Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 14.05.2021 uwzględniając wszystkie działy
-
15 punktów
-
12 punktów
-
12 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
Jak chcecie zgorszenia to w 2008 popełniłem coś na kształt gravela, choć wtedy jeszcze nikt tak nie nazywał takich rowerów. Mniej więcej ostateczna wersja z lipca 2009, potem jeszcze doszły owijki na resztę kierownicy. Niestety jesienią tego samego roku rama pękła. A w tym roku w końcu poskładałem następcę: Rama, sztyca, siodło i amortyzator (NCX) ze starej wersji mieszczucha. Zaciski hamulców SLX m675 ze starego górala. Korba ze starego górala M545, nowe łożyska suportu. Koła ze starego górala, przód jeszcze Swift Arriv i piasta Novateca, tył nowszy Mach Neuro i piasta też Novatec. Opony Marathon Mondial 1,6". Przednia przerzutka wróciła na swoje pierwotne miejsce, bo oryginalnie była kupiona do tej ramy, Alivio M411. Z nowych części Kaseta Sunrace MS3 10rz 11-42 Zębatki korby 28-42 Łańcuch KMC X10E Przerzutka tylna GRX RX812 SGS Klamkomanteki Tiagra ST-4720 Kierownica Bontrager Elite IsoZone VR-SF 440mm Owijka Bontragerowa, nie mam zapisanego modelu Mostek ???, używany od mechanika, 100mm Koszt przerobienia około 2000zł w zasadzie tylko za części. Z racji przedłużającej się roboty w serwisie, roboczogodziny dostałem gratis. Większość rzeczy kupiłem rok temu, część jako rekompensata za inny model widelca w fullu. Problemy z poskładaniem pojawiły się przede wszystkim dwa: - złącza przewodów hydraulicznych z klamek SLX nie pasują do klamek szosowych, Shimano wymyśliło sobie nieco inny kształt i musiałem dokupić. W tym przypadku pasują ST-R9120, cena różna od 3x po okolice 100zł... - trochę bez rozeznania i pośpiechu przy zbiorczym zamówieniu duża zębatka jest pod 8rz. O ile łańcuch spokojnie na niej pracuje, tak pojawiły się problemy z prawidłowym przerzucaniem. Z racji mniejszej szerokości łańcucha, zębatki 10rz mają dodatkowe wytłoczenia, są szersze w korpusie, tak żeby łańcuch ześlizgiwał się po nich na mniejszą koronkę, zaczepiał się przy wrzucaniu na większą. Mechanikowi udało się to załatwić przy pomocy podkładek dystansowych, w sumie zębatka jest przesunięta o 2,3mm.5 punktów
-
4 punkty
-
No bo skoro się obłoczki tak odpicowały, żal byłoby nie pokazać...4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Bo tym razem nie wewiór lecz sarenka agresywnie blokuje przejazd.3 punkty
-
Chłopy, gdzie wy mieszkacie, że nie wiecie jak wyglądają truskawki? Przecież to są truskawki, a nie to co wy pokazujecie (fotka nie moja - z netu ).2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Zdecydowałem się na ten V1, zamówione za 1050 darmowa dostawa + zakupiłem do niego dodatki. Dzięki @remover za pomoc.1 punkt
-
1 punkt
-
x10 kupisz w biosternie w cenie 63zł. Właśnie dostałem paczkę z kilkoma takowymi...1 punkt
-
No "prawie wyprostowany" na tym nie będziesz. Ale bycie wyprostowanym na rowerze jest overrated Po za tym są standardowe sztuczki jak to mostek regulowany i/lub przedłużka rury sterowej.1 punkt
-
To w tej cenie bez uginacza będzie chyba ciężko. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-terra-linda-1 ,ale cena...1 punkt
-
Offset nie jest zależny w żaden sposób od ramy. Ta wartość tylko i wyłącznie zależy od widelca. W stwierdzeniu, że rama jest "robiona pod offset 42mm" jest duża zawartość marketingu W zasadzie chodzi tu o to, że nowsze rowery mają mniejszy kąt główki, co w połączeniu ze zmniejszonym offsetem daje większą stabilność (w teorii). Tutaj jest to opisane pod koniec artykułu: https://www.1enduro.pl/geometria-roweru-mtb-enduro/1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Siedmioletnia, malutka istotka, tylko trzy struny w instrumencie, a taka wirtuozeria i dojrzałość. Cudowne dziecko! Anastasiia Tiurina (7 years) "Valenki" balalaika Anastasia Tyurina "Cinderella" A. Arkhipovsky balalaika1 punkt
-
Do planowania przesiadłem sie na strave route. Zdecydowanie możliwość