Skocz do zawartości

Ranking

  1. keltu

    keltu

    Użytkownik


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      1 515


  2. Strek

    Strek

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      801


  3. KNKS

    KNKS

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      1 359


  4. Jurek63

    Jurek63

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      763


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10.02.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo pogoda powoli wraca na właściwe tory.
    15 punktów
  2. ...bo strach wjechać do miasta 😁
    12 punktów
  3. Bo z górniczym pozdrowieniem Glück Auf, a w tle po prawej wejście do starej sztolni.
    10 punktów
  4. Bo Wiga przymarzła a Wisła nie. Wisłę - 10 C nie rusza, musi być -20.
    9 punktów
  5. @Tomek21001, gdzieś tu: 52°54'09.1"N 14°49'46.1"E Bo... wybrałem to, co Skociszcze lubi najbardziej i pojechałem w las.
    7 punktów
  6. 7 punktów
  7. Za dużo rzeczy wystawił za darmo. Stężenie debili, którzy się z nim kontaktowali sprawiło, że trafił pewnie do psychiatryka
    5 punktów
  8. Bo... dalej zaczyna się zima (zdjęcie z siodełka) droga rowerowa Kijewo - Płonia.
    5 punktów
  9. Taaaak? A a to ciekawe co piszesz. Taki enduro KTM trudno posądzić o motocykl do dojazdów, dla mnie taki to też pasja a jak widać poniżej kosztuje mniej. Tylko nie pitupitu mi tu, że S to hiper kosmiczny karbon z Marsa i najwyższy model a KTM nie. Rozłóż oba produkty na częśći, zobacz ile materiału zużyto tu i tu, zobacz co bardzie skomplikowane, co energochłonniejsze w produkcji i potem mi tu usprawiedliwiaj te pazery produkujące rowery 😉
    4 punkty
  10. Bo nie wiem na co ogrodzili Zakrzówek. 🤔
    4 punkty
  11. Reklamowe okienka z majtkami i i innymi duperalami skutecznie zasłaniającymi treść admini na forum potrafią ogarnąć, ale ruskie booty w co drugim temacie ich już przerastają
    3 punkty
  12. Patent do naprawy opon to fajna sprawa. Jednak z mojej strony mogę polecić inne rozwiązanie. Montowane w kierownicy https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/latki/latki/prod/granite-stashtireplug Można to zamontować jako korek, albo schować pod pełnym gripem. Zresztą ten system ma kilka innych fajnych narzędzi => https://granite-design.com/collections/stash-system
    3 punkty
  13. @TheJW Można na to spojrzęć z innej storny... p.s. jako autor nie miałem nic gorszacego na myśli. Powiedzmy, że jest to zapiekanka
    2 punkty
  14. A nie pomyślałeś, że może to wynikać z tego, że TYPOWO WYCZYNOWE sprzęty są zdecydowanie intensywniej użytkowane, niż sprzęt "cywilny" i stąd wynika potrzeba częstszych interwencji serwisowych? Amortyzację w rowerze serwisuję raz w roku, chociaż powinienem dwa razy. Rower mojej dziewczyny przez 4 lata nie miał robionego serwisu widelca ani razu, bo przy jej przebiegach nie ma takiej potrzebym, wielec i cały rower są jak nowe. Są tacy, co 3 razy w roku wymieniają napęd. A inni jeżdżąc jednym rowerem przez 10 lat nawet nie wiedzą, że kasetę w ogóle można odkręcić...
    2 punkty
  15. Bo nic dodać, nic ująć, jechać...
    2 punkty
  16. Bo nie odważyłem się wjechać na lód.
    2 punkty
  17. Oprócz błękitnego nieba nic nam więcej nie potrzeba.
    2 punkty
  18. Jest duża szansa że to ten sam uchwyt. Space ma 23,2-23,5 mm (zależy jak mierzyć) bo nie jest idealnie okrągły.
    1 punkt
