Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

Bombtrack godny polecenia, mój Beyond już nie raz pojechał beyond i to i beyond asfalt i beyond gravel. Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić to tylko do jakości lakieru, która jest krótko mówiąc - słaba. Ramę mam od lipca i jak ostatnio ją umyłem to pod kątem zadrapań i odprysków prezentuje się gorzej niż wyglądał mój Four Corners po 3,5 roku 😕 Mam wrażenie, że rysuje się od pędu powietrza. Ale frajdę z jazdy daje niesamowitą. 

P1160040.jpg

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beyond what i beyond for, ludzie obju czają rowery w hi ten, alu i karbonara, nie róbta religii, sekty z powodu pospolitych spawów cro mo rejnolds, sztucznie sygnowanych dla mniejszości, świętych gralów dla wybranych, nisza być zawsze, być powinna, sentymenta no i serduszko.

Edytowane przez Sobek82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam Muirwoods rocznik zdaje się 2020. Ostatnio chodzi mi po głowie całkowita modernizacja napędu, hamulców. Chciałbym wymienić napęd z fabrycznego na 1x. Czy możecie wskazać komplenty zestaw elementów do takiej modernizacji? Chciałbym dowiedzieć się  jakie to są koszty?

Edytowane przez sojer2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


taka propozycja padła ze strony sklepu:

//

mechanizm korbowy XT M8000 plus tarcza 34T

Suport XT 8000

Manetka XT 11s

Przerzutka tylna - nie wiem jaka, nie napisano

Kaseta Shimano XT 11s 11-42 lub 11-46)

Hamulce SLX M7100 komplet

łańcuch kmc x11 ?

//
… to jest propozycję ze sklepu, ale trochę przerosła mój budżet. Ale jeśli potwierdzicie, że to ma sens to może się jednak zdecyduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd mamy wiedzieć czego oczekujesz/potrzebujesz? 

Hamulce SLX - zauważalnie lepsze od niższych Deorek, i bez porównania do podstawowych które miałeś w Marianie. Według mnie dobry wybór, ale kto wie, może i Deore M6000 w zupełności by Ci wystarczyły. 

Korba - tutaj jeśli nie zależy Ci na urwaniu paru gram to spokojnie można pójść w coś tańszego niż XT, grunt żeby linia łańcucha była 50.4 bo Muirwoods potrzebuje korby "standard" a nie boost. 

Napęd - XT 11s będzie pracowało bardzo przyjemnie i płynnie, ale z drugiej strony Deore 10-rzędowy M6000, z kasetą o takim samym zakresie będzie znacznie tańszy, a też znacznie lepszy od seryjnego napędu w Marinie. 

Także - czy ma to sens, to już wszystko zależy od Ciebie. Jeśli zależy Ci na płynności działania napędu XT czy niższej wadze kasety z tej grupy to czemu nie, ale jeśli nie zmieniając nic więcej w Muirwoodzie chcesz tylko poprawić hamulce i przejść na 1x to według mnie można to zrobić dużo tańszym kosztem. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - korba jest rozbieralna? Ja już swojej korby z Muirwoodsa nie pamiętam, ale mam wrażenie że nitowana była. A na tym sporo można urwać, jeśli o wydatki chodzi. 

Niemniej jednak napęd 9s nie działa tak płynnie jak 10s, tutaj jest największy przeskok w moim odczuciu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sojer2005

Wywal przednie blaty, wywal przednią przerzutkę i manetkę przednią. Wstaw zębatkę Narrow-Wide za 40-50zł i masz fajny napęd 1x9 w Muirwoodsie.

Hamulce tam są fabrycznie niezłe. Nie zmieniałbym, póki hamują.

Co do sprzęgła, to się nie zgodzę. Cały rok jeździłem z rozwalonym sprzęgłem w ZEE i ani razu nie spadł mi łańcuch. Zębatka Narrow-Wide i dobrze dobrana długość łańcucha są o wiele ważniejsze. W roweruch dzieciaków mam 1x7 i 1x8 na starych przerzutkach Deore z czasów jak linka mocowana była kluczem płaskim a nie imbusem. Nie ma problemu ze spadaniem łańcucha.

