Skocz do zawartości

[9281g] Rotwild R.R2 HT, EdekPastel


EdekPastel

Rekomendowane odpowiedzi

Oto mój pomykacz

 

Brakes: (Hamulce) - Formula RX 180/180

-front incl adapter and bolts: (przód z adapterem i śrubkami) -
285g

-rear incl adapter and bolts: (tył z adapterem i śrubkami) -
311g

-disc bolts: (śrubki tarczy) -
2x11g

-discs: (tarcze) -
2x123g

Cassette: (Kaseta) - Shimano XTR M970 11/34 9speed - 242g

Chain: (Łańcuch) - KMC X9SL - 241g

Crankset: (Korby) - Truvativ Noir - 690g + suport GXP - 112g

Deraileur front: (Przerzutka przednia) - Shimano XTR M960 - 148g

Deraileur rear: (Przerzutka tylna) - Shimano XTR Shadow M972 - 180g

Fork: (Widelec) - Rock Shox Sid XX with Xlock - 1502g

Frame incl headset: (Rama ze sterami) - Rotwild R.R2 2009 carbon - 1428g

Grips int bar ends: (Gripy zintegrowane z rogami) - Phorm G230 - 249g

Handlebar: (Kierownica) - Controltech Scandium - 136g

Pedals: (Pedała) - Ritchey Paradigm V5 - 259g

Seat: (Siodło) - Tioga twin Tail - 197g

Seatpost: (Sztyca) - Thomson Elite 31,6x410 - 235g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Rotwild - 18g

Shifters: (Manetki) - Shimano XTR 970

-front incl cable: (przód z pancerzem i linką) -
131g

-rear incl cable: (tył z pancerzem i linką) -
147g

Skewers: (Zaciski kół) - KCNC Ti

-front: (przód) -
20g

-rear: (tył) -
24g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - FSA carbon - 10g

Stem: (Mostek) - Controltech Newton Scandium - 158g

Top Cap incl bolt: (top cap ze śrubką) - KCNC - 8g

Wheel Front: (Koło przednie) - 1339g

-wheel: (Koło) - Reynolds Canyon MTN

-tire: (Opona) - Continental Race King 2.0 Supersonic

-tube: (Dętka) - Maxxis Ultralight

-rimtape: (Opaska) - Michelin

Wheel Rear: (Koło tylne) - 1475g

-wheel: (Koło) - Reynolds Canyon MTN

-tire: (Opona) - Continental Race King 2.0 Supersonic

-tube: (Dętka) - Maxxis Ultralight

-rimtape: (Opaska) - Michelin

 

Total: 9813g

 

Ponieważ ważę sporo nie stosowałem superlekich komponentów

Do wymiany sztyca na Controltech Team Issue 1SC Scandium by zachować homogeniczność hardware'u

Z czasem do wymiany pójdą hample na MT8 lub R1 Racing Carbon - czekam na więcej opinii użytkowników MT8 by dokonać wyboru

Na pewno nie zmienię gripów mimo ich sporej wagi - zbyt wygodne

Amortyzator pasowałby czarny jednak trafiła się biała nóweczka za śmieszne geldy - więc zabawi tu dłużej

Konstruktywne opinie mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna maszyna :) Co do amortyzatora właśnie dobrze że jest biały, jakby było wszystko czarne moim zdaniem byłoby strasznie nudno :)

Powiedziałeś że nie stosowałeś superlekkich komponentów, a jednak waga bardzo ładna :) 3 lata eksplatowania ramki jak się spisuje carbonik ?

Ramkę mam dopiero od tygodnia

Jest to moja 1sza carbonowa ramka

Długo zastanawiałem się czy jest sens z moją wagą pakować się w plastik

Szukałem i czekałem aż w necie pojawi się coś nietuzinkowego w przystępnych pieniążkach

No i znalazł się czarny jelonek

Jest to mój drugi Rot

Design jak na mój gust rewelacyjny z resztą jak każda ramka Rotwild

No i ta świadomość, że nie jest to kolejny Scott, Trek, Spec etc etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno, dawno temu , w niezbyt odległej galaktyce, były zawody DH z cyklu Grundig Cup, gdzie startowały takie maszynki - http://www.google.pl...r:19,s:55,i:232 od tego czasu, ze nietuzinkowe i rzadko spotykane, pozostał mi do nich sentyment.

Bardzo ładna ramka, sam chciał bym taką. Gratuluje wyboru.

Chciałem złożyć rowerek z którego od A do Z byłbym zadowolony, w który nie musiałbym już ładować kasy bo tamto jest lepsze a to lżejsze. Rozglądałem się za używanym tytanem jednak wydać 3k na ramę w dodatku używaną było mi trochę szkoda. Szukałem na ebay.co.uk, ebay.com, ebay.de a znalazłem ten cukiereczek 180km ode mnie. Całkiem ciekawą cenę miał ten Rot w linka...

 

Mam pytanie, jak się sprawują Formuła RX ? Piszesz, że chcesz je wymienić ? Z jakiegoś konkretnego powodu ? Czy tylko przez wagę ;)

RX działają bardzo poprawnie. Nie zapowietrzają się mimo, że w stanie spoczynku rower wisi na ścianie przednim kołem do góry. Hample wymieniam, gdyż zapożyczyłem je z mojego drugiego roweru, do którego wsadziłem tymczasowo jakieś Strokery Ride'y. W sumie chętnie wymieniłbym się na czarne RX w identycznym stanie czyli wie neu, co by się tak w oczy nie rzucały.

Edytowane przez EdekPastel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powiedz mi ile przejechałeś na tych pedałach Ritcheya ? Posiadam ten sam model i jestem ciekawy czy przy normalnym użytkowaniu mocno wyciera się kolorek ?

 

Druga sprawa czy też musisz mocno wychylać stopę aby się wypiąć ? W porównaniu do XTków i Exustar zakres potrzebny do wypięcia jest jakiś gigantyczny i nie mogę tego ustawić pod siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi ile przejechałeś na tych pedałach Ritcheya ? Posiadam ten sam model i jestem ciekawy czy przy normalnym użytkowaniu mocno wyciera się kolorek ?

Anoda zaczęła schodzić już po pierwszej przejażdżce. W pedałach Shimano problem jest zminimalizowany z racji konstrukcji wkręconego w korpus elementu zatrzasku . Uważam, że jest to mało znacząca przypadłość biorąc pod uwagę stosunek cena/waga. W niedługim czasie planuję zakup kolejnej pary do drugiego roweru.

Druga sprawa czy też musisz mocno wychylać stopę aby się wypiąć ? W porównaniu do XTków i Exustar zakres potrzebny do wypięcia jest jakiś gigantyczny i nie mogę tego ustawić pod siebie.

Nie zauważyłem znaczącej różnicy w kącie wychylenia nogi celem wypięcia się z zatrzasku. W porównaniu do SPD M520 w których napięcie sprężyn mam ustawione na minimum, wypięcie z V5 jest sporo łatwiejsze, zarówno w blokach Ritchey'a jak i Shimano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mały update: waga 9476g, zysk wagowy 337g

 

Brakes: (Hamulce) - Formula RX 180/180

-front incl adapter and bolts: (przód z adapterem i śrubkami) -
285g

-rear incl adapter and bolts: (tył z adapterem i śrubkami) -
311g

-disc bolts: (śrubki tarczy) -
2x11g

-discs: (tarcze) -
2x123g

Cassette: (Kaseta) - Shimano XTR M970 11/34 9speed - 242g

Chain: (Łańcuch) - KMC X9SL - 241g

Crankset: (Korby) - Truvativ Noir - 690g + suport GXP - 112g

Deraileur front: (Przerzutka przednia) - Shimano XTR M960 - 148g

Deraileur rear: (Przerzutka tylna) - Shimano XTR Shadow M972 - 180g

Fork: (Widelec) - Rock Shox Sid XX with Xlock - 1502g

Frame incl headset: (Rama ze sterami) - Rotwild R.R2 2009 carbon - 1428g

Grips: (Gripy) - Velo wood - 17g -232g

Handlebar: (Kierownica) - Controltech Scandium - 136g

Pedals: (Pedała) - Ritchey Paradigm V5 - 259g

Seat: (Siodło) - Carbon - 92g -105g

Seatpost: (Sztyca) - Thomson Elite 31,6x410 - 235g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Rotwild - 18g

Shifters: (Manetki) - Shimano XTR 970

-front incl cable: (przód z pancerzem i linką) -
131g

-rear incl cable: (tył z pancerzem i linką) -
147g

Skewers: (Zaciski kół) - KCNC Ti

-front: (przód) -
20g

-rear: (tył) -
24g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - FSA carbon - 10g

Stem: (Mostek) - Controltech Newton Scandium - 158g

Top Cap incl bolt: (top cap ze śrubką) - KCNC - 8g

Wheel Front: (Koło przednie)

-wheel: (Koło) - Reynolds Canyon MTN -
764g

-tire: (Opona) - Continental Race King 2.0 Supersonic -
423g

-tube: (Dętka) - Maxxis Ultralight -
125g

-rimtape: (Opaska) - Michelin -
27g

Wheel Rear: (Koło tylne)

-wheel: (Koło) - Reynolds Canyon MTN -
895g

-tire: (Opona) - Continental Race King 2.0 Supersonic -
424g

-tube: (Dętka) - Maxxis Ultralight -
130g

-rimtape: (Opaska) - Michelin -
26g

Total: 9476g

 

Foto w garażu

Edytowane przez EdekPastel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejne zmiany: waga 9281g, zysk wagowy wobec początkowego zestawienia 532g

