Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

Pozbyłem się ze swojej kolekcji ostatniej czarnej owcy z aluminium i od tej pory w mieszkaniu mam już 4 Cro-Mo ramy. Octane One Kode dołączył do kolekcji jako bułkowóz, złożony budżetowo na osprzęcie klasy Sora/Alivio (korba lepsza, bo wyjąłem z przełaja). Hamulce Avid BB7 nie zachwycają - w drugim rowerze mam Spyre i są zdecydowanie przyjemniejsze w regulacji, mocy też jakby więcej. Do wymiany na pewno pójdą koła. Te, które tam wsadziłem, aż strach ważyć (zdjęte dawno temu z Marina 4C). Pierwsze kilka jazd mam już za sobą i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - z oponami Schwalbe Hurricane 40c (realnie 36 mm na moich obręczach) rower pędzi aż się gęba śmieje, nawet pomimo ciężkich jak kotwice kół. 

kode.jpg

Edytowane przez krakonos
  • +1 pomógł 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po objechaniu swoimi BB7 road Piaskowej Puszczy w dość mocnym deszczu... zarówno MTB i ROAD tak samo źle reagują na piach i błoto,  mam jednak porównanie jedynie z Shimano XT....

Czy TRP Spyre są w rowerze który miewa kontakt z błotem i deszczem? Jak się sprawdzają?

Sprawdziłem i za komplet trzeba zapłacić sporo za dużo, według mojej busoli szkockich oszczędności ( bo przecież mam Roady) a nie jest moją pasją zasuwanie w błocie na 38mm, ale cisza można powiedzieć jest bez cenna :)

Avidy z metalicznymi klockami (180mm przód) klamkami Avid, Shimano 105 i Tektro -  naprawdę siłę mają dobrą.  Jednak muszą być dobre pancerze, lubię ażurowe tarcze Ashima, albo wyższe shimano.  W grawelu teraz mam 160 f/r  Avid G2.... powinno wystarczyć. Klamki tektro na baranie.

Ciężkie koła czuć głównie przy ściganiu,  albo wysokich podskokach nad leżącym drzewem, w 13,5 kg Diamancie mam  szosowe obręcze ponad 600 gram w takich kołach dziadach z przeszłości... i w zasadzie baardzo lubię te koła  , zerostres zawsze proste i w ogóle...  na samotne średnie bardziej ma wpływ zastosowana opona, czy jej szerokość na wiatr. Jeśli złoży się grawel na slikach i rzadko zaplecionych kołach z wysokiej półki - to nie tyle waga a opór może dać spory skok szybkości przeciętnej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@itr
Cena Sypre była głównym powodem, dla którego zdecydowałem się na BB7. Spyre mam w rowerze wyprawowym, błoto i deszcz mu nie obce, do tego jazda z bagażem. Zjeżdżałem z nimi m. in. z przełęczy Sedlo w Durmitorze  z ~25kg bagażu, generalnie mam do nich 100% zaufanie. Co do BB7 to mój pierwszy kontakt z nimi. Nie wiem, może jeszcze muszą się dotrzeć i będzie lepiej, a może jeszcze muszę się pobawić z regulacją. Pancerze kupiłem Keb-SL, bezkompresyjne, więc tę przyczynę mogę wyeliminować. Poprzednikiem Kode był aluminiowy przełaj z mini-v i tamte hmaple hamowały jak żyleta, że dęba można było stanąć w miejscu :) W porównaniu z tym Avidy trochę mnie rozczarowały.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB7 - dużo zależy od klocków/tarcz. Na pewno mam teraz Mtb  z tarczą 180 shimano taką typu plus minus XT  i działa na medal, Roady mialem przez chwilę z klamkami od kantilewrów  w fullu i były  naprawdę ok. Ale w bałaganie rowerowym nie wiem… jakie mam nich klocki … mam wspomnienie że w w którymś secie MTB albo Road w komplecie był jakiś fatalny klocek i zmieniłem go niechęcony.

W tej chwili jedyne zastrzeżenie to praca w deszczu w lesie, siła dla mnie ok.  

jednak w górach typu telep  np zjazd borówkową  czy inne strome dziurodoły - lekkość zaciskania hamulców hydraulicznych przewyższa Avidy.
 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, itr napisał:

BB7 - dużo zależy od klocków/tarcz (...)

