Skocz do zawartości

Ranking

  1. cervandes

    cervandes

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      5 453


  2. TheJW

    TheJW

    Użytkownik


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      5 807


  3. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      10 152


  4. Mandoleran

    Mandoleran

    Użytkownik


    • Punkty

      2

    • Liczba zawartości

      668


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.03.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. 3 punkty
  2. Wszedłem do Biedry po paczkę chipsów dla siebie (nagroda po treningu ;)) i czekoladki na Dzień Kobiet, a wyszedłem dodatkowo z nożykiem precyzyjnym, mini szczypcami bocznymi i mini szczypcami wydłużonymi. Po 7,99 zł to grzech nie wziąć. O szczypcach do zaciskania końcówek na linkach myślałem nawet dzisiaj rano. Nożyk przyda się do wyjmowania uszczelnień z łożysk. A boczne...były to wziąłem. Zawsze jakąś trytytkę cy cuś się przetnie. Jak już pilnikiem poprawię ostrza, bo trochę się jakby nie schodzą...
    1 punkt
  3. @mmoorroo"cofnąć do tyłu" i "podnieść do góry". Brakuje do kompletu jeszcze "opuścić na dół" 😉
    1 punkt
  4. W górnym rzędzie części do Orbei 24 calowej: gripy Accent Orion 100mm, dętka, pedały Prox base 96 adekwatnego rozmiaru W dolnym rzędzie narzędzia specjalne które Shimano najwyraźniej wymyśliło by odzyskać trochę środków pieniężnych od kupujących budżetowe produkty: TL-PD40 do pedałów M520 TL-LR11 od odkręcania wrednych cienkich nakrętek tanich tarcz SM-RT10 i pokrewnych linka przerzutki jako uzupełnienie
    1 punkt
  5. I to gadanie, że przesunęli obejmę z brzegu na środek i dołożyli podpórkę bo to poprawia sztywność klamki 😆 A jutubery to sprzedają frajerom jako rewelację..Ciekawe, że przez 10 lat była obejma na wysokości odpowietrznika i jakoś się nie łamało ani nie wyginało 🤪 Ale jakoś trzeba zmusić ludzi do ekologicznego wymieniania starszych, dobrych sprzętów na nowe...
    1 punkt
  6. Kaseta M8100 10-51, łańcuch M8100 i bębenek Micro spline do piasty Mavic.
    1 punkt
  7. Wersją D ma stalowe rury goleniowe i w tych modelach co jest powietrze to jest dodatkowa rurka aluminiowa na którym pracuje tłoczek Co do skoku to można zwiekszyc sobie skok wyciągając podkładkę Dużo lepsze są wersje z aluminiowymi rurami goleniowymi Mam fajny NCX wersji E z regulacją tłumienia
    1 punkt
  8. Kask ma amortyzować uderzenie, pęknięcie podczas dzwona to nie "wada". Nie da się odpowiedzieć czy kask x jest bezpieczniejszy od y. Musiałbyś przydzwonić w obydwu w identycznych warunkach @severianty serio napisałeś, że leatt a przede wszystkim cratoni to nołnejmy?
    1 punkt
  9. Mi też drętwiały palce .A jak przesiadłem się na szosę to już w ogóle była masakra.Przesunąłem siodełko do tyłu o 5 mm i jak ręką odjął.Po prostu przesunąłem środek ciężkości do tyłu.Tak więc ja bym się zastanowił czy masz dobrą pozycję na tym rowerze.
    1 punkt
  10. Zapłać tysiaka za tego Bella to nie będziesz musiał się zastanawiać czy da radę w razie W .Raczej nikt ci nie potwierdzi ,że nonejmy z amazona to dobry wybór.Nie chcemy mieć cię na sumieniu
    1 punkt
