Skocz do zawartości

[kierownica] pomoc przy wyborze kierownicy

piterd3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie potrzebuje pomocy w doborze kierownicy giętej cena do 100 zł.Powodem zmiany są w sumie dwa powody pierwszy to bolące nadgarstki oraz drętwiejące palce a drugi to jak mi się wydaje zbyt wysunięty środek ciężkości do przodu co skutkuje podczas wymuszonego gwałtownego hamowania fikołkiem przez kierownice zdarzyło mi się to dwa razy z czego ostatni na samochód.Jeśli dobrze rozumuję to przejście z prostej kierownicy na giętką poprawi komfort jazdy i bezpieczeństwo jeśli się mylę to proszę mnie poprawcie i podpowiedzcie w którym kierunku zmierzać i jaką długość kierownicy wybrać średnica mojej kiery to 31.8 mm a długość 620 mm .Jeżdżę 65% po asfalcie 35% po lasach nie wyczynowo ale i nie spacerowo raz w roku skandia maraton.Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi.Mój rower taki jak w linku http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29.er/7729/45292/

Edytowane przez piterd3

piterd3 Zmiana kierownicy na nic Ci się zda. Bolące nadgarstki rozwiązałbym wymianą mostka. Wysokością i długością mostka wyregulujesz sobie chwyt na taki jaki Ci pasuje. Jak zmienisz samą kierownice to uchwyt może się nie różnić tak bardzo od poprzedniego i dalej będą cię boleć nadgarstki. Wymień też gripy na wygodniejsze - znikną bolące palce.

Co do środka ciężkości. Tutaj zmiana kierownicy też na nic. Musisz lepiej wyczuć hamulce i nauczyć się balansować ciałem przy hamowaniu. Może pomógłby Ci krótszy mostek.

A z kierownicami to ogólnie wygląda tak:

- proste - krótsze i niższe; dobre do maratonów, dzięki ich mniejszej długości łatwiej wymijać zawodników itp. ale dają mniejszą kontrolę nad rowerem

- gięte - wyższe i dłuższe; dzięki sporej długości (nawet >700mm) dają większą kontrolę nad rowerem

rozumiem, ze kierownica ma byc do 29era, ale lepiej byloby zalozyc temat w innym dziale :)

zeby dobrac optymalna kierownice potrzebne sa fotki z profilu roweru i ciebie na nim, dokladny opis bolu i okolicznosci, czy np promieniuje po przedramieniu...inaczej wiele osob ci napisze swoje przemyslenia, ktore przypasuja ci jak piesc do oka...na stan obecny, to rownie dobrze moze pomoc mniejsze cisnienie w przednim kole i lepszy amor + rekawiczki :)

Edytowane przez nabial

Tak kierownica ma być do 29er tu są zdjęcia roweru http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/1365-giant-talon-29-er/ bóle nadgarstków są tylko w okolicy ich zgięcia i występują tak po około 30 km przejechanych ciśnienie w kole zmniejszałem za amorem rozglądam się myślałem też nad wygodniejszymi chwytami co do kierownicy i mostka będzie trzeba poeksperymentować bo widzę że to nie takie proste wziąć i zamienić na początek zrobię pomiary wg zaleceń stigzak zdjęcie mojej postawy na rowerze wykonam jutro.Dziękuję za odzew i chęć pomocy .

HELLo-:

Nie do końca zgodziłbym się z timex550 - kierownice gięte mają z reguły większe gięcie "do tyłu" od kierownic prostych(zresztą jak sama nazwa wskazuje) co zmieni położenie dłoni na kierownicy a więc siłę i miejsce nacisku. Długość mostka zmieni "wyciągnięcie" do kierownicy a kąt mostka zmieni jej wysokość.

Ja miałem podobny dylemat, choć u mnie doskwierał bardziej środek dłoni(tam gdzie się paluchy wtykało w "palce do budki":), zmieniłem gripy na ergonomiczne i pomogło. Założyłem również kierę prostą ale z gięciem 15stopni i obróciłem ją tak że wygięcie jest w stronę mojej mordy - trochę do tyłu i trochę w górę - wypas!

Jeśli chodzi o palce to może powinieneś zmienić położenie klamek hamulcowych - Twoje palce powinny tworzyć linię prostą z ręką podczas oparcia na klamkach.

