Skocz do zawartości

[Amortyzator] Jaki amortyzator wybrać, co polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość voytec

Niestety nie ma wersji pod Schradera. Nie mieści się on też w otwór pod FV (presta) bo ma większą średnice. Więc albo połowanie otworu albo wymiania dętek na takie z prestą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniałbym koła na takie pod tarczę, to na pewno zmieniłbym obręcz, bo ta oryginalna "Kross'owska" jest do d... mam na tylnej już delikatne bicie i malutką "ósemkę" chociaż ostatni raz były 2 tygodnie temu centrowane. Co do piast to myślę że te Shimano XT na tarczę na śruby

 

Będę bronił KROSS'owe koła. Dla mnie są bardzo dobre i w ogóle nie łapią centry. Drugi sezon, a koło przednie proste. Tyle, że ważę mniej niż 70kg.

Nie kupuj na śruby. Kup na Center Lock. W razie czego możesz kupić adapter i zamontować tarcze na śruby, lub CL bez problemu. No i masz nieograniczony wybór. ;)

 

Obręcze które lepsze 32H czy 36H ? Ja myślicie?

 

Obręcze na 36h będą lepsze, bo więcej punktów podparcia, a obręcze będą do nich lekko tańsze, bo mogą być wykonane z gorszego materiału bez uszczerbku na wytrzymałości.

 

Więc albo połowanie otworu albo wymiania dętek na takie z prestą.

 

Piłowanie otworu to baaaardzo słaby pomysł. Prawdopodobnie osłabi to obręcz i to tam powstaną uszkodzenia, czyli popęka Ci. Wymienić lepiej na preste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość voytec
Piłowanie otworu to baaaardzo słaby pomysł. Prawdopodobnie osłabi to obręcz i to tam powstaną uszkodzenia, czyli popęka Ci. Wymienić lepiej na preste.

Podałem tylko dwie możliwości. Osobiście nigdy bym obręczy nie piłował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrące się do tematu

 

Nie mam pojęcia co to za amortyzator. Chyba lepiej kupić SR Suntour XCR LO 2011 lub nowszy. Klasa ta sama, a jest lżejszy no i tańszy, oraz będzie na pewno pracować. W RST nie wiadomo czy jest miękka sprężyna czy twarda. W XCR mogę Ci powiedzieć, że jest miękka i będzie pracować pod lekkim kolarzem. Dzięki regulacji jako tako można wyregulować naprężenie sprężymy, więc pod kimś ciężkim tez da radę.

 

Trzeba było to dodać. Potem ktoś przeczyta i jeszcze wpadnie na pomysł piłowania. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma wersji pod Schradera. Nie mieści się on też w otwór pod FV (presta) bo ma większą średnice. Więc albo połowanie otworu albo wymiania dętek na takie z prestą.

 

a jaki widzisz problem w rozwierceniu otworu pod wentyl ?

 

ja rowniez taki zabieg przeprowacalem, trzeba tylko na wiora uwazac by nie zostaly bo moge przebic detke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ryzykował po prostu. ;)

Widzę taki problem, że to ingerencja w wytrzymałość koła i nie wiadomo jak była obliczona dla otworu i jaka tolerancja tam jest. Według mnie im bardziej wylajtowane koło tym mniej się nadaje na takie techniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

landowss powiem ci że obręcze strasznie słabe, albo mechanik... Mam na niej bicie i centrę, do tego dzisiaj przy czyszczeniu tylnej przerzutki i smarowaniu łańcucha zauważyłem, że oś się zaczyna wyginać bo kasetą "buja".

 

 

Co do rozwiercania, to nie będę się w to bawił, wolę kupić dętkę pod wentyle FV.

 

A jeśli ktoś się zastanawia czy amortyzator gazowy czy sprężynowy to ten filmik chyba rozwieje wątpliwości:

. Mam XCM'a V3 a to nie wielka różnica z V2, epicon też starszego typu bo ma pivoty, ale i tak daje radę 10000x lepiej niż XCM. Między innymi to zadecydowało o kupnie epicona, jak i opinie w porównaniu raidon'a i epicona.

 

Jeszcze takie pytanie, za ile można by sprzedać XCM'a V3 z przebiegiem ~400km bez luzów i jakiś większych śladów użytkowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

landowss powiem ci że obręcze strasznie słabe, albo mechanik... Mam na niej bicie i centrę, do tego dzisiaj przy czyszczeniu tylnej przerzutki i smarowaniu łańcucha zauważyłem, że oś się zaczyna wyginać bo kasetą "buja".

 

Pisz poprawnie mój nick, bo taka zniewaga krwi wymaga. :devil::D

Bicie masz na kasecie czy może masz wolnobieg?

Jeżeli ważysz mniej niż 70kg, to technika jazdy nie najlepsza, albo rzeczywiście ten mechanik słaby. Ja już na tylnym nie jeżdżę, bo bo pod wolnobieg, ale też się bardzo nie centrowało. Chociaż bardziej niż przednie. Ósemki nie miałem, a do centry oddałem tylko dla lepszego ustawienia V'łek, bo bicie miały bardzo lekkie.

 

Jeszcze takie pytanie, za ile można by sprzedać XCM'a V3 z przebiegiem ~400km bez luzów i jakiś większych śladów użytkowania ?

 

Około 100zł, a może nawet 150zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam lyndowss (teraz poprawnie napisałem :thumbsup: )

 

Bicie mam cały czas na nich, więc chyba mechanik... A z tyłu mam kasetę 8 rzędową, nie wolnobieg. Pisałem w pierwszym poście, że ważę ~88kg. Dlatego zastanawiam się nad zmianami kół, tzn te zrobić i sprzedać, a skompletować nowe pod hydrauliki. Ale tak się zastanawiam i drogo mi to wyjdzie trochę chyba jednak amortyzator wezmę raidon'a na v-kach. No cóż zobaczymy jak będzie, jeśli mi się uda teraz wyhaczyć klamki i zaciski Shimano XT to zostanę przy V-kach, jak nie to będę myślał.

 

Co powiecie o obręczy Accent Voyager (rozmiar

559x20) akurat szerokość mi odpowiada bo opony mam zawsze powyżej 2.0"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie,

 

Obecnie jeżdżę już piąty sezon z amorkiem Manitou R7 Elite. Przeżył już wiele maratonów i jeden poważniejszy remont. Kolejne naprawy mogą mi się nie opłacać, a w niedalekiej przyszłości z pewnością będą konieczne.

 

Przymierzam się do zakupów i potrzebuję Waszej pomocy.

Moje pomysły (w kolejności):

1. SID (w jakiej wersji?)

2. R7 (kolejne :thumbsup: )

3. Magura (np. Durin Race - nie wiem jak jest z serwisem)

4. 'jakiś' FOX

 

 

Budżet: max 1800zł,

Skok: 100mm

Blokada skoku: jeżeli tak, to na kierownicy

Waga: max 1,55kg z przyciętą rurą sterową

 

Priorytety:

1. Tani serwis, dostępność części i niezawodność

2. Sztywność

 

W tym momencie intrygują mnie przede wszystkim dwie sprawy:

1. Czy SID jest sztywniejszy od R7?

2. Magura Durin - nic o niej nie wiem: serwis, części, sztywność, jakość amortyzacji, awaryjność...

 

Będę wdzięczny za pomoc :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alkor, przy długich dystansach, bierz Raidona albo Epicona powietrznego , tylko poszukaj nówki z gwarancją nie baw sie w używki, dolicz do ceny jeszcze pompkę w Decatlonie około 60 zeta (i jest w zupełności wystrczająca) Te amorki możesz łatwo ustawić pod siebie, tanie sprężyny sobie daruj, będą niewiele lepsze niż to co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Zaglądam tu sporadycznie, ale widzę, że ogarniacie tematykę rowerów. Ja też w tym trochę siedzę ale co do amortyzatorów to zawsze mam dylemat... Mam rower Kross Level A2 21" z 2011r na razie prawie wszystko seryjne. Powoli chcę w nim wymieniać osprzęt na lepszy, myślę że do wiosny 2013 dam radę (chyba że jednak będzie koniec świata :P). A teraz konkretnie. Jest w nim seryjny amortyzator SR Suntour XCM i trochę nie bardzo mi on odpowiada. Ważę ok 88 kg i dla mnie ten amortyzator jest zwyczajnie za miękki.. Dbam o niego czyszczę i smaruję po każdej ostrzejszej jeździe, a po lekkiej przecieram. Jeżdżę mniej więcej pół na pół po asfalcie i lesie, ale czasem lubię wyjechać pojeździć na jednym kole, jakieś lekkie skoki, cięższe zjazdy, błota itd. i boję się o ten amortyzator bo zbyt mocny to on nie jest. I teraz pytanie jaki byście polecili mi amortyzator do powiedzmy 400-450 zł, żeby miał blokadę i wytrzymywał moją wagę i jazdę? Oglądałem Suntour XCR RL ale zdania na jego temat są podzielone. I zależy mi żeby miał mocowanie pod V-ałki i tarcze, bo na razie mam rower na V a tarcze zamierzam dopiero za rok montować. ;)

Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

 

Sorki, nie czytałem całego tematu, może już ktoś to napisał, albo już kupiłeś nowego amora, ale tak na przyszłość dla innych napiszę.

 

Moim zdaniem warto dozbierać, bo za 450 zł to się niestety nie kupi porządnego amorka (szczególnie do skakania). Trochę to strata pieniędzy, pojeździsz na takim rok, będzię lepiej niż na obecnym, ale zaraz nowu będziesz chciał zmieniać. Lepiej dozbierać i kupić coś wypasionego, albo przynajmniej przyzwoitego.

 

Imho, jeśli nie mamy dużo kasy w danej chwili na nowe wypasione części, to najlepiej jeździć na częściach z seryjnego roweru aż się posypią zupełnie, a później w miarę możliwości finansowych wymieniać już na porządne części. Amortyzator to akurat rzecz w którą warto zainwestować więcej niż 450 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...