  11. Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś. Natomiast pomiaru metodą z filmu dokonywałem na takim samym rozstawie jak kierownica. Oczywiście ułożenie łokci ma zasadniczy wpływ na kąt nadgarstków. W moim przypadku na pewno udział w problemie ma opieranie ciężaru na kierownicy. Staram się nad tym pracować. W swoim życiu spędziłem niezliczoną ilość godzin przy klawiaturze, zarówno za młodu jaki i aktualnie w pracy, moje nadgarstki podczas pracy na klawiaturze zawsze są odgięte na zewnątrz. Głównie chciałem zwrócić uwagę na problem kątów nadgarstków, a o tym rzadko się czyta przy problemie drętwienia dłoni.
    1 punkt
  12. 1. W razie jak coś nie podpasuje można odesłać, masz na to 30 dni. 2. 2-3 razy w tygodniu, to jest luksus których wielu na to nie stać. Chciałbym mieć tyle czasu, mi zostają tylko weekendy i to też nie zawsze mam je na rower zarezerwowane Przesiadka na coś z barankiem z początku będzie dość dziwna, może podejść albo nie, w moim przypadku podeszła i byłem zły na siebie że dopiero teraz, a nie z 10-15 lat wcześniej. Prędkości całkowicie inne, tak samo jak pokonywanie kilometrów, kiedyś wydawało się że zrobienie 100 km to jest coś, teraz taki dystans na takim rowerze to nie jest żaden wyczyn.
    1 punkt
  13. No to mam już pewność. Różne łańcuchy dla różnej wielkości zębatek i bez kombinacji! Już się nie mogę doczekać dobierania prawidłowej długości łańcucha... W fullu to ponoć nie takie łatwe, a chyba nigdy wcześniej tego nie robiłem.
    1 punkt
  14. Bo powietrzne amortyzatory suntour mają stalową sprężynę negatywną, której charakterystyka jest stała (czyli nie dopasowuje się do masy użytkownika). Z tego względu jeśli ważysz poniżej 80kg to sprężyna będzie zżerać sporą część skoku i nie będzie pełniła swojej zasadniczej funkcji - poprawy czułości (chociaż pisanie o czułości w przypadku tych konstrukcji herezja).
    1 punkt
  15. To przód, piasta nie ma kulek luzem, łatwiej ogarnąć bo są na koszyku. (Screen 1) Potrzebujesz klucz do konusów (piasta pod sztywną oś więc raczej duży) oraz jeden płaski. Tylna jest nietypowa dla shimano (screen 2) bo poza odkręceniem endcapa reszta rozbieralna bez narzędzi. Jakość uszczelnienia tych piast oraz łożysk w bębenku jest tragiczna i jeśli jeździsz w mokrych warunkach to rozsądne jest rozbebeszać tył ze 2x rocznie.
    1 punkt
  16. Ja na początek spróbowałbym pokombinować z ustawieniami kokpitu. Co do rękawiczek, to mój problem z drętwieniem dłoni został rozwiązany przez...zrezygnowanie z nich. Zazwyczaj jeżdżę bez, ale jeśli z jakichś przyczyn są wskazane, to wybieram takie, które nie mają żadnych wkładek, są jak najcieńsze od spodu oraz mają tam minimalną liczbę łączeń i szwów.
    1 punkt
  17. Rozkręcasz, wyciągasz ośkę, czyścisz wszystko ze starego smaru, smarujesz, pakujesz z powrotem kulki i skręcasz odpowiednio kontrując żeby nie było luzu i koło kręciło się bez zacięć. Z tyłu będzie to wyglądało nieco inaczej bo tam będziesz miał łożyska maszynowe, więcej uszczelnień, do tego trzeba będzie ściągnąć kasetę, odkręcić bębenek i prawdopodobnie tarczę hamulcową. Ale przednie koło to naprawdę nic skomplikowanego szczególnie że masz tam łożyska kulkowe.
    1 punkt
  18. @KSikorski To by potwierdzało moje przypuszczenia i obawy. Chyba faktycznie jedynym sensownym rozwiązaniem będzie zamiana łańcucha razem z zębatką. @Kettler dwa dodatkowe łańcuchy i tak od razu kupiłem, od dawna stosuję system rotacji trzema w każdym z rowerów. Teraz tylko kwestia tego, czy i jak je skracać. No i czy można na lenia wymieniać tylko zębatkę, czy trzeba będzie też łańcuch. Bo u mnie tego typu operacje nie ograniczają się nigdy do zdjęcia jednego i założenia drugiego, są jeszcze misje poboczne - czyszczenie kasety, kółek przerzutki, mycie zdjętego łańcucha itd. Więc z 15 minut robi się godzina.
