Skocz do zawartości

[korba] naprawa - zajechany gwint, budżet minimum.


papanf

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam! Podczas zdejmowania (a raczej próby) natrafiłem na nieprzyjemną niespodziankę. Został urwany gwint w lewym ramieniu korby fc m431. Nie jest to gwint do pedała, tylko do wkręcenia ściągacza. Co da się z tym zrobić? Przeszukałem już allegro w celu znalezienia samego lewego ramienia, ale nic nie znalazłem. Zdejmować ją na chama, wkręcić jak jest, a przy następnej wymianie znowu się z tym męczyć? Z tym, że kolejna wymiana już by zapewne była na co innego, bo zębatki nie są w dobrym stanie, więc już długo nie pociągną.

 

EDIT:

 

Dodam, że gwintu tam jeszcze trochę zostało. Znaczy się, zrobił się płytszy. Gwintownik by tu pomógł? Znalazłem coś takiego: http://pro-bike.pl/produkty/item_55_gwintownik_pod_sciagacz_korb.html. Być może dobry serwis też miałby coś takiego i byli by mi w stanie poprawić ten gwint?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zdjąć można na różne sposoby, ramie możesz dokupić jakiekolwiek. byle pasowało do mocowania suportu. Możesz użyć ścigacza do łożysk, możesz odkręcić śrubę i trochę pojeździć z lekko odkręcona, ramię w końcu samo spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Podczas zdejmowania (a raczej próby) natrafiłem na nieprzyjemną niespodziankę. Został urwany gwint w lewym ramieniu korby fc m431. Nie jest to gwint do pedała, tylko do wkręcenia ściągacza. Co da się z tym zrobić? Przeszukałem już allegro w celu znalezienia samego lewego ramienia, ale nic nie znalazłem. Zdejmować ją na chama, wkręcić jak jest, a przy następnej wymianie znowu się z tym męczyć? Z tym, że kolejna wymiana już by zapewne była na co innego, bo zębatki nie są w dobrym stanie, więc już długo nie pociągną.

 

EDIT:

 

Dodam, że gwintu tam jeszcze trochę zostało. Znaczy się, zrobił się płytszy. Gwintownik by tu pomógł? Znalazłem coś takiego: http://pro-bike.pl/produkty/item_55_gwintownik_pod_sciagacz_korb.html. Być może dobry serwis też miałby coś takiego i byli by mi w stanie poprawić ten gwint?

 

Za 31 zł z wysyłką kupisz nowe lewe ramię http://allegro.pl/lewe-ramie-korby-shimano-fc-m430-431-lewa-korba-i3997749857.html

Zwróć uwagę na mocowanie oraz na długość korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Żeby nie tworzyć nowego tematu napiszę tutaj. Dzisiaj niestety miałem przykre zdarzenie. Ukręcił mi się gwint od pedała w lewym ramieniu korby SHIMANO FC-M442 taką: http://gilickibike.pl/sklep/mechanizm-korbowy-shimano-fcm442-44x32x22-p-2118.html?osCsid=3171c00733f8b95cdc0281af868d8672 . I teraz jest pytanie, co lepiej zrobić, kupić tą tulejkę i włożyć ją i do niej przykręcić pedał czy może, wymienić całą korbę. Dodam że mam ograniczone środki finansowe, chociaż i narzędzi nie mam wiele więc nie wiem czy byłbym wstanie samemu to zrobić. Gdybym mógł prosić o jakąś poradę jak to naprawić własnoręcznie albo co zrobić aby rower był sprawny to byłbym naprawdę wdzięczny. 


Panowie liczę na waszą pomoc bo wolę mieć rower sprawny na majówkę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwint jest?

w pierwszym lepszym serwisie Ci nagwintuja. Koszt nie wiekszy niz 20 zł.

moje zdanie takie jeśli jest odrobina gwintu to go poprawia. A jak chcesz nakręcic tuleje jeśli nie ma gwintu. Jest jeszcze inna możliwość, nawiercenia wiekszego otworu nagwintowania go i włożenie odpowiedniej tuleji redukcyjnej i przykrecenie pedała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich, podepnę się pod temat i dodam od siebie naprawę swojej korby może się to komuś przyda na przyszłość.

