Skocz do zawartości

[10538g] Kellys Scarpe by MTBike


MTBike

Rekomendowane odpowiedzi

Jak widać do całości a raczej do reszty nie pasuje rama. Rama na razie jest "wieszakiem" czekam na napływ gotówki żeby kupić coś lżejszego .

Waga jest dość duża ale jest to ustawienie które pasuje mi najbardziej .

Np. dętki mogę wymienić na Schwalbe po 131 i 119 gr. kierownice na Truvativ Team (145 gr) co daje zysk prawie 200 gram.

Napęd z wyjątkiem łańcucha (który to zostanie nie długo wymieniony na nowy XT z racji rozciągnięcia) jest oparty na XT 3x10 .

 

 

 

Bar Ends: (Rogi) Smica 58

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Kross 8

Brake: (Hamulece) Avid Elixir R 495+176+26+110 (hamulce z adapterem/tarczap/śrubki/tarczat)

Cables: (Pancerze i linki) Shimano 70

Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32 285

Chain: (Łańcuch) Shimano SLX 257

Crankset: (Korby) Shimano XT 865

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT 152

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT 238

Fork (Widelec) DT Swiss XRM SS z manetką 1335 z manetką

Frame: (Rama) Kellys Scarpe 17.5 1993

Grips: (Gripy) Kross 28

Handlebar: (Kierownica) Syntence Duraflite 233

Headset: (Stery) FSA NO.9M 93

Pedals: (Pedały) Shimano XTR 326

Seat: (Siodło) Velo Carbon 197

Seatpost: (Sztyca) Ritchey Logic 323

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carver 40

Shifters: (Manetki) Shimano XT 255

Skewers: (Zaciski koł) Shimano XT 123

Spacers: (Podkładki pod mostek) Ritchey ?

Starnut: (Gwiazdka) ? wliczone w amortyzator

Stem: (Mostek) Syntence F149 147

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Racing Ralph EVO TR 2.25 549

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Racing Ralph EVO TR 2.25 531

Top Cap: (Top cap) ? 13

Tubes: (Dętki) Kenda 350

Wheel Front: (Koło przednie) P:Shimano XT SZ:DT Swiss 445D O:DT Swiss N:? 942

Wheel Rear: (Koło tylne) P:Shimano XT SZ:DT Swiss 445D O:DT Swiss N:? 1144

Misc : (Inne)

 

RAZEM: 11 362

post-118689-0-81801600-1341221919_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie klasa osprzętu mocno odstaje od ramy,szczególnie amor :whistling: .Jak szarpniesz się na coś rasowego i sporo lżejszego,to będzie to naprawdę świetna maszynka.Pomijając ramę,to jeśli chodzi np. o dętki,to szczerze polecam Maxxis FlyWeight po 95 gr.Sam mam jeden komplet trzeci sezon,albo przejdż na system bezdętkowy skoro masz opony Tubelles Ready. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej już dołożyć 8 zł i kupić popularne dziś dętki Foss ?

 

Lej mleko i się nie zastanawiaj, poczytaj na forum i wszystko będziesz wiedział jak zrobić, nic strasznego, bez sensu wydawać 80zł na wylajtowane dętki mając takie opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Rower stracił dość sporo na masie .

Wymieniłem koła z tych ważących 2086 na 1382 gramy .

Koła zbudowane na Piastach Novateca 711/712, szprychach Sapim Laser, nyplach DT Swiss, i obręczach ZTR Alpine .

Wrażenia niesamowite :D duże lepsze przyspieszenie i łatwiej skręcają przy większych prędkościach .

Rama najprawdopodobniej będzie w następnym roku .

Rower waży teraz 10 666 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bar Ends: (Rogi) Smica Brak

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Kross 8

Brake: (Hamulece) Avid Elixir R 495+96+26+110 (hamulce z adapterem/tarczap/śrubki/tarczat)

Cables: (Pancerze i linki) Shimano ~70

Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32 285

Chain: (Łańcuch) Shimano SLX 257

Crankset: (Korby) Shimano XT 865

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT 152

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT 238

Fork (Widelec) DT Swiss XRM SS z manetką 1335 z manetką

Frame: (Rama) Kellys Scarpe 17.5 1993

Grips: (Gripy) Carver ~110

Handlebar: (Kierownica) Syntence Duraflite 233

Headset: (Stery) FSA NO.9M 93

Pedals: (Pedały) Shimano XTR 326

Seat: (Siodło) Velo Carbon 197

Seatpost: (Sztyca) Ritchey Logic 323

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carver 40

Shifters: (Manetki) Shimano XT 255

Skewers: (Zaciski koł) Shimano XT ~110

Spacers: (Podkładki pod mostek) Ritchey ?

