Skocz do zawartości

[Amortyzator] SR Suntour XCT V4 (skok 100mm) mały problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , od 4 dni posiadam rower Hexagon X8 z amortyzatorem SR Suntour XCT V4 (skok 100mm) rowerem przejechałem 110km , i od początku jazdy rowerem mam taki cichy dziwny dźwięk jak by guma albo coś w tym rodzaju tarła o metal , ciężko opisać , problem jest drobny ponieważ dzieje się tak tylko wtedy gdy podskoczę albo po prostu podbijam kierownicę do góry ogólnie gdy szarpnę amortyzatorem do góry taki jakby luz i dźwięk gumy ocierającej się o coś . Dźwięk jest cichy , ale w nowym rowerze to trochę irytuje , ogólnie amortyzator działa dobrze . Nie znam się kompletnie więc nic nie chciałem ruszać , wiem że od dołu amortyzatora są jakieś 2 wystające śruby z nakrętkami może tam można coś regulować , nie znam się to nie ruszałem .Nie wiem czy to olać czy coś grzebać , w sumie to pewnie za tydzień to już nawet nie będzie mi to przeszkadzać bo nie będę na to zwracał uwagi . Jeśli to nic takiego to przepraszam za zawracanie głowy , ale tak jak mówiłem jestem zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas wybijania na hopkach, krawężnikach słychać jak amortyzator dobija podczas pełnego wysunięcia. Postarałem się jakoś normalniej określić mój problem .Znalazłem podobny temat , tam była mowa o jakiś tłumikach powrotu . Dziwi mnie to że koledzy kupili rowery z 2-3 lata temu i to za 1400-1500 zł i nic takiego nie mieli . Ja też daje jakiś smar teflonowy . Czyli nie ma co się przejmować ? Jak nie to za 3 tygodnie mam darmowy serwis i mam nadziej że to zrobią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość voytec

Te gumy znajdują się na piastach i sobie ot tak piszczą. Możesz posmarować smarem w tym miejscu (pod tymi uszczelkami). Przy okazji zmniejszy się trochę opór. IMHO te uszczelki na piastach dają strasznie duży opór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach