Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou Drake 2008


Eastern

Rekomendowane odpowiedzi

Mam jeszcze pytanie, co mogę zrobić z tym widelca żeby jak najlepiej chodził pod dziewczyna 50kg? Chciałbym żeby wylapywal w miarę małe nierówności, żeby mniej tarabanil na wiejskiej kostce. Tłumik ABS+ przyda się przy jedzdzie "szosa, kostka, polne drogi, izery i z czasem inne góry"? Nie spodobała się czarna korona przy czarnych lagach, amortyzator miał być cały biały, teraz musi narobic jak najlepsza praca;) a jak go wysoce raz na jakis czas do góry nogami na godzinke jak ktos wyzej posal to będzie plynniej chodził? Wymiana oleju w dolnych i tlumiku jak wpłynie na prace?przez te okazje na Allegro zainteresowanie amortyzatorem jest duże więc odpowiedzi na Mone pytania na pewno się wielu osobom przydadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień sprężynę na miękka, zalej tłumik olejem 2.5W, oczyść środek z fabrycznego syfu, daj na wnętrzności smar stały (np. motorex bike grease 2000), nasącz olejem 15W gąbki pod uszczelkami kurzowymi, wlej w golenie świeży olej 15W. Jak masz kasę na ABS+, to wyjmij z niego jedną blaszkę blow-off (instrukcja z tuningiem na forum). Po tych zabiegach poprawi się wybieranie małych nierówności, powinno zniknąć zamulenie, oporność na starcie... Tak jak pisali przedmówcy raz na jakiś czas można przestawić rower do góry kołami. Brunoxa możesz sobie odpuścić, ew. raz na jakiś czas psiknąć i zebrać ciemne zbrudzenia z goleni. Istotniejsze jest jednak regularne dbanie aby do nie pozostawiać syfu po jeździe, zaglądnąć ze 2 razy w sezonie do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj na wnętrzności smar stały

Zdecydowanie nie, jeśli już smar, to serwis miesza olej z e smarem i smaruje taką pół płynną mazią, ale smar można sobie całkowicie odpuścić , a jeśli koniecznie to tylko delikatnie przesmarować uszczelki kurzowe przed montażem.

Smarem można ewentualnie delikatnie nasmarować samą sprężynę.

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar jak najbardziej - najlepiej Prep-m. Posmaruj oringi w obydwu goleniach (w lewej uszczelka komory powietrznej, w prawej - uszczelka na tłoku odbicia, ew. ta na tłoku kompresji, łatwiej będzie go wyjmować i wkładać). Te uszczelki pracują pod dużym "ściskiem" więc smar koniecznie. Bez smarowania nie ma płynności ruchu. Ja jeszcze posmarowałem golenie górne od wewnątrz. Na golenie dolne smaru się nie daje,tak samo uszczelki kurzowe, tam ma być tylko olej. Polecam jeszcze dołożyć sprężynę negatywną na miejsce czarnej gumy (wygląda jak harmonika) pod tłokiem komory powietrznej, u mnie znacznie to poprawiło się wybieranie małych nierówności, ale zmniejszy to skok o długość sprężyny minus 2cm - u mnie przy przełożeniu podkładki (dystansu) na 100mm, amor działa jak przy 80 więc tak jak chciałem.

 

Co do tymczasowego zmiękczenia - można zrobić podciśnienie w komorze powietrznej, efekt podobny do miękkiej sprężyny :)

Edytowane przez kojott
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar na uszczeklach tłoka odbicia i kmpresji, zastanawiam się nad sensem smaru skoro obydwa tłoki są zanurzone w oleju i ciągle nim smarowane (jak rozumiem olej za słabo smaruje więc trzeba dowalić smaru) , jakaś nowa teoria ? po co smar na tłoku komory powietrznej, skoro zalewa się ją niewielką ilością oleju, smar po jednym ruchu tłoka pozostaje na górze, olej zawsze spływa na tłok i smaruje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pokretlo te co mam, od zwykłego ABS przypisuje do tlumika ABS+? Mam możliwość kupienia samego tlumika tylko musiałbym przemyśleć czy na pewno jest sens...zobaczymy co będzie z miękka sprezyna pod koniec tygodnia. Kiedyś ktoś, chyba Nabial, pisał ze Tower z ABS+ w jego opini bije np. foxy. Czy to znaczy, ze taki Drake z odpowiedzenia sprezyną o nowym tlumiekiem praca nie odbiegały by znacznie od np. Reby, r7 czy wspomnianych foxow?

 

Odnośnie oleju do tlumika, 5W vs. 2.5W? Bo wcześniej czytałem, ze 5W...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
A pokretlo te co mam, od zwykłego ABS przypisuje do tlumika ABS+

Tak

Czy to znaczy, ze taki Drake z odpowiedzenia sprezyną o nowym tlumiekiem praca nie odbiegały by znacznie od np. Reby, r7 czy wspomnianych foxow?

Ciężko jednoznacznie napisać ,że tak lub nie. Fox ma zupełnie inną charakterystykę pracy i progresji niż Drake- wynika to choćby z różnic w sposobie amortyzacji. Ale na pewno nie będzie od nich rażąco odbiegał.

Odnośnie oleju do tlumika, 5W vs. 2.5W? Bo wcześniej czytałem, ze 5W...

2,5W ma sens przy lekkich rowerzystach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar na uszczeklach tłoka odbicia i kmpresji, zastanawiam się nad sensem smaru skoro obydwa tłoki są zanurzone w oleju i ciągle nim smarowane (jak rozumiem olej za słabo smaruje więc trzeba dowalić smaru) , jakaś nowa teoria ?

Te uszczelki są po to, żeby nie przepuszczały oleju, więc jakim cudem miałby się on dostać pomiędzy uszczelkę a goleń w celu smarowania? To samo z uszczelką komory powietrznej. Na tłok kompresji nie trzeba nic dawać, on jest nieruchomy. Smar jest bardziej odporny na duże siły nacisku. Rozumiem, że masz porównanie działania ze smarem i bez smaru...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie przepuszczały ? a co to ma do rzeczy, minimalną ilość i tak przepuszczaja i ślizgają się po filmie olejowym który pozostaje na ściankach goleni, to samo w przypadku komory powietrznej.

Smar po kilku ruchach tłoka odłoży się w najwyższym i najniższym punkcie ruchu tłoka i takie to jest smarowanie smarem ... tak sprawdzałem, smar na uszczelkach w tłumiku w niczym nie poprawia pracy amora, za to olej w komorze powietrznej znacznie bardziej niż smar i działa dłużej ...

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno można dać smar w okolicach elastomerów, sprężyny i oringów. Na trzpień to faktycznie bez sensu, bo korek domykający górną lagę i tak ściągnie cały smar na siebie. Co by jednak nie mówić fabrycznie amortyzatory mają gdzie nie gdzie smar, więc ja bym tego zupełnie nie olewał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Pamiętałem o tym. No ale stało się. Następny problem. Mam już sprężynę SOFT i z nią w zestawie jest ten dystans pod korek. I jest on trochę dłuższy niż ten co był w amortyzatorze. Włożyłem sprężynę z nowym dystansem i nie czuję, różnicy...hmmm. Dać ten stary, krótszy? Może ten nowy już ją na wstępie trochę naciska?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...