Skocz do zawartości

[10650g] Be One Axigon 29''


rzymo

Rekomendowane odpowiedzi

Całkowicie na marginesie: z tymi wynalazkami pt. zero stack i innymi semi-integrated jest większa masakra, niżbym kiedykolwiek przypuszczał.

 

Mniemam, że klienci powinni zagłosować nogami/portfelami <old man mode> bojkotować wyroby, w których stosuje się niepewne rozwiązania, a na pewno bojkotować producentów, którzy nie są łaskawi konkretnie i sensownie opisać swoje wymagania </old man mode>.

 

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Serwus Rzymo

Ja z pytaniem dotyczącym hg51-jako, że sam jestem miłośnikiem ósemki odnalazłem niedawno taki wynalazek jak właśnie ta kaseta. Nie ukrywam, że przejście z hg952 wagowo boli, tym bardziej zaskoczony jestem wagą Twojej kasety po "tuningu". Toż to prawie XTR (co prawda 12-32).

Do rzeczy-zdradzisz na czym polegały wprowadzone zmiany?

PozdRower

 

Ps: niezły fotoalbum "na wadze" :thumbsup:

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniejszych było kilka wersji ;) W każdym razie fabryczna HG51 to 253g (11-28T). Ta najlżejsza wersja to wymiana koronek 19 i 21 na 20 oraz wciśnięcie dwunastki między 11 a 13. Trochę pojeździłem, działać działało, ale tak sobie. Wróciłem do zwykłej HG51 (tyle że wymieniona 11 na 12). Obecnie jest XT (253g, 12-30T), ze względu na aluminiowy bębenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dzięki za info-myślałem (patrząc na zrzucenie 30 gramów i rozebraną kasetę) że kombinowałeś coś z ramionami itd Sam po wykończeniu zapasów 950 i 750 będę musiał pomyśleć o zamiennikach. Mam nawet w planach próbę wykorzystania pająka z szarego XTRa jako nośnika zębatek (choćby tych z hg51). W końcu pierwsze "dziewięćsetki" miały odkręcane trybiki.

 

Mam nawet w planach próbę wykorzystania pająka z szarego XTRa jako nośnika zębatek (choćby tych z hg51). W końcu pierwsze "dziewięćsetki" miały odkręcane trybiki.

No i nie pójdzie :( oglądnąłem tą hg51 - Godzilla Shimano tak to wykombinowała, że w alivio jest sześcioramienny pająk a w xtrze (i xtku) 4ramienny, podobnie było z pierwszymi "9" na pięcioramiennym. Pozostanie wymiana w kasetach małych zębatek(najszybciej kończących swój żywot).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~480km przejechane, w tym dzisiejsze 45km w deszczu (doczekałem się), kilka wniosków/spostrzeżeń mi się nasuwa:

 

- opony trzymają się nawierzchni, także na mokrym i w niedużym błocie, mam wrażenie, że Mezcal radzi sobie dużo lepiej, niż starszy egzemplarz w wersji 26",

- najlżejsze przełożenie (24/30) i nawet dłuższe piaszczyste kawałki są przejezdne, na 26er zakopywałem się w tych miejscach,

- większa powierzchnia styku but <-> pedał w nowych SPD (u mnie M780) to nie tylko marketing; mam buty z miękką podeszwą i jest różnica, na dłuższych dystansach "czułem" pedał (po 60-70km musiałem stanąć na chwilę), teraz nie ma takiego efektu,

- moje 4 litery bardzo polubiły siodło C2 Gel Flow, dalej raczej nie szukam (mimo takiej sobie masy),

- nie do końca pasuje mi ogólnie pojęta pozycja na rowerze, jest dobrze, ale nie bardzo dobrze - muszę jeszcze sprawdzić kilka kombinacji (w tym krótszy o 1cm mostek i/lub podkładkę 5mm),

- ramiona korby o długości 170mm bardziej mi pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Drobne zmiany - klamki hamulcowe z dłuższymi dźwigniami, mostek krótszy o 1cm, wkład suportu z krótszą osią. Całość na chwilę obecną równe 10650g.

 

Brake (Front): Shimano BL-M505 / BR-M975 PM (M07 alu) + bolts 230g

Brake (Rear): Shimano BL-M505 / BR-M975 IS (M07 alu) + bolts 242g

Crankset: (799g)

-Bottom Bracket: BB-ES30 68/113mm + bolts 281g

Stem: PRO XLT 25.4mm/100mm 132g

 

Total: 10650g

 

rower2.th.jpg rower1k.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla lepszej czytelności - uaktualniona rozpiska w całości:

 

Bottle Cage: Pro Fiberglass, alu bolts 35g

Brake (Front): Shimano BL-M505 / BR-M975 PM (M07 alu) + bolts 230g

Brake (Rear): Shimano BL-M505 / BR-M975 IS (M07 alu) + bolts 242g

Brake Rotors: 2x Avid G3SC (6”) + bolts 227g

Cables: Niro Turbo Plus 60g

Cassette: Shimano XT (CS-M737), 11-13-15-17-20-23-26-30T 253g

Chain: KMC X8 Gold + link 282g

Crankset: (799g)

-Crank Arms: LX, FC-M572 (170mm) 248g + 186g

-Bottom Bracket: BB-ES30 68/113mm + bolts 281g

-Middle Ring: Truvativ V2 36T 46g

-Inner Ring: Truvativ V1 24T 20g

-Crank Bolts: alu/steel 21g

Derlr (Front): Shimano SLX, FD-M667 (+31.8mm adapter) 147g

Derlr (Rear): SRAM X.7 / SS 229g

Fork: Manitou Tower Coil, 85mm + starnut 1769g

Frame: B1 Axigon 19'' + protector, V-b plugs 1872g

Grips: ESI Grips + plugs 39g

Handlebar: KCNC Dark Side (backsweep), 600/25.4mm 138g

Headset: Accent Airplane + top-cup 79g

Pedals: Shimano PD-M780 340g

Seat: Selle Italia C2 Gel Flow 268g

Seatpost: Smica, offset, 27.2mm/325mm 223g

Seatpost clamp: Zoom, alu bolt 15g

Shifters: SRAM 9.0 (ESP) 136g

Skewers: Dartmoor bolt-on 69g

Stem: PRO XLT 25.4mm/100mm 132g

Tire (Front): Continental X-King 29x2.2" (Race Sport) 517g

Tire (Rear): Geax Mezcal 29x2.1" (TNT) 588g

Tubes: Schwalbe Extra Light 283g

Wheel Front: (754g)

-Hub: SRAM X-9 166g

-Rim: ZTR 355 410g

-Spokes: Mac424 161g

-Nipples: Sapim, alu 11g

-Rim tape: tape 6g

Wheel Rear: (924g)

-Hub: Novatec D812SB-QR 307g

-Rim: Remerx 7327 423g

-Spokes: DT Super Comp 177g

-Nipples: Sapim 1.8, alu 11g

-Rim tape: tape 6g

 

Total: 10650g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Stan ogumienia po 1500km, z czego mniej więcej 3/4 po asfalcie i kostce (niestety utwardzone nawierzchnie zastępują coraz więcej fajnych szutrów/żwirówek).

Opis słowny: z przodu zużycia praktycznie nie widać, na większości klocków bieżnika są jeszcze włoski, z tyłu trochę gorzej, zużycie nie takie wielkie, ale widoczne.

 

Opona przód (X-King RS 2.2"):

xking.th.jpg

 

Opona tył (Mezcal TNT 2.1"):

mezcal.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...