Dobrze gada nabial - może być kilka opcji i np. moje rady Tobie w ogóle nie pomogą...zmierz się i wprowadź dane na competitive cyclist, pamietaj jednak że będą to raczej ustawienia pod zawodowego jeźdźca - nie każdy jest tak gibki i czasem kilka kilo więcej lub brak treningu/siły/kondycji czy czegoś-tam może powodować dyskomfort w takiej pozycji, próbuj różnych rzeczy, najwyżej pogadaj ze znajomymi czy Ci nie pożyczą na krótkie testy swej kiery, mostka itp...

POZDRo-:ver

kazafaza No tak kierownice gięte często są bardziej "do tyłu". Ale chwyt trzeba dobrać pod indywidualne preferencje, więc wiesz - może to autorowi tematu pasować, a może nie pasować. Chodzi mi o to - zmieniasz kierę na giętą, która idzie też do tyłu, ale to Ci nie wystarcza, bo dalej uważasz, że jesteś za bardzo wyciągnięty. Czyli musisz zmienić mostek na krótszy.

A poza tym to się zgadzam. Odpowiednie ustawienie klamek/manetek działa cuda. Ja mam problem z bolącym kciukiem, kiedy długo trzymam ręce na kierownicy. Pomogły mi rogi.

Edytowane przez timex550

Na własnym dośwadczeniu

Dobre chwyty + rogi i problem z bolącymi nadgarstkami oraz drętwiejącym małym placem z głowy (kierownicę mam/miałem prostą)

Niestety sam wybór dobrych chwytów jest problematyczny. Jak się nie przejedziesz i nie spróbujesz to nie będziesz wiedział czy są dobre.

osobiście mam chwyty i rogi z Lidla ;-) takie z małą "płetwą" pod zewnętrza część nadgarstka, nie psują one pewności chwytu jak to niektórzy powiadają (o ile płetwa będzie nieduża )

No i nie przejmuj się wypowiedziami "do giętej kierownicy rogów się nie stosuje" ważne aby tobie było wygodnie

Odnośnie salta przez kierę

Jak już napisano to kwestia pozycji na rowerze... nie sądzę aby zmiana samej kierownicy cokolwiek ci dała.

Edytowane przez PrzemkoVonLezajsk

Pomierzyłem się i wyszło coś takiego http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR&ANSWER=8&SITE.CODE=RDB&STEP=9&FC_ANSWER_8=181 niestety nie kumam o co chodzi możecie pomóc, chwyty zmówię takie http://allegro.pl/chwyty-kierownicy-velo-vlg-869ad3-ekstra-i2004682307.html siodło wyciągnięte maksymalnie w tył jest już trochę lepiej ale jak napisał stigzag na czuja to nie robota .

Pomierzyłem się i wyszło coś takiego http://www.competiti...FC_ANSWER_8=181 niestety nie kumam o co chodzi możecie pomóc
Input

Wear your cycling shorts, and take the measurements in bare feet.

1. Inseam

Set your feet approximately 8" apart and straddle a straight edge – something like a square or

a 2' level is ideal. Put as much pressure on your crotch as you feel when sitting on your bike

seat. Measure the distance from the top of the level to the ground. Alternatively, mark the wall,

then step away and take the measurement of the mark to the ground. And whatever you do,

please don't use the inseam measurement from your Levi's! Pants inseams are at least 2"

shorter than your actual inseam.

2. Trunk

Sit on a stool with your back straight and your pelvis hard against the wall. Make sure your

back is straight and your pelvis is against the wall. Place the level on top of your AC

(Acromioclavicular) joint and against the wall. The AC is the bony bump on top of your

shoulder. Measure from the bottom of the level to the top of the stool. Measure both sides of

your body and average the measurements.

3. Forearm

Remain seated and hold a cylindrical object (a magic marker is ideal) in your fist. Lower your

arm so that it is to your side and extend your forearm ahead of you. Keep the object in your

hand perpendicular to your forearm, and measure from the center of the object, which should

fall in line with your knuckles to the boney protrusion at your elbow pivot.

4. Arm

Continue to hold the cylindrical object and extend your arm in front of you, holding your arm

parallel to the ground. Try not to allow your shoulder to come forward. Make sure that the

object in your hand is perpendicular to your arm. Locate the Pivot of the arm to shoulder point

and measure from this point to the center of the object, which should fall in line with your

knuckles. Measure both arms and average the measurements.

