Skocz do zawartości

[Łańcuch].Przeskakiwanie.


MrDrake92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu mam problem z przeskakującym łańcuchem w moim rowerze.

Łańcuch jest nowy, dzisiaj kupiony.

Przerzutka tylna sprężynuje odpowiednio.

Jeżeli chodzi o wolnobieg to 2 zębatka (ta prawie najmniejsza) jest trochę zjechana. Ale mi przeskakuje na 3 i 4 zębatce.

Zębatka w przerzutce tylnej jest równiez zjechana.

Co moze być przyczyną , że na 3 i 4 zębatce rpzeskakuje lańcuch?

Podaje foto.

Wiem, że syf :D

Ale teraz taka pogoda, ze jest to nie uniknione. A jak przyjeżdzam z przejażdzki to zawsze czyszczę i smaruję.

Proszę o pomoc.

FOTO:

Zębatka dolna przerzutki:

 

zebdolkopiowanie.jpg

 

 

Zębatka górna przerzutki:

 

zebgorakopiowanie.jpg

 

Wolnobieg:

 

wolnobiegkopiowanie.jpg

 

 

Zębatki przednie:

 

zebprzodkopiowanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze gdy na starą kasetę wrzucisz nowy łańcuch przez pierwsze ok. 100 km będzie skakać tzw. "docieranie". Co do kasety, to też już troszkę przejechane ma. Nie zawsze nowy łańcuch będzie współgrał ze starą kasetą. Na zdjęciu ciężko ocenić stan kasety, ale jak nie przestanie skakać po około 100 km, będzie potrzebna zmiana kasety z łańcuchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dziwnego, że przeskakuje jak masz zjechany strasznie wolnobieg. Mówisz, ze problem zdarza się tylko na 3 i 4 biegu a właśnie tych nie pokazałeś na zdjęciach.

Co do techniki smarowania/mycia. Nie myjesz do końca i zostawiasz syf. Chyba, że myjesz tylko łańcuch. To widać. Jest też druga opcja, mniej prawdopodobna, że dajesz za dużo smaru na łańcuch. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dzieje sie tak tylko na 3 i 4 zebatce. Czyli mogez jeździć na innych zębatkach, żeby dotrzeć łańcuch?

 

Nic dziwnego, że przeskakuje jak masz zjechany strasznie wolnobieg. Mówisz, ze problem zdarza się tylko na 3 i 4 biegu a właśnie tych nie pokazałeś na zdjęciach.

Co do techniki smarowania/mycia. Nie myjesz do końca i zostawiasz syf. Chyba, że myjesz tylko łańcuch. To widać. Jest też druga opcja, mniej prawdopodobna, że dajesz za dużo smaru na łańcuch. ;)

 

Smarując daję 1 krople oleju maszynowego na każdy sworznie.

Czwarta zebatka jest taka sama jak trzecia, a trzecią widać. 3 liczac od najmniejszej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz tak zrobić, ale musiałbyś długo rozciągać ten łańcuch. Ja bym na Twoim miejscu wymienił wolnobieg, bo jest to koszt 20zł gdzieś. Korbę masz w dobrej formie. Stary wolnobieg z mega range zostaw sobie na pamiątkę, bo to klasyk a nigdzie nie można go już dostać. Czyść cały napęd a nie tylko ząbki a resztę zostawiasz, bo potem własnie taki syf zostaje. Jak myłem kiedyś słabszym środkiem to tez tak miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie że podepne się do tematu. Nie miałem okazji odkręcać nigdy kasety, więc nie wiem jak wygląda jej mocowanie. Mam pytanie, czy odkręcanie kasety co 300km do czyszczenia może wpłynąć na jej stabilność zamocowania na piaście? Czy może się w końcu wyrobić? W ogóle zdejmujecie kasetę do czyszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie że podepne się do tematu. Nie miałem okazji odkręcać nigdy kasety, więc nie wiem jak wygląda jej mocowanie. Mam pytanie, czy odkręcanie kasety co 300km do czyszczenia może wpłynąć na jej stabilność zamocowania na piaście? Czy może się w końcu wyrobić? W ogóle zdejmujecie kasetę do czyszczenia?