  19. Raczej nie jesteś klientem na XC bo nie masz zamiaru jeździć w terenie, ale bierz margines bo dużo ludzi nie ma długodystansowego porównania. Dobre jest to co mam ja. Albo są ludzie którzy tak konfigurują rower, że mostek ledwo wystaje ponad stery, do kompletu biorą ramę z niskim stackiem. Jeżdżę na gravelu, szosie, XC, Trailu FS. XC nazwałbym uniwersalnym, każdy pozostały ucina jakąś możliwość Na XC obskoczę całodniowy wypad z Gdańska na Hel po płytach jumbo i chodnikach, przejadę pasmo Jaworzyny Krynickiej albo pojadę zwykłą ścieżką rowerową za miasto bez uczucia ociężałej jazdy. To jest uniwersalność.
    1 punkt
  20. SRAM Butter, nawet takie oficjalnie przezmaczenie ma.
    1 punkt
  21. Nie bardzo rozumiem to całe pitolenie. Jeśli coś jest topowe czyli z najwyższej półki to zawsze jest drogie. Obstawiam że jak ktoś chce sobie kupić "topowy" telewizor to zapłaci za niego podobnie jak za topowy rower. Butelka topowego wina czy szampana potrafi kosztować majątek... Wzmacniacz do kina domowego za 30 tys to też nic nadzwyczajnego... A topowe kable do sprzętu audio... Łooo Panie! Za co oni chcą tyle pieniądzorów , chyba zrzynają z ludzi kasę. I chciałbym zobaczyć rower naszego orędownika krwiożerczej branży rowerowej. Ciekawe ile tam jest XT i innych bajerów, za które oczywiście nie warto dopłacić. 😂
    1 punkt
  22. Filip Masz rację i nie masz racji… 😀jednocześnie. topowe rowery nie są tak skomplikowane jak auto za taką samą cenę, bardzo brzydko. ktoś kupuje bardzo drogie rowery w tej cenie. Takie zjawisko. Po Warszawie do GK możesz jechać na szosie ze starej piwnicy 2x4 i szytkach i szosie premium 2x13 na mleku w cenie Dacia. Różnica jest niewielka. W średniej też.
    1 punkt
  23. My kupiliśmy elektryki w 2018, na pewno nam się zwiększył zasięg i średnia prędkość - ale my po pierwsze jeździmy jednak w terenie pofałdowanym, po drugie mieliśmy wtedy 60 lat. Do Twoich potrzeb podejrzewam że najlepszy byłby rower trekkingowy - jeśli chodzi o napęd to na pewno każda Yamaha i Bosh IV generacji nie dają żadnych oporów po wyłączeniu. Mam średnia wzrosła z ok 15 do 20/h, zasięg z 60 km do 100. Jak będzie u ciebie to się okaże - ale według mnie wspomaganie do 25/h jest wystarczające - skoro jeździsz dłuższe odcinki to wiesz że najwięcej energii zużywa się na rozpędzenie roweru, jak przekraczam 25km/ h to dalsze zwiększanie prędkości - na płaskim tak do 35km/ h nie wymaga dużego wysiłku, oczywiście inaczej pod górkę, ale wtedy raczej tych 25km/ nie przekraczasz. Najlepiej wypożycz na weekend rower i zobacz czy spełni Twoje wymagania - wtedy będziesz mógł wybierać konkretny model. Jazda e- bikiem w górach a jazda długodystansowa to zupełnie różne rzeczy - dlatego powinieneś wypróbować elektryka tam, gdzie planujesz go najczęściej używać.
    1 punkt
  24. No dobra, przestańcie już się wyżywać na moim wymarzonym tafrołdziku, nie kupię go w żadnej wersji
    1 punkt
  25. Pralkę też kiedyś kupowałeś od ręki w pierwszym sklepie rtv/agd, do którego wszedłeś a teraz siedzisz nad porównaniami i po kilku dniach poszukiwań gdzie jej budowa nie ma przed tobą tajemnic zamawiasz sprzęt z drugiego końca kraju a do tego za darmo ci ją przywiozą i do domu wtargają. Technologia idzie do przodu w każdej dziedzinie i możliwość dostosowania sprzętu czy usługi do swoich potrzeb jest zbawieniem. Cały "problem", że najczęściej potrzeby są wyolbrzymione a w rezultacie zakupy przewymiarowane. Nawet teraz zgłębiam temat kotła gazowego, zapotrzebowanie na moc mam jakieś 7kW a wszędzie wokół "kup kocioł 25kW bo lepiej mieć więcej niż mniej"
    1 punkt
  26. To byś zobaczył Pirelli Gravel H, Rondel wyglądał na nich jak Monster Cross 🤣
    1 punkt
