Skocz do zawartości

[rower] Cube (model nieznany - pomóżcie ;p)


DaveZworka

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem okazyjnie rower marki Cube. Z tym, że jest problem - nie wiem jakim modelem był jak wyszedł z fabryki... "był" bo z tego co mówił poprzedni właściciel kilka części było wymienianych w zeszłym roku. Nie wątpię, że ktoś z was pomoże mi zidentyfikować maszyne ;)

 

Obecnie konfiguracja przedstawia się następująco:

 

Rama: ? pomalowana na biały mat (była przemalowywana - nie wiem jaka była oryginalnie)

Amortyzator: ? z regulacją skoku i blokadą

Stery: FSA model nieznany

Mostek: FSA OS190 Alloy

Kierownica: FSA XC300

Chwyty: obawiam się że jakiś noname - do zmiany

Hamulec przedni: Shimano BR-M486 hydrauliczne, tarcza Shimano SM-RT53M 190mm

Hamulec tylny: to samo

Przerzutka przód: Shimano Deore model bliżej nieznany (jest jakaś naklejka MEGA Drive Train)

Przerzutka tył: Shimano Deore XT jw.

Manetki: SL-M530

Kaseta: Shimano model nieznany, 9 speed

Łańcuch: Shimano CN-HG53

Korba: Shimano IG/HG M22 HG2 (dużo oznaczeń na korbie)

Pedały: Wellgo model nieznany

Koło przód

-obręcz: nie mam pojęcia brak oznaczeń rozmiar 26"

-szprychy: DT jaki model nie wiem

-piasta Shimano HB-RM65 VIAM

-opona: Schwalbe Smart SAM 26 x 2.1

Koło tył

- piasta Shimano FH-RM65 VIAM, reszta to samo

Siodło: Giant VELO

Sztyca: ni wiem :(

Na trzymaczce do bidonu jest napisane "Elite" jeśli w czymś to pomoże :D a na kołnierzu od linki tylnej przerzutki Shimano SIS SP i jakiś krzyżyk

 

Jest to mój pierwszy poważniejszy rower (stąd znikoma wiedza), mam nadzieję że pomożecie zidentyfikować model bazowy i niektóre podzespoły jeśli się da i bardzo chętnie wysłucham porad co do zmiany co nie pasuje.

 

Zdjęcia: Picasa Web Albums - Dawid (Dave) Ziół... - Cube

 

 

kElMaU2wVyOhg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jesteś w 100& pewien że to Cube a nie jakaś malowanka ?

 

Jeśli tak to ja daje model AIM Disc. Ale musi być sprzed 2008r. bo chyba wtedy Cube zaczął używać rur z jakiegoś hydroformingu czy coś.

 

jeśli wiesz że to szprychy dt to przejedź po nich palcami. Jeśli poczujesz zgrubienie przy końcu szprychy to są competition jeśli nie, i to jest bardziej prawdopodobne, Champion.

 

Korba to Shimano Alivio FC-M441 ( z tyłu obok gwintu pedału masz oznaczenie)

 

Przerzutka tył: Shimano XT RD-m770

 

Przerzutka przód Shimano Deore FD-M530

 

Wideł to na moje oko Sutour XCM

 

Na przyszłość:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Oznaczenia_Shimano

 

Do szukania części polecam wnikliwe przejrzenie naszego rodzimego portalu aukcyjnego.