Jeżeli robisz 1000km w ciągu sezonu, to nic jej się nie stanie. Jeżeli więcej to może ją osłabić, bo jest mocowana na takie jakby ząbki i mogą się po tak częstym skręcaniu i rozkręcaniu wyrobić i już nie trzymać jak powinny. Poza tym to jest połączenie stałe i nie jest przewidziane rozkręcanie zębatek do czyszczenia. Co tysiąc kilometrów można rozkręcać dla gruntownego przeczyszczenia, ale ja nie widzę sensu. ;) Wszystko można sięgnąć szczoteczką do zębów, a resztę rozpuści odtłuszczacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>Mylisz się lyndowss są na allegro:

 

1.http://allegro.pl/wolnobieg-shimano-mf-tz30-6b-14-34-super-cena-i2025749518.html</br>

2.http://allegro.pl/wolnobieg-7v-shimano-14-34z-megarange-gratis-klucz-i2029350495.html

3.http://allegro.pl/wolnobieg-shimano-megarange-7-sp-mf-tz37-i2032245503.html

4.http://allegro.pl/wolnobieg-7v-sunrace-13-34z-megarange-srebrny-i2014559160.html

 

MrDrake92 najlepiej jak kupisz nowy wolnobieg bo z tym starym raczej juz nic nie zrobisz. Kiedyś próbowałem odkręcać zębatki ponieważ chciałem wymienić jedną ale nie dałem rady tak były zapieczone ;/Jeżeli nie posiadasz klucza do ściągania wolnobiegu to dobrym rozwiązaniem będzie kupno sztuki z drugiej aukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam klucz do wolnobiegu.

W piątek kupie nowy wolnobieg.

Napisze co i jak, bo możliwe że trzeba będzie wymienić przerzutkę.

Mam dolna zębatke ze starej przerzutki we w miarę dobrym stanie.

Jutro podeślę fotke tej zębatki, bo chcę się dowiedzieć czy nadaje się ona jeszcze do wymiany.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście. Nie wiedziałem o tym. I tak to jest jako ciekawostka, bo nigdzie nie dostanie się nowych pojedynczych zębatek. Nawet jakby to nie byłoby to opłacalne. Niedawno szukałem to MegaRange nie było w ogóle dostępne. Kiedyś miałem rower z takim biegiem to jak się podjeżdżało na nim pod górkę to nie było nic czuć. Mniejszy opór niż się zjeżdża. :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolnobieg SHIMANO MFTZ21-07 14-28 7 rzędow MF-TZ21 (1983597660)  - Aukcje internetowe Allegro

Mam taki wolnobieg, ale za żadne skarby nie mogę ściągnąć zębatek. przydałyby się dwa klucze łańcuchowe i jakaś porządna przedłużka, może wtedy pójdzie.

Chyba że jestem w błędzie i ten wolnobieg nie jest rozbieralny :/

Przejdę się do sklepu i zapytam gości z serwisu, oni powinni wiedzieć

 

"Poszczególne koronki mogą być rozbieralne w całości lub częściowo. Niekiedy są one skręcone przy pomocy najmniejszej zębatki, wtedy do odkręcenia potrzbować będziemy dwóch bacików, a czasem przy pomocy dodatkowej nakrętki."

Cytat z:

..: RAJUBIKES :..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki wolnobieg, ale za żadne skarby nie mogę ściągnąć zębatek. przydałyby się dwa klucze łańcuchowe i jakaś porządna przedłużka, może wtedy pójdzie.

 

Jest nierozbieralny. Klucze łańuchowe... Chyba chodzi Ci o bacik do kasety. Tylko, że on służy do kaset a wolnobieg możesz sobie nim ciągnąć ale nic Ci to nie da. Na tej stronie to chodzi o kasetę. Wolnobieg nie warto reanimować w ten sposób. Kosztuje tylko 25zł cały nowy, więc chyba można przeznaczyć taką kwotę na niego. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie..... chodziło mi o baciki, miałem na końcu języka ;p Strona nie jest tylko o kasecie. Zjedź troche niżej gdzie jest wolnobieg i znajdź poniżej "Wielotryby nakręcane". Jeżeli gościu pisze, że rozbierał wolnobieg i ściągał koronki.... po co miałby kłamać?Chciałem rozebrać ponieważ mam drugi wolnobieg z którego zostały mi dobre koronki, nie trzeba wtedy wydawać kasy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie rozbieranie wolnobiegu i zmienianie w nim zębatek jest dla prawdziwych kozaków manualnych. :D Maszyne do nitowania masz? Ona kosztuje więcej niż taki wolnobieg. W dodatku trzeba mieć nity i dobrze zanitować. Za dużo roboty. Gdyby wolnobieg kosztował 150zł to można byłoby się pokusić o coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koronki w wolnobiegu są luźne (kwestia odkręcenia "nietypowej" nakrętki), w kasecie są ponitowane lub jak w przypadku niektórych kaset Sram`a skręcone jedną śrubką. Rozbierałem juz nie jeden wolnobieg, i w każdym można było zębatki powymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...