  27. Suzuki Hayabusa jest tańsza niż Topowy model Speca... Trzeba być zaślepionym, żeby nie widzieć jak branża rowerowa tnie klienta. To jest TYLKO rower. Tak, tylko rower. Nie ma tu głębszej filozofii, jest tylko marketingowa ściema. Wieczne chwalenie się redukcją oporów itd, podczas gdy znaczną większość oporu generuje kolarz. Czy rower jeździ 300 km/h? Czy rower waży 200 kg? Czy rower znosi obciążenia jak motocykl? Czy na motocykl trzeba chuchać i dmuchać? Branża rowerowa to patologia, a niektórzy jeszcze tego bronią. Topowy model to nic innego, jak pokazówka dla właściciela i producenta. Jeszcze gdyby jakość wykonania szła razem z ceną... Nie ma niczego, co by usprawiedliwiało taki ceny. Oczywiście, pewnie zaraz ktoś napisze że płaczę, bo mnie nie stać. Czy mnie stać czy nie, to moja sprawa. Natomiast kompletnie nie widzę powodu wydawania na rower więcej niż kwota X, bo to zupełnie traci sens. Jest pewien próg cenowy, powyżej którego to już zwykłe wywalanie pieniędzy na pokaz. Spec i inni podobni producenci, czasami sprzedają Framesety. Najtańsze na ogół z alu, za około 5k. Wyższe modele to 20-25k. Trzeba mieć coś nie tego, żeby się zdecydować na taki zakup i jeszcze go usprawiedliwać, że ma to sens. Jeżeli ktoś zarabia 100k miesięcznie, to niech kupuje, ja nie mam z tym problemu. Natomiast żenujące jest to, że niektórzy naprawdę wierzą, że ta cena ma realne uzasadnienie w technologii.
    1 punkt
  28. Może i spoiny nasmarkane, ale za to mostek paskudny
    1 punkt
  29. Czeka cię redukcja ilości płynu w układzie. Demontujesz koło, wykręcasz śrubę która zamyka port odpowietrznika na zbiorniku wyrównawczym (torx t10). Wsuwasz między klocki np nóż "stołowy" lub cokolwiek innego, płaskiego ale sztywnego i rozpychasz klocki. Alternatywie demontujesz klocki i popychasz same tłoczki do pozycji wyjściowej. Np kluczem imbusowym włożonym w zacisk do środka tłoczka. Sramy często są zalane za dużą ilością płynu lub po jakimś czasie od wyprodukowania puchną im elementy gumowe i płyn nie ma miejsca. Przez otwór w klamce popłynie dot. Żeby nie wypluło go z układu przykryj port np papierowym ręcznikiem. Po rozepchnięciu tłoczków wkręć śrubę, wytrzyj dźwignię z płynu, jest żrący. Jeśli pracujesz bez rękawiczek to dobrze umyj ręce po kontakcie z płynem.
    1 punkt
  30. Tak jak ci napisałem konwersja za pomocą adapterów możesz przeprowadzić w piastach typu DT Swiss. Czyli kupując koła z takimi piastami do Muirwoods będziesz mógł w przyszłości ich użyć w rowerze gdzie są sztywne osie 15x100 i 12x142. Przewaga sztywnej osi nad szybkozamykaczem jest taka że nie musisz korygować ustawienia zacisku hamulca po demontażu koła i zwiększa sztywność połączenia piasta / haki co ogranicza efekt ocierania tarczy przy agresywnej jeździe np w zakrętach.
    1 punkt
  31. Sztywna oś polega na tym że rama i widelec mają zamknięte haki i z jednej strony masz gwint. Więc wsadzasz taką sztywna oś w hak gdzie nie masz gwintu przepychasz przez piastę i wkręcasz ją w nagwintowany hak. Niektóre ramy mają wymienne haki. W Muirwoods możesz ewentualnie zastosować szybkozamykacze skręcane na imbus. Ogólnie bym sobie tym głowy nie zawracał. A jeśli chodzi o adaptery to zapewne chodzi ci o wymienne adaptery piast dzięki którym możesz takie koło użyć z szybkozamykaczem lub sztywną osią. To są piasty takich firm jak DT Swiss czy Novatec.
    1 punkt
  32. Zamiast kombinować z manetkami czas zmienić złe nawyki.
    1 punkt
  33. Lepiej by się oglądało kolarstwo szosowe jakby jechali na damkach z jednym biegiem, w centrum miasta na wydzielonych ulicach, po kilka okrążeń i basta, to bym oglądał. Turniej czterech miast. Kwalifikacje. Kryształowa korba.
    1 punkt
  34. Bo jeszcze jedno z budowy na rowerowej Trasie Pojezierzy Zachodnich.
    1 punkt
  35. Bo słońce wyjrzało zza chmur.
    1 punkt
