Skocz do zawartości

[10650g] Be One Axigon 29''


rzymo

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzęt w miarę budżetowy (część komponentów używana), złożony niejako na próbę, dla sprawdzenia czy mi się będzie podobało duże koło, czy też może nie... ;)

 

Bottle Cage: TacX, alu bolts 35g

Brake (Front): Shimano XTR M975 (PM) + bolts 227g

Brake (Rear): Shimano XTR M975 (IS) + bolts 239g

Brake Rotors: Hayes 2x 160mm + steel bolts 230g

Cassette: Shimano HG41, 11-30T 252g (11-12-13-15-17-20-24-30T)

Chain: Shimano HG53 267g

Crankset: 805g

-Crank Arms: LX, FC-M583 370g + 230g

-Bottom Bracket: Aerozine 90g

-Middle Ring: Dartmoor Sting 32T 46g

-Bash Ring: Shaman MD-4 54g

-Crank Bolts: 15g

Derlr (Front): 'chain watcher' 19g

Derlr (Rear): SRAM X-7, short cage (tuned) 216g

Fork: Manitou Tower Expert 80mm + starnut 1871g

Frame: B1 Axigon 19'' 1864g

Grips: Autor neopren + plugs 24g

Handlebar: KCNC Rampant, 25.4/590mm 181g

Headset: Amoeba Hussar, semi-integrated + top-cup, Lizard Skin 112g

Pedals: Shimano XTR (M970) 326g

Seat: Selle Italia XR TransAm 253g

Seatpost: Smica, offset, 27.2mm/325mm 224g

Seatpost clamp: Accent, steel bolt 18g

Shifters: SRAM 5.0 ESP + cables 96g

Skewers: Dartmoor bolt-on 68g

Stem: Amoeba Vitra 25.4mm/110mm 143g

Tire (Front): Duro Miner 29x2.1" 508g

Tire (Rear): Duro Miner 29x2.1" 519g

Tubes: 700C (28''), AV 283g

Wheel Front: 909g

-Hub: SRAM X-9 166g

-Rim: FRM XMD 435 498g

-Spokes: DT Alpine III 229g

-Nipples: alu 11g

-Rim tape: tape 6g

Wheel Rear: 1129g

-Hub: Novatec D812 (steel freewheel) 383g

-Rim: FRM XMD 435 501g

-Spokes: DT Alpine III 228g

-Nipples: alu 11g

-Rim tape: tape 6g

 

Total: 10816g

 

 

rower1p.th.jpg rower2b.th.jpg rower5.th.jpg

Album: ImageShack Album - 8 images

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Drobna wiosenna aktualizacja. Niektóre komponenty przeszły metamorfozę, coś ubyło, coś przybyło... Lżejsze szprychy i szersze obręcze, siodło 'żelowe', gripy ESI. Masa całości spadła, jednakże nie mam ciśnienia na 'atak' na 10kg. Zdjęcia i dokładna masa całości - jak wszystko dotrze i poskładam do kupy.

 

W każdym razie zmieniły się m.in.:

* hamulce - wymiana klamek na Deore M596 (+36g), XTRy zaczęły popuszczać,

* przerzutka - zamiast kolejnego SRAMa (obecny poległ na jakimś krzaku w lesie) chcę sprawdzić w działaniu Shimano, padło na XT, model RD-M772/GS (+3g) + lekki gripshift Sachs Wavey (-15g),

* gripy - wypróbuję ESI (wzrost masy dwukrotny),

* stery - stare miały dość, wymiana na Accent Airplane (-31g),

* pedały - Cranki SL (-61g),

* siodło - żelowe Selle C2 Gel Flow (+16g),

* koła - obręcze FRM 388 (jeszcze na nie czekam), lżejsze szprychy, zająłem się także dużymi oporami w Novatecu D812 (winna niedokładnie wykonana oś), wymieniłem też łożyska. Teraz jest wszystko w porządku. Masa - 381g (oś alu, bęben stal, łożyska FAG).

 

Na razie tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem nadzieję na poskładanie całości w okolicach świąt, ale lakiernia się ociąga, a sklep stwierdził, że FRM388 jednak nie dostanę. Będzie więc ZTR, ale nie Crest. Model 355 z przodu, Arch z tyłu.

