Skocz do zawartości

[Ramy,Rowery 650b] nowe i przeróbki


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

Temat świeży. Liczę, że przejście na 650b będzie łatwe z poziomu 26er. Chodzi głownie o wciśnięcie kół 27,5" pod obecne ramy i amortyzatory. Ale szerze powiedziawszy takie hybrydy nigdy nie będą dawać pełni możliwości i zadowolenia. To jak mieszanie napędu 9s z 10s. Niby można, ale koncepcja się wali, a po pewnym czasie słychać na forum głosy niezadowolenia. Przeróbki to opcja wynikająca z braku funduszy. Hamerykanie mają to w głębokim poważaniu. Kupują nowy rower stworzony od podstaw w pewnym zamierzeniu i to działa . My zaś kombinujemy i to też jest fajne, ale nie wpisałbym tego w standard taki czy inny. Rowem mocno zmodyfikowany staje się pojazdem indywidualnym . Można sobie dać na przód koło 29, na tył 27, ale coś takiego nie jest przyjęte w żadnej normie. Aczkolwiek ciekawy jestem pomysłów :) (byle nie zna zasadzie - top cap z nakrętki od tymbarka ^^).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś powiedzieć jakie mogą byś konsekwencje po wsadzeniu kół 650b do ramy 26er? Pogorszenie geo? Inne/gorsze/lepsze prowadzenie roweru? Jak z amorem wyglądać będzie sprawa? Aha, Shurter jechał na rowerze dostosowanym do 650b czy 26 z kołami 27,5"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat świeży. Liczę, że przejście na 650b będzie łatwe z poziomu 26er. Chodzi głownie o wciśnięcie kół 27,5" pod obecne ramy i amortyzatory. Ale szerze powiedziawszy takie hybrydy nigdy nie będą dawać pełni możliwości i zadowolenia.

 

Zależy, czego oczekujesz od nowego rozmiaru. Ja na przykład mógłbym do końca świata jeździć na 26" (również na szosie), a w stronę wielkich kół mnie ciągnie głównie z powodu mniejszego nacisku powierzchniowego i lepszej jazdy po piachu. Dotychczas się nie udało złożyć żadnego roweru na 29", ale z 650b nie muszę od razu kupować nowego roweru lub szukać widelca, ramy i kół, mogę spróbować z jednym z posiadanych rowerów. Na pewno nie będzie to rower na puchar świata, ale na pewno będzie czuć tą jedną istotną (dla mnie) różnicę względem 26". Może to i partyzanckie, ale na wkładanie na siłę pieniędzy do kieszeni producentom rowerów, którzy oferują za 4800 PLN rower 29" z takimi częściami i osprzętem, jak model 26" za 2600 PLN po prostu mnie nie stać, bo każda złotówka wydana za coś, co na to nie zasługuje, jest dla mnie złotówką straconą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Alfy to żeś wyskoczył...:)

Rowery teoretycznie na rynku drugi rok, praktycznie nie do dostania :)

Nie raz w dziale 650 wspominany :)

 

Jak już piszę wtrącę swoje 34 grosze co do przeróbek:

pierwsze o czym sam myślałem rok temu to przeróbka ze swojego 26 (szczególnie, że rama była mi bardzo bliska i co by nie mówić "smaczna"), kupiłem po perypetiach stosowne obręcze, opony itd, ze szprychami była długa historia więc wziąłem co było pod ręka i zaplotłem na 4 (!) krzyże(w końcu do przymiarek tylko). Oba koła weszły (ale przód to 29). Tylne lekko przyjemnie przy 430mm tylnego trójkąta-marzenie! Ale suport powędrował na 315-320 (musiałbym zajrzeć do notatek). Nie dawało mi długo to spokoju (W fulu mogę mieć 330 a nie terenówce), kombinowałem z przeróbką haków (tylko kto w Polsce spawa tytan haha) itd. Skończyło się na sprzedaniu i zamówieniu pod wymiar.

