https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2215&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=24&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF2=2215
Finansowe, to się w ogóle nie opłaca.
Jak chcesz wymienić blat skoro ta korba jest nierozbieralna?
A tak ogólnie. Brakuje ci przełożeń na podjeździe a na zjazdach jest ok, potrzebujesz zmiękczyć górę a dół zostawić jak jest. przechodząc przy tym na 1x Potrzebujesz więc w pakiecie minimum nowej korby, nowej kasety o bardzo szerokim zakresie, nowej przerzutki, która to ogarnie i nowego łańcucha. A i tak będzie ciężko zachować twarde przełożenia bo kaseta nadal będzie 11-.... a korbę będziesz musiał wstawić z mniejszym blatem. Do tego wszystko przy napędzie zaledwie 8 rzędowym więc przeskoki pomiędzy sąsiednimi przełożeniami będą ogromne. Podsumowując - żadnych praktycznych korzyści.
Są dwa sensowne rozwiązania:
- wymienić korbę na np. MT210, 46-30 kosztuje niecałe 2 stówy, do tego suport (no i przy okazji masz skok technologiczny bo będzie korba ht2), dostaniesz jedno o wiele lżejsze przełożenie, minimalnie stracisz górą
- jeśli przerzutka ogarnie to wymienić kasetę na np. 11-36, tak samo dostaniesz jedno lżejsze przełożenie ale powiększysz dziury między koronkami