Starnut: (Gwiazdka) ? wliczone w amortyzator

Stem: (Mostek) Syntence F149 147

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Racing Ralph EVO TR 2.25 549

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Nobby Nic 480

Top Cap: (Top cap) ? 13

Tubes: (Dętki) Kenda 350

Wheel Front: (Koło przednie) P:Novatec 711 SZ:Sapim Laser 2-1,5-2 O:No Tubes ZTR Alpine N:DT Swiss 616

Wheel Rear: (Koło tylne) P:Novatec 712 SZ:Sapim Laser O:No Tubes ZTR Alpine N:DT Swiss 766

Misc : (Inne)

 

Aktualna waga : 10 538

 

P.S Ktoś może się przyczepić do tych zaokrągleń ale mogę się mylić o dosłownie parę gram, a zważe to przy okazji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz masz doskonały pretekst by zrobić tubeless. Daj spokój z dętkami, super cienkie prezerwatywy są dobre do jeżdżenia po chodniku, natomiast Foss nadaje się do prezentacji jak działa mleczko uszczelniające, straszne gówno za spore pieniądze.

Jak już przejdziesz na TL zaczniesz się zastanawiać jak mogłeś jeździć na dętkach. ;)

 

Co do roweru, to wciskając mu czarną ramę stworzyć coś bardzo intrygującego. Póki co (abstrahując od wagi) mierzi mnie sztyca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak trudno nachodziła opona na obręcz rozwaliłem Schwalba tzn. może jeszcze da się go uratować ale ma opona nie złe bicie . I dostałem Schwalbe Nobby Nic już nie TR .

 

Co do sztycy też mnie mierzi ale ta rama ma nie spotykaną rozmiarówkę 30.4 a i tak mnie czeka wymiana ramy więc się nie opłaca .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amor jak widać w rozpisce jest bardzo lekki ta waga jest z manetką i przyciętą rurą sterową na aż 21 cm .

Waga, czułość i sztywność mówi o przeznaczeniu tego amortyzatora . Czułość jest marna żeby nie bujał, sztywność myślę że jest w miarę, czasami słychać tarcze .

W niskich temperaturach gorzej chodzi bardziej "mulasto" najlepiej jak jest powyżej 20 *C . Ma trochę luzu ale jest on według mnie znikomy i się nie powiększa .

Myślę że ktoś o większej wadze wyeliminuje pewne "-" które ja zauważyłem z racji swojej niskiej masy no i które wpłynęły na pracę amora .

Ważę 53 kg jeżdżę na tarczy 185 teraz chwilowo 160 . Styl jazdy "normalny" bez jakiś skoków, po prostu normalna jazda .

Manetkę rozwaliłem :D jest strasznie filigranowa i prosta ale już naprawiłem i chodzi tak samo jak oryginał a na pewno jest trwalsza, bo zastosowałem inny materiał do pinów w dźwigni manetki . Możliwe jest to że po dostrojeniu amortyzator chodzi trochę lepiej, ja się zbytnio nie bawiłem . W MagRow napisane było że owy amortyzator chodzi gorzej gdy się go przybrudzi, zauważyłem pogorszenie pracy ale nie duże pewnie z racji uszczelek przeciw kurzowych . W goleniach dolnych tak sądzę są gąbki które cały czas smarują amortyzator i nie widzę sensu stosowania preparatów takich jak Brunox . Jeszcze z małych uwag, powrót reguluje się na górze prawej goleni co jest bardzo fajnym rozwiązaniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I podobno uszczelki które mają powodować mniejszą podatność na zabrudzenia a w efekcie lepszą pracę amortyzatora .

W gruncie rzeczy polecam ten amortyzator ale osobom trochę cięższym np. 75 kg (ale bez przesady choć limit jest bodajże 110 kg) .

Będę chciał go sprzedać w między sezonie tylko nie mam pojęcia za jakie pieniądze . Myślę że 1000 to będzie takie optimum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztywność myślę że jest w miarę, czasami słychać tarcze .
Ważę 53 kg jeżdżę na tarczy 185 teraz chwilowo 160
polecam ten amortyzator ale osobom trochę cięższym np. 75 kg

 

Gdzie tu logika? Wściekłbym się gdyby ktoś wcisnął mi tego amora pod moje 80kg i 180mm tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słychać tarcze moją 185 ale tylko przy skręcaniu i jak zauważyłem gdy są mocne podmuchy wiatru, pewnie ma to wpływ na podatność kół na wiatr, ale zauważyłem to na starych kołach na obecnych niczego takiego nie zauważyłem . Co do wagi chodziło mi o czułość ja żeby zainicjować skok jestem po prostu za lekki cięższa osoba będzie miała łatwiej .

Myślę że po prostu kolego kadargo się czepiasz i łapiesz za słówka ;) .

 

Do kota : sam się zdziwiłem, wszędzie widnieje cyfra 1550 a na wadze u mnie widnieje 1335 . Myślę że waga tam podana jest pod sztywną oś .

Sporo innych komponentów ważyłem i w wielu (choćby rogi Smica 58gr i tyle waga pokazała) waga pokazywała dobrze .

Edytowane przez MTBike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...