5. Thigh

Sit on a stool again making sure your back is straight and your pelvis is hard against the wall.

Make sure your femur is parallel to the ground and your tibia is perpendicular to the ground.

Place the level across the front of both of your kneecaps, then measure from the inside face of

the straight edge to the wall. Take this measurement from both legs, then take the average

6. Lower Leg

Remain seated. Place the level across the top edge of your kneecaps (where they connect to

the bottom of your inner quadriceps muscles). Measure from the bottom of the level to the

ground.

7. Sternal Notch

Stand up against the wall. Set your feet approximately 8" apart and straddle a level. Find the

sternal notch in your neck – it's the bony "V" immediately beneath your Adam's apple.

Measure the distance from the apex of the notch to the floor.

8. Total Body Height

Remain standing against the wall with your feet 8" apart. Set a hardback book or a ruler on top

of your head and make sure it touches the wall without sagging. Mark the wall at the point

where the book or ruler meets your head. Measure from this point to the floor.

Output

1. Seat Tube Range C-C

Your new bike's seat tube height should fall within this range. "Center-to-Center" signifies the

length of the seat tube as measured from the center of the bottom bracket spindle to the

midpoint of where the seat tube intersects the top tube. The seat tube height is most important

as it relates to your head tube. If your seat tube is too short, your head tube will almost

certainly be too short. This results in too low of a handlebar position placing an inordinate

amount of stress on your neck and back. For this very reason, if you feel as though you could

go with either of two sizes, going with the bigger frame is normally advisable. Please keep in

mind that many frames come with a sloping or "compact" frame geometry in which the C-C

seat tube measurement is artificially short. In the case of compact frames, you should primarily

focus on the top tube measurement.

2. Seat Tube Range C-T

"Center-to-Top" signifies the length of the seat tube as measured from the center of the bottom

bracket spindle to the top of the seat tube where it intersects the top tube. Colnago is the one

brand we sell that sizes their bikes according to C-T instead of C-C, so pay close attention to

this measurement range if your primary interest is in a Colnago.

3. Top Tube Range

This measurement is along the top tube, from the midpoint at the seat tube to the midpoint at

the head tube. No single piece of frame geometry has a greater impact on comfort than your

top tube. If you plan on paying attention to one measurement and one measurement only,

make it this one. Keep in mind that we do not measure the actual top tube on bikes with

compact frame geometry. Rather, we use an "Effective Top Tube" measurement – an

imaginary line drawn parallel to the ground along the length of the top tube.

4. Stem Length

This measurement indicates your ideal stem length. It takes into account that your stem will be

flipped to its flatter angle (e.g. 80° for Deda, 84° for Ritchey).

5. BB-Saddle Position

This measurement is along the seat tube, from the center of the bottom bracket spindle to the

top of the saddle. It is an ideal starting point for saddle height. Given the varying differences of

cleat and pedal heights, and given the varying differences in the thickness of saddles, the BBSaddle position has a broad range of 2cm.

6. Saddle-Handlebar

This measurement ties together your choice of stem length with your saddle setback. It is

measured from the nose of the saddle to the near edge of your handlebar. Keeping within this

range will assure that you don't accidentally push the weight balance of your bike either too far

forward or backward.

7. Saddle Setback

This measurement is primarily a function of your femur length. The longer your femurs, the

further your saddle needs to be behind the bottom bracket in order to allow you to produce

power. If you sit too far forward (or too far back) you can over-emphasize certain muscles and

joints, which robs you of power and can potentially cause you injury. Saddle setback is

measured by dropping a plumb bob from the nose of your saddle and measuring how far

behind the center of the bottom bracket it falls. This is not to be confused with the setback

measurement of your frame, which is a measurement taken by dropping a plumb bob from the

center of your seat tube/top tube interface, and measuring how far behind the center of the

bottom bracket it falls.

8. Seatpost Type

This measurement is also primarily a function of your femur length, as well as your inseam.