 

pozdrawiam

xMekpx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem na 100% pewny, jednakże sprzedający mówił, że na ramie gdzieś jest numer wybity (po tym miałem sprawdzić że nie jest kradziony), poza tym osprzęt i logo Cube na oponach więc sądzę że raczej oryginał. Szprychy mają na łepkach wybity znaczek DT (i tu właśnie posłużyłem się allegro do znalezienia marki ;P), zgrubienia żadnego nie wyczuwam, więc pewnie Champion - dzięki. Korbę faktycznie przeoczyłem zupełnie. Ok coś już się rozjaśnia, dzięki @mekp i czekam na dalsze posty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na jakimś zagranicznym forum model AIM Disk z 2008 roku jak sugerował @mekp - wiele części się zgadza, np. kierownica, Sutout XCM, ale był na v-brake'ach i z 8 przełożeniami z tyłu. Linka od hamulców jest zamontowana na trytytki - dokładane więc co może być właśnie tym "rower przeszedł odnowę w 2011 roku" ;) - może to być to ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to póki co ja stawiam na Attention'a ;) a z części przydałoby się coś wymienić ? Może wie ktoś czy da się kupić same klamki od hamulców ? Jak widać na fotkach są ułamane, a widzę, że na imbusa jest wkręcana dźwigienka od tłoczka (?) więc bez problemu mozna by było wymienić samą klameczke bez ingerencji w hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to póki co ja stawiam na Attention'a ;) a z części przydałoby się coś wymienić ? Może wie ktoś czy da się kupić same klamki od hamulców ? Jak widać na fotkach są ułamane, a widzę, że na imbusa jest wkręcana dźwigienka od tłoczka (?) więc bez problemu mozna by było wymienić samą klameczke bez ingerencji w hamulce.

 

Witam.

 

W sklepie może być trudno/drogo żeby samą klamkę wyrwać ale poszukaj na forum albo na allegro może ktoś będzie mieć padniętą (nieszczelną klamkę) i chcieć się jej pozbyć. Co do samej wymiany nie wiem. Ja stawiam że klamka nie jest zintegrowana z tłoczkiem więc będzie można ją wymienić.

 

 

Co do tego co warto wymienić to... zacznij od tego że rozbierz całość i sprawdź stan łożysk. Najważniejsze koła i suport, Jak coś będzie dawać opór to serwis (w przypadku suportu wymiana). Prócz tego linki i pancerze.

Ja zawsze zaczynam od tego jak kupuje używany rower.

 

 

Pamiętaj żeby zadbać o eksploatacyjne rzeczy i dobry stan techniczny (czyt regulacje luzy). Pozbądź się jęków, pisków, zgrzytow itp. A no i usiądź i upewnij się że pozycja Ci pasuje. Możesz na próbę kupić inne mostki (takie za 10zł z allegro lub z bazaru za jeszcze mniej) żeby się przekonać jakiego potrzebujesz a potem dopiero docelowy. To samo z kierownicą (gięta czy prosta). Na forum jest sporo o doborze pozycji ja jednak odesłałbym cię do gazet MR cz BB jako podstawy plus to co na forum. Pamiętaj o siodełku i gripach jeśli to będzie dobre to rower nawet na słabym osprzęcie będzie dawać frajdę z jazdy. Jeśli będzie odwrotnie... Nie wsiądziesz na niego.

 

A co warto na przyszłość... Koła! Jak będziesz mieć dobre koła to będzie Ci się przyjemnie śmigać. W wyborze kół nie warto iśc w półśrodki. Nie wiem jaki masz budżet ale warto w to zainwestować. Ja polecam piasty na maszynówkach. Np nowatec. Ja mam ritcheyowy odpowiednik novateca na 2 łożyskach. 7kkm i nic w niej nie robiłem. A nawet jeśli to łożyska padną to pójdę do sklepu i za 10zł (25zł jeśli SKF) kupię komplet i młotkiem i kluczem imbusowym w 10min wymienię.

Trzeba tylko uważać na słabe piasty bo źle wytoczona będzie zjadać łożyska w chwile.

Warto zadbać tu o wagę bo to masa rotująca i to ona odpowiada za zrywność roweru dlatego jest taka ważna. Do tego lekkie opony (choćby Kendy Karmy za 50zł sztuka w kewlarze) i w miarę lekkie dętki. I rower będzie super śmigać.

Warto przeglądać allegro bo można dorwać ciekawe komplety w spoko cenach (teraz jest komplet Mavic x517 plus XTR za 500zł choć nie wiadomo na ilu się skończy).

