Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[Tłumik] Absolute Plus- zmiana charakterystyki

Absolute Manitou

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#21 durnykot

durnykot

    Emeryt

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 5564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 25 lipiec 2012 - 19:51

Po wykresach z pliku .pdf załączonego do 1 postu można wywnioskować, że dużo większy wpływ na siłę, przy użyciu której otwiera się zawór blow-off ma nie ilość, a kolejność shimów.

Dokładnie tak.

Opcja bez manetki ma 3 pozycje (~170 stopni) , wersja z milo 2 (~80 stopni)

Wersja ABS+ bez manetki ( z pokrętłem) ma 7 pozycji.

że różnica między minimalnym/maksymalnym ustawieniem w dwóch powyższych nie może być taka sama?

Zależy od ustawień początkowych wersji MILO. Może być tak,że pozycja MIN w Milo będzie odpowiadała pozycji Open FULL w opcji bez MILO, zaś pozycja zamknięta w MILO będzie odopowiadała 5 kliknięciu w wersji bez manetki.

Nie chcę osiągnąć niczego spektakularnego, pytam, żeby nie zastanawiać się, co tam wlać, jeśli zajdzie potrzeba uzupełnienia tego co się wyleje.

Fabrycznie jest Motorex 5W. Wlewajac 15W podniesiesz lepkość oleju proporcjonalnie do ilości wlanego oleju. Jeśli masz fabryczny olej to polecam wymienić na świeżego Motorexa- olej wlewany w fabryce jest bardzo kiepski.
  • 1

Reklama

Reklama

#22 bigstuff

bigstuff

    Amator

  • Nowy użytkownik GZ
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jaworzno
  • Imię:Bartek

Napisano 25 lipiec 2012 - 21:01

Może być tak,że pozycja MIN w Milo będzie odpowiadała pozycji Open FULL w opcji bez MILO, zaś pozycja zamknięta w MILO będzie odopowiadała 5 kliknięciu w wersji bez manetki.


Tylko teraz pytanie, czy jeśli zwiększę jego czułość "blokada" nie będzie mi się wyłączać na każdym podjeździe, ale to już chyba mogę sprawdzić wyłącznie w praktyce.

Fabrycznie jest Motorex 5W. Wlewajac 15W podniesiesz lepkość oleju proporcjonalnie do ilości wlanego oleju. Jeśli masz fabryczny olej to polecam wymienić na świeżego Motorexa- olej wlewany w fabryce jest bardzo kiepski.


Jeśli ma się zgadzać tylko lepkość to raczej nie powinno być problemu.

Dzięki za odpowiedź,
Pozdrawiam
  • 0

#23 durnykot

durnykot

    Emeryt

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 5564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 26 lipiec 2012 - 05:50

Podniesie się lepkość ( upraszczając) oleju ,ale może i będzie to miało wpływ na charakterystykę tłumienia kompresji. Choć majac w pamięci ilość oleju jaka się wylewa przy demontażu tłumika ta dolewka nie powinna mieć znaczenia.
  • 0

#24 bigstuff

bigstuff

    Amator

  • Nowy użytkownik GZ
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jaworzno
  • Imię:Bartek

Napisano 26 lipiec 2012 - 16:41

Pisząc poprzedniego posta zapomniałem wspomnieć, że chodzi mi o uzupełnienie ubytku olejem 5w ;)
  • 0

#25 Lumperator

Lumperator

    Master

  • Użytkownik
  • 1541 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Milanówek
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 05 sierpień 2012 - 11:22

Tylko teraz pytanie, czy jeśli zwiększę jego czułość "blokada" nie będzie mi się wyłączać na każdym podjeździe, ale to już chyba mogę sprawdzić wyłącznie w praktyce.

Jak ustawisz Milo na Full Open i zaciągniesz manetkę, to amortyzator nie zablokuje się (będzie silnie tłumić kompresję). Choć wg mnie całkowite otworzenie tłumika kompresji mija się z celem i zaburza sens działania tego amortyzatora. No chyba, że ktoś jeździ turystycznie wyłącznie po równym, prostym terenie.
  • 0

#26 Rulez

Rulez

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 18021 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:stolica polskich Łużyc
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 05 sierpień 2012 - 11:28

Po równym prostym terenie na otwartym tłumiku ? ja bym raczej zablokował ... nawet w pełni otwarty wykazuje pewne tłumienie a co komu pasuje to indywidualna sprawa, ja bynajmnie po korzeniach jeżdżę na otwartym ...

Użytkownik Rulez edytował ten post 05 sierpień 2012 - 11:30

  • 0

Reklama

Reklama

#27 Lumperator

Lumperator

    Master

  • Użytkownik
  • 1541 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Milanówek
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 05 sierpień 2012 - 17:19

To tez pewnie kwestia własnych preferencji. ja wolę troszkę jak mi tłumi, ale powietrza nieco mniej. Przy zjazdach czy nagłych uskokach takie ustawienie daje większa kontrolę w moim odczuciu.
  • 0

#28 Rulez

Rulez

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 18021 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:stolica polskich Łużyc
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 05 sierpień 2012 - 23:02

Mniej powietrza to mocniejsze ugięcie na zjazdach, nie wiem czy to dobre jak przód się zapada, dla mnie nie...
  • 0

#29 Lumperator

Lumperator

    Master

  • Użytkownik
  • 1541 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Milanówek
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 06 sierpień 2012 - 14:24