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako rzecze kolektyw - można tanio, tj. odkręcić blaty z korby i założyć jedną zębatkę NW (da się - w modelu 2020, a taki posiadam, blaty są skręcane), wywalając przerzutkę przednią i jej manetkę, ma się już prosty napęd 1x. Można do tego kupić lepsiejszą zmieniarkę na tył ze sprzęgłem, przeznaczoną do napędu x10/x11 (dodatkowy koszt) i zostawić starą manetkę. W następnym kroku, w przyszłości można dokupić bardziej pojemną manetkę to tej lepszej przerzutki i odpowiednią kasetę, która wejdzie na piastę fabryczną Muirwoodsa. Można też to wszystko wykonać za jednym zamachem.
Ja w swoim założyłem zmieniarkę i manetkę XT, tanią korbę od chińczyka z blatem 34T i kasetę Sunrace 11-46. Hample zostawiłem - działają przyzwoicie.

Edytowane przez jendrzych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie! Zainteresowany chce zmodyfikować i ulepszyć napęd i hamulce. Jest skłonny zainwestować nawet w XT - o ile będzie to uzasadnione. 

A co jest mu proponowane? Bieda przeróbka na 1x9 :D Gdzie nie zyskuje nic, ot parę gramów mniej (no i oczywiście lanserski wygląd napędu 1x), traci sporo na zakresie przełożeń których zmiana pozostaje na obecnym, czyli mocno przeciętnym poziomie. 

Ja widziałbym dwa kompromisy - oba zakładają oszczędności na korbie (ale niekoniecznie zostawianie tej co jest, na kwadrat). 

Pierwszy - napęd 1x10, M6000, kaseta HG500 11-42. 

Drugi - napęd 1x11, manetka M8000, kaseta nawet M4100 11-42, przerzutka M7000/M8000. 

PS. Może jakiś mod wydzieli tę dyskusję do nowego tematu? Z całym szacunkiem dla CrMo Muirwoodsa. 

  • +1 pomógł 3
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1x9 na trójmiasto 🙃 chcecie kolegę zabić?

Co wy poniektórzy z tym zakresem, od wczorej chłop nie jeździ więc hola, niech sobie zsingluje najlepiej, problemy trzeciego świata zostaną rozwiązane.
W praktyce kwestia budżetu to jedyna kwestia, reszta to dowolna kombinacja, co, gdzie, za ile.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Temat był wałkowany miliard razy na tym forum i w zasadzie na każdym innym, łącznie z kulinarnymi. Polecam szukajkę, a jak dalej się nie wyjaśni to poprosić mamę/żonę o podjęcie decyzji. 

2. Ma absolutnie nic wspólnego ze stalą. 

3. Czekam na dyskusję o stopniowaniu kaset :D 

mam nadzieję że pomogłem! 

  • +1 pomógł 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usemko ząbi mądrości, tyle czeba Cię zmienić że nie trybi me plemię tego, panie kolego ten tego. 
 

w ten ludowy literacki sposób mówię nie napędom 1x8 i 1x12 .   W górach albo bez biegów albo z korbą 2 lub trzy. W Trójsity też są interwały w lesie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A  tak na poważnie przez trzy cale jestem skazany na 1x12 serce mi pęka, to napęd zły dla moich przyzwyczajeń - gdy pomyślę o np Sudetach- bo na Mazowszu w zasadzie nie przeszkadza. Ale jeśli w naszym gronie ktoś mi doradzi czy kupić np  DUUB Boost korbę Nx za 350 zł (podrabiane?)  czy zębatkę na 104 konkretną tak aby napęd nie wibrował przy przekosach? Mam stalowego NW który chyba jest o włos za szeroki dla 12 s Sram, to te zębatki od Dr Otkera, znakomite, z tej poddfirmy, która robi dla speca Praxis 32 w pierwszym sklepie z brzegu

Co polecicie? Stal? Banless ? Darmoor alu? Chińczyki i czesto zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...