 

Druga rzecz do wymiany to widelec. Wg nie warto kupować nowego RS Darta itp ale już Raidona czy Axela czy Torę tak. Możesz rozejżeć się po używkach. Bo za 500zł można wyrwać już np. sid (czego nie polecam) ale reba w minimalnie wyższej cenie może będzie spoko. Mój brat wyrwał R7 w prawie topowej wersji za 750zł w stanie super.

 

Pamiętaj żeby zadbać o eksploatacyjne rzeczy i dobry stan techniczny (czyt regulacje luzy). Pozbądź się jęków, pisków, zgrzytow itp. A no i usiądź i upewnij się że pozycja Ci pasuje. Możesz na próbę kupić inne mostki (takie za 10zł z allegro lub z bazaru za jeszcze mniej) żeby się przekonać jakiego potrzebujesz a potem dopiero docelowy. To samo z kierownicą (gięta czy prosta). Na forum jest sporo o doborze pozycji ja jednak odesłałbym cię do gazet MR cz BB jako podstawy plus to co na forum. Pamiętaj o siodełku i gripach jeśli to będzie dobre to rower nawet na słabym osprzęcie będzie dawać frajdę z jazdy. Jeśli będzie odwrotnie... Nie wsiądziesz na niego.

 

Taki mały poradnik skrobnąłem... poczytaj forum... tu jest naprawdę sporo wiedzy. Lecz pamiętaj że nie wszyscy są ekspertami więc im więcej przeczytasz tym wiedza będzie pewniejsza.

 

pozdrawiam

xMekpx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dobra to póki co ja stawiam na Attention'a ;) a z części przydałoby się coś wymienić ? Może wie ktoś czy da się kupić same klamki od hamulców ? Jak widać na fotkach są ułamane, a widzę, że na imbusa jest wkręcana dźwigienka od tłoczka (?) więc bez problemu mozna by było wymienić samą klameczke bez ingerencji w hamulce.

 

Z tego co widać na zdjęciach to ma dużo wspólnego z CUBE Acid 2009

Jego fabryczne wyposażenie:

 

Rama Alu Lite 7005 RFR-Geometry Widelec Rock Shox Dart 3 Poploc 80mm hamulce Hayes Stroker Ryde 180/160mm Korby Shimano FC-M442 Octalink Wkład suportu Shimano BB-ES25 Octalink Manetki Shimano Deore SL-M530 Rapidfire Przerzutka tył Shimano XT RD-M772 Shadow Przerzutka przód Shimano Deore FD-M530 Kaseta Shimano HG50 9-Fach 11-32, Deore CS-HG50 Łańcuch Shimano CN-HG53 Deore/Tiagra Piasta tylna Shimano Deore Disc (PIASTA TYLNA 8/9 RZĘDÓW DISC BRAKE SHIMANO DEORE FH-M525 VIAM) Obręcze RFR ZX24 Opony Schwalbe Smart Sam Mostek FSA OS-190 Kierownica FSA XC-300 Lowriser Sztyca Scape light Stery FSA No. 10 semiintegriert Chwyty Cube double duometer Siodło Scape Active 5 Pedały aluminiowe platformy Waga całkowita

od 12,8 kg

 

Nie jestem na 100% pewny, jednakże sprzedający mówił, że na ramie gdzieś jest numer wybity (po tym miałem sprawdzić że nie jest kradziony), poza tym osprzęt i logo Cube na oponach więc sądzę że raczej oryginał. Szprychy mają na łepkach wybity znaczek DT (i tu właśnie posłużyłem się allegro do znalezienia marki ;P), zgrubienia żadnego nie wyczuwam, więc pewnie Champion - dzięki. Korbę faktycznie przeoczyłem zupełnie. Ok coś już się rozjaśnia, dzięki @mekp i czekam na dalsze posty :)

 

Numer nabity jest pod suportem, obróć rower "do góry nogami" a raczej kołami to go zobaczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...