Skocz do zawartości

[Ramy,Rowery 650b] nowe i przeróbki


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Dokładnie jak pisze Rulez-oba "łamią się" w osi koła

A co by nie mówic i jakich patentów nie tworzyc na ten użytek jednozawias to jednozawias a oba do takowych należą.amen

 

Co do samego dozbrajania średnich fuli w koło 650b - idealna baza pod takowe. Bo jak wielu nie widzi nadal Wielkiej Kichy w ciężkim terenie tak 650b i owszem.

A ze swojego skromnego powiem, że wcale się nie dziwuję, bo różnica między 29 a 650b w prowadzeniu i zwrotności/zwinności jest spora i dużo większa od tej pomiędzy 26 a 27,5.

 

Mojo to już jakiś czas temu przebąkiwało o kompatybilności z 27,5.

(czas pozbyc się stumpa fsra?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojo to już jakiś czas temu przebąkiwało o kompatybilności z 27,5.

(czas pozbyc się stumpa fsra?)

 

Właśnie, fajnie że jest kupa nowości, widać że rynek odrobił lekcję z 29 i na popularyzację trendu nie trzeba będzie czekać latami.

 

Ale w niektórych przypadkach wcale nie trzeba czekać ;)

 

Mojo HD

 

E: Widzę, że już był wcześniej, sry.

 

634588d1313879223-650b-mojo-hd-heavy-duty-img_4684.jpg

 

Blur LTc

 

IMG_1721.jpg

 

I imo najfajniejszy, czyli Blur TRc

 

694720d1336408113-650b-wheelset-santa-cruz-blur-trc-ltc-dsc_0002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

Zatem zacytuję za http://www.650bpalace.com/ ciagle rosnącą i pewnie niekompletną liste 26-erów podatnych na z27.5-erowanie :) :

 

A)

· Airborne

o Zeppelin Elite

· Azonic

o Revenge

o Steelhead

B)

· Banshee

o Scratch

· BMC

o 2008-11 Team Elite

· Bianchi

o SASS

o BASS

o PUSS

o DISS

o MUSS

· Brodie

o Cruzado

o Catalyst

o 1-Ball

C)

· Canfield

o Balance

· Cannondale

o 2003 Gemini

o 2007 Prophet

o Taurine

o F3

o F4

o 2007 Rush

· Commencal

o 2009 Meta 5.5

· Chumba

o HX1

o Evo

D)

E)

· Evil

o Sovereign

o Revolt

· Ellsworth

o Epiphany

F)

· Foes

o XCT

o FXR

G)

· Gary Fisher

o Fat Possom

· GT Bicycles

o Peace Single Speed

o 2010 Force

o 2010 Force Carbon

o Zaskar Carbon

H)

· Haro

o Sonix LT

o Xeon

I)

· Ibis

o Mojo

o Mojo HD

· Ibex

o Atlas

· Intense

o Uzzi VP

J)

· Jamis

o Exile

o 2007 Dragon Team

o Dakar

o Parker

o 2010 Xam2

K)

· K2

o Factory 6.0

o Apache 2.0

· KHS

o 2008 XCT 555

· Kona

o Unit (with sliders)

o 2007 Coiler

o Cowan (with sliders)

o Humu

o A’ha

· Knolly

o Endorphin

L)

· Litespeed

o 2010 Ocoee

M)

· Marin

o Rift Zone

o Wolf Ridge

o Mt. Vision

· Mountain Cycle

o Fury

· Merida

o FLX 900

· Morewood

o Zula

o Shova

N)

· Novara

o 2008 Method

· Nicolai

o Helius AC

O)

· Orange

o R8

o Patriot 6.6

o Alpine

o Five

o ST4

· Orbea

o Occam

· On One

o 2005+ Inbred

o Scandal

P)

· Pivot

o Firebird

· Pipedream

o Sirius R853

Q)

R)

· Ragley

o Piglet

o Mmmbop

S)