  36. Masz rację, to nie jest forum na taką wyprawę. Tutaj panoszą się same gołowąsy i gołodupce Twojego formatu. Albo nie mają urlopu, albo pieniędzy, albo jednego i drugiego. Jeżdżą dookoła komina i mażą o wycieczkach zagranicznych. Mam już jednego chętnego z Berlina, ale szukam jeszcze kogoś z Polski. Dla Twojej informacji, na Zanzibarze nie ma żadnego baru, są tylko restauracje, ale dzięki za mądrą radę, chociaż zbędną.
    1 punkt
  37. Ale gdyby puścić takiego człowieka, nawet dwoje czy troje takich ludzi z jakimś "wizualnym" opiekunem, na długie pokolejowe drogi rowerowe, gdzie można dziesiątki kilometrów jechać po idealnym asfaltowym dywaniku bez żadnych przeszkadzaczy, to pewnie nie byłoby problemów. (oczywiście - nie byłoby to codzienne życie, a jedynie wycieczka, odskocznia, ale to zawsze coś) Btw, człowiek wygląda na znanego: https://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Kish Szy.
    1 punkt
  38. Bo kolorów więcej ale wciąż uważam że zielone ładniejsze.
    1 punkt
  39. Ten wątek dotyczy sytuacji, gdy ktoś zjeżdża na środek DDR uniemożliwiając wyprzedzanie. Po co? Bo tak chce? Każdy jedzie jak chce. Ale wiesz, że takie teksty są słabe? „Ostro dyszy” - dobrze, wysiłek poprawia kondycję. O „trzepotaniu dresu” już nie będę pisał - równie dobrze mogę napisać, że komuś „obcisłe getry wrzynają się w jaja” - nie schodźmy do tego poziomu. Mnie naprawdę nie interesuje, jak jeżdżą inni. Jak mam ochotę, to mogę docisnąć tak że będę dyszeć, jak planuję trasę 100 km (np 4 razy wokół miasta lub za miasto), to maksymalnie się oszczędzam, żeby rozłożyć siły. Nic innym do tego. Mi tylko chodzi o to, żeby sobie nie przeszkadzać wzajemnie i denerwuje mnie, gdy ja np chcę docisnąć, a ktoś gdy usłyszy że się zbliżam, to zamiast umożliwić mi wyprzedzenie go (bo może on akurat nie zamierza cisnąć bardziej, albo jest w trakcje rozgrzewki, albo wraca z trasy i przejechał 200 km), jeszcze specjalnie zjeżdża na środek. I tak BTW, naprawdę nie mówcie mi że przekroczenie 40 km/h na rowerze szosowym czy crossowym z wiatrem na równej drodze lub z górki to jakiś wyczyn godny czempiona kolarstwa. Nie, nie i jeszcze raz nie.
    1 punkt
  40. Rulez opisujesz to tak jak bym miał nie wiadomo co za materiał. Widziałem na własne oczy jak produkują sterówki i z jakiego jest stopu Aluminium. Ja dokładnie na tym samym etapie to wykonam, natomiast we własnym zakresie MONTOWAŁEM JUZ W 3 DUROLUXACH MOJE STERÓWKI I NIE MIAŁEM ŻADNYCH REKLAMACJI
    1 punkt
  41. Jako Autor tematu to powiem wprost: Od 2 lat pracowałem nad tym tematem opracowując metody usuwania i montowania nowej sterówki oraz jakość jej wykonania i odpowiedniego gatunku Aluminium. Gotowych sterówek kompletnie nigdzie nie ma w sprzedaży bo producent ma zastrzeżone prawa autorskie, przez to po krótkiej wycieczce w Tajwanie nawiązałem współpracę z firmą która produkuje wałki aluminiowe tego samego gatunku z czego są wykonane sterówki w amorkach. W Polsce niestety aluminium tego gatunku jest nie do zdobycia. Teraz co do wyróbki, to sterówki będą toczone z tego wałka na tokarkach CNC przez mojego kumpla - Inżyniera z 30 letnim stażem pracy. Co do usadzenia tej sterówki to przy pomocy moich kolegów opracowaliśmy specjalną naprowadzającą matrycę. Co do średnicy sterówki to do każdej wymiany indywidualnie podchodzę ze względu możliwości zmiany setnych mm średnicy przy jej usunięciu Będąc w Tajwanie zwiedziłem fabrykę Suntoura przez to wiem na jakiej podstawie jest montowana sterówka JESZCZE NIE MAM GOTOWYCH STERÓWEK, LECZ JAK TYLKO BĘDĄ TO MOMENTALNIE WAM TO POKAŻĘ NA FORUM
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...