Skocz do zawartości

[8959g] Accent Shannon


nikopol83

Rekomendowane odpowiedzi

Rower zbudowany w celu szybkiego(bez korków) i zwinnego(w korkach) przemieszczania się po miejskiej dżungli.

Nazwałem go żartobliwie Fixie Killer (pogromca ostrych kół ponieważ często mam przyjemność spotkać takowe) nie to że krytykuję takie rowery i te środowisko wręcz PRZECIWNIE... ale jednak przyśpieszenie,hamowanie oraz twardość przełożenia czynią że ten typ roweru jest dla mnie mało użytkowy,choć w kwestii trików ja bym wysiadł :)

Moja koncepcja roweru ukształtowała się po obejrzeniu wielu rowerów szosowych,crossowych i szosówek z prostą kierownicą tzw. Flat Bar Road, wybrałem tą ostatnią koncepcję ze względu na wygodną pozycję oraz to że jeżdżę głównie po mieście.

Nie stać mnie było na Orbea Diem , KTM Phonic LC czy Lapierre Shaper 900 (to moje ulubione :) .Kombinowałem i szacowałem , pomyślałem że czemu by nie stworzyć czegoś podobnego i tańszego.

Wybór padł na ramę Accent Shannon, dość popularną ze względu na mały wybór ram trekingowych w Polsce oraz to że podobał mi się kolor a cena wręcz okazyjna :) całe 320pln... .

Starałem się dobrać dość lekkie , tanie i kolorystycznie pasujące elementy a zarazem nie wydawać fortuny. Zaoszczędzoną kasę na ramie postanowiłem wydać na napęd jest to miszmasz XT,SLX , kasety Alivio(tania) oraz manetki Sram MRX GripShif(bardzo tania) ,niestety nie ustrzegłem się wybryków..... sztyca karbonowa , podkładki karbonowe i kapsel Pro , mostek ControlTech itp. to dość znacznie podniosło koszty projektu,myślę że można by kupić aluminiowe równie lekkie i tańsze.

 

Stopniowanie napędu :

 

Przełożenie 38T x 11T daje sprawne przyśpieszenie (zależne od wiatru) oraz utrzymanie średniej prędkości przelotowej na poziomie 34-37km/godz(przy 7.8 barach w oponach) , może to nie dużo ale więcej nie potrzebuję.Jest to wersja przejściowa , planuję jeszcze odgryźć z niego ok 800-900g ale teraz koncentruje się na zbudowaniu lekkich kół oraz sztućcu karbonowym.

 

 

Dodaję specyfikację która może się komuś przydać odnośnie ciężaru poszczególnych komponentów

 

Brake (Front): Tektro MT-50 Quartz 169g

Brake (Rear): Tektro MT-50 Quartz 171g

Brake Levers: Avid FR-5 109g

Cables: Jagwire Carbon 84g

Cassette: Alivio 32-11 HG-50 321g

Chain: (łańcuch) Sram PC-850 304g

Crankset: (Korby) Shimano SLX 597g Zębatka: Shimano XT 38T 52g Śruby do tarczy: Shimano 22g suport: Shimano XT 89g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) brak

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M771-GS 228g

Fork: (Widelec) Aluminiowy Speeder Lite 902g

Frame: (Rama) Accent Shannon 20” 1908g

Grips: (Gripy) Accent 19g

Handlebar: (Kierownica) PRO XC 152g

Headset: (Stery) Cane Creek 87g

Pedals: (Pedały) Exustar E-PC960 207g

Seat: (Siodło) Kbix Line 325g

Seatpost: (Sztyca) Accent Carbon Series 164g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent 18g

Shifters: (Manetki) GripShift Sram MRX 2:1 62g

Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor 62g

Spacers: (Podkładki pod mostek) PRO Carbon 10g

Starnut: (Gwiazdka) Pro 8g

Stem: (Mostek) ControlTech Alu Carbon 156g

Tire (Front): (Opona przednia) Maxxis Detonator 700x23C 220g

Tire (Rear): (Opona tylna) Maxxis Detonator 700x23C 220g

Top Cap: (Top cap) Pro 4g

Tubes: (Dętki) Schwalbe Light X 178g

Wheel Front: (Koło przednie) Rapid Tiagra 952g

Wheel Rear: (Koło tylne)) Rapid Tiagra 1161g

 

Suma 8959g

 

 

​Pozdrawiam 4Gotten`a :) mojego internetowego znajomego który przetransferował jeden dość ważny w modyfikacjach organ - widelec z Meridy Speeder

Edytowane przez Lookas 46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikopol83 mam parę pytań do ciebie:

1. ile posiada rzędów twoja kaseta?