· Salsa

o Ala Carte

§ vertical dropout

§ swinging dropout

o El Santo

· Santa Cruz

o 2008 Heckler (shock limit needed)

o Bullet

o BLT2

o Nomad (shock limit needed)

 

o Blur TRc

o BLT Carbon

o 2011-12 Blur XC Carbon

· Scott

o 2007 Spark 30

· Schwinn

o 2008 Homegrown LTD

· Sette

o Serum

· Sinister

o Ridge

o Splinter

· Simplon

o Racorblade

Soma

o Groove (2.1” tires)

· Soul Cycles

o Titan

o Hooligan

o Icon

· Specialized

o 2011 Camber

o Myka

o 2007 Enduro Elite

o 1998 Stumpjumper HT

o S-Works Carbon HT

o 2008 Carbon Epic

o 2008 Pitch Pro

o 2010 Stumpjumper

o 2009-11 Stumpjumper FSR

o 2005-06 Rockhopper ht

o 2010 Epic AL

· Spooky

o Darkside

· Surly Bikes

o 1x1

o Instigator

o Pugsley

o Troll

 

T)

· Transition Bikes

o TransAm

· Trek

o Scratch

o 2009-11 8500/8000

o Fuel 9.9 (2.1 Nevegal tested)

· Titus

o 2001 Switchblade

o 2002 Motolite

o Eleven

o Fireline

o 2008-09 Guapo

o Quasi-Moto

· Turner

o 2006 5 Spot

o 2008 Sultan

o 2008 RFX

U)

V)

· Ventana

o El Chamuco

· VooDoo

o Bokor ( with sliders)

o Bizango

o Wanga ( with sliders)

o Sobo

W)

· Weyless

o 2004 XP

X)

Y)

· Yeti

o 2006 575

o Arc

 

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

...a my z Kovalem delikatnie przypomnim, że nie tylko warto zastanowic się nad przeróbką 26 na 650b ale także 29" (wiem, finananse, dostępnośc 29 itd), a w szczególnych przypadkach 29 (szczególnie z reg.hakami) nawet bardziej się nadaje na takowe poczynania.

 

ps: a z tym specem fsr-em to dobre, bo koło i owszem wchodzi, ale nawet przy takim anorektyku jak RaRa 2,25 (realnie 2,1" na obręczy 25mm) ciasno tam jak cholera i na swobodne przeloty błota miejsca nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

... poza tym pożytek z przeróbki 26 na 27.5 jest ewidentny, a 29 na 27.5?

Nie jestem przekonany. Może się okazać że z mniejszym papuciem 29-er bedzie zawadzał pedałąmi o glebe, a kót główki ramy zrobi się jeszcze bardziej nerwowy...

 

Na zapodabej przeze mnie liście znajduje się jeden 29-er, Turner Sultan 2008.

 

Nie twierdzę że ta lista to jakaś Biblia... Ewidnetnie niektóre konwersje są robione na siłe i sprawdzą sie tylko na skałach i piaskach Kalifornii a nie na Bieszczadzkiej Masakrze Błotnej :D

 

Fakt-faktem popełnione je i jak ktoś sobie winszuje może uzywać tago jako punktu odniesienia...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Oj Ivan

przerabialimy to już tu, ale oka - jak bym Ci zapodał dwa rowery - jeden ma BB na 330mm nad ziemią a drugi na 290mm, mówimy o sztywniaku-to który byś wybrał? :) A kąt Ci się nie wyostrzy bo i z czego? Rower siada po równo około 2 cm na przodzie i tyle.

Ja nie mówię o przerabianiu gotowego roweru ale kupowaniu ramy pod złożenie 650b. Zresztą popatrz na SUBnery, przeczytaj o spostrzeżeniach z jazdy.

Szkoda, że Kovalowi się nie chce (muszę go pogonic) bo swojego Grajka własnie z 650b ma a i na oryginalnym 29 go próbował. W przypadku fuli to prawda-26 chyba łatwiej zmodyfikowac.

