Skocz do zawartości

[Hamulec] Ashima PCB


Rekomendowane odpowiedzi

Hamulce Ashima PCB od od ok. 1,5 roku (ok 1000km) wcześniej miałem bb7. Od momentu zakupu miałem z nimi sporo przygód ale o tym dalej.

Hamulce kupione w MCSPORT . Przyjechały w ładnych białych pudełkach razem z tarczami i kompletem śrub, adapterów, zapasowych końcówek przewodów i końcówką do odpowietrzania.

W pudełku był też wynik testu siły hamowania w konkretnego hamulca i instrukcja .

http://www.team29er....-dugodystansowy

 

Same zaciski robią niezłe wrażenie szczególnie ich małą grubością i rurką która biegnie po zewnętrznej stronie zacisku. Obudowa w całości wykonana z jednego kawałka aluminium rurka czerwona.

Obudowa klamki cała z całkiem wytrzymałego tworzywa łącznie z obejmą, dźwignie aluminiowe.Klamki przykręcane na piękne czerwone aluminiowe śruby, tak samo jak tarcze.

 

Po założeniu od razu hamowały całkiem przyzwoicie w porównaniu do bb7 dużo lepsza modulacja siła trochę mniejsza, skok klamki dosyć mały, ale była dość gumowata. Po jakimś czasie chciałem je trochę

utwardzić i postanowiłem odpowietrzyć i dolać trochę płynu. W instrukcji wyczytałem że należy stosować płyn Super DOT4 najlepiej ashima. Po przegrzebaniu neta doszedłem

do wniosku że płyn Super DOT4 to to samo co zwykły DOT4 i to okazało się największym błędem. Zalałem odpowietrzyłem pojeździłem klamki i po paru dniach klamki zaczęły być coraz

twardsze, okazało się że membrany które zastępują tłoczki w zaciskach zaczęły puchnąć od płynu i zaciski cały czas hamowały. Musiałem wymienić membrany zacisków które zamówione w MCSPORT

szły z tajwanu 3tyg razem ze specjalnym kluczem do rozkręcenia zacisku i płynem od Ashimy. Rozkręcenie zacisku nie jest takie proste bo trzeba wyjąć tą rurkę co biegnie na zewnątrz przykręconą

mikroskopijnymi imbusami. Potem się okazało że klamki też przeciekają i znowu czekanie na tłoczki z tajwanu, wymiana itd. Potem jeszcze doszły zabawy z cieknącymi oringmi przy klamkach i zaciskach itd.

Po tym wszystkim potrafię rozkręcać te hamulce z zamkniętymi oczami ;)

 

Koniec końców klamek nie dało się zreanimować płyn tez musiał mieć jakiś wpływ na tworzywo w klamkach wymieniłem je na nowe klamki XTR zalałem mineralnym i od tego

czasu już zapomniałem żebym cokolwiek robił już przy hamulcach oprócz wymiany klocków i czyszczeniu. Zaciski z klamkami Shimano współpracują super nawet lepiej niż orginalne, membrany zasików

dobrze znoszą olej mineralny nic nie puchnie nie wycieka.

 

Ogólnie polecam te hamulce ale należy się bardzo delikatnie obchodzić z klamkami no i używać płynu Ashima albo mineralnego (chociaż nie wiem jaki wpływ by miał na uszczelki w klamkach).

Ani razu nie udało mi się ich zagotować na zjazdach (waże ok 100kg), siła hamowania jak na moją wagę jest zadowalająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...