Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem co mówię bo mam na myśli doświadczenia własne. Miałem 3 Unity - 26ka nic się nie działo, kwestia chyba mniejszego koła/dźwigni. Potem miałem dwie 29ki i w jednej ostrzej jeżdżonej mi po prostu hak "standardowo" pękł. W drugiej nic się nie podziało, ale była mało jeżdżona i głównie miasto bo na Alfinie11 złożona do takiej jazdy (a Alfine11 więcej w serwisie niż rowerze). Wg mnie górne/tylne rurki widełek dochodziły do tej blachy na której są mocowane haki niejako "zbyt wcześnie" i tam powstają duże naprężenia, tym większe im bardziej się przesunie koło do tyłu. Nie wiem, wygląda na to że patent został nadal ten sam, ale z tego co widzę jest przekonstruowany, nie bez powodu zapewne. Kiedyś sporo na ten temat korespondowałem z innymi userami tej ramy z zagramanicy i się wówczas dowiedziałem, że mój przypadek nie był jakoś odosobniony i Kona ponoć sporo tych ram na gwarancji wymieniała.

 

A pękały zawsze tak samo, o tak:

 

http://forums.mtbr.com/29er-bikes/cracked-dropout-kona-unit-29-a-865340.html

 

No i moje Kony. Niestety fotki haka już po spawaniu tylko znalazłem, ale tak samo był pęknięty jak te pokazane na MTBR. Sam to Migomatem heftnąłem i sprzedałem ją - bez malowania oczywista. Nie wiem też czy nie zalałem spawem tych ulżeniowych zagłębień? Już nie pamiętam czy na prawym takie były w tych starszych modelach które miałem. Notabene rama popękała mi też przy wzmocnieniach główki.

 

1887041400_1502115878_thumb.jpg8488419500_1502115878_thumb.jpg7346870000_1502115879_thumb.jpg8494556600_1502115879_thumb.jpg5844348000_1502115880_thumb.jpg6089754500_1502115880_thumb.jpg5743093400_1502115882_thumb.jpg

 

 

 

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kiepska sprawa, dobrze wiedzieć. Mój Unit dostał teraz przerzutki to ma lżej ale oby nic się z nim nie podziało, bo też duże koło. 

 

Kona ma tendencję do trzymania się latami tych samych rozwiązań (vide geometria w fullach, której archaiczność objaśniał mi kiedyś sprzedawca w jakimś sklepie) więc kto wie, może i haki skopiowali jak szło z mniejszych ram i faktycznie nie wytrzymują. 

 

Ale na pewno tegoroczne są grubsze od tych ze zdjęcia. Zdjęcia może wrzucę kiedyś bo nie chce mi się rozkręcać roweru ale są na pewno inne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A jak walnie to masz przeca gwarę na lajftajma 

Tja, lajftajma. Kupiłem cały rower a jakiekolwiek zmiany osprzętu powodują utratę gwarancji :whistling: 

 

Póki co fabryczny osprzęt jeszcze mam ale liczę że lada dzień pójdzie w świat. I po gwarancji. Dziwna polityka ale nie tylko Kona tak ma.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja gdziekolwiek pisałem że zależy mi na jakieś gwarancji? Gdyby tak było powiesiłbym na ścianie w ramce kartę gwarancyjną, żeby jej przypadkiem nie zgubić. 

 

Tak tylko mówię jeśli ktoś połasiłby się na obiecanki macanki producentów o lajftajmie. Ja od początku miałem to w nosie więc ewentualne wady produktu są niepokojące :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mentos

Co by nie patrzeć, nowe haki są inne od Twoich  (i czy rama Unit == Explosif?). Mam nadzieję, iż wieczna gwarancja na te nowsze ramy wynika z tego iż wzmocnili te haki. 

 

I to właśnie napisałem - że przekonstruowali.

Żadnej Kony też od 4 lat nie mam bo jak napisałem posprzedawałem.

No i stąd podałem link do tematu sprzed 4 lat - był wówczas dla mnie aktualny ;-)

A Unit 2-9 i Explosif 29 to było to samo.

No i najważniejsze - w Salsie El Mariaci tego problemu już nie mam :icon_cool: .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież masz wyżej - mniejsze tarcze, gdzie według mnie tylko przy odciążaniu szosy zmiana ze 160 na 140 ma sens.

 

No i twardsze najmniejsze przełożenie, chyba że jest tam kaseta 11-42 z blatem 42T czyli dalej 1:1, po zdjęciach ciężko ocenić. 

Edytowane przez MikeSkywalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się pogubiłem ... piszę o napędzie, hamulców to pewnie jak nie miał tak nie ma ; )

 

Stary Ronin http://en.author.eu/adventure/gravel-bike/author-ronin-2017-ua42882901-4757#!technicka-specifikace mial blat 50

Ten SL na Reynoldsie 42 lub 44 - jak piszesz. To chyba mniejszy jest, bardziej miękki ... czyli mniej szosowy. Coś pokręciłem ?

 

Drążę, bo jest to jeden z rowerów spośród których wybieram. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Roninie była korba 34-50. Więc najmniejsze przełożenie to 34/34. 

 

Teraz, jeśli dali kasetę 11-42 to blat 42 zapewni takie samo. Ale wizualnie wydaje się jakiś taki większy niż zwykle w przełajkach, więc jest to albo 42 albo 44 zęby. I wbrew pozorom jeśli są tam te 2 zęby więcej będzie to robiło różnicę. 

 

A co do hamulców - hydraulika na 140mm działa jak mechaniki na 160, więc nierozsądnym wydaje mi się zmiana tarcz na lepsze, skoro można by tym poprawić nieco hamowanie z którego Ronin nie słynął :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano jasne, to 1x,  blat=młynek  :)))))

Gravel bez młynka z tak rozstrzelonym stopniowaniem to już nie dla mnie ; ( 

 

Wydaje się, że https://www.evanscycles.com/en-pl/genesis-croix-de-fer-20-2017-adventure-road-bike-EV289582 jest niegłupią alternatywą, tylko chyba bardziej turystyczna geometria.

I mechaniczno - hydrauliczne hamulce - czym to sie je ?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym się je że masz hydrauliczny zacisk aktywowany linką. Na pewno jest mniejsza ilość płynu w układzie co może pogarszać jego właściwości termiczne, na pewno są minimalnie ale jednak wyciągające się linki, niemniej jednak z tego co mi wiadomo jest to lepsze rozwiązanie niż zaciski mechaniczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

 

Budowę doczytałem ..

Ten płyn hmmm ... to jak w aucie - nie cyrkuluje w przewodzie więc pogorszenie odprowadzenia ciepłą  chyba minimalne. Linke podciągnąć żaden problem.

Pytanie czy dostanie się części do tych hamulców, albo nowe hamulce za kilka lat. To chyba niezbyt popularne rozwiązanie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak te konkretne i jak na szosie, ale patent stary jak świat i faktycznie tego typu hample jak poniżej mi się grzały w połowie lat 90tych na zjazdach pomimo tarczy jak w motorze, no ale to było MTB. Ceramiczne tłoczki, radiatorki na klockach, użebrowanie zacisków, tarcze warstwowe - w sumie inne mamy teraz czasy :thumbsup:

 

2616554200_1502784982_thumb.jpg

 

No i z opisu się uśmiałem - "Umożliwi to m.in. instalację systemu w ramach wyposażonych w wewnętrzne prowadzenie pancerzy", przecież są firmy "geniusze" które potrafią i hydraulikę pociągnąć wewnątrz :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...