A sens zejścia z 29 na 650b? Załóżmy, że ktoś na 174cm kupił takowy a teraz siedzi w nim jak w dwugarbnym wielbłądzie. I po lesie jak na mule jedzie. Widzisz tu sens redukcji koła? (chocby tylnego hehe) Bo ja - tak.

 

Co do samej listy-warto pamiętac, że ludziska chętniej kombinują zawsze z wymianą "stare na nowe" a nie "świeże (29) na nowe" - i to może byc powód, że na tej liście (co by nie mówic nie takiej nowej) przeważają modele 26 (a tak między nami-na nasz polski rynek jak znalazł hehe).

 

A tak po za tem wszystkim - rozmowy o przeróbkach miały sens jeszcze rok temu. Jak sam dobrze pokazałeś -producenci odrobili szybko lekcje i za chwilę można będzie przebierac w gotowcach a nie kombinowac.

 

ps; a tak między nami - nie nudzi Wam się już to wszystko czasem? Ile można lat czekac i oglądac nowych modeli, ram, kolorystyki itd ? Jak na początku średnie rozpalało moją wyobraźnię tak teraz patrzę na te "cacka" i myślę " k.. wszystko już było", jak 2x10,1x11,3x12plus electro...ech (chyba słaby wieczór, sory)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

jak bym Ci zapodał dwa rowery - jeden ma BB na 330mm nad ziemią a drugi na 290mm, mówimy o sztywniaku-to który byś wybrał?

 

 

No musiałbym być w bardzo samobójczym nastroju aby wybrac coś z suportem zawieszonym 290mm nad ziemią.

 

Anarchy rozumiem że jesteś człek specyficznych zapatrywań i pomysłów na rowerowanie ale weź przestań marudzić.

 

Poszukaj coś fajnego przede mną, albo nie czytaj i nich Ci ph w organiźmie nie skacze :P

 

A ludzie będą przerabiać bo zawsze przerabiali.

 

Z braku kasy, z zacięcia konstruktorskiego lub tak jak Ty z powodu przekonań.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ivan, w polemikę wchodzic się nie chce, pewnie Tobie też, a już szczególnie wieczorową porą. A co do "specyficznych zapatrywań" to chyba możemy sobie śmiało ręce uścisnąc-nieprawdaż?

290mm samobój powiadasz :) bo tak to lubią miec niektóre sztwniaki ze sporym sagiem ustawione... k.. no istna śmierc w oczach!

W temacie 650b-bardzo ładnie, że wpadłeś tu i ładnie, że nam zapodajesz obrazowo to co w wielu przypadkach było napisane wcześniej - nie licząc naturalnie "najświeższych modeli" -ale czytac trzeba by przedmówców żeby o tym wiedziec (chyba, że lubujesz się w

podchwytkach jak z T.K.S :) )

A swoje widzenie (i nie tylko swoje) odmienne do Twojego nie nazywaj marudzeniem, chocby dlatego, że ja tak "marudzę" już (raptem) rok na temat 650b i jak na razie przerodziło się w praktykę i zastosowanie. Czego chyba sam powiedziec nie możesz. Chyba, że o czymś nie wiem :))

amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ojtam, ojtam...

 

Bardziej piłem do ps'a z przedostatniego postu ale nie będę kruszył kopi.

 

A to, że sam lubie stal... Ale lubie też FS i wyścigi zbrojeń.

 

Owszem, miejscami nam po drodze. Rekę sobie uściśniemy jak się zobaczymy :)

 

Chwała Ci za to że objeżdżasz 650b, ja na razie nie i nie zamiaruję robić tego inaczej niż w zdrowym, pełobujanym łomocie.

 

Moje motto: mniej filozofii i numerków, wiecej ciśniecia w korby. I tego sie bede trzymał, a jak znajde coś nowego to nie omieszkam wrzucić. :D

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps; a tak między nami - nie nudzi Wam się już to wszystko czasem?

