Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

Po prostu znalazłem projekt z prawie   pełnymi błotnikami,który mnie zainteresował.Solidnie wyglądają i wcale Peak w nich nie wygląda gorzej. Pomykałem bez i  z tymi min błotnikami na innym rowerze Mtb  więc wiem jakie plusy i minusy były tamtych rozwiązań i czas spróbować jakiś bardziej pełnych. 

A to że Peaka ,będę  wykorzystywał rekreacyjnie a nie maratony ,to mój wybór. Dlatego i rama większa . Więc i dodatkowe gramy  dorzucone przez błotniki mi nie straszne .Jak i   to ,że jak to można błotniki  montować w takim rowerze. Jakoś po  zdjęciu wyżej można  i wcale ani źle nie wygląda ani te  błotniki nie przeszkadzają w jeździe.Jednak nie tylko rower ,będzie asfalt czy ścieżki rowerowe widział. Góry mam niedaleko więc i tam też  będą wyjazdy,żeby sobie w terenie pojeździć rekreacyjnie.A to że lubię czasami zapuszczać się w teren dlatego nie brałem szosy czy miejskiego.

Szukałem  porady  czy ktoś montował  chociaż w sezonie jesienno-  zimowym i coś poleci co pasuje do tej ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź od Velo w sprawie rury podsiodłowej która leciała mniej więcej tak: Proszę podjechać do sklepu z reklamacją, jeżeli sklep uzna że luz jest zbyt duży rama zostanie wymieniona.

 

Konkretów brak, także odnoszę wrażenie że doskonale wiedzą o co chodzi i luz jest "wliczony" w projekt ramy.

 

Wzięliśmy także losową ramę Peak i losową nową sztycę: dokładnie to samo, sztyca wpada do środka bez najmniejszego oporu.

 

Ja sprawę olewam, nakleję paseczki z cieniutkiego aluminium + użyję Carbon Grip. Przy mojej wadze ( 60kg w ubraniu) raczej nic dziać się nie powinno, tym bardziej że na 130 stron wątku są chyba tylko dwie informacje o jakiś problemach z pęknięciami. 

 

 


Mały UPDATE:

 

Przykleiłem testowo kawałeczki tej cienkiej tasiemki aluminiowej na sztycę: zrobiło się bardzo ciasno, żeby wsunąć sztycę trzeba było "kręcić", wysunięcie było jeszcze trudniejsze. Tasiemka ma grubość 0,06 lub 0,08mm czyli sumując 0,12 lub 0,16 mm a zrobiło się bardzo, bardzo ciasno. Puszczona sztyca nawet nie drgnęła, podejrzewam że ja dorzucę Carbon Grip to może się zrobić nawet za ciasno.

 

Ogólnie ta taśma to świetna sprawa, tylko cena powala: cena w zależności od szerokości ( 10- 20 mm) to od 250 do 450 zł za 16 metrów.

 

 

A wydawało się że tam jest tyle luzu....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dwa peaki i ten sam problem ze zbyt luźną podsiodłówką :P w jednym mimo tego wszystko jest ok a w drugim poratowałem się blaszką z puszki po pewnym trunku tak ta sztyca mi zjeżdżała :thumbsup: przed tym dałem trochę pasty montażowej do carbonu i ludzie jak ta sztyca napi******a jakby zaraz rower miał pęknąć w pół  :sorcerer:  więc patent z blaszką polecam :P właściciel sklepu który prowadzi accenta sam mi mówił że on zna ten problem a Velo ma na stronie błąd i sugerował żeby zmienili średnicę na 31.8 bo tak wynikało z jego obliczeń :P ale jak widać nawet swoich partnerów mają gdzieś a co dopiero szarych ludzików :P

Edytowane przez WonszRzeczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz zaraz...jak 31.6 jest za ciasne...coś się zmieniło? Ja mam aluminiową i carbonową właśnie 31.6.

Pamiętam ze przy zakupie ramy w 2015 sprzedawca mnie informował o błędzie w specyfikacji...ale to już 3 lata temu

Edytowane przez Leniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31,6 za luźna. 31,6 obklejona cieniutką tasiemką ( tasiemka ma 0,06-0,08 mm) z aluminium jest już lekko ciasna i pewnie gdybym obkleił całą a nie punktowo to by był problem z wsadzeniem. Czyli można strzelać że jest tam luz 0,1mm mniej wiecej.

 

Tutaj "real foto"

 

https://www.facebook.com/1147159152009703/photos/pcb.1429255197133429/1429254600466822/?type=3&theater

 

Dokładnie ten egzemplarz miałem w rękach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tutaj "real foto"   https://www.facebook...?type=3   Dokładnie ten egzemplarz miałem w rękach.

No ja wiem jak wygląda rama karbonowa Peaka, ale czy malowanie było tak samo fatalne? Chodzi o to, że dobre ramy mają inaczej wykończony lakier, bo po nałożeniu tych kolorowych warstw idzie jeszcze na to lakier bezbarwny, dzięki czemu nie czuć pod palcami tego przejścia z koloru na kolor, bo tworzy się jednolita, gładka warstwa. W alu Peaku nie ma tego zewnętrznego wykończenia co przypomina zwykłą kalkomanię, a nie profesjonalne malowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zwróciłem na to uwagi bo byłem akurat tego dnia "na szybko". Myślałem że mówisz raczej o "równym" malowaniu wzorów.

 

Ciekawa sprawa, bo ja mam wersję satynową i u mnie nie czuć "schodka" na lakierze. W starym Hexagonie też tego nie było raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne zabezpieczenie ramy to pasek izolacji czarne na główce ramy pod pancerz oraz na podsiodłówce również pasek czarnej izolacji pod pancerz. No i owinięta rurka pod łańcuchem również izolacją. Wogóle nie widaćtej izolacji na czarnym macie, i po ponad pół roku używania tego egzemplarza ramy,wielokrotnym myciu karcherem sie nie odkleiło nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia z papierniczego najlepsza ( a próbowałem sporo folii). Tej dedykowanej do rowerów bym nie kupował, przepłacone. Jak nie masz 2 lewych rąk to sobie samemu dotniesz idealnie to co potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! , jako że dopiero dziś się zarejestrowałem wypadałoby się przywitać wśród entuzjastów 2 kółek i od razu mam prośbę o mądrą radę. Otóż mam u siebie rower romet jolene29 er 2014 praktycznie nie używany. Problem w tym ,że gimnazjalista ,który nim jeździł wyrósł niemożebnie i domaga się czegoś większego. Czy można bezproblemowo i możliwie bezkosztowo przełożyć cały osprzęt na ramę accent Peak. Z tego co się zorientowałem inna jest szerokość suportu 68 i 73. Jak wygląda sprawa z pozostałymi komponentami?

Wzrost jeźdźca to 188 cm więc chyba wchodzi w grę rozmiar L. specyfikacja rometa : http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,pgbll90ezb

jest to wersja z amortyzatorem rock shox 100mm. Proszę o poradę

pozdrawiam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...