Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 03.11.2022 uwzględniając wszystkie działy
-
20 punktów
-
15 punktów
-
Tak wiało ze aż Wam drogę powykrzywiało Bo tak sobie pomyślałem że może by rzucić to wszystko i się położyć na ławeczce11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
Dopóki nie sprawdziłem, że moje nagranie jest w pionie byłem przekonany, że to wycięty z niego kadr i już chciałem wypominać, że nie oznaczyłeś leżącego w gapie kamerzysty. 😜 @siemalysy na tym zdjęciu jest więcej przewyższeń, niż wychodzi mi z całego podwarszawskiego treningu. A co do zdjęć, to: You shall not pass9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
No i jest, pokazali nowego Oiz'a. Na razie tylko garść informacji w formie ponad 20-minutowego filmu (nie mogę wygrzebać działającego linku z kodu strony) i parę zdjęć. Podstawowa geometria: Ja się mocno jaram, ale to może dlatego, że wyczekiwałem tej premiery, bo zamierzam Oiz'a kupić. źrodło: https://experience.orbea.com/en/built-to-fly-thanks2 punkty
-
Wygląda jak za ciasne ślizgi. Niestety miałem coś podobnego, aczkolwiek w znaczniej mniejszej skali w RS Recon Silver, także z czarnymi goleniami. Ta powłoka oraz samo wykonanie widelca, to niestety badziewie najniższych lotów. Jeżeli masz Gwarancję, to składaj reklamację.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Cześć, jeżdżę na Basso Venta trzeci sezon. Ta szosa jest warta każdego wydanego funciaka. To jeden z trzech rowerów, na których jeżdżę amatorsko (nie ścigam się). Pozostałe to enduro i fatbike. Jeśli chodzi o jakość wykonania ramy (kształty, lakierowanie, budowa) to Basso nie ma konkurencji w tym segmencie cenowym. To szosa dla entuzjasty włoskiego piękna i stylu. Basso nawet w przypadku najtańszej ramy, którą jest Venta zastosował profilowanie pod aerodynamikę podobnie jak w wyższych modelach, w których jest to bardziej widoczne. Może być to powodem powielania opinii jakoby był to rower aero. Venta jest zbudowana bardziej pod kątem zapewnienia wieloletniej wytrzymałości. Fabryczna waga dla wyposażenia w standardowe koła alu i grupę 105 to ok 9,1 kg bez pedałów itd. Waga mojego egzemplarza to 8,3 kg (wraz z całym inwentarzem typu pedały, koszyki itp.) Co do rozmiaru to polecam wybrać rozmiar ramy mniejszy niż sugeruje tabelka, gdyż rzeczywiste wymiary są większe niż wynikałoby to z przedstawionej geometrii. Przy wzroście 181 cm i wewn. dł. nogi 86 wybrałem rozmiar 53 i jest ok. Na załączonym zdjęciu ustawienie wysokości siodła przy powyższych parametrach. Podsumowując, Venta to fenomenalna szosa nieczęsto widywana na drogach, wyróżnia się włoskim stylem i uniwersalną ramą, która w przypadku jazdy amatorskiej dostarcza dużo dobrych wrażeń. Jeździłem po gładkich asfaltach (zdecydowanie najczęściej), ubitej ziemi jak i odcinkach szutrowych. Rower wszędzie pewnie sobie radzi choć najlepiej czuje się na gładkim asfalcie. Polecam przejść na system bezdętkowy, bo poprawia to komfort i prowadzenie roweru. Na koniec artykuły z netu z wrażeniami z jazd: https://velonews.pl/posts/6443-basso-venta-2020-stateczny-wojownik-test https://bbike.pl/blog/basso-venta-2020-uniwersalna-szosowka-b25.html1 punkt
-
Siodełko Ergon SM Comp Men - już wiem że znalazłem swojego świętego graala1 punkt
-
Nie trzeba testować, żeby wiedzieć że wysoka główka = wysoko ustawiony środek ciężkości.1 punkt
-
1 punkt
-
Choć to moja pierwsza szosa to planet x pro Carbon jak dla mnie jest bezczelnie szybkie w dodatku przy zakupie możesz dopasować rozne komponenty w rowerze pod siebie więc mogę polecić ci ja T.RZ. Jeśli chcesz iść w rozmiar ramy mniejszy niż zalecany przez producenta musisz być bardzo dobrze świadomy swojego ciała tzn. Mieć odpowiednia mobilność dla przykładu jeśli jesteś zgięty z prostymi nogami z rękami do podłogi to po 10min powinna cię ta pozycja nudzić zamiast odczuwać dyskomfort lub ból to tylko przyklad. A jeszcze najważniejsze żeby mieć dobrze dopasowane siodełko bo bez niego pozycja mocno agresywna będzie nie do zniesienia.1 punkt
-
Tak z przekąsem zapytam - a co jest w niej takiego dobrego? Owszem rama fajna, korbę i przerzutki też mógłbym mieć, ale chciałbyś mieć te aliekspresowe koła i siodełko albo te dziadowe klamki?1 punkt
-
Na podstawie doświadczeń z zestawów 180/160: Nie ma żadnego znaczenia którą (warunek, że warstwowa szlifowana, bo wytłoczki bez obróbki to gówno) wybierzesz, mam w jednym rowerze rt99 w drugim mam mt800 - żadnej absolutnie żadnej różnicy w hamowaniu nie ma (hamulce mam tam te same 2-tłoczkowe xt'ki)1 punkt
-