2. jest możliwość abyś zrobił zdjęcie i wstawił jak wygląda linia łańcucha na skrajnych przełożeniach?

3. czy przy wąskich kołach "szosowych" nie było problemu z hamulcami v-brake?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikopol83 mam parę pytań do ciebie:

1. ile posiada rzędów twoja kaseta?

2. jest możliwość abyś zrobił zdjęcie i wstawił jak wygląda linia łańcucha na skrajnych przełożeniach?

3. czy przy wąskich kołach "szosowych" nie było problemu z hamulcami v-brake?

 

pozdrawiam

oleczek 1988 Poszło na Priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 3 tygodnie później...

Wszystkie wcześniejsze rowery które posiadałem były malowane na czarno , pierwszy w macie z dodatkiem lakieru kameleon scareb ale to było 10 lat temu,drugi już w profesjonalnej lakierni http://www.bikestats.pl/rowery/Giant-Farrago-CycloCross_5691_9273.html

Trochę czarny mi się znudził więc wybrałem czarno - pomarańczową, lubię taką kombinację i jeszcze mi się nie opatrzył.

Kolejna rama którą chciałbym kupić na następny sezon to Accent Nordkapp czarno-tytanowy czy coś takiego bo będę składał jakiegoś fajnego cross`a pogromcę ostatnio modnych Cube`ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Postanowiłem zmodernizować trochę sprzęt. Na razie główną zmianą jest rama która teraz jest szosowa ale o przyjaznej *miejskiej geometrii* która mi bardzo pasuje i nie będzie problemu z ocieraniem butem o przednią oponę podczas lawirowania między autami, nie chciałem ramy z opadającą górną rurą w stronę mostka i wysokiej rury podsiodłowej w stylu Accent Apex 540mm lub wyższej. Nie jeździłem jeszcze na ramie szosowej ale geometrią praktycznie nie wiele odbiega od Shannona po za krótszym tyłem i niżej poprowadzoną górną rurą co jest na plus.

Minusem będzie niestety osprzęt który będzie pochodził z Accenta czyli przerzutka XT oraz korby SLX wiem że spadną na mnie pewnie gromy ze świata *szosowców* że tak się nie robi itp. ale nie będę kupował przecież specjalnie korb szosowych oraz przerzutki tylko po to że taki osprzęt jest przeznaczony do tych ram ***nie wiem czy jest sens porównywać osprzęt MTB z ROAD ale XT to odpowiednik chyba Ultegry a korby chyba 105 więc nie jest tak źle***. Dodatkowo czeka mnie jeszcze zakup widelca szosowego,hamulców szosowych ,sztycy,zacisku, sterów oraz mostka więc jeszcze dużo czasu minie kiedy będę mógł powiedzieć że projekt jest skończony.Nie będzie to *prawdziwa szosa* a coś w rodzaju Flat Bar Road ale czas pokaże.

 

 

19122012807.jpg19122012809.jpg

 

19122012810.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba ci się taki kraciasty karbon? Ja kupowałem chinola i były dostępne wersje o różnej "grubości" kratki. Ile kosztowała cie ta rama z logo rdx?

 

Co do xt to jego odpowiednikiem w szosie ("wysokość" grupy) jest ultegra.

Nie widzę problemu w użyciu komponentów z napędu mtb na szosie.

 

Na papierze "szosowy" napęd powinien mieć zębatkę minimum 50, jak w korbach compact jeśli ma to być "szosa". Ja jednak nawet nie myślę o takiej korbie bo nie uciągnałbym napędu z blatem 50 zębów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie interesowałem się innymi ramami z Tajwanu z braku czasu ,pewnie przepłaciłem za tą ramę porównując do importowanych ram z zagranicy,ale dostałem stery oraz zacisk gratis czego zapomniałem dodać.

Kraciasty karbon może być mnie na razie nie przeszkadza.

Jeśli chodzi o blat to mam 36,38T na zmianę ,przy prostej kierownicy i dość turystycznej pozycji nie potrzeba mi tak dużego 50T blatu,raczej po doświadczeniach wystarczy mi 38T żeby utrzymać fajną prędkość przelotową przy odpowiedniej kadencji, 36T niby dwa zęby mniej i ciut mniejsza średnica ale sprinty są super jednak jest już za duża kadencja przy 36km/godz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...