    1 punkt
  19. Moim zdaniem lepiej osobne. W przeciwnym razie będziesz wybierał między upośledzeniem zmiany biegów w "szybkim zakresie" korby 32t oraz zbyt mocnym napięciem przerzutki w czasie kompresji zawieszenia na korbie 36t.
    1 punkt
  20. VAM = (metres ascended × 60) / minutes it took to ascend A standard unit term with the same meaning is Vm/h, vertical metres per hour; the two are used interchangeably.
    1 punkt
  21. @Sobek82 uprzedziłeś mnie Również uważam, że typ ma już po prostu przepalone do cna szare komórki.
    1 punkt
  22. 1 punkt
  23. Na GUBie przejechałem Pomorską500, kumpel dwie oraz Wanożkę 350. Ani razu nikomu telefon nie wypadł. Mowa o GUB-85 bo mam też GUB-81 i go nie polecam. Ale kupiłem eTreksa 32x. Na ultra jest bardzo dobry, a właściwie na jazdy kiedy jedziemy po śladzie i nie zbaczamy z niego. Oczywiście prowadzi bez sygnałów dźwiękowych i wskazówek gdzie skręcić. Jego obsługa, po wgraniu śladu ogranicza się do włączenia rano i wyłączenia wieczorem. Tylko tyle. Jednak wolałbym nawigację, która umożliwi mi w prosty sposób przesłać nowy ślad do niej. Nie wiem czy dotykowy eTrex 35 tak ma, dotyku nie potrzebuję, choć z reguły jeżdżę w warunkach dobrych (wyjątkiem może być właśnie jakieś ultra). Myślałem o Edge 530 ale to chyba raczej komputer treningowy z funkcją nawigacji. Ciekawą propozycją jest TwoNav Cross którą przedstawił @KrissDeValnor. Niestety niewiele o niej wiadomo
    1 punkt
  24. Problemem jest najprawdopodobniej kręgosłup. Mam to samo. Przejdź się do neurologa. Zacząłbym od regularnych ćwiczeń, a potem dopiero szukał ukojenia w gripach, czy rękawiczkach.
    1 punkt
  25. Jeśli to byłby mój wybór to z pewnością brałbym gianta slr2, szczególnie jeśli jest za 5600zł. Na wstępie wywaliłbym koła i opony, sprzedał jako nowe nieużywane za parę stów, a różnicę z budżetu i zysk ze sprzedaży kół gianta przeznaczył na zakup lżejszych kół od daveo, szobakbike, fitwheels itp oraz lżejszych opon. Sam slr2 to bardzo dobry sprzęt, dobra rama i udany amor gianta, ale jak każdy w tej półce cenowej ze średnimi kołami. Wraz ze zmianą kół dostaniesz bardzo fajnego , zwinnego rumaka. Zabawę z kołami możesz olać, albo zostawić sobie na później...ale reasumując z tych dwóch brałbym gianta. Możesz też obadać sobie coś z decathlona w stylu xc120. Ludzie chwalą. A co do samej zmiany, ew. innych opcji to pytanie jakie masz koła w gravelu. Pytam bo mając w garażu szosę, gravela i mtb/xc stwierdzam, że mieszkając w płaskopolsce gravel jest dla mnie najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem, a mtb/xc został do zabaw na singlach itp. Niemniej jednak, jeśli z jakiegoś powodu gravel to nie to czego oczekiwałeś to pójście w mtb/xc będzie dobrym wyborem. Będzie nieco wolniej na asfalcie, ubitych szutrach, ale bardziej komfortowo i szybciej na drogach z korzeniami, kamieniami itp. Mam niedaleko siebie rundę w lasku z wystającymi korzeniami, bardzo techniczna- dla gravela z oponami 35c jest już wyzwaniem, mtb przelatuje bez problemów- komfort o niebo lepszy. Wbrew pozorom taki mtb/xc to bardzo uniwersalny sprzęt, zresztą ludzie na nich jeżdżą , trenują, startują masowo w maratonach, w czasie urlopu zaliczają rodzinne wycieczki. Zresztą przez wiele lat posiadałem sportowego mtb/xc na którym latałem maratony od Kaczmarka po Powerade i Bikemaratona, brałem na wycieczki nad jeziorko ze znajomymi no bo tylko jeden rower miałem. Był szybki jak na mtb i wygodny. Pamiętaj tylko, że ważne jest odpowiednie dopasowanie roweru rozmiarowo i pod względem geo. Bez tego na każdym rowerze będzie źle i niewygodnie. No ale to taka oczywista oczywistość. Na jakieś dziwne hybrydy gravela, crossa z mizerną amortyzacją pewnie bym nawet nie patrzył. Chyba że zależy Tobie na emeryckiej pozycji jak na stołku to wtedy tak.
    1 punkt
  26. Zaznaczam na wstępie, że piszę z perspektywy totalnego amatora, robię ~3 tys km rocznie. Bez obrazy ale też powinieneś przyjąć moją perspektywę, prosem nie będziesz. Różnica prędkości wynika po prostu z większej korby i tyle, a czy ją obsłużysz? Kilka lat temu miałem z przodu 46/30 i na blacie jeździłem okazjonalnie, albo rzadziej, a już przy odpowiedniej kadencji przez dłuższy odcinek drogi to w ogóle nie ma o czym mówić. Teraz mam z przodu 40, z tyłu 11-40 i jest świat, niczego nie brakuje. Kończąc, zastanów się jak będziesz jeździć, w jakim terenie i co jest w zasięgu Twojej nogi 🙂. Co do rowerów nad którymi się zastanawiasz to są spoko, ale: - Grizla za szybko to nie kupisz i uważaj z rozmiarem - od ponad roku mam Ruuta St, mogę polecić - z fitnessów spójrz jeszcze na Cannondale Quick Disc.
    1 punkt
  27. Jeśli coś i ja podpowiedzieć mogę to pomaga lekkie postukiwanie przewodu od zacisku lecimy pokolei po przewodzie aż do klamki. Tylko nie stukamy po samej klamce. Tam też potrafią siedzieć pęcherzyki. Wiem to z autopsji przy serwisowaniu swoich hamulców.
    1 punkt
  28. Ogólnie temat jest ciężki i pierwszą myśl mam na zasadzie "to nie jest rower dla ciebie" Przy 56 zabraknie ci masztu a pozycja byłaby kosmicznie agresywna, przy 58 pozycja również będzie mocno agresywna, masz prawie pewną wymianę kokpitu na krótszy a co do masztu też nie dam głowy, że wystarczy. Biorąc pod uwagę jakie kwoty wchodzą w grę to ogarnąłbym bikefitting przed zakupem, na pewno nie kupowałbym tego modelu w ciemno.
    1 punkt
  29. Bo mało która, o ile w ogóle oferuje wymianę ogniw. Na tym właśnie takie latarki robią różnicę .
    1 punkt
  30. Ożywiłem pacjenta... Jest ciężki, brzydki, nie jedzie, umęczę się na nim już na 150km, a to dopiero początek jego zalet!
    1 punkt
  31. U - a - ha - rowery dwa... A nie, czekaj U - a - ha - rowery cztery... Bo dziś znów sypnęło białym z dodatkiem deszczu, więc dzień bez roweru.
    1 punkt
  32. Jezioro Miedwie ... wczorajsze popołudnie.
    1 punkt
  33. Bo nawet bez liści las klimat ma.
    1 punkt
  34. Do odkręcania nakrętek tarcz hamulcowych shimano (nie tych stricte pod klucz do kaset czy ht2) polecam tl-rl11. Do suportów tokena sprawdza się zeszlifowany bike hand.
    1 punkt
  35. Od tego roku i ja dołączyłem do "Team 29er". 😉
    1 punkt
  36. A czemu ma nie brac? Pomijajac 58, bo to dla 180cm to lekki absurd, jak najbardziej rozważenie nie tylko 56 ale i 54 jest sensowne.
    1 punkt
  37. Polecam filmiki na YouTube. Dzięki nim udało mi się naprawić mnóstwo rzeczy od wymiany baterii w iPhone poprzez pełny serwis roweru po naprawę zmywarki 😁
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...