Skocz do zawartości

[Amortyzatory 650b] dostępne modele


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich, planuję złożyć rowerek na 650b na odpowiedniej ramie ,niedługo pewnie strzelę szerszy wątek o planach. Na razie jednak szybkie pytanie. Nadal brakuje sensownych amorków w tym rozmiarze, trafiła mi się dobra możliwość nabycia DT Swissa XMM 120 26'', czy większe kółko tam wejdzie ? W manualu producenta maksymalna średnica koła jest 690mm a w najszerszym miejscu opony 670mm. Czy ktoś miał przyjemność próbować konwersji z tym modelem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre amortyzatory tylko serwis drogi. Jesli masz mozliwosci zadbac o to wlasnorecznie-polecam.

 

Nie mam doswiadczen z xmm 120 tylko z XRC 100. Tutaj 650b wejdzie ale na styk.

 

Mimo wszystko kupilbym cos juz pod 27.5 jesli nie masz mozliwosci osobiscie sprawdzic co I jak.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Po głębszym wgryzieniu się w temat jestem na 99% pewien, że dałoby radę wepchnąć tam większe kółko, jednakże nieprzychylne opisy kultury pracy i jednak ryzyko trochę mnie odstraszyły. Oferta też podrożała 5-krotnie od wczoraj : http://allegro.pl/dt-swiss-xmm120-torison-box-carbon-2013r-i3667201224.html , no i ta sterówka :) do główki 100mm pewnie najwyżej, zakładając że jest błąd w opisie i chodzi o cm a nie mm. Będę rozglądał się dalej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Pytanie z gatunku od dópy strony: ile wynosi wysokość widła 120mm od osi do podstawy łożysk? Oczywiście 650b...z sagiem proszę uprzejmie i "na sucho" ;)

 

Następnie pytanie bonusowe: wysokość od ziemi do korony(ale tutaj: przy jakim kącie główki?) 

 

:sorcerer:

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic? :(

Wydaje mi się, że Od zmiany wyglądu podkowy mogą być problemy(ale nie jestem pewien, czy wszystkie stare podkowy pomieszczą koła 650b).

Stary design:

HDpancetitl31fox36_zps79460d95.jpg

 

Nowy design:

783774d1364064043-26-34-talas-160-ctd-65

 

 

 

Zatem pytanie pomocnicze, może coś doradzicie, waham się między nowym RS Sektor, nowym X-Fusion Velvet RL2 a używanym Talasem FIT RLC 2011.

Wszystkie maja po co najmniej 140mm skoku, talas jest o około 300zł tańszy. Talas teoretycznie pod koła 26" X-fusion i RS pod 27,5"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy wyprzedzenie w amortyzatorze będzie aż takie istotne? Fox podaje dla 26" 39mm +/-2,5mm(dane znalezione na mtbr), dla 27,5" 44mm

Według kalkulatora w amorku 26" dla koła 27,5 trail wychodzi 95mm - to chyba rozsądna wartość(w amortyzatorze 27,5" 90mm)?

Z tego co zrozumiałem, przy zastosowaniu 26" amortyzatora rower będzie trochę mniej skrętny/nerwowy?

 

Myślę, że to przeboleję, bo do RS'a dochodzi trochę kosztów związanych ze sterami tapered, a X-Fusion jednak nie ma dostępnego w wersji 650b - trzeba by rozkręcić, dołożyć podkładkę, a pewnie nie łatwo ją zdobyć i nie łatwo znaleźć w mojej okolicy serwis X-Fusion :(

Wybór padnie jednak na Talasa, docelowo znajdzie się u mnie amorek skonstruowany pod 27,5", ale poczekam 1-2 sezony na większą dostępność i lepsze ceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fox to nie jest pełnoprawny widelec 650b

Zgadzam się, tzn. ten mój z roku 2011 nie jest ;)

Tak jak wspomniałem, przyjdzie pora na coś typowo pod 650b, ale to jak będzie trochę więcej dostępnych od ręki amorków :)

 

Teorie teoriami, jak ich nie sprawdzę w praktyce, to się nie dowiem, a sporo ludzi na mtbr praktykuje rozwiązanie z 26" Fox'em więc jestem dobrej myśli :)

 

Znalazłem jeszcze jeden cytat:

 

Trail (mechanical) will increase by less than 6mm if you go from a 26 to a 27 rim and use the "same" tire. And since this is the Downhill forum, in steering feel that is roughly equivalent to slackening the head angle by 1 degree or raising the crowns by 20-25mm. It can be felt by some of the riders, but it's far from significant. And why oh why would someone want less trail on a go-fast bike?

 

i obrazek z wiki:

400px-Bicycle_fork_geometry-en.svg.png

Tak więc, patrząc inżynierskim okiem, zmniejszając/zwiększając skok w talasie będę mógł zniwelować negatywny wpływ mniejszego offsetu.

 

Jak będzie w praktyce nie wiem, dam znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

offset robi różnicę Klon, i to bardzo ale ja bym tak się nie przejmował wypowiedziami Ruleza. Ja zmieniłem wideł o 5 mm w offsecie i różnica jest potężna.
Wiesz jak coś nie jest  "wg tabeli" albo "niezgodnie z przeznaczeniem" to już jest be :D
Kwestia pojeżdżenia, przyzwyczajenia i tyle.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...