Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
W dniu 4.01.2018 o 00:09, KrissDeValnor napisał:

Widocznie mimo sporej popularności ram, został im jeszcze konkretny zapas, którego jakoś muszą się pozbyć.

Nie chodzi o "pozbywanie się" zapasu, tylko o to, że nowa wersja ramy ze sztywną osią będzie wprowadzona na rynek w maju, a przecież kompletne rowery muszą wejść do sprzedaży w marcu. Rowery 2019 będą złożone na ramach Peak TA-12.

Edytowane przez karo_fu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

130 to już gruba przesada. Ja pytałem o 120 ze względu na fakt że zastanawiałem się czy nie kupić amora 27,5' i ewentualnie obniżyć do 80mm. Uznałem jednak że to bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest nie tak z geometrią Peak'a? Ja prawdę mówiąc jestem tutaj trochę na "krzywą mo*dę" bo mam Peak'a 26', ale jestem ciekawy.

38 minut temu, Arni220 napisał:

Nie, pewnie chodzi o to, kto szybciej wyłamie kominek podsiodłówki :D

Bez przesady, w tym temacie przewinęło się tyle przypadków że chyba palce obydwu rąk by starczyły. Wydaje mi się że temat jest nieco bardziej nadmuchany niż to jest tak naprawdę realnie problem.

Ale chyba nie ma co znowu zaczynać burzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem tylko kilka sztuk pękniętych peak'a w internecie. A przecież nie każdy tym się tutaj chwali, i nie każdy użytkownik peaka jest na forum. Nawet głośna sprawa kross'a, gdzie na forum było kilkanaście ram modelu a7/a8/b7/b8 z 2013 bodajże. Przy tysiącach sprzedanych rowerów, kilka

naście ram to nic. Sami pracownicy krossa mówili, że tyle co pękło i znamy te przypadki to nic, w całej liczbie wyprodukowanych ram/rowerów. 

 

Co do Peaka, mi nie pasuje jedynie kąt główki ramy. Jest ok, ale da się odczuć często, ze mógłby być mniejszy. Czy to ostre hamowanie i skręcanie, czy jazda z góry etc.

Poza tym, brak zastrzeżeń. Rama jest ok.

Ciekawy jestem czy Będzie nowy Peak w warszawie w marcu, zobaczył bym na żywo, czy opłaca się dokładać tyle hajsu do tej sztywnej ośki, bo w sumie w tej cenie którą podają, jest większy wybór ram, ładniejszych, oraz z większą ilością ciekawych rozwiązań. Peak to taka prosta rama. Mocowanie hamulca tarczowego,główka tapered i tyle. Najbardziej Podstawowa rama. Od 6 lat ? dopiero zrobili jedną zmianę- sztywna oś i troszke mniejszy kąt główki. Rzeczywiście, się napracowali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja czekam na tą nową ramę i na opinie o niej. Zastanawiam się czy nie składać na niej roweru, bo z ramą Talona nie mogę się dogadać, po prostu jest mi na niej nie wygodnie. W sumie wersja TA12 ma wszystko to co chciał bym mieć w nowej ramie, czyli sztywna tylna oś, taperowaną główkę, zewnętrzne prowadzenie linek i wkręcane łożyska suportu. W wersji aluminiowej wagowo wychodzi chyba przyzwoicie. Chyba, że ktoś podrzuci pomysł na inną ramę posiadającą te cechy o których napisałem wyżej w podobnej wadze i cenie. 

Edytowane przez felt100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, skom25 napisał:

Bez przesady,...

Nie bez takiej przesady. Podniesienie amora do 120/130mm spowoduje zmianę kąta rury podsiodłowej, czytaj - odchyli się do tyłu. Z praw fizyki wiemy, że siła x ramię = trach. Im bardziej odchylimy sztycę pod kątem do tyłu, tym siła wyginająca ją i kominek będzie wzrastała. Niestety, ci domorośli kombinatorzy nie będą chcieli schudnąć, by to zminimalizować.