I tu się trochę mylisz. Od tego aby się nagle nie zapadł, służy wolna kompresja. Gdy powoli wciśniesz golenie to i pewnie że da się na sucho wbić amora na 3/4. Ale gdy się to zrobi gwałtownie, trudno nawet do połowy docisnąć. Tłumienie powrotu i tłumienie kompresji nie może się nadmiernie różnić, bo albo amortyzator straci zwinność, albo koło nie będzie trzymać się podłoża.
  • 0

#30 Rulez

Rulez

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 18021 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:stolica polskich Łużyc
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 06 sierpień 2012 - 16:50

Wolna kompresja nie ma tu nic do rzeczy, jeśli jest niskie ciśnienie powietrza to na zjeździe amor zapadnie się bez względu na ustawienie kompresji.
  • 0

#31 Lumperator

Lumperator

    Master

  • Użytkownik
  • 1541 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Milanówek
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 11 sierpień 2012 - 11:47

Wyższe ciśnienie i mniejsza kompresja wzbudza nerwowość w widelcu w trudniejszym terenie, ale stabilizuje jazdę po płaskim. Większe panowanie nad rowerem podczas zjazdu będzie w sytuacji odwrotnej, ale na płaskim zacznie bujać. Trzeba wybrać jakiś złoty środek. Amor się zapadnie, jak dasz wyraźnie mniej powietrza niż zaleca producent, co jest chyba oczywiste.
  • 0

#32 Lumperator

Lumperator

    Master

  • Użytkownik
  • 1541 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Milanówek
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 10 listopad 2012 - 20:24

Spróbowałem kilku kombinacji z podkładkami. Wpierw jednak podziękowanie dla Manitou za świetne podejście do sprawy. Chciałem zakupić kilka podkładek, wysłałem zapytanie do ich głównej bazy, a za 2 dni otrzymuję odpowiedź od VELO, że wyślą na swój koszt potrzebne podkładki :)
Żeby za dużo się nie rozpisywać, kilka kombinacji i odczucia z jazdy na R7 80mm z olejem w tłumiku 2.5W. Niebieska - blow-off, czerowna - velocity.

- 19x0.20t (x2) - Praca z lekką progresją. Dobry kompromis między wybieraniem małych nierówności, a szybką jazdą w terenie.
- 19x0,20 - Szybciej zbiera małe nierówności, ale też szybciej nurkuje. Nieco wyższe ciśnienie załatwia problem.
- 19x0,15 - Całkowicie liniowa praca, aż za miękko i lekko. Blokada łapie słabo. Może dla kogoś bardzo lekkiego? (40-50kg)
- 19x0,15 + 17,5x0,20 - Niemożliwie miękko, praktycznie nie pod ten amortyzator. O zablokowaniu można zapomnieć.
- 19x0.20 + 17,5x0,20 - Bardzo miękko i nieco progresywnie. Dobra opcja na wyższe ciśnienie.
- 19x0,20 (x2) + 17,5x0,20 - Bardziej terenowa opcja tego co wyżej.

Jednak z tej stawki najbardziej pasuje mi standardowy zestaw XC z dwiema podkładkami blow-off 19x0.20 :)

Użytkownik Lumperator edytował ten post 10 listopad 2012 - 20:32

  • 0

Reklama

Reklama

#33 bigstuff

bigstuff

    Amator

  • Nowy użytkownik GZ
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jaworzno
  • Imię:Bartek

Napisano 14 listopad 2012 - 12:46

Witam ponownie,
Na moim tłumiku fabrycznie były dwie podkładki, podejrzewam, że 19mm. Obecnie jeżdżę na jednej i wydaję mi się ok, ale pytanie mam na temat czegoś innego. Co jakiś czas podczas pracy amortyzatora słychać lekkie puknięcie, w torze, której byłem właścicielem problem ten niwelowało się poprzez poprawienie oringa, który zsunął sie z części tłumika, czy spotkaliście si z takim czymś w produktach manitou? Mój widelec to Minute LTD (Drake).
Pozdrawiam
  • 0

#34 fw66

fw66

    Maniak

  • Użytkownik
  • 562 postów
  • Imię:Gerard
Garaż Rower

Napisano 06 marzec 2014 - 15:54

Tak wygląda to w wersji MRD:

 

ou4ou.jpg

 

Po zmianie oleju z fabrycznego na Motorex 7,5W zmniejszyła się siła blokady.

Wyjęcie jednej podkładki zniwelowało różnicę.

Po wyjęciu drugiej jest nieco większy zakres regulacji platformy.

 

Niestety nigdzie nie ma informacji o tuningowaniu tłumika Absolut+ MRD.

Podkładki mają inne średnice oraz grubości niż w zwykłej wersji i do końca nie wiadomo które odpowiadają którym. 

 


Użytkownik fw66 edytował ten post 06 marzec 2014 - 15:56

  • 0

... i szacunek


Reklama

Reklama

#35 aristo111990

aristo111990

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:München
  • Imię:Pawel Piotr
Garaż Rower

Napisano 11 marzec 2015 - 09:33

.... ale pytanie mam na temat czegoś innego. Co jakiś czas podczas pracy amortyzatora słychać lekkie puknięcie, w torze, której byłem właścicielem problem ten niwelowało się poprzez poprawienie oringa, który zsunął sie z części tłumika, czy spotkaliście si z takim czymś w produktach manitou? Mój widelec to Minute LTD (Drake).
Pozdrawiam

 

Chodzi o ten problem:

http://www.forumrowe...te-rozwiazanie/

 

Sorry, ze tak pozno odgrzewam, ale posiadam akurat Manitou na pokladzie ( Tower Pro 100mm) i temat jest na topie:)

 

pozdr


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Absolute, Manitou