Skocz do zawartości

[smar] Finish line


Gość Roberto

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Roberto

No to tak. Wszystko o Finish Line, ich smarach:

- cross country

- teflon plus

 

Który z tych smarów jest lepszy, na dłużej wystarcza nadaje się na słoneczne dni i ciepły letni deszcz, nie wymaga częstego czyszczenia (szczerze to bym chciał napęd czyścić raz na rok).

A może coś innej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, jeśli chcesz rzadko czyścić napęd - to Cross Country. Trzeba tylko mocno wycierać łańcuch po nasmarowaniu - inaczej się paprze niemiłosiernie. Ale starcza na dużo dłużej, niż Teflon Plus; ostatnio podczas trekkingowego wojażu jednorazowe posmarowanie wystarczyło mi na 600-700 km jazdy w mieszanej pogodzie (przewaga słońca, ale i kilka dni konkretnie deszczowych się zdarzyło, a i poranki rośne ;) ).

Teflon Plus jest świetny na bezdroża - nie łapie tak kurzu i brudów, jak Cross Country; ale też szybciej się wypłukuje. Wystarcza z reguły na max 200 km, i to w suchych warunkach.

Pozdrówko z autopsji :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja FL Teflon Plus używam do linek, ew przegubów przerzutek itp. Do łańcucha polecam coś lepszego typu Pedros Syn Lube (jest na cieżkie warunki) - nie wypłukuje sie tak łatwo a nie łapie bardzo zanieczyszczeń. Wiem, że Teflon nie starcza na długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja przejechalem 1500 na jednej buteleczcce FL(120ml) teflon plus i jestem poprostu NIEzadowolony.

 

teraz kupiłem cross country. sprzedawca w harfie-harrysonie mówil ze jest to najlepszy dostepny obecnie na rynku smar do lancucha. ( zapewne w tej kategori cenowej). w zimie sie sprawdził. zobaczymy jak w lecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jakby jedna buteleczka miala byc na 1500-2000 km w co nie wierze no to ludize bez przesady!

 

17 zł na 2000 km chyba mozna wydac nie?

 

ja na cross county przejechalem 5000 i jeszcze mam resztke w buteleczce ale ostatnio wlasnie mnie zjechal serwisant ze sie nie powinno jezdzic caly sezon na cross country i ze zajechalem przez to naped... mmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. Ja tez mam taki dylemat. Bardziej jestem za FL Teflon plus (nie wiem dlaczego - nazwa ładniejsza :mellow: )

 

Idealny smar to taki który raz się nałoży i raz na zawsze, na wszystkie warunki atmosfertczne, tani, nie zajeżdżający napędu,

o przyjemnym zapachu (brzoskwini :D )... Jest coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno powiedziec. oczekiwalem dobrze smigajacego napedu, a tu dzien po smarowaniu, po 80km przejazdzce w cholernie suchych warunkach (50% teren 50% szosa), na ostatnich 10 km dalo sie slyszec ze ma za malo smaru.(lancuch oczywiscie). wiec terraz podchodze sceptycznie do tego smaru, i jesli ktos mnie nie przekona, wiecej go nei kupie. ( lancuch wyczyscilem kompleksowo wraz z calym napędem, zeby nie było niejasności).

 

cross country swietnie pachnie :mellow: bo rower stoi obok mojego lozka :D teflon plus tez nawet niczego sobie, brzoskwinia? bez przesady... co z tego ze nazwa ladniejsza skoro jest mniej funkcjonalny. moze jakis more advanced user, sie wypowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cross country tez co 200 km do ponownego nalozenia.

 

To nie wiem, Marix, jak ty smarujesz... Cross Country - wg opisu - jest przeznaczony na pogodę deszczową oraz na wielokilometrowe wypady trekkingowe. I mnie właśnie sprawdził się w takim zastosowaniu idealnie (a o napęd dbam).

W dodatku ma przyjemny zapach zielonego jabłuszka ;) .

Teflon Plus jest natomiast na warunki suche (zwłaszcza duże zapylenie), w których funkcjonuje bez zarzutu, ale pierwszy lepszy dłuższy deszcz wypłukuje go bez śladu.

Pozdrówko na bazie doświadczeń :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na fl cross country dobrze sie jeździ w lecie przy spiekocie 25* - 35*?

 

Dyskusyjne, czy podczas takiej pogody w ogóle się dobrze jeździ B) ...