Chcąc wymienić pedały wykręciłem jeden razem z gwintem więc korba poszła by na śmietnik, ale rower był mi potrzebny na niedzielną wyprawę ok 100km. Więc zrobiłem tak, przeciąłem korbę na górze, prostopadle do przecięcia przewierciłem(najpierw wiertłem 5mm przez całość a potem do przecięcia wiertłem 6mm) i nagwintowałem pod śrubę 6mm . W korbie trzeba było też poprawić gwint którego już nie było, więc znalazłem jakiś stary pedał z prawym gwintem naciąłem go w kilku miejscach tak żeby zrobić prowizoryczny gwintownik, wkręciłem go do końca i zacisnąłem śrubą 6-tką i kręciłem kluczem za oś pedała, potem znowu docisnąłem boczną śrubę i tak kilka razy. Gwint utworzył się na nowo no i wtedy wkręciłem pedał już ten dobry i wystarczyło dociągnąć śrubę z boku.

Przejechałem na tym ok100 km i się nawet nie ruszyło a w szosie ciśnie się w pedały mocno. Na długo to nie wystarczy, ale jakiś czas pojeżdżę dopóki nie kupie nowych korb.

Daję fotki żeby każdy zobaczył o co mi chodzi 

post-175031-0-40886000-1400455106_thumb.jpg

post-175031-0-93084800-1400455107_thumb.jpg

post-175031-0-96097600-1400455108_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odświeżam, przejechałem na tej regenerowanej korbie już ponad 900 km troszkę słychać jak trzeszczy, ale tylko jak się porządnie w pedał dusi. Czasem trzeba sprawdzić czy nie trzeba dokręcić, ponieważ po przecięciu korba jest trochę elastyczna na końcu przy śrubie i ma prawo się ruszać. Zastanawiam się czy może ten gwint jeszcze trochę poprawić, ponownie skręcić do oporu i miejsce przecięcia zaspawać, wtedy będzie sztywne i nie powinno się ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ukręcił mi się gwint od pedała w lewym ramieniu korby SHIMANO FC-M442...

...Gdybym mógł prosić o jakąś poradę jak to naprawić własnoręcznie albo co zrobić aby rower był sprawny to byłbym naprawdę wdzięczny...

 

Lewa strona, znaczy się ta bez zębatek??? ;)

 

Lewego ramienia tejże korby nie da się dokupić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Mam, a raczej miałem nówkę korbę Deore FC-M610, przejechała całe 10 km zanim up...olił się prawy gwint trzymający pedał. Nie wiem jak to możliwe, myślałem że nie dokręciłem pedału, ale chyba powinien on się dokręcać podczas pedałowania? Najlepsze jest to że dałem to cudo do przegwintowania na M16 + tuleja redukcyjna i znowu to samo, tym razem wziąłem klucz i po drodze dokręcałem co jakiś czas, w domu odkręciłem pedał i wyciągnałem razem z nim szczątki tulei i aluminiowe wióry. Aha po tej "regeneracji" pedały wymieniłem na inne, aby wykluczyć że to one są winne. Aż boję się kupować kolejną korbę (a muszę całą bo poszła korba od strony zębatek) że znowu będzie to samo. Chyba wcześniej wypróbuję sposób mariano1133.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widze że wszyscy kombinujo gwintowanie tulejowanie,ale  to przekroczy koszt nowych części! Kiedyś znajomy kupił nowy rower i popsuł właśnie podczas montażu pedałów gwinty w korbach,zespawałem mu w pare min te pedały razem z korbami estetycznie z tyłu.

Prosto i tanio a jak po 4 latach zajechał suport to i korba akurat w marnym stanie ,kątówkaw ruch wyciąłem i założyło się nowe .Owszem można skleić distalem ale po zespawaniu nie ma opcji żeby się wykręciło  czy wypadło podczas jazdy :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panie kolego szukasz Pan dziury w całym.

