Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou Drake 2008


Eastern

Rekomendowane odpowiedzi

Ale te zacinanie to jak to dokładnie wygląda? Przecież to jest widelec w cenie >1000zł więc nie powinno być źle. Jak często się zacina i w jakich sytuacjach? Zacina znaczy blokuje się całkowicie? Czy ma jakiś punkt który przechodzi mniej płynnie? Sam się zaraz odblokowuje? Każdy tak ma?

Edytowane przez rmn1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wydaje mi się,że problem zacinania się jest zbyt rozdmuchany. Nie jest to wada amorka,ale jego specyfika wynikająca z właściwości uszczelek Evil Genius lub/i suchych pierścieni olejowych w uszczelkach.

Wątpię ,aby udało się zlikwidować wstępny opór na uszczelkach, ale być może serwis dolnych goleni ( wymiana oleju , właściwe nasączenie pierścieni) zminimalizuje to zjawisko.

W przypadku mojego Drake'a wstępne "zacięcie się" pojawia się tylko przy pierwszej próbie kompresji i nie pojawia się w czasie jazdy.

Dla zasobnych alternatywą mogą być uszczelki EnduroSeals, ale głowy nie dam ,że pomogą.

Kristofor- tłumik ABS+ kosztuje tyle i polecam go zakupić, jeśli planujesz intensywnie korzystać z amorka w dosyć wymagającym terenie. Na płaskie tereny i asfalt- nie warto.Tłumik ABS+ daje nam lepsze tłumienie kompresji i większe możliwosci regulacji,ale podtrzymam słowa Ruleza,że nie ma on wpływu na "zacinanie się"

Jak Rulez słusznie napisał w wyniku reklamacji odzyskasz jedynie zwrot kasy, a za tą kwotę nie kupisz lepszego,trwalszego amorka.

Wydaje mi się,że zbyt dużo uwagi poświęcacie "zacinaniu się" i zbytnio został on rozdmuchany. Jeździć póki jest pogoda....

 

Aha, tak na marginesie.... Fox też potrzebuje pewnej siły do przełamania oporu uszczelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dzięki za te niewątpliwie przydatne wyjaśnienia!

Jeszcze tylko.. czym różni się sprężyna stalowa od sprężyny powietrznej i czy w ich działaniu lub trwałości jest jakaś zasadnicza różnica ??? Co do przycinania jeszcze niewiele mogę powiedzieć dopiero jak pośmigam to powiem! na razie zakładam a za jakiś tydzień wymieniam olej itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Czy po przełamaniu tego oporu amorek pracuje normalnie w czasie trwania jazdy ?

Jeśli tak, to IMO należy przyjąć,że ten typ tak ma. Kładę to na karb oporu generowanego przez uszczelki kurzowe .

 

Mój Manitou Tower Expert (czyli w sumie Drake) ma tak samo - jest potrzebna niewielka siła, żeby zaczął pracować.

 

Tłumik kompresji na pewno nie ma na to wpływu, teraz mam włożony stary FFD (Absolute zepsułem) i jest tak samo.

Edytowane przez rzymo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie właśnie doszedł Drake. Na sucho, o podłogę czuć ze na początku ma jakaś trudność z ugieciem, nie wyglada to ciekawie, zobaczymy jak będzie w rowerze. Na razie opuszczę wymiany oleju, zmienilbym tylko skok przed zima. Da się bez demontażu dolnych goleni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie właśnie doszedł Drake. Na sucho, o podłogę czuć ze na początku ma jakaś trudność z ugieciem, nie wyglada to ciekawie, zobaczymy jak będzie w rowerze. Na razie opuszczę wymiany oleju, zmienilbym tylko skok przed zima. Da się bez demontażu dolnych goleni?

Teoretycznie da się i to bez zdejmowania z ramy ;) Nie wiem jak w praktyce, bo jeszcze nie próbowałem.

Mój na początku też miał problemy z uginaniem, ale po nasmarowaniu w środku działa już bardzo dobrze, jedynie został wspomniany wcześniej opór uszczelek na początku skoku, no i przy ok 20mm ugięciu potrafi się sporadycznie zaciąć, ale to pewnie kwestia dotarcia (jak dotąd ma 15h pracy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma na zamianę miękką sprężynę, chętnie oddam średnią:) Poza tym zgubiłem kulkę, tą malutką, pod pokrętło od tłumika...jak ktoś nie potrzebuje...;)

 

Po za tym, konwersja 80->100 poszła łatwo. Ale widelec chodzi mało płynnie, wyrobi się trochę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale i w manualu jest podane ża miękka, średnia i twarda są zielone. Jak rozpoznać która jest twarda ?

 

Jeśli ktoś ma na zamianę miękką sprężynę, chętnie oddam średnią :) Poza tym zgubiłem kulkę, tą malutką, pod pokrętło od tłumika...jak ktoś nie potrzebuje... ;)

 

Po za tym, konwersja 80->100 poszła łatwo. Ale widelec chodzi mało płynnie, wyrobi się trochę?

 

Poszukaj gdzieś łożyska z kulkami o podobnej średnicy

Edytowane przez gad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozpoznać która jest twarda ?

A gdzie będziesz kupował? Bo jeśli u przedstawiciela manitou, to chyba najłatwiej po numerze części. Zapytaj u źródła.

Send an e-mail to manitou suport, they have to know;-)

PS. S...t, I cannot edit my own post;-)

Edytowane przez maclaska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...