Skocz do zawartości

[rower] do 7000zł


TomaszB

Rekomendowane odpowiedzi

A co ma waga wspólnego z doborem wielkości ramy?

 

Pośrednio ma pewien wpływ na wytrzymałość ramy, gdy sztyca będzie wysunięta do maxa, wtedy przy większej wadze łatwiej uszkodzić ramę...

 

 

 

Mam w garażu zarówno 18,5 i 19,5 (Superfly). Przy moich 181 cm zdecydowanie lepiej jeżdzi mi się na 19,5.  W 18,5 sztyce (400mm) wyciągam prawie do ogranicznika. Moim zdaniem, powyżej 180cm - 19,5.

 

A jaką masz długość nogi? Dzisiaj dokładnie się zmierzyłem, wzrost 179,5, noga 84 cm (przy mocnym dociśnięciu poziomicy do krocza)... 

 

Możesz też zmierzyć górną rurę horyzontalnie czy faktycznie ma te 63,8 cm w rozmiarze 19,5? Po podobno ta wartość jest trochę zawyżona?

Edytowane przez jaro0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

19,5 - 635mm 18,5 - 615mm Oczywiście powyższe pomiary zostały wykonane metoda 'rzemieślniczą" i moga zawierać drobne nieścisłości.
 

 

Dzięki ;)

 

Ja chyba jednak zdecyduję się na 18,5 (17,5) bo i tak będzie dłuższy od obecnego roweru (aktualnie mam długość 600mm), a ze sztycą nie będzie tak źle. 

Aktualnie mam wysokość siodła ustawioną na 75 cm, wyliczyłem że sztyca będzie siedziała w ramię na jakieś 14 cm czyli chyba w miarę bezpiecznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do geometrii sie nie wypowiadam bo to juz zależy co komu pasuje. Osprzętowo wypadają względnie podobnie. Podstawowe Foxy z przodu, takie sobie hamulce, kola takie same. Pozostaje kwestia napedu. Haibike ma jeden blat z przodu, Kross 2.GX jest odrobine wyższa polka nix SLX za to bez porównania drozsza w utrzymaniu. Ja bym chyba poszukal w tej cenie czegoś znacznie lepiej wyposażonego na dobrej aluminiowej ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeżak: fakt, to najważniejsze
Generalnie jeździłem na 3x10, i raczej byłem nastawiony na 2x10, ale zacząłem szukać i znalazłem tego Haibike'a, Na + to że jest niewiele lżejszy, mocowanie koła na oś. Ale chyba jednak ten napęd mnie nie przekona.
Przymierzyłem się dziś do Krossa B8 w rozmiarze M i wydawał mi się duży, akurat w sklepie nie było żadnej S :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witam ,

Wiosna coraz bliżej , ja tez coraz mocniej zastanawiam się nad zmianą mojego starego roweru na cos fajnego , po długich badaniach mniej więcej wiem co chcę ,

mają być dwie sztywne osie , napęd conajmniej SLX , a najlepiej XT i co najważniejsze przy moim wzroscie (200 cm.) , ma być duża rama , moje typy 

na dziś to :

http://www.rowerymerida.pl/produkt1424/bignine-800-rower-merida.html

http://www.rowerymerida.pl/produkt1423/bignine-3000-rower-merida.html

http://www.rowerymerida.pl/produkt1426/bignine-limited-rower-merida.html

 

Nie wiem tylko jak wygląda ten widelec Manitou  versus Reba czy FOX .

Prośba o ocenę moich wyborów ewentualnie podrzucenie czegoś alternatywnego .

Pozdrawiam

Grzesiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Szukam roweru typu Trail lub Enduro o kołach 29" , widelcu min.120mm i ramie 19.5 (185cm wzrostu). Może być hardtail jak i również full . Mój budżet to

max. 10000 zł (ewentualnie mogę nagiąć te 500-1k zł) . Rower będzie służył głównie do jazdy po mieście( czasami zdarzy się wypad na Urban Free Riding ),

lesie i kilka razy w roku do zawodów ( z 3-4 razy) np.MTB Enduro Series , Bike Week Szklarska Poręba itp. 