 

Nowe wieści z frontu:

- koła na wspomnianych wyżej ZTR, piasty zostają (X-9 i Novatec 812SB), szprychy na 99% czarne Sapim Race,

- korba dwurzędowa 36/24 (LX 572, octalink, 808g z wkładem),

- przerzutka przód SLX M667 (dedykowana do 36/22),

- kaseta: 11-12-13-15-17-20-24-28T,

- gripshifty Sachs, po lekkiej modyfikacji wyszło tak:

 

gripst.th.jpg

 

(przez trochę cięższe obręcze i 2x8 zamiast 1x8 całość zamknie się w okolicy 10,8kg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby przełamać świąteczne lenistwo wziąłem się w sobie ;) i porobiłem zdjęcia części na wadze (jeszcze bez kilku brakujących komponentów): http://plus.google.com/photos/115228724927605806975/albums/5729358736908570865.

 

Jak dobrze pójdzie (czyt. poczta się spisze) to jutro dostanę przerzutkę przód, kasetę, do końca tygodnia koła. Byłoby prawie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko bezpośrednio porównać - klamki XTR nie miały ServoWave, Deore 596 mają, przy okazji ich wymiany zmieniłem także klocki (żywica, płytka alu -> metal, płytka stal). Niemniej ogromnych różnic nie ma, modulacja zbliżona, siła hamowania nieznacznie wzrosła.

 

Na pewno różnica jest w ergonomii, gdyż bardziej pasowały mi dźwignie w XTR (dłuższe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mały update:

 

 

 

Kaseta - zmodyfikowana HG51 (8rz): 11-12-13-15-17-20-24-28T.

 

Opony - dwa razy sprawdzałem, czy waga mnie nie oszukuje (bo powinny ważyć więcej), ale nie chce być inaczej: 517g + 528g.

 

 

Witaj!

 

 

Jak Ci się sprawuje ta kaseta w terenie? 28 nie jest za mało na podjazdach?

 

Składam właśnie rower na tej samej ramie :)

 

 

pozdrawiam,

Motarny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej było 32/30 (jako najbardziej miękkie) i wystarczało mi praktycznie wszędzie. Męczyłem się jedynie przy przedzieraniu się przez głęboki śnieg :)

Na moje potrzeby 24/28 jest całkowicie wystarczające. W razie czego zawsze mogę dać kilka ząbków mniej z przodu (21 albo 22).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Lakiernia się odezwała, że nie wie która to moja rama i mam sprecyzować, co przysłałem. Fajnie... :/

 

Koła - przód 1535g + tył 1766g (tył jeszcze bez kasety, plus 251g). Zdjęcia robione byleczym, ale co nieco widać :)

Miał być zwykły Mezcal, ale się pomyliłem przy zamawianiu. Już nie odsyłałem. Może to i lepiej - kosztem ~45g dostałem sztywniejsze i mocniejsze boczne ścianki.

 

przodp.th.jpg tylw.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragment rozpiski (754g przód + 944g tył):

 

 

Wheel Front:

-Hub: SRAM X-9 166g

-Rim: ZTR 355 410g

-Spokes: Mac424 161g

-Nipples: Sapim, alu 11g

-Rim tape: tape 6g

 

Wheel Rear:

-Hub: Novatec D812SB-QR 307g

-Rim: Remerx 7327 423g

-Spokes: DT Super Comp 177g

-Nipples: DT 1.8, brass 31g (na zdjęciu jeszcze z alu nyplami, było 20g mniej)

-Rim tape: tape 6g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już jest koniec, nie ma już nic... No dobra, jest rower, nareszcie :)

 

Nie lubię się rozpisywać, może tylko parę słów wyjaśnienia. Mam swoje przyzwyczajenia,

swoją wizję roweru i doboru części pod względem trwałości. Stąd np. napęd ósemkowy,

octalink, SPD, nie ażurowe tarcze, amortyzator sprężynowy.

Mimo tego myślę, że udało się uzyskać całkiem przyzwoitą masę całości.

 

Komponenty:

 

Bottle Cage: Pro Fiberglass, alu bolts 35g

Brake (Front): Shimano BL-M596 / BR-M975 PM (M07 alu) + bolts 243g

Brake (Rear): Shimano BL-M596 / BR-M975 IS (M07 alu) + bolts 258g

Brake Rotors: 2x Avid G3SC 160mm + bolts 227g

Cables: Niro Turbo Plus 60g

Cassette: Shimano XT (CS-M737), 12-13-15-17-20-23-26-30T 253g

Chain: KMC X8 Gold + link 282g

Crankset: (811g)

