Skocz do zawartości

[Nowy łańcuch] Skacze po korbie ,do wymiany?


bysio58

Rekomendowane odpowiedzi

Zabki na korbie już troche zużyte szczególnie środkowa zebatka choć zbytnio dobrze tam nie widać to można dostrzec 'kolce róży" czy jak kto woli płetwy rekina :-)

Jedyne wyjście to

1 znienic zebatki o ile korba ma możliwość rozkrecenia, choć koronki dwie lub trzy mogą przewyzszyc wartość obecnej korby.

2 Kupić nową korbe.

Kasetę i lancuch masz nowe to korba tez by się przydała, a na przyszłość pamiętaj napęd wymienia się cały, albo odpowiednio wcześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sandacz, czyli 6 tys. to dużo przejechałem na niej czy za mało ?

 

Czytałem kiedyś na forum, że korba powinna wytrzymać dwie kasety. Jaką byście polecali aby wytrzymała dłużej.

Co sądzicie o tej http://www.mbike.pl/Korba-Shimano-M590-Deore-175mm-44x32x22-Holl-II-BS%284,9099,9000%29.aspx warto ją kupić na pewno będe brał na raty, bo nie mam takiej gotówki teraz czy może tą samą Korba Shimano M411 Alivio 175mm 48x38x28 kwadrat czarna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie zjechanie korby Alivio po 6 tys. to kosmos :-). Moja ma co najmniej 40 tys. km. i wytrzyma pewnie kolejne 40 tys. :-). Oczywiście dużo zależy od regularnej wymiany łańcuchów, kaset i oczywiście "parametrów" zawodnika, rodzaju terenu w jakim się jeździ i stylu "wycinania"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, to nie rozumiem dlaczego moja jest tak zużyta, jak na korbie mam na 2 blacie a z tyłu np. na 5,6,7,8 to stoje w miejscu bo tak przeskakuje. Jeżdzę tak 30% teren reszta szosa i bez katowania, napęd czyszcze średnio dwa razy na miesiąc. Może to przez zimę (sól), bo jeżdżę przez cał rok. Nie czaje. :(

 

Zdjąłem korbe aby zrobić lepsze fotki

dsc02507x.jpg

By bwjbwj at 2012-04-30

 

dsc02505yj.jpg

By bwjbwj at 2012-04-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwię się, że na środkowej przeskakuje bo masz zajechaną koncertowo. Prawdę mówiąc to jeszcze nie widziałem tak zajechanej stalowej zębatki po marnych 6tys.km. Ostatnio wymieniałem aluminiową zębatkę LXa po 23tys.km i wyglądała nawet nieco lepiej. Łańcuchów nie zmieniam co 500km, jeżdżę na jednym do zajechania kasety ale regularnie czyszczę i smaruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomekvolvo240 ... popatrz na zdjęcia korby ...

Swoją drogą ciekawi mnie jak źle spięte 1 ogniwo ma zakłucać prace całego łancucha :)

 

Korba zajechana wzorcowo ...

Całej korby wymieniac nie musisz wystarczą 2 duze zebatki ... tylko trzeba to przekukać ekonomicznie.

 

Mój stary Suntour za 40 zeta po 15kkm przyjmował nowy łancuch ... wymieniłem go tylko dlatego bo miałem już dość wiotkości systemu na kwadrat .

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą ciekawi mnie jak źle spięte 1 ogniwo ma zakłucać prace całego łancucha

W prosty, jeśli nie pracuje (nie zgina się) to nie układa się na zębach i przeskakuje.

A jeśli chodzi o spinkę Connex to odwrotnie założona również powoduje przeskakiwanie łańcucha przy dużym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obes nie wiem czy doczytałeś ... napisałm całego łańcucha ...

 

Rozumię ze jedno zrypane ogniwo ktore akurat znajduje sie na zebatce może popsuĆ prace łańcucha.

Ale wytłumacz mi jak 1 ogniwo wpływa na cały łańcuch ...

Co w sytuacji jeżeli spinka w danym momencie nie pracuje na zadnej zębatce ??

To skaczący łańcuch po korbie to też wina spinki ?

 

A tu i tak sprawa jest ewidentna wystarczy popatrzec na fotki i wiedzieć na co zwrócić uwage.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...