Skocz do zawartości

[Hamulce hydrauliczne] Seria Magura MT


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym co nieco powiedzieć o tych hamulcach i wierzę, że komuś pomorze to w podjęciu decyzji przy zakupie.. Mam w swoim rowerku hamulce Magura MT, wersja niestandardowa. Jest to połączenie MT2 i MT 4. Magura twierdzi iż każdy model od MT2 do MT 8 jest tak samo skuteczny, różnią się natomiast tylko wagą i wykonaniem. Ja na razie do wykonania moich MT nie mam zastrzeżeń, oprócz plastikowej śrubki EBT przy klamce. Mimo tego hamulce jak za tą cenę sprawiają solidne wrażenie. Zero luzów, póki co. Waga tych hamulców zaczyna się od ok 335 gramów z tarczą Magura strom 160mm . Cena Magura MT2 wynosi już od 94 dolców .Czyli niecałe 300 zł .W Polsce niestety chcą poszaleć z cenami i kosztują ok 450 zł . Ale można jest sprowadzić z np E-Bay, lub po prostu z jakichś zagranicznych sklepów . Tak czy siak warte są nawet tych 450 zł . Teraz opowiem trochę o ich działaniu. Dodam, że nie mam ich długo testuje je jakieś 2 tygodnie w nowym rowerku, jeśli coś wyjdzie za jakiś czas będę pisał. Hamulce mają świetną modulacje i bardzo dobrą siłę hamowania. Ważę 80 kg i tylne koło na tarczy 160 mm zatrzymuje jednym palcem. Przy bardzo szybkiej prędkości, hamując przodem nawet dość gwałtownie rower nie wykazuje chęci wyrzucenia mnie przez kierę :D a rower bardzo szybko się zatrzymuje. Hamulce bardzo dobrze wyczułem, czego nie mogłem powiedzieć o Formułach RX ;) . Jestem gotów stwierdzić, że w tej cenie nie ma hamulców o takiej mocy i wydajności. Magura daje 5 letnia gwarancje, odpowietrzanie serii MT jest dziecinnie proste, dużo oficjalnych filmów od Magury na youtube np.

http://www.youtube.com/watch?v=8wahvmtKnG4 .

Tak jak powiedziałem, hamulce testuje dość krótko i w miarę doświadczenia będę co nieco dopisywał, póki co tyle musi starczyć, jakieś pytania proszę pisać.W przyszłości mam plan wymienić na coś "lepszego", choć nie wiem po co, ale jak się mam manie lekkości to tak już bywa :D I stanę przed wyborem Magura MT8, Formula R1, lub jakiś najnowszy Avid..Hmm...Ale na razie katować będę MT Custom :) PZDR

Edytowane przez durnykot
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Witam. Jako,że obiecałem aktualizacje stanu hamulców, znowu piszę. Niedawno w czasie jazdy, nagle klamka przedniego hamulca zrobiła się wiotka,gumowa, sięgała bez problemu do kierownicy- zero hamowania . Wróciłem zaniepokojony do domu, na tylnym - czego nie życzę nikomu , trzeba bardzo uważać, nie wiem jak można hamować tylko tyłem... Odpowietrzyłem je w domu. Gdy wciskałem płyn,moja uwagę zwróciły kropelki kapiące jakb ze zbiornika spod klamki; jest tam taka szczelina, bo zbiornik jest jakby połączony z dwóch połówek tego tworzywa, ale pomyślałem sobie, że może ze strzykawki się trochę wylewa. Dokończyłem odpowietrzanie, klamka twarda, ustawiłem klocki i w drogę.No i po zaledwie 5 min, klamka znowu -zero oporu, znowu zobaczyłem te kropelki płynu pod klamką. No więc mamy mocny defekt, myślę, że jest jakieś rozszczelnienie w tym zbiorniku. Po 3 miesiącach, Magura ma duży minus u mnie za to, myślę, że następnymi hamulcami na pewno nie będą Magury, choć wiem, że to po prostu może być wada fabryczna. No nic, w czwartek jadę oddać na gwarę, niech naprawiają. Póki co będę bez sprzętu, bo jazda tylko na tylnym, to jedynie strach :) ani się rozpędzić, ani nic. Mam nadzieję, że nie będzie to trwało długo i sklep podejdzie fachowo do sprawy, bo mam do tego wątpliwość, poinformuje, co dalej. Pzdr ;)