Ta czarna powłoka to jakiś rodzaj oksydowania, nic nie warte, cholernie miękkie i generalnie takie rysy się na tym robią nawet od uszczelek kurzowych (może nie po 600 ale po 2600km). W rebie czy reconie gold golenie górne są z anodowanego alu - twardość 9 w 10 stopniowej skali Mohsa, o kilka rzędów wielkości mniejszy wsp. tarcia niż w przypadku powłoki na silverach itd. więc tam przetarcia tak szybko nie powstaną. Co do wyłażenia oleju to nie powinno to mieć miejsca - uszczelki kurzowe są dwuwargowe - może wyjść ew. smar który był nałożony pomiędzy wargami.1 punkt
-
Zrób zdjęcie po jeździe, jak będzie widać ten olej. Będę w stanie Ci powiedzieć, czy u mnie wyglądało to tak samo.1 punkt
-
@abdesign miałem na myśli nowe korby które wychodziły, że sztywna oś w wyższych grupach wyparła Octalink. Stad mowa o hierarchii. @ChuChu ISIS to jeśli mnie pamięć nie zawodzi wytwór Srama/Truvativ.1 punkt
-
Musisz określić jaki rower potrzebujesz, a potem nie czytać marketingowe bełkotu, tylko przyglądać się tabelkom. Jeżeli nigdy nie jeździłeś szosą, a na dodatek nie szukasz sprzętu wyścigowego, to możesz "wdepnąć" w nieodpowiedni rower. Z drugiej strony, sam nie jestem fanem wciskania wszystkich ludziom roweru Endurance. Dla mnie prowadzą się jak autobus, a geometria Race wcale nie musi bardzo szczególnie przeszkadzać w jeździe dla przyjemności, a nie na czas.1 punkt
-
A idąc jeszcze dalej, to przed Octalink był ISIS i ISIS v2 z tego co pamiętam. W ogóle te rozwiązania, to taki trochę niewypał. W rowerach typowego Kowalskiego, raczej wielkiej kariery nie zrobiły. Octalink ma trochę wad kwadratu, a trochę zalet bliżej HT2. Jeżeli jest w rowerze, to nie ma co od razu zmieniać. Jeżeli kupuje się nową korbę, to nie ma sensu.1 punkt
-
Uproszczony opis rzeczywistości Nie był.... jest tylko młodszy. Bez problemu zresztą da sie zestawić ze sobą sztywniejszą korbę na kwadrat (z czasów kiedy na ten standard wychodziły topowe modele) niż obecne tanie ht2 i octalinki.1 punkt
-
Jak na razie nie padły żadne sensowne argumenty za tym żeby odrzucić ten rower. Karbon na 105 poniżej 10k jak sam zauważyłeś jest całkiem atrakcyjną cena. Basso to marka włoska, oni maja specyficzne podejście do geometrii i typu roweru. Dla nich rower szosowy to rower szosowy bez udziwnień na poszczególne podkategorie. Taki Colnago nie dorobił się roweru aero.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@remover "że cebuliusz jak wieśniara" Że co proszę ? Przepraszam, ale nie rozumiem . Ja ani z patologii , ani z grypsery , tak więc nie rozumiem powyższego zwrotu . Proponuje skończyć zaocznie gimnazjum, przeczytać ze dwie książki (nie pokolorować tylko przeczytać) i zainwestować w słownik poprawnej polszczyzny. A co do biedy , to istotnie , doskwiera 😁 ale nie na tyle żeby uzewnętrzniać swoje kompleksy na forum.1 punkt
-
Oczywiście że ma . Jak ktoś jeżdzi dużo i mocno , startuje w wyścigach i trenuje zgodnie z harmonogramem , do tego stać go na dobry napęd to chce się nim cieszyć jak najdłużej . Stara się monitorować jego zużycie , żeby na jednej kasecie za , dajmy na to 1000zł , zrobić 4000km na trzech łańcuchach , a nie zajechać ją po1000km , bo przeciągnął wymianę łańcucha i teraz trzeba wymienić cały napęd . Problem ten nie dotyczy tanich napędów i niedzielnych rowerzystów którzy pykają sobie ścieżką rowerowa do najbliższego MC Donaldsa. I nic nie ma do tego ile kto wydał na co . Ktoś kto lata na SRAMowskim X01 8000km rocznie odczuje to w portfelu bo będzie musiał wymienić kompletny napęd 2 razy w sezonie , a ktoś kto lata jak emeryt 1000km rocznie na 9 rzedowym Shimano raczej nie odczuje i będzie miał gdzieś czy napęd się zużył bo wymieni go raz na 3 lata za 350 zł . Teraz zrozumiałeś ? Czy dalej będziesz brnął w te swoje absurdalne tezy ? Wiem , wiem , można jeżdzić Ukrainą z łańcuchem od WSK i nie trzeba nic wydawać na napęd 😆1 punkt
-
Proste. "Nie dla psa kiełbasa" . Jak ktoś kręci zawrotne 1100km rocznie generując waty niższe niż rozmiar , to sobie kupuje łańcuchy do Deore czy innej Tiagry za 60zł i kasete 10rz. za 160zł . Nie musi nic sprawdzać i wystarczy że kupi sobie gumowy młotek i uważa ze ma taaakie zaiaste narzędzia 😉 O drogie napędy trzeba dbać , ale jak ktoś takowego nigdy nie miał , to nie zrozumie tego zagadnienia choćby się tym gumowym młotkiem walił po głowie 😉 Nie ma to związku z wywyższaniem się , czy kozakowaniem . Po prostu "jak dbasz tak masz ". A ja kupie sobie ten przymiar . Chocby dlatego żeby wyrazić uznanie dla Pana który tenże wymyślił 🙂1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00