Moje propozycje ( na Trek'a Fuel EX 7 dostanę rabat 1000zł ) :

 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-5-29/p/2132600-2018/

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-7-29/p/2131600-2018/?colorCode=black_blue

https://velo.pl/dartmoor/bluebird-pro-29-2018

 

Jestem otwarty na propozycje .

Pozdrawiam

 

 

Edytowane przez Kwasny93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej, 

 

Który rower MTB wybrać: Merida Big.Nine 700, czy Trek Procaliber 8 ??

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-8/p/21841/

https://www.rowerymerida.pl/produkt1425/bignine-700-rower-merida.html

Muszę zostać z ramą ALU na 2-3 lata (foteliki dla dzieci), a poza tym nie jestem przekonany, czy chcę bombardować karbon beskidzkmi kamieniami .... 

 

Merida ma osprzęt XT, i maczetę na amorze, 

Trek SLX+ Deore XT z tyłu, hamulce MT500 i Rebę .

 

Jacek

 

Edytowane przez mordorr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Ja stoję przed wyborem pomiędzy dwoma modelami:

Giant XTC Advanced 3 29 - https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29-3-ge

Trek procaliber 6 - https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-6/p/21816/

Mam dylemat czy brać gianta z pro ramą karbonową ale gorszym osprzętem , np amor suntour - nawet manetki brak ;/ czy lepiej brać treka z dosyć wypasionym osprzętem ale na alumuniowej ramie ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po pierwsze, to zadaj sobie pytanie : karbon, czy aluminium ?
Po drugie : będziesz ulepszał z czasem sprzęt, czy raczej wolisz mieć "gotowca" ?
Jak Ci się włączy faza na manię lekkości, to rama Giant'a jest bardziej pożądana, chociaż regulowane haki mogą być dla niektórych dyskusyjne - fani singlespeed'ów powinni być jednak zadowoleni...
Z drugiej strony rama Treka posiada IsoSpeed'a - tu też zdania są podzielone ( byli tacy, którzy nie zauważyli różnicy w pracy ramy, albo uznali to za pomijalne ).
No i nie można zapomnieć o różnicach w geometrii, która pod względem kątów jest zbliżona, ale Giant jest krótszy i wyższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi :)

W dniu 17.06.2018 o 23:01, KrissDeValnor napisał:

Po pierwsze, to zadaj sobie pytanie : karbon, czy aluminium ?

No właśnie, Z jednej strony kusi mnie rama karbonowa, jej właściwości tłumienia drgań i lekkość, z drugiej strony karbon to konieczność stosowania past, klucza dynamometrycznego no i specjalnych uchwytów samochodowych.

W dniu 17.06.2018 o 23:01, KrissDeValnor napisał:

Po drugie : będziesz ulepszał z czasem sprzęt, czy raczej wolisz mieć "gotowca" ?

Przez rok nie chciałbym inwestować, trek osprzętowo jest ok więc nie wymaga ulepszeń, natomiast w giancie amortyzator musiał by być zamieniony na EPIXIONA a najlepiej REBE.

W dniu 17.06.2018 o 23:01, KrissDeValnor napisał:

Jak Ci się włączy faza na manię lekkości, to rama Giant'a jest bardziej pożądana, chociaż regulowane haki mogą być dla niektórych dyskusyjne - fani singlespeed'ów powinni być jednak zadowoleni...

Jeśli mógłbyś nieco napisać na temat regulowanych haków byłbym wdzięczny, niestety nie mam o tym zielonego pojęcia , czy to dobre czy złe, w strone Singlespeedów nawet nie patrzę :)

W dniu 17.06.2018 o 23:01, KrissDeValnor napisał:

Z drugiej strony rama Treka posiada IsoSpeed'a - tu też zdania są podzielone ( byli tacy, którzy nie zauważyli różnicy w pracy ramy, albo uznali to za pomijalne ).

No właśnie ;/ i tutaj jest wielki minus dla treka, bo jesli się okaże że to marketingowa lipa to chyba mnie szlag trafi 

, jest wiele fajnych ram bez izospeeda.

W dniu 17.06.2018 o 23:01, KrissDeValnor napisał:

No i nie można zapomnieć o różnicach w geometrii, która pod względem kątów jest zbliżona, ale Giant jest krótszy i wyższy.