Ja ostatniego lata w Rumunii jeździłam na CC przy tego rzędu temperaturach właśnie - i swoje zdanie podtrzymuję. Po prostu ten smar wytrzymuje dłużej - nie trzeba codziennie/co 2. dzień smarować. W dodatku podczas wyprawy trekkingowej nie uciekniesz przed deszczem do ciepłego domku - deszcze się przecież zdarzają, a jechać trzeba :D ...

Jeśli chodzi natomiast o wypad XC w suchy teren bądź jednodniowy rajd po szosie, kiedy wracasz do domu i w każdej chwili możesz przesmarować ponownie - jestem za T+ :P .

Pozdrówko precyzujące :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale deszcze to dla mnie rzadkość chyba że ktos wyjezdza nawet w deszcz.

 

co do zapachu CC to dla mnie nic specjalnego smierdzi jak typowe chemikalia aczkolwiek moze nie ejst bardzo agresywny. jednak przyrownanie go do zielonego jabluszka to wybujała fantazja :D

 

wracajac do ulewy to jak sie szykuje dlzusza jazda w ulewie co za problem stanąć i nalozyc zielony CC?

 

ja zamierzam jezdzic na czerwonym a na takie sytuacje miec zielony w plecaku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie FL Teflon Plus to kiepskie smarowidło. Jedyna zaleta to to że nie łapie brudu - więcej zalet nie zauważam.

A FL Cross Country jest rewelacyjny - doskonale smaruje, na długo starcza, łańcuch może i trochę brudzi ale co tam - ważne że napęd pracuje cichutko w każdych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zapachu CC to dla mnie nic specjalnego smierdzi jak typowe chemikalia aczkolwiek moze nie ejst bardzo agresywny. jednak przyrownanie go do zielonego jabluszka to wybujała fantazja :P

 

Hehe, może i bardziej chemia niż jabłuszko B) - ale mnie akurat ten zapach niezmiernie się podoba :030: .

A co do nanoszenia w trakcie jazdy - wg mnie, strata czasu (zwłaszcza podczas wyprawy trekkingowej, gdzie czas bywa skarbem), ale jak kto lubi :D .

Pozdrówko polemiczne :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w domu oba smarowidla CC i T+ i powiem szczerze, ze z T+ nie bardzo jestem zadowolona. Podczas dluzszej jazdy lancuch zaczyna byc slyszalny. Poza tym mam wrazenie, ze przy T+ naped sie szybciej zuzywa. Jedyna jego przewaga nad CC jest to, ze lancuch sie tak nie brudzi. Majac jednak benzyne doczyszczenie napedu po CC to zaden problem, wiec polecam wlasnie CC.

 

Co do czyszczenia napedu raz na rok, to zycze sukcesu! :) Nie wyobrazam sobie smigania na napedzie z miesiecznym brudem, a tym bardziej rocznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez nie:D

 

ale jeszcze wyszedl finish line kry!

 

http://allegro.pl/item92054097_olej_finish...ech_60_ml_.html

 

ale pisza ze nie nadaje sie do lancuchow

 

 

 

Finish Line Kry Tech

 

olej parafinowy; buteleczka z dozownikiem; pojemność: 60ml

 

uwagi: nowoczesny olej parafinowy wyprodukowany na bazie składnika Krytox firmy DuPont oraz nowej formuły M2 opartej na molibdenie; Kry Tech po ok. 1 godz. od nałożenia tworzy suchą i bardzo wytrzymałą powłokę, która jest wzmacniana podczas kolejnych smarowań; Kry Tech przeznaczony jest do smarowania powierzchni metalowych, plastikowych, kompozytowych oraz drewnianych; bardzo polecamy do smarowania linek oraz pedałów; naszym zdaniem Kry Tech nie nadaje się do smarowania łańcuchów rowerowych (!)

 

cena z VAT: 15,50 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na cross county przejechalem 5000 i jeszcze mam resztke w buteleczce ale ostatnio wlasnie mnie zjechal serwisant ze sie nie powinno jezdzic caly sezon na cross country i ze zajechalem przez to naped... mmm

 

nie rozumiem.. jak mozesz sobie zjechac naped przez stosowanie FL CC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nierozumiem.. jak mozesz sobie zjechac naped przez stosowanie FL CC ?

 

no tez sie nad tym zastanawialem ale do ciezkiej cholery koles chyba ma jakas wiedze nie? przynajmniej powinien miec mnie normalnie trafia kazdy serwistant mowi i robi co innego.

 

dlaczego bardzo malo fachowców w tej dziedzinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...