Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, artoor napisał:

Kodek mojej córki ma oczka, ale nie pamiętam, jaka to jest wersja (kupiony jako rama za 1.5 k w 2019r.)

50537079257_028dbc2ae4_b.jpg

 

Cześć:) Jaka jest waga roweru Kode ADV, max rozmiar kiszki jaki wchodzi z tyłu, czy jest różnica w geo Kode ADV vs Kode? Nie mogę znaleźć w necie albo nie potrafię szukać;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@R09: zapewne zauważysz zaraz, że autor powyższego zdjęcia kupił ramę i zbudował rower dla córki.  Pytanie o wagę zatem radziłbym kierować do producenta / dystrybutora, może nawet przez fejsbuka - zapewne ktoś posiadający taki model zna wagę.  Oraz inne detale różniące oba modele... :thumbsup:

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kazafaza napisał:

@R09: zapewne zauważysz zaraz, że autor powyższego zdjęcia kupił ramę i zbudował rower dla córki.  Pytanie o wagę zatem radziłbym kierować do producenta / dystrybutora, może nawet przez fejsbuka - zapewne ktoś posiadający taki model zna wagę.  Oraz inne detale różniące oba modele... :thumbsup:

Faktycznie składany z sercem rower ni jak się ma do seryjnej produkcji;)

Pisałem do producenta ale póki co na głucho; nic pilnego...tak czy inaczej podziękował!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największą zaletą klamkomanetek z taką grubą oponą jest fakt że po powrocie na normalną kierownicę jest big pleżer!!! weery big pleżer.... w zasadzie poza jazdami 150 km pod wiatr to mi baran na barana :D    a poważnie jest też coś takiego że nadgarstki plecy drętwienia lubią czasami chwyt rogowy a nie motocyklowy i czasem to ma znaczenie... ależ dziwne te rowery w tej dekadzie :) i w sumie ładne !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2020 o 15:53, kazafaza napisał:

@R09: zapewne zauważysz zaraz, że autor powyższego zdjęcia kupił ramę i zbudował rower dla córki.  Pytanie o wagę zatem radziłbym kierować do producenta / dystrybutora, może nawet przez fejsbuka - zapewne ktoś posiadający taki model zna wagę.  Oraz inne detale różniące oba modele... :thumbsup:

Lepiej bym tego nie ujął.

Drogi R09, mogę odnieść się do kwestii grubości opon i to tylko 650b, bo takie wsadziłem. Z tyłu zmieściły się WTB Venture 47x650 i wygląda mi, że więcej nie wejdzie. Przy kółku 700c będzie mniej, acz nie wiem o ile.  

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem właśnie Longienka i widzę w podsiodłówce niewielkie wykwity rdzy, czym to najlepiej potraktować? Pytałem w serwisach to nic nie pomogli. Tu na forum widzę polecany Cortanin F. To się wlewa do ramy zatykając wcześniej wszystkie otwory?

Najchętniej użyłbym czegoś co wystarczy popryskać i odczekać, bo ciężko z czasem i przestrzenią w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, akkwlsk napisał:

Środek do zabezpieczania profili zamkniętych z taką długą dyszą u mnie zdał egzamin, ale w podsiodłówce zawsze będzie trochę rudo. 
Dużo dobrego też słyszałem o preparacie Ikorol. 

Taki środek się pryska do środka i zostawia tak? Czy jakieś dodatkowe zabiegi?

I czy można to na rdzę dawać, nie musi być najpierw oczyszczone?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ikorol na pewno można na rdzę,  ten środek z tego co pamiętam to też. To jest taka gęsta maź, którą spryskujesz wszystkie rurki w środku (a przynajmniej te do których jest dostęp przez taką długą dyszę dziurkowaną na cztery strony świata. Część osiada na ściankach, część wypłynie. Jak zaschnie, robi się z tego taka jakby woskowa powłoka, ale oczywiście wsadzanie/wyciąganie sztycy szybko ją wyciera w podsiodłówce. Resztę ciężko sprawdzić ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosowanie środka zabezpieczającego przed korozją na miejsca gdzie ruda wyłazi jest bez sensu. Trzeba to przynajmniej oczyścić, bo całkowicie usunąć bez wybrania mechanicznie materiału będzie trudno. Polecam pręt gwintowany i na jego koniec pół druciaka do mycia garów skręconego na końcach nakrętkami (skontrowane, czyli 2+2). Druciaka spryskujemy obficie WD 40 i ruchami frykcyjnymi typu góra-dół jeździmy po rurze. Uwaga, żeby nie urwać zmywaka gdzieś pod koniec podsiodłówki (np. zahaczając o śruby bidonu). Lepiej wolno, dokładnie, metodycznie ;) Następnie podmieniamy druciaka na szmatkę/mikrofibrę i powtarzamy operację w celu usunięcia tego, co starł druciak. Ostatni przelot z czystą szmatką delikatnie zwilżoną jak najczystszym izopropanolem. Tu można podnieść częstotliwość ruchów i rozgrzać alkohol, szybciej odparuje. Chyba nie wybuchnie? ;) Czekamy aż sobie wszystko odparuje. Aha - "wyciory" powinny być objętościowo dopasowane do średnicy rurki, ma być ciasno, ale tak, żeby dało się przesuwać bez problemu. Dopiero po tej operacji aplikujemy środek do konserwacji profili. Ja polecam Motip - jest mniej lejący niż to masło Bolla. I lepiej nie dawać tego wosku na fragment podsiodłówki, który ma kontakt że sztycą - w niektórych ramach może zrobić się całkowicie autonomiczny dropper post ;) Żeby sztycą się nie zapiekała wystarczy ją delikatnie nabalsamować smarem anti-size.

To moja autorska metoda, "u mnie działa", można modyfikować do woli. Reklamacji nie przyjmuję ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...