 

Mnie -- przy całym szacunku dla P.T. Kolegów -- nawet bardzo. Nie ujmując nikomu wali mnie jaka będzie miseczka (A, B, a może C) stosowana do koła 650, podobnie jak generalnie wali mnie to, co producenci zaproponują na 2013 lub 2014 rok.

W rowerach najfajniejsza jest... jazda na rowerze; rower jest przy tym tylko narzędziem. Nawet nie widzę w tym szczególnego miejsca na jakiś niesamowity postęp techniczny (który z definicji też by mnie walił -- w rowerach).

 

Dodam, że onanizm sprzętowy jest mi znany także z kręgów foto -- bo jakbym miała takiego aparata, to bym takie foty pstrykała, że klękajcie narody. Ja zaś myślę, że jak ktoś lubi jeździć na rowerku, to sobie da radę na wszystkim i na pewno nie będzie mu szczególnie przeszkadzało/pomagało koło o palec chudsze lub tłustsze.

 

 

PS motto na dziś: rower jaki jest, każdy widzi: rama, dwa koła, cztery łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W rowerach najfajniejsza jest... jazda na rowerze; rower jest przy tym tylko narzędziem. Nawet nie widzę w tym szczególnego miejsca na jakiś niesamowity postęp techniczny (który z definicji też by mnie walił -- w rowerach).

- nie pokazało że to cytat z Olgierda wypowiedzi.

 

Ale gdyby nie napinki zboczonych konstruktorów dzisiaj byśmy pomykali na wigropodobnych maszynach a to trochę inna frajda. Dlatego bez ślepego galopu za nowinkami ale korzystajmy z dobrodziejstwa wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panie Ivan, wychodzi na to, że że zawias Treka i Weagle tak naprawdę zbytnio (co do zasady działania wcale) się nie różnią ;) :

http://www.bicyclere...spension-patent

 

Z drugiej strony załamuje mnie gdy patrzę jak można się pienić (być pazernym) o coś czego tak naprawdę się nie wymyśliło ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Macie w zupełności rację Panie Rulez.

Mnie załamuje nie tylko stopień zacietrzewienia ale i "banalanośc" obu konstrukcji a zarazem ubieranie tego w konstrukcyjno-pseudokinematyczny bełkot.Jedna belka u dołu i zero przegubu, jedna belka u góry i zero przegubu pomiędzy kołem i hamplem. Reszta to dźwignie pośrednie.

Jak np w patencie Weagle tłumaczenie, że dwie belki zbiegają się w jednym punkcie a co to ma do rzeczy? Jak Ci koło lata po wycinku okręgu to chocbyś Pitagorasa zatrudnił to krzywej na kształt vpp czy horsta nie uzyskasz. amen

Pamiętam onegdaj jak scott gdy dostał po łapskach od speca za horsta wypuścił swojego pierwszego Sparka (2008/2009?). Tłumaczyli cudo jednozawiasu tym, że belka pośrednia -ta między damperem a górnymi widłami (podobnie jak w meridzie 96 czy jak jej tam) "wisi w pionie" i to sedno ich megarozwiązania. Jakby siła grawitacyjna działająca na beleczkę była potężniejsza od tych sił od tylnego koła czy ciśnienia w damperze.

Gary próbował tłumaczy, że ich sugar to nie jednozawias bo się ugina carbonowa belka.... tylko tyle, że górna :)

Nawet nasze rodzime bB przez lata Konę, Speca, NRSa i kilku innych pakowali do jednego wora z napisem czterozawias, a o idrivie pisali w poważnych testach, że odległośc koła od suportu jest niezmienna. No to po cholerę mimośród?