 

Brakes: (Hamulce) - Magura MT8 180/180 total - 718g -146g

-front: (przód) - 181g

-rear: (tył) - 202g

-disc bolts 12pcs: (śrubki tarczy 12szt) - 25g

-discs 180: (tarcze 180) - 2x118g

-front adapter incl bolts: (adapter przód ze śrubami) - 36g

-rear adapter incl bolts: (adapter tył ze śrubami) - 38g

Cassette: (Kaseta) - Shimano XTR M970 11/34 9speed - 242g

Chain: (Łańcuch) - KMC X9SL - 241g

Crankset: (Korby) - Truvativ Noir - 690g + suport GXP - 112g

Deraileur front: (Przerzutka przednia) - Shimano XTR M960 - 148g

Deraileur rear: (Przerzutka tylna) - Shimano XTR Shadow M972 - 180g

Fork: (Widelec) - Rock Shox Sid XX with Xlock - 1502g

Frame incl headset: (Rama ze sterami) - Rotwild R.R2 2009 carbon - 1428g

Grips: (Gripy) - Velo wood - 17g -232g

Handlebar: (Kierownica) - Controltech Scandium - 136g

Pedals: (Pedała) - Ritchey Paradigm V5 - 259g

Seat: (Siodło) - Carbon - 92g -105g

Seatpost: (Sztyca) - Thomson Elite 31,6x410 - 235g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Rotwild - 18g

Shifters: (Manetki) - Shimano XTR 970

-front incl cable: (przód z pancerzem i linką) -
131g

-rear incl cable: (tył z pancerzem i linką) -
147g

Skewers: (Zaciski kół) - KCNC Ti

-front: (przód) -
20g

-rear: (tył) -
24g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - FSA carbon - 10g

Stem: (Mostek) - Ritchey WCS Wet Black C260 90mm - 109g -49g

Top Cap incl bolt: (top cap ze śrubką) - KCNC - 8g

Wheel Front: (Koło przednie)

-wheel: (Koło) - Reynolds Canyon MTN -
764g

-tire: (Opona) - Continental Race King 2.0 Supersonic -
423g

-tube: (Dętka) - Maxxis Ultralight -
125g

-rimtape: (Opaska) - Michelin -
27g

Wheel Rear: (Koło tylne)

-wheel: (Koło) - Reynolds Canyon MTN -
895g

-tire: (Opona) - Continental Race King 2.0 Supersonic -
424g

-tube: (Dętka) - Maxxis Ultralight -
130g

-rimtape: (Opaska) - Michelin -
26g

Total: 9281g

 

Admin jest proszony o update wagi w nazwie tematu na 9281g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kolego jak oceniasz swoje zaciski kół ?

Ile kg muszą udźwignąć ? :)

dźwigają 93kg

Z racji mojej masy nie jestem wyznawcą jakichkolwiek zacisków tego typu

W moim drugim biku mniej zorientowanym na wagę piórkową siedzą qr15 oraz X-12

Nie ukrywam, że kryterium wyboru KCNC była możliwie niska masa przy "w miarę" rozsądnych pieniążkach

Przebieg 300-500km

Zero wyścigów, minimum asfaltu, głównie leśne i polne drogi, szutry, zero deszczu i błota, śr tempo 20-23km/h

Ocena - zawieść do tej pory nie zawiodły, choć filigranowe kołnierze mogą nie wzbudzać zaufania.

Trzymanie i sztywność - nie zdarzyło mi się by ocierała którakolwiek tarcza o klocki

Nie jestem pewien ale bodajże raz poprawiłem naciąg tylnego zacisku

Bardziej obawiam się o sztycę i mostek - to dopiero jest kołysanka - póki co są w całości i oby jak najdłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za słowa uznania pod adresem roweru

Moim zdaniem nie pasuje tu amor - czarny wideł uczyniłby rowerek z piekła rodem

Chodził mi po głowie właśnie czarny Durin R 2011-12 ale nowego w lepszych pieniądzach niż SID jakoś ciężko dostać więc nie warto zawracać sobie głowy - wtedy total ok 9110g

Może wróciłoby carbonowe siodełko pręty a'la Fizik - wtedy 9005g - problem z adapterem do tej sztycy

Gdybym był lżejszy to na pewno kółka DT XRC1250 - wtedy byłoby coś koło 8,6kg

Na razie nie planuję jednak dalszych modyfikacji, ale jeśli miałbym urwać gdzieś trochę gramów to na pewno kółka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Bardzo zacna maszyna, ale biały amor wygląda tu dość dziwnie. Żebyś może trafił w srebrny, albo jak kolega wyżej napisał po prostu czarny. A jeśli biały Ci się podoba to może spróbuj to skontrować białymi chwytami i białym siodłem. Tak czy inaczej oryginalny rower i świetna waga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...