Po pierwsze da się zespawać te dwa metale ,ale trzeba umieć

A drugie nie trzeba scalac razem tych dwóch elementów ,wystarczy po wkreceniu pedałów na ich końcach ,z wewnetrznej strony korby na końcach pedałow zrobić kilka glutów spawarką i pedały nie odpadną bo się nie zmieszczą :thumbsup:przez gwintowany otwór w korbie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym już wolał wkleić ten nieszczęsny pedał,wtedy siedzi mocno,sztywno,nic nie trzeszy i łądnie wygląda,i jest opcja że jeśli gwint pedału był natłuszczony to normalnie się wykręci,a z kleju zostanie gwint^^ 

Niektóre warsztaty samochodowe(druciarskie) naprawiają w ten sposób gwint zerwany w klawiaturze,i działa!

 

Wie ktoś czy da sie w miare sensownie naprawić zerwany gwint w korbie na ściągacz>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym już wolał wkleić ten nieszczęsny pedał,wtedy siedzi mocno,sztywno,nic nie trzeszy i łądnie wygląda,i jest opcja że jeśli gwint pedału był natłuszczony to normalnie się wykręci,a z kleju zostanie gwint^^ 

Niektóre warsztaty samochodowe(druciarskie) naprawiają w ten sposób gwint zerwany w klawiaturze,i działa!

 

Wie ktoś czy da sie w miare sensownie naprawić zerwany gwint w korbie na ściągacz>?

Jak by się dało Panie kolego....Kiedyś próbowałem tak ratowac u siebie,niestety nacisk na to jest tak konkretny że wykruszy się z czasem najmocniejszy klej,kiedys zalewałem w ogóle epoksydem śrube korby która się ciągle wykręcała i gwint i w ogóle łeb śruby razem z tym otaczającym gwintem do ściągacza suportu zalałem na amen po brzeg .

Podziałało ...pare tygodni...dodam że gwint był cały tylko się luzował z czasem,i wypadał pedał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, da się naprawić gwint pod ściągacz. Ta firma oferuje zarówno frez, jak i gwintownik jak i  ściągacz naprawczy :

 

http://pro-bike.pl/produkty/item_347_sciagacz_przekladni__naprawczy_.html


Tulejki naprawcze pod pedał są natomiast tu :

 

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=14756&order=m&string=tulejka&search_scope=userItems-14756&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-aut-1-1-0907

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam problem, gdyż wyjechałem sobie gwint w lewej korbie nowego XT M8000. Mam Gianta Reigna 1.5 i muszę go pilnie sprzedać, a nie chcę żeby ktoś dostał bubla, więc mam pytanie. Czy jest sens kombinować z tulejami redukcyjnymi gwintowanymi lub nabijanymi czy raczej szukać korby na wymianę? Obawiam się, że tuleje jak dobre by nie były mogą nie wytrzymać niektórych zjazdów na tym enduraku. Mam dostęp do całego warsztatu i materiałów typu stal manganowa i kwasowa oraz do frezarki i tokarki CNC (sam jestem tokarzem), także opcje samoróbki też wchodzą w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam.

 

Niestety, pedal ktory przykleilem klejem epoksydowym/dwuskladnikowym znowu odpadl. Klej wykruszyl sie, zastanawiam sie teraz czy mam zbyt ciezkie dupsko (105kg) i czy probowanie z klejami dalej cos da, czy lepiej zastanowic sie nad nowa korba... Moze tutaj, w temacie, zapytam o jakis inny specyfik ktory sie do tego nada, kraj zamieszkania - Niemcy. Skleje jeszcze raz, jak ponownie sie nie powiedzie, dam sobie spokoj.

 

 

Dziekuje! Pozdrowienia fruna w wasza strone ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku suportów jest opcja naprawy gwintu przez wypełnienie ubytków klejem, który można znaleźć pod hasłem "cold weld". Po zastygnięciu należy ponownie nagwintować otwór. Podejrzewam, że w przypadku znacznych ubytków w gwincie może to nie zadziałać. Tylko tuleja naprawcza, a w przypadku suportu przegwintowanie z BSA na ITA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...