Oj, jak zawsze przynudzam, sory :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie i tak widac mocna tendencje do parcia w wirtuale, albo w polsze sie w tym wynalazku tak rozkochano, ze i sikorski i kross... w kazdym razie cieszmy sie, ze horsta w europie nie zagarnela dla siebie jedna li tylko firma i kazdy sobie moze ten swietny wynalazek w swojej konstrukcji zastosowac...

 

z drugiej strony systemy z belka wahliwa (heckler) czy z belka opadajaca (rm element -> spark, c'dale raze, to jedno i to samo) tez maja swoje konkretne zastosowania i swietnie sie w nich sprawdzaja (rowniez z tego powodu utrzymuja sie wciaz w katalogu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

Bradzo ciekawa, francuska konstrukcja.

 

Chiru RMK

 

2013-Chiru-26-650b-29er-transforming-full-susp-mountain-bike01-600x421.jpg

 

Rower fabrycznie 26cali ale w rozmiarze S konwertowalny do 650b a w M i L do 29"

Na tylnym kole tylko 75mm, rekomendowane widelce to znowu w zaleznosci od rozmiarow 80, 100 i 110mm.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

I coś dla miłośników hardkorowych sztywniaków.

 

Saracen Zen 650b

 

zen650b.jpg

zen650b.jpg

Widelec 130mm od X-Fusion (ciekawe bo na zdjęciku jest z RS-em...), główka ramy 68.5st, 425mm tylnego widelca, regulowana sztycka od Kind Shock'a, punkty mocowania ISCG 05.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Teraz będzie naprawdę ciężarowo i uniwersalnie.

 

Liteville Mark 11

2013-Liteville-301-650B-Mark10-mountain-bike01.jpg

 

To co można z nim wyczyniać wraz ze zmianą rozmiaru ramy przyprawia o przysłowiowe szamotanie pępka :icon_mrgreen:

 

2013-Liteville-scaled-sizing-.gif

 

Intense całym sercem przygarnął 650b i zaprezentował zjazdówkę na Średniej Kiszce.

 

Intense M9-275-650B

 

Intense-M9-275-650B-downhill-mountain-bike1.jpg

 

Boxxer ma trochę ciasno z przodu ale w końcu to prototypowe podejście z zamysłem - Zobaczymy czy załapie...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

To już chyba oficjalne. Jesli uda nam się przetrzymać Koniec Świata na koniec AD2012, to wygląda, że 2013 zostanie okrzyknięty rokiem Średniej Kiszki.

 

27.5-calowa ofensywa nie słabnie.

 

Scapin zaprezentował 3 modele z przeznaczeniem dla krosiarstwa.

 

Scapin Morgan

SCAPIN-Morgan-27.5-650B-Mountain.jpg

Weglowa bujawka 100/100, tył w standardzie 12x142, waga ramy 1985g, wszelkie okablowanie puszczone w środku.

 

 

Scapin Hektor

Scapin-Hektor-650B-Front-Suspension-Carbon.jpg

Węglowa wydmuszka o wadze 1120g.

 

Scapin Novak

Scapin-Novak-650B-Mountain-Bike-Aluminum.jpg

Aluminiak ze stopu 6061, waga deklarowana przez producenta 1850g.

 

Smaczku sprawie dodaje fakt że jak się zdawa Scapin nie używa dedykowanych 650b widelcy ale dostępne widelczyki do Parówy.

Geo i opcje do zalookania na ich stronie.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

widać wszystkie znaki na niebie, ziemi a także te pisane patykiem na piachu potwierdzają pierwsze nieśmiałe stwierdzenia jak powyżej.

Nie pozostaje nam nic innego jak.....odczekać aż pierwszy boooom minie i w 2014 na spokojnie przebierać w modelach, cenach, częściach :)

Zastosowanie widła 29" pod 650b (wg np bB) wynika z ..braku części na rynku (jak na razie). Podobnoż wiele mocno sztukowanego sprzętu producenci wystawiają na co ważniejszych imprezach byle by na siłę udowodnić iż Oni też poczuli Falę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...