Edytowane przez TuiTam
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team
durnykot

Możesz zrobić zdjęcie klamki z miejscem wycieku? Wydawało mi się,że każdy model ma klamkę monolityczną.

Pro forma sprawdź oring na śrubce EBT.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zamieszczam zdjęcia, na czerwono zaznaczyłem skąd podejrzewam wyciek.. Jutro spróbuje je odpowietrzyć wykręcone, i będę obserwował skąd wycieka płyn, póki co głowy nie dam sobie uciąć, że to z tego miejsca jest wyciek. O-ring na pewno jest OK, ale tak jak mówiłem jutro dokładnie sprawdzę i napiszę, dziś mi się już nie chcę ..

7532005dd2df8065m.jpg

 

191b947ebeb93228m.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team
durnykot

Wygląda jakby padła membrana w klamce.

Po odpowietrzeniu dokładnie powycieraj obejmę klamki i kierownicę ( najlepiej ręcznikiem papierowym) i przy kolejnym zapowietrzeniu sprawdź ,czy olej nie pojawił się pod obejmą.

Napisz do Magury , wszak dają 5 lat gwarancji na wycieki.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś dopiero odpowietrzyłem ten hamulec, nie miałem czasu ostatnio-praca...W czasie wstrzykiwania płynu, nie zauważyłem wycieku.W czasie jazdy, klamka działała normalnie. A więc nagle sie naprawił, ale nie wierzę, że na długo. Jestem pewien, że prawidłowo odpowietrzyłem go wcześniej, poza tym, stało się to dwukrotnie. Przetestuje go na dłuższej wyprawie i wszystko wyjdzie na jaw. Napisze Co i Jak. PzdR !

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tobo

Ja magury po przejściach z magurą (tym bardziej że to ta sama rodzina hamulców) bym nie kupił. Avid to jeszcze większa loteria. W stawce pominąłeś (niesłusznie) nowe shimano. Ewentualnie r1. :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem R1, ale były ok 400 zl droższe, nie mam tyle hajsu, a potrzebuje miec za niedługo sprawne hamulce. Kupiłem nowe Avidy na aukcji o prawie połowę taniej ,niż w innych sklepach ..Xtr chciałem, ale model 2012 i nie znalazłem go taniej . Po za tym sa one troche ciężkawe, zalezy mi na wadze .

 

P.S : Wieści szybko sie rozchodzą :)

 

Dodano: Aha, pewnie nawiązywałeś do mojej pierwszej wypowiedzi .. Za niedługo będę wyruszał w

bardziej wymagające górskie tereny i potrzebuje sprawnych hamulców. Nie mogę sobie pozwolić by w czasie jazdy nagle przedni nawalił, a nie mam już czasu czekać pewnie ponad miesiąc, aż Magura, poprzez pośrednictwo sklepu, go naprawi. Dlatego zdecydowałem sie na zakup nowych hamulców .Miałem do dyspozycji ok 1100 .Chciałem R1, ale brakło ok 300. Nowe Xtr brałem pod uwage, ale tylko 2012, a koszt też jest wyższy niż chciałem wydać, poza tym są trochę ciężkie.A wiec wybur padł na aukcje nowych Avid XX i nabyłem je sa 1118 z wysyłką. Przez wielu znienawidzone, ale są i dobre opinie .Pare osob już wie, że je kupiłem, sądząc po twej wypowiedzi, myślałem że się wydało. No nic zobaczymy, oby mnie w górach nie zawiodły, potem jakby Co jest gwara. Do tych Magur jeszcze wrócę musze je mocniej przetestować i oddać na gware, a potem chyba papa na allegro.