Być może tu jest pies pogrzebany, bo założyłem to, co przyszło w zestawie razem z zaciskami, więc pewnie bez szału. No ale budżet już został wystarczająco nadszarpnięty, więc na razie eksperymentować z innymi nie będę. Udało mi się w sumie doprowadzić tył do akceptowalnego poziomu działania, dziś pobawię się jeszcze z przodem. Bo hamuje ok, ale za to dzwoni ciągle o tarczę, a jak już odsunę klocek tak, że nie dzwoni - to hamuje kiepsko. Muszę porządnie ustawić zacisk względem tarczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kazafaza napisał:

Pitvel wysłał mi zdjęcie kopii kornerbarowej.  Jakoś jestem bardziej przekonany co do Jego zdolności dropshippingu niż kopiowania gbura:

Dropshipping to nie jest. Gość dorwał schematy z tego japońskiego bloga:

https://pittsuruoka.wordpress.com/2022/07/24/surly-corner-bar-3/

Notabene tam u nich z opodatkowaniem Surly Corner Bar za mniej niż 500zł chodzi.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kazafaza napisał:

Pitvel wysłał mi zdjęcie kopii kornerbarowej.  Jakoś jestem bardziej przekonany co do Jego zdolności dropshippingu niż kopiowania gbura:

 

 

Z dwa dni temu czytałem opinie o jego kierownicach i nie były zbyt pochlebne. Na jakiejś grupie fejsbukowej coś było że prosta część kierownicy pospawana z kilku rurek zamiast z jednej. I spawy bardzo słabo wyglądały. Więc z kierownicami taka trochę loteria jedni chwalą inni narzekają.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ok, zbyt biedny jestem żeby się bawić w "podróbki", trzeba będzie zacisnąć klamrę i wspomóc gbura.  Swoją drogą wydało mi się dziwne, że nie chce się podjąć stworzenia kiery z poprzeczką i gięciem górnym...  Dzięki Panowie!

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On chyba stał się ofiarą własnego sukcesu i zwyczajnie nie wyrabia z zamówieniami, odkąd jego robota zrobiła się popularna w naszych społecznościówkach, a pewnie i z dalszej zagranicy zlecenia zaczęły spływać. No i jakość spadła, pierwsze sztuki w PL zbierały same pochlebne opinie, potem się popsuło. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FB_IMG_1660062398177.thumb.jpg.f2f3961838162a2b00501e5c3af39ffa.jpg

FB_IMG_1660062390222.thumb.jpg.47abcd00304d452f474366fe2f39e839.jpg

FB_IMG_1660062386092.thumb.jpg.b27d6d5acad56dcb8ef379bae894d5f0.jpg

FB_IMG_1660062383734.thumb.jpg.63b66a1295f360886620cfa82bd88d23.jpg

FB_IMG_1660062377237.thumb.jpg.d5f8b9cde2e3365ee6c910a1b682957b.jpg

FB_IMG_1660062370241.thumb.jpg.7c283c07bde3ab192cdc47391bca14a2.jpg

FB_IMG_1660062373084.thumb.jpg.76a3ddc2a1659012c286fe7b044dbcc5.jpg

FB_IMG_1660062368346.thumb.jpg.2a9ca29d1cac77aabc1bff9923b2a937.jpg

FB_IMG_1660062360255.thumb.jpg.7fdf2b9aa9d63e33ff1530ead07384ad.jpg

FB_IMG_1660062358039.thumb.jpg.071f9b4ee14795a223660896e9f6b19c.jpg

FB_IMG_1660062353199.thumb.jpg.070141d7ac547601ed28bc8d1a23fd6e.jpg

World record!!!!! I finally have the long awaited world record for the world's heaviest rideable bike. The current record was in Lithuania with 1380 kg. I have now surpassed this with almost 800 kg. My bike currently weighs 2180 kg and can of course also be moved on the road. I worked on this project for almost 3 years and invested around 2500 hours of time. The bike is called »little Johanna«... Why? My daughter's name is Johanna 💜 and I thought it was quite fitting. The bike has 35 forward gears and 7 reverse gears. I simply combined a truck transmission with a bicycle gear system, but at 18 km/h it's over. Braking is done with an 8-piston brake system. The record attempt was approved by the record institute for Germany.

Edytowane przez Sobek82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2022 o 13:21, Roballinho napisał:

Okazja, a może nawet superokazja. Trzeba tylko krótkim być.

https://www.olx.pl/d/oferta/rama-gravel-z-widelcem-cr-mo-breezer-doppler-pro-CID767-IDQgYq5.html

Otóż to. Kupiłem od w/w Marcina, czyli Dehnel Sport na Saskiej Kępie, ramę B. Radar w tej samej cenie.

Tę też bym wziął dla Córki Jedynej i zrobił podmiankę za Kode'a. Ale dwie okazje na raz mnie przerastają, więc niech inni "krótcy" korzystają.

Przy okazji, do Radara potrzebuję najlepiej używanych gumek 650x50/55 w typie WTB Ventura i podobnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...