Obie ramy pasują, natomiast chyba bym wolał krótszą ramę , tutaj kwestia dokładnej przymiarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A co ja Ci mogę napisać o regulowanych hakach, poza tym, że ostatnio jeździłem na takich 20 lat temu ;)
Dla ludzi lubiących urozmaicenia, może być to jednak fajna sprawa, bo np. mając dwa zestawy kół można się bawić i raz mieć 27,5 z plusem czy bez, a raz 29 - zmiana bazy kół i prowadzenia roweru.
Tylko tyle i aż tyle, a tego single speed'a chyba nikt nie bierze na poważnie, ale oczywiście jest i taka możliwość.
Co do Treka i jego IsoSpeeda, to musiałbyś zagłębić się w lekturze, a najlepiej podpytać posiadaczy i oczywiście odbyć jazdę próbną, choć pod sklepem może być trudno o właściwą ocenę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem do treka i gianta, ani tu ani tu nie wiedzą jaka jest waga kół w ich maszynach za około 7000zł ;/ PORAŻKA !!

Gdybym wiedział że trek ma w miarę lekkie koła ( maxymalnie 1800 gram ) a isospeed treka działa i nie będzie problemów po przejechaniu np błotnistego maratonu to raczej brałbym treka, z drugiej strony jednak kusi karbon, ale odstrasza amortyzator w XTC, do czegoś lepszego trzeba by dołożyć około 1000zł. Ciekawe na ile giant wycenia samą ramę, bo reszta części średnia ;/

Na tapetę jeszcze wpadły :

https://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b9

https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-expert--2x/p/133925?color=239991-133925

https://www.rowerymerida.pl/produkt1425/bignine-700-rower-merida.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Merida osprzętowo daje radę - no, może poza piastami lekko nie do kompletu :icon_wink:
Kross to chyba tylko dla ramy, a i to nie do końca, bo u konkurentów masz już boost'a.
Poza tym osprzęt mocno średni - np. zestaw 19 mm obręcze z 25 mm u Speca ( zupełnie inna bajka ), czy nawet z < 23 mm w Meridzie, której obręcze są lekkie ( 405 g ).
Głos na Speca - chorowałem swego czasu i chyba coś mi z tego zostało :icon_cool:

Dorzucę jeszcze Focusa, którego rama jest lekka ( poniżej 1 kg z tego co pamiętam - jeśli się mylę, to niech ktoś sprostuje, bo nie chce mi się szukać ;) , ale zdaje się, że były dwie dość podobne wersje różniące się masą o ok. 100 g ), a cena pewnie byłaby do negocjacji :
http://allegro.pl/rower-gorski-focus-raven-evo-2018-r-50l-wyprzedaz-i7246090946.html
Kolega kemot1974 składał rower na podobnej ramie.

Lekki OT ( inne rozmiary kół ).

Spoiler

Jako ciekawostkę dla fanów małego koła, wrzucam topowego Kross'a sprzed 4 lat za 40 % pierwotnej katalogowej ceny :
http://allegro.pl/kross-level-a-s-m-l-2014-sid-xx-sram-xx-easton-i6844722673.html  - niedawno miałem rzadką okazję obejrzeć go na żywo.
No to i dla fanów średniego koła do kompletu : http://allegro.pl/kross-level-r11-s-m-l-2016-fox-sram-gx-dt-nap-1x11-i7386838738.html  - tu już przebitka jest mniejsza, bo 60 % ceny katalogowej ( model 2016 ).


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

Dorzucę jeszcze Focusa, którego rama jest lekka ( poniżej 1 kg z tego co pamiętam - jeśli się mylę, to niech ktoś sprostuje, bo nie chce mi się szukać ;) , ale zdaje się, że były dwie dość podobne wersje różniące się masą o ok. 100 g ), a cena pewnie byłaby do negocjacji :
http://allegro.pl/rower-gorski-focus-raven-evo-2018-r-50l-wyprzedaz-i7246090946.html

Dzięki za odpowiedź, focus wydaje się być idealnym rozwiązaniem jeśli chodzi o kwestię cena/jakość/bajery ;) Niestety standardowo dostępny rozmiar L oraz S natomiast potrzebował bym rozmiar M pod 180cm wzrostu. Muszę dorwać na testy procalibra, ciekawi mnie ten izospeed .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...