Ale... kolega Koval (który z rzadka tu się pojawia) poszedł moim tropem i wsadził do ramy 26:" koła 650b. Suport tez coś koło 320. Po kilku jazdach skończyło się podobnie-sprzedał ramę i kupił nową (dochodzimy do sedna uff).

Kupił ramę pod .. 29" i to był strzał w dziesiątkę. Trochę przy tym wyborze wspomagaliśmy się testami tzw "subnerów", sporo grzebaliśmy w tabelach geo. Tzw "okazja" też miała wielki wpływ na decyzję (hehe). W ostateczności suport ma na 295 (!) a miejsca z tyłu nawet na jakieś przyszłe 27,5 X 2,4.

Mam nadzieję, że jak Koval tu wpadnie dopisze trochę.

Tu jego wypowiedź z innego wątku (zjechać tak do połowy):

http://www.forumrowerowe.org/topic/111817-275-po-co-to-komu/page__st__160

Tu (mam nadzieję, że nie ma mi tego za złe) link do fot i na 26" i na 29":

http://kovaldesign.pinkbike.com/album/custom-built-bikes/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dokładnie! A zważywszy, że wiele firm dziś (zapobiegawczo?) daje wysoko suport (310-315mm) to można uzyskac niezły wynik ostateczny.

Wziąśc tylko pod uwagę należy długośc tylnego trójkąta. Jeśli dla 29" 440mm jeszcze można nazwac "standardem" (zaraz ktoś mnie poprawi ,że właśnie 435, a nie bo 438 itd) to już to samo 440mm wg mnie dla 27,5" jest górną granicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Właśnie

I jak ogólnie Społeczność Rowerowa ma się cieszyć z nowego rozmiaru skoro : "

Użyta została specjalna wersja przygotowana dla większego rozmiaru kół, co wg KTM jest główną przyczyną tego, że nowe rowery są znacznie droższe od swoich odpowiedników w rozmiarze 26”."

Mniej materiału niż 29", mniejsze obciążenia itd... ale "drożej musi być" ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team

mfm- świeżaku drogi :) - czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj- to nie boli. Wystarczy zajrzec trochę wyżej - dokładnie odpowiedziano na Twoje pytanie zanim je zadałeś :)

Pozostaje przemyślec czy "to dla mnie", potem poszukac ramy i gotowe. Albo nie- najpierw zadaj sobie pytanie "co mnie skłania do tego by porzucic 26" "

Może to wydawac się "naiwne" ale to jest najlepszy sposób. No to wal -czego oczekujesz od większego koła, do czego Ci ten rower itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niskie suporty to maja ramy trekingowe i szoski ; w teren nie mozna przesadzac, nawet przelajowki maja go wyzej;

Jesli te gumy 650b maja dawac mozliwosc jazdy na niskim cisnieniu (dobrze rozumiem ze to jedenz ich plusow?) , to przypuszczam, ze rzeczywista wysyokosc suportu bedzie niewiele odbiegala od tej z kolem powiedzmy 60-62x559 (w tej samej ramie, zakladajac opone 650b o szerokosci powiedzmy 2,2")

 

do czego zmierzam? - jak kto chce to niech robi konwersje, jesli juz musimy dawac nabijac kabze krawaciarzom od markjetingu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

serwus twojastara - możesz rozwinąc myśl?

co rozumiesz pod pojęciem "niski suport"? 270mm? 280? 290? i dla jakiego terenu?

czy wg Ciebie niskie ciśnienie to plus 650b? ło matko! a 26 to już nie można? :)

rzeczywista wysyokosc suportu bedzie niewiele odbiegala od tej z kolem powiedzmy 60-62x559 (w tej samej ramie, zakladajac opone 650b o szerokosci powiedzmy 2,2")

liczba liczbie nie równa, ale mogę zapewnic Cię, że NoNic 2,4 jest nadal mniejszy od RaRa 27,5x2,25 a ten ostatni nie jest najtłuściejszą ze średnich kich