Edytowane przez TuiTam
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega kupując XXy chciał chce chyba sprawdzić swoją wytrzymałość i cierpliwość. To najgorsze hamulce avida, najbardziej awaryjne, najsłabsze i najszybciej zużywające się. Zaciski są wykonane ze specjalnego stopu, zwanego przez inżynierów gównolitem. Jest to wyjątkowo lekki, tani i mało wytrzymały materiał - dlatego właśnie konstruktorzy Avida go wybrali :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrew jest szczery, heh. Zaciski są, jak się zdaje z magnezu ?

 

P.S. Andrew ja wierzę, że gdy je pierwszy raz ty odpowietrzysz, będą bez awaryjne :D

Edytowane przez TuiTam
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tobo

Ale kolega serwisant nie produkuje swoich części zamiennych do avidów tylko korzysta z produktów wielkiej Sraki. Avid to ścierwo, bez względu na model i wydane pieniądze. Dziś znowu miałem elixira na serwisie. Stoczyłem z nim ponad godzinną batalię, ostatecznie działa choć nie wiem właściwie dlaczego. Nie wiem, ponieważ przed pójściem na przerwę obiadową nie działał po serwisowaniu, a po powrocie już tak. Hamulce które mają więcej wad niż części składowych. W tym tygodniu serwisowałem też juicy 5 i 3.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • kubus96
      Przez kubus96
      Sprzedam myk-myka Magura Vyron Elect V2 o skoku 150 mm (średnica 31,6) .
      Sztyca jest nowa, raz była zamontowana do roweru w celu sprawdzenia poprawności działania (nigdy nie użyłem jej w terenie).
      Całość sprzedaję w oryginalnym kartonie z pełnym wyposażeniem (sztyca, kabel micro USB do ładowania, pilot do sterowania + oringi do montażu na kierownicę, instrukcja obsługi itp.).
      Cena: 1500 zł.
      Wysyłka paczkomatem po przedpłacie lub odbiór osobisty.

       
       
    • Byderobo
      Przez Byderobo
      Witam,
      Pierwszy raz w życiu umarła mi klamka hamulcowa ( XT M785) po zimie tylny hamulec zapowietrzony, olej hydrauliczny po przewodzie, ściekł aż na amortyzator (tak, teraz już nigdy nie wrócę do hamulców zalewanych DOTem ). W związku z tym proszę szanowne Koleżanki i Kolegów o podpowiedzi, rady i opinie.
      Rozwiązania widzę 3.
      1. Wymiana samej klamki. Na plus idzie koszt, na minus to to, że nie mogę nigdzie znaleźć nowych klamek do XT M785. I teraz zaczynają się pytania:
      a) Która klamka będzie lepiej pasowała M8000 czy M8100 (manetki mam na obejmach)?
      b) Czy przy wymianie klamki konieczna/zalecana/zbędna jest wymiana zakończenia przewodu?
       
      2. Wymiana tylko tylnego hamulca na  nowy XT M8000 (lub inny). Na plus wciąż mamy dość ograniczony koszt, na minus to, że kiedyś chciałbym przejść na klami 1-dno palcowe.
       
      3. Wymiana kompletu hamulców. W tym momencie hamulce muszą być:
      - z klamkami na jeden palec
      -zalewane olejem
      -siła hamowania minimum taka jak dawały XT M785
      -modulacja zdecydowanie lepsza niż w M785
      -cena za komplet bez tarcz i adapterów powiedzmy do około 1000zł
      -dostawa do Austrii
      Na plus dla rodzinki Shimano - mam już zestaw do odpowietrzania
      Na plus dla XT M8100 mam zapasowe klocki z poprzednich hamulców
      Myślałem o zakupie po prostu kompletu nowych XT, ale może lepiej dorwać gdzieś w promocji Sainty? Albo 4 tłoczkowe XT? A może coś od Magury lub Formuli?
       