Rama została obliczona (o ile jakiś chińczyk to w ogóle robił) dla odchylenia od pionu o 16* (kąt ST 74*) i w takiej pozycji uzyskuje się maks. wytrzymałość. Podniesienie widelca odchyli ją o ..., powiedzmy że kolejne 3/4* w kierunku poziomu, a więc uzyskamy ST 70* czyli od pionu 20*. 

 

Każdy ma swój rozum. To nie jest geo do DH lecz do ścigania się. Główka ma być niska, by koła nie podrywało przy stromych podjazdach. Niestety, z automatu nie będzie się idealnie zjeżdżać, ale zawody XC/Maraton to nie DH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, skom25 napisał:

A co jest nie tak z geometrią Peak'a? Ja prawdę mówiąc jestem tutaj trochę na "krzywą mo*dę" bo mam Peak'a 26', ale jestem ciekawy.

Godzinę temu, Arni220 napisał:

Kąt główki jak w szosówce, chainstay długi jak w rowerze wyprawowym.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramy mosso te najnowsze są fajne,nawet ładne,ale drogawe i tylko 17" póki co :/

http://allegro.pl/rama-29-mosso-storm-992pro-12x142-1434-g-i7106199811.html#thumb/1 1200zł, tylko 17"

sztywna oś +, główka 70,5 +, mocowanie hamulca wewnatrz +, wewnetrzne prowadzenie linek +, waga +. Dla mnie wszystko oprócz ceny i rozmiaru jest ok.

(ogólnie w zestawie ośka,stery,zacisk, do peaka ma byc podobno też ośka(peak za 900 katalogowo) więc tu mamy 300zł drożej i stery w zestawie oraz zacisk)

 

http://allegro.pl/rama-mtb-29-mosso-mod-920xc-19-48cm-i7148023017.html

Tańsza, o wadze peaka,zwykłej ośi QR. 

na + dla mnie konstrukcja jak powyżej i prowadzenie linek wewnatrz w stosunku do peaka, kąt 70,5 Główki. Dla mnie gorsze malowanie niż w tej powyżej.

Nie wiem ja się sprawują, ale wyglądają ok,mają wszystko czego mi trzeba, ale rozmiarów brak, ceny spore w stosunku do peaka.

(bardziej w geometrie niż główka się nie zagłębiałem)

 

 

Edytowane przez llancer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Arni220 napisał:

Nie bez takiej przesady. Podniesienie amora do 120/130mm spowoduje zmianę kąta rury podsiodłowej, czytaj - odchyli się do tyłu. Z praw fizyki wiemy, że siła x ramię = trach. Im bardziej odchylimy sztycę pod kątem do tyłu, tym siła wyginająca ją i kominek będzie wzrastała. Niestety, ci domorośli kombinatorzy nie będą chcieli schudnąć, by to zminimalizować.

Rama została obliczona (o ile jakiś chińczyk to w ogóle robił) dla odchylenia od pionu o 16* (kąt ST 74*) i w takiej pozycji uzyskuje się maks. wytrzymałość. Podniesienie widelca odchyli ją o ..., powiedzmy że kolejne 3/4* w kierunku poziomu, a więc uzyskamy ST 70* czyli od pionu 20*. 

 

Każdy ma swój rozum. To nie jest geo do DH lecz do ścigania się. Główka ma być niska, by koła nie podrywało przy stromych podjazdach. Niestety, z automatu nie będzie się idealnie zjeżdżać, ale zawody XC/Maraton to nie DH.

Trochę mocno oderwałeś moje "bez przesady" od kontekstu :) Zupełnie nie miało to związku z wsadzaniem wyższego amora, tego akurat jestem świadomy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę, że można kupić (nie wiem czy obecnie jeszcze  we wszystkich rozmiarach) węglowego cube reaction  gtc za 260EUR to cena tej alu chińszczyzny jest poważnie zawyżona. Stery zintegrowane tapered to koszt 42zł więc tym się nie ma co jarać (i pewnie takie lub tańsze są w zestawie z mosso). Na minus w tych wszystkich ramach brak boosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...