Skocz do zawartości

[Koła i Opony 650b] dostępność części, marek i modeli


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Ano ja docelowo też czekam na nano-raptory :) ale rara jak na razie śmigają lekko szybko i "pod Szczecin" ciężko im coś zarzucić, nawet waga jest przyzwoita.

Wsadzanie 650b pod ramę 29 jest lepszym pomysłem niż niektórzy oponenci tu twierdzą.

Tak w ogóle jesteś żywym dowodem (!), że 650b nie tylko poprzez powiększanie koła ale także poprzez redukcję -co wielu też jakoś "nie mieści się w głowie"

No poczekam z ciekawością na Twoje pierwsze wrażenia :)

A szprychy od Dawida? Skusisz się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szprychy - pewnie tak. Koła byłyby kompletne, na komponentach jakie chciałem: lekkie obręcze, piasty DT370, cieniowane szprychy.

 

Przez chwilę myślałem czy szarpnąć się na DT350, ale stwierdziłem, że stalowy bębenek się przyda (będę trochę mieszał koronkami w kasecie, zanim znajdę "swoje" zestawienie), większe łożyska to też zaleta. 100 gramów jakoś przeboleję :)

Tak na szybko - po lewej DT240/350, po prawej DT340/370/Onyx:

 

kulki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj złożyłem zestaw Novatec 711/712sb/ pillar PSR TB2016 /Crest 650b

O dziwo waga wyszła 1450gram, żałuje że nie zważyłem piast przed składaniem, bo były srebrne i może są nieco lżejsze od kolorowych. Waga mnie zaskoczyła i ważyłem 2 razy. Niedużym kosztem można mieć naprawdę lekkie koła do 650b ;)

Może Cannondale wypuści jakiegoś 650b scalpela ;) 29er jakoś mi nie podchodzi, a na 650b bym się skusił ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

no tak, nawet bardzo lekko! wow!

 

ale..... (wybacz) poddam w wątpliwość MOC tych kółek, przynajmniej pod solidne 76-kilowe doopsko (wiem - to nie pod moje a Twoje),

za to dla mojej żony było by jak znalazł! :)

 

1450 gramów - k... naprawdę robi wrażenie! "zazdraszczam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dla siebie takich kół nie złożył (~78kg) - Cresta jednego zepsułem (26"), dwie alu ośki też już mam na sumieniu :) Jakoś ekstremalnie nie jeżdżę, rzekłbym raczej, że w miarę 'spokojnie'.

 

Jest lekko - nie ważyłeś komponentów z osobna? Może jakieś lekkie Cresty Ci się trafiły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A może to te ciekawe lekkie szprychy? Albo jakieś alu nyple..... 8mm :)

a co do trwałości - podpisuję się pod tym co pisze rzymo przy czym przezornym będąc za dużo się nasłuchałem, za dużo naczytałem żeby za swoje ryzykować i żadnego osobiście ZTeRa nie rozwaliłem

 

Ale że to temat o kołach 650b - bardzo lekkie kółka!

Kto następny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dawid

jakoś mi to nie dawało spokoju. Bo niby mam cięższe obręcze, i Sapimy 2/18 ale 240dt i prawie pół kilo róznicy? Gdzie ja popełniłem błąd? :)

no i wyciągnąłem kalkulator:

Novatec: piasty 268 i 158

Crest obręcze 365 x 2

to daje 1156 gramów

Zostaje Ci 294gramy na komplet 64 szprych (!) i nypli

to w taki razie Twoje 272-276 mm szprychy o przekroju 2/1,6 są lżejsze od rev 264mm 2/1,5? a gdzie nyple?

Nie to żebym podważał -broń Boże - ale kilkunastu, dziesięciu gramów brakuje :) zatem albo obręcze bardzo lekkie Ci się trafiły, albo szprychy są fenomenalnie lekki (może puste w środku? hehe) albo baterie w wadze słabe. Szkoda że nie poważyłeś odrębnie tego wszystkiego.

 

ps: różnica w wadze między anodowaną na czarną dt240 a wypolerowaną tą sama dt240 wyniosła mniej niż moja waga była w stanie uchwycić :) Więc kolor piast praktycznie nie ma tu znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też byłem nieco zdziwiony, żałuje że nie ważyłem części przed złożeniem, ale teraz juz mi się ich nie chce rozkręcać. Może akurat trafiły się jakieś wyjątkowo lekkie cresty w połączeniu z lekkimi piastami ;) Choć zazwyczaj kumulacja idzie w drugą stronę ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór w pełni świadomy, nawet nie szukałem wyższych modeli DT...

 

CL - bo tak :) a poważniej, bo lubię shimanowskie tarcze. Z wychudzonymi zawsze miałem coś nie tak (a to słabsze hamowanie, a to piski, jęki, a to krzywienie się, a to wibracje/drgania), z tarczami XT/XTR same pozytywne doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...