-Crank Arms: LX, FC-M572 (170mm) 248g + 186g

-Bottom Bracket: BB-ES51 68/118mm + bolts 290g

-Middle Ring: Truvativ V2 36T 46g

-Inner Ring: Truvativ V1 24T 20g

-Crank Bolts: alu/steel 21g

Derlr (Front): Shimano SLX, FD-M667 (+31.8mm adapter) 147g

Derlr (Rear): SRAM X.7 / SS 229g

Fork: Manitou Tower Coil, 85mm + starnut 1769g

Frame: B1 Axigon 19'' + protector, V-b plugs 1872g

Grips: ESI Grips + plugs 39g

Handlebar: KCNC Dark Side (backsweep), 600/25.4mm 138g

Headset: Accent Airplane + top-cup 79g

Pedals: Shimano PD-M780 340g

Seat: Selle Italia C2 Gel Flow 268g

Seatpost: Smica, offset, 27.2mm/325mm 223g

Seatpost clamp: Zoom, alu bolt 15g

Shifters: SRAM 9.0 (ESP) 136g

Skewers: Dartmoor bolt-on 69g

Stem: Amoeba Vitra 25.4mm/110mm 143g

Tire (Front): Continental X-King 29x2.2" (Race Sport) 517g

Tire (Rear): Geax Mezcal 29x2.1" (TNT) 588g

Tubes: Schwalbe Extra Light 283g

Wheel Front: (754g)

-Hub: SRAM X-9 166g

-Rim: ZTR 355 410g

-Spokes: Mac424 161g

-Nipples: Sapim, alu 11g

-Rim tape: tape 6g

Wheel Rear: (944g)

-Hub: Novatec D812SB-QR 307g

-Rim: Remerx 7327 423g

-Spokes: DT Super Comp 177g

-Nipples: DT 1.8, brass 31g

-Rim tape: tape 6g

 

Total: 10722g

 

 

Rower złożony, działający, zdjęcia wkrótce (tzn. jeszcze dzisiaj :) ).

Na wadze: https://plus.google.com/photos/115228724927605806975/albums/5729358736908570865.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Talentu do zdjęć nie mam, ale co nieco widać :)

 

...

 

Jako album: http://imageshack.us...45/rower1o.jpg/.

 

cześć... zacząłem budować rower na b1 axigon, ale napotkałem problem ze sterami zintegrowanymi... wygląda na to że widelec opiera się bezpośrednio na ramie, a nie przez łożysko. Góra wygląda jeszcze dziwniej - łożysko jest schowane jakieś 5mm poniżej kołnierza ramy – tak, że grzybek nie dociska pierścienia. Nie wiem czy mam wszystko dobrego rodzaju:

- stery NECO INTEGRATED H 51 1.1/8

- rama b1

- amor sr suntour xct 29”

czy frezowałeś rame, albo jakieś pierścienie instalowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie - nie kupiłeś przypadkiem sterów zintegrowanych (same łożyska), zamiast półzintegrowanych (semi-integrated, czyli łożyska + miski do wbicia w ramę)?

 

no właśnie tak. miałem komplet półzintegrowanych 1 i 1/8", ale mufa w ramie jest tak duża, że ni jak nie pasowało mi to. Wbicie w ramę byłoby chyba możliwe, ale nic by nie wystawały. Kołnierz do wbicia ze sterów luźno wchodził w ramę, naprawdę był spory luz - jakieś 4-5 mm, kołnierz który normalnie przy półzintegrowanych wystaje na zewnątrz był jakieś 2-3mm szerszy od ramy. Mam sprzęt mocny i wbiłbym, ale wydawało mi się, że coś uszkodzę…

Wczoraj zrobiłem w sklepie raban - zmieszałem gościa z "glebą" z to co mi sprzedał :-) - jak ramę mu pokazałem.... i grzecznie mi wymienił na zintegrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"i grzecznie mi wymienił na zintegrowane." - na jakie zintegrowane, skoro Axigon potrzebuje misek? :) (czyli pół zintegrowane)

 

10562.jpg

 

Te dwa największe czarne elementy to właśnie miski, które wbija się w ramę. Dopiero w nie wkłada się łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak. złaziłem nogi i już wiem, że do b1 potrzebne są pózintegrowane stery z głębokimi miskami - wtedy oprą się na "skosie" wewnątrz tuleji - patent nieczęsto spotykany, choć ponoć w bmx-ach nawet nawet... . Znalazłem półzintegrowane dokładnie jak na Twojej focie :-). Widelec osadzony, rura przycięta i montaż trwa. Dzięki za pomoc.Jak skończe zrobie listę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...