Tall riders and riders with long femurs benefit from the additional leverage they derive from a

setback seatpost. Short riders and riders with medium-to-small femurs benefit from a nonsetback post as it allows them harness the power of their hamstrings and glutes. Ritchey, Campagnolo, and Deda all make superb setback seatposts. Thomson is legendary for their

non-setback Elite seatpost.

http://www.competiti...fit_details.pdf

Edytowane przez kosa23

Pomierzyłem się i wyszło coś takiego http://www.competiti...FC_ANSWER_8=181 niestety nie kumam o co chodzi możecie pomóc, chwyty zmówię takie http://allegro.pl/ch...2004682307.html siodło wyciągnięte maksymalnie w tył jest już trochę lepiej ale jak napisał stigzag na czuja to nie robota .

Wstaw wyniki bo link do nich się nie odnosi. Jak chcesz to prześlij mi na priv @ to podeślę ci coś w excelu.

pytanko po części w temacie jak to u was wyglądało jakie mieliście kierownice w 26 a jakie teraz w 29 bo zastanawiam się jaka jest tendencja. najbardziej wśród ludzi którzy ścigają się a nie podziwiają widoki i własny rowerek

Tendencja jest ogólna taka, że stosuje się szerokie kierownice nawet w 26". W 29" jest szersza m.in. z uwagi na większe siły jakie generuje duże koło.

netta - przede wszystkim kat wiekszy, niz wyjsciowe 5*, coraz wiecej ludzi przechodzi na 9-12*, co w 100% popieram, natomiast szerokosc to kwestia tras i wlasnych slabosci - nikt rozumny nie zalozy kiery 680mm latajac w mazovii, bo aerodynamika go zje, natomiast na gorskie podboje, szczegolnie jak sie widzi slabosci na zjazdach, to szeroki zagiel warto zalozyc, bo podjazdy i tak sa w wydaniu solowym, a predkosci zupelnie inne, no i jeszcze kwestia rozstawu barkow - w takim duzym uproszczeniu powiedzialbym, ze obwod w barach/2 i masz wstepnie dobrane minimum :D

do xc 600-680

przepraszam wyszło coś takiego

The Competitive Fit

The Eddy Fit

The French Fit

Seat tube range c-c 58.3 - 58.8 59.5 - 60.0 61.2 - 61.7 Seat tube range c-t 60.1 - 60.6 61.3 - 61.8 63.0 - 63.5 Top tube length 63.3 - 63.7 63.3 - 63.7 64.5 - 64.9 Stem Length 12.7 - 13.3 11.6 - 12.2 11.8 - 12.4 BB-Saddle Position 95.8 - 97.8 95.0 - 97.0 93.3 - 95.3 Saddle-Handlebar 60.3 - 60.9 61.1 - 61.7 62.8 - 63.4 Saddle Setback 2.7 - 3.1 3.9 - 4.3 3.4 - 3.8

jeszcze raz bo coś nie wyszło i nie mogę edytować posta

wynik do XC

standover height range 33,6-34,3 inches

virtual top tube length 27,0-27,4 inches

stem length 11,2-12,8 cm

bb-saddle position 87,1-88,6 cm

saddle-handlebar 61,3-62,9 cm

nie zglebiajac sie zbytnio - max dla odleglosci sztyca-kiera wyszla 695mm i jest to prawdopodobne - ja mam 720mm przy 188, ale zdecydowanie niegiantowym katem podsiodlowym :) innymi slowy teraz dobierz sobie mostek kierujac sie max wymiarem, a nawet zaokraglij w gore

bolące nadgarstki oraz drętwiejące palce

zwróć uwagę czy masz proste nadgarstki jak jedziesz. wiele osób zgina nadgarstki jak trzyma kiere i to daje takie objawy. dalej ciśnienie w oponie jak masz 3 atm to się nie dziw, no i amor, na sztywnym widelcu mnie bolało po trzeciej h giga u GG

nie zglebiajac sie zbytnio - max dla odleglosci sztyca-kiera wyszla 695mm i jest to prawdopodobne - ja mam 720mm przy 188, ale zdecydowanie niegiantowym katem podsiodlowym :) innymi slowy teraz dobierz sobie mostek kierujac sie max wymiarem, a nawet zaokraglij w gore

Nabiał, teraz jestem lekko skołowany. Podany wynik to przecież virtual top tube length inaczej zwany effective top tube. Skąd takie wyniki 695 i 720mm u Ciebie?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Dodaj nową pozycję...