym pisałeś nie byłem, ale wystarczy mi lokalny las Łagiewnicki i trasy na których też nie raz z liścia dostałem, dosłownie. Zgodzę się że te lampki z odcięciem się już w liściaste tereny specjalnie nie nadają, ale kto komu zabroni się z takim światłem pakować w krzaczory, jego sprawa. Raz, drugi po przysłowiowym pysku dostanie i się nauczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pp516 Ja mam zupełnie inne doświadczenie z tymi 300lm doskonale pamiętam bo nie tak dawno jak wczoraj o 23 skończyłem nocne jazdy w towarzystwie, ten philips świeci jak jak 100 lumenowa latarka mojego kolegi na moje oko tak to na tym zdjęciu się prezentuje.Znacznie więcej też widzę jak na zdjęciu numer 2. Być może przyciemniłeś nieco zdjęcia.

Edytowane przez Stanko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Stanko napisał:

pp516 Ja mam zupełnie inne doświadczenie z tymi 300lm doskonale pamiętam bo nie tak dawno jak wczoraj o 23 skończyłem nocne jazdy w towarzystwie, ten philips świeci jak jak 100 lumenowa latarka mojego kolegi na moje oko tak to na tym zdjęciu się prezentuje.Znacznie więcej też widzę jak na zdjęciu numer 2. Być może przyciemniłeś nieco zdjęcia.

Ze zdjęciem jest tak, że przy odpowiednio dobranej czułość iso, czy też czasie naświetlania, można uzyskać albo bardzo ciemne albo bardzo jasne zdjęcie. Dlatego ocenianie jasności lampki na podstawie pojedynczego zdjęcia nie ma sensu. Podobnie porównywanie jasności lampki na zdjęciu z własnymi wrażeniami z oglądania jej na żywo. Dopiero porównanie zdjęć różnych lampek ma sens. Ważne jednak jest, żeby wszystkie parametry ekspozycji były identyczne (ja tak robię). Mogłem zastosować dwukrotnie dłuższy czas naświetlania i wtedy zdjęcie Philipsa prezentowało by się znacznie lepiej, jednak spowodowałoby to prześwietlenia na drugim zdjęciu. Swoją drogą ten Philips to jest naprawdę mocna lampka drogowa, do jazdy po drogach publicznych nadaje się znakomicie, sam ją używam do dojazdów do pracy. W terenie sprawdza się jednak niezbyt dobrze, nawet nie przez słabą jasność, bo oświetlenie drogi jest dobre, tylko przez odcięcie od góry, to co jest powyżej pewnej wysokość (około metr) jest kompletnie niewidoczne. Żeby uzyskać dobre oświetlenie nie tylko drogi, ale też gałęzi nad nią, trzeba jednak trochę więcej lumenów. 

Poniżej te same zdjęcia (pierwsze Philips SR 80, drugie klon MS MJ-872) z ekspozycją zwiększoną o 1,5 dla obydwu zdjęć w postpocessingu. Na drugim zdjęciu widać już przepalenia (zbyt wysoka ekspozycja).

5d085b52c9ceadca.jpg

 

b2624e178a6772f4.jpg

Edytowane przez pp516
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie ale mój telefon tak, nawet nie widziałem że tak poprawił. ;)

PP ta pierwsza jest moim zdaniem lepsza nie oświetla kół tylko drogę po której zaraz przejedziesz z reguły oczy patrzą się na drogę dalej a nie pod samo koło. Dodatkowo nie wali bardzo wysoko co widać po drzewach i w dodatku oczy nie są przyzwyczajone tak mocno do światła więc coś jeszcze widzisz w ciemności.

 

W górach jakbym jeździł nad przepaścią to pewnie i kilka takich by nie zaszkodziło jak na drugim zdjęciu.

Jako ciekawostkę dodam że kolega kupił armyteka na 3 diody miniaturowa latareczka daje dużo światła ok 1000lm ale jak jechałem obok niego ze swoją 300lm to wydawała się o wiele lepsza na rowerek bo kilkanaście metrów przed nami lepiej oświetlała drogę.

Edytowane przez Stanko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...