Po za tym odczucia z jazdy na 2,4 a 2,25 potrafią by zgoła odmienne.

mam nadzieję, że przywołam tu Kovala który zbudował sztywniaka na ramie 29 z tylnim kołem 650b

jak kto chce to niech robi konwersje, jesli juz musimy dawac nabijac kabze krawaciarzom od markjetingu...

tego własnie nie rozumiem, to kto w takim razie dziś nie jest krawaciarzem? Ci co robią tylko 26"? Ci co robią 29 " Czy tylko Ci co "odkryli" stary jak świat rowerowy rozmiar 27,5?

 

Ale żeby nie było że tylko narzekamy itd, proponuję pojeździ, porównac , poczytac na "amerykańckich"stronach gdzie temat od dłuższego czasu jest wałkowany, sprawdzony oceniony z perspektywy czasu...

 

I na koniec dla rozluźnienia atmosfery:

sarna2.jpg

 

ps: żadna tam konwersja-budowany od podstaw pod koła 79er

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markjeting uprawiaja prosty: - nowe kolo jest lepsze, bo nowe, zatem potrzeba do niego nowej ramy, nowego widelca, opon, napedu... jednym slowem jest okazja zeby wcisnac maluczkiemu kolejny rower do kolekcji...

 

fakt - jeszcze na tym nie jezdzilem, jak beda kiedys dostepne tanie obrecze i oponki - chetnie sprobuje, na razie fascynuja mnie troche wieksze rozmiary;) tymczasem roznica miedzy 559 a tym 584 czy 590 wydaje mi sie byc na tyle znikoma, ze zostawie zabawe prawdziwym geekom;) [ bardziej ciekawi mnie jaki poziom komfortu moze dac guma semi-comfort 40x590 w rowerku typu rando - i to chetnie przetestuje, bo czesci sa smiesznie tanie...]

 

ciao

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

Klaniam,

 

Cicho, głucho i do pupy a tymczasem się dzieje w świecie, Przybywa prototypów i zapowiedzi...

 

Ventana Zeus

7655308862_1504cb4895_b.jpg

140/160 skoku z tylu, przeznaczenie Trail/AM.

 

 

 

Norco Range

p4pb8534344.jpg

160mm skoku, standardowy Horst na licencji Szpeca, 66.5st na główce ramy.

 

 

Norco Sight

norco650b-2.jpg

140mm skoku, 67.5 st główki ramy, 431mm tylnego widelca.

 

 

Turner Burner

20120619-135752.jpg

DW Link, 142x12mm z tyłu, 140mm skoku.

 

Jamis Dakar Sixfifty

12_dakar650bpro.jpg

130mm skoku, 12x135mm z tyłu, 69st główki ramy.

 

Scott Genius 700

Scott_Genius_700.jpg

Skok 150/100/0mm, 67.7st główki ramy, 439mm tylnego widelca.

 

Intense Tracer 27.5

HE-fork-27-3.jpg

Dedykowana platforma 650b, 140/150mm skoku, 67st główki ramy,

 

Intense Carabin 27.5

HE-fork-27.jpg

To w zasadzie nie nowy rower a nowe haki tylnego koła umożliwiające wstawienie 650b do ramy dedykowanej 26". Tak jak Tracer 140-150mm skoku, główka ramy 67.5 st.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

... i następni dołączają do przyjęcia.

 

Rocky Mountain Altitude 650b

 

Rocky-Mountain-Altitude-7301.jpg

150mm skoku, kąt gówki ramy regulowany pomiędzy 66.6 a 68.3st za pomocą prostej zmiany mocowania górnego oczka dampera. Reguluje to także wysokość suportu o +/-10mm. 428mm tylnego widelca, Szymańska sztywna ośka E-Thru QR z tyłu. I więcej kabli, przycisków i manetek na kokpicie niż w myśliwcu bojowym :P

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...