      Za odpowiedzi, podpowiedzi i sugestie albo linki do konkretnych promocji będę bardzo wdzięczny
    • radomir
      Przez radomir
      Cześć, zabieram się do przekładki amora na widelec sztywny. Chcę zredukować wagę roweru. Nie miałbym większych problemów, gdyby nie hamulce Magura HS11. Nie chcę z nich rezygnować. Obecnie montowane są do piwotów amora w ten sposób, że:
      W piwot amortyzatora wkręcona jest tulejka (redukcja?), która posiada wewnętrzny gwint. W ten gwint dopiero wkręcana jest "prowadnica" dla hamulca. Jaki wybrać sztywny widelec, abym był w stanie zamontować ten hamulec - wkręcić tą prowadnicę - propozycje z najwyższej półki odpadają - kasa. Czy któryś z linków poniżej mieliście w ręku, da się na nim bez "rzeźby" zamontować HS11?
      - https://allegro.pl/oferta/widelec-force-treking-28-ahead-alu-1-1-8-7225623042?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMWkMb12Mu4ZijCKLjPW4J0IJ-6kqEueJUQTw0tho7RVIdWQwicndlBoCSz4QAvD_BwE,
      - https://www.centrumrowerowe.pl/widelec-unibike-treking-pd14554/?v_Id=4338&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMQ7o3Jqu8aSHhh1apT0BF2KqOiqfcsRIcODvdG_wP5KzJVeXmBf3ZxoCTZkQAvD_BwE
      - https://www.rowertour.com/p/162984/widelec-28-trekking-piwot-stalowy-220x130-czarny?gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMaRvRgpm6Rd07q81Zo0RofJ2FoX962y3Udd38KoyyeG2ks3Ub3NEBhoCcAgQAvD_BwE (ten jest gwitowany...)
      - https://www.ctbike.pl/accent-widelec-treking-700c-do-rowerow-trekkingowych.html 
      - https://www.rowerystylowe.pl/p-1525/widelec-miejsko-trekkingowy-point-hi-ten-28
      Dzięki za podpowiedzi, propozycje widelców też mile widziane. Pozdrawiam
    • Chromanic
      Przez Chromanic
      Witam serdecznie, 
      Przełożyłem hamulce obręczowe hydrauliczne ze starego roweru na nowy, uprzednio wymieniając w nich klocki. Od kiedy trochę się wytarły strasznie głośno skrzypią.
      Próbowałem następujących rzeczy:
      - Odtłuszczyłem obręcz oraz hamulce benzyną extrakcyjną,
      - Odpowietrzyłem hamulce,
      - Przetarłem klocki hamulcowe papierem ściernym aż nie było na nich śladu aluminium z obręczy, 
      - próbowałem też zmienić ustawienie klocków względem obręczy (bliżej lub dalej od opony),
      -  w geście rozpaczy zamontowałem też gumowe podkładki pod ramką hamulca celem wytłumienia drgań,
      Żadna z powyższych prób nie poprawiła sytuacji. Myślę że problem może stwarzać obręcz jednak nie jestem pewny gdyż na wcześniej zamontowanych hamulcach V-Brake tego problemu nie było. Na anglojęzycznych forach znalazłem informację że pomogło szlifowanie obręczy jednak nie znalazłem wiele szczegółowych informacji jak należy to zrobić.
      Będę wdzięczny za podane jakiegoś sposobu którego jeszcze nie próbowałem. bądź wytłumaczenie jak należy przeszlifować obręcz koła aby uzyskać pożądany efekt i niczego nie uszkodzić. 
      z góry dzięki. 
    • peterson2233
      Przez peterson2233
      Witam, jestem nowy na forum. Otóż mam pytanie odnośnie hamulca, dostane gdzieś taką uszczelke, cieknie mi z niej a nigdzie nie moge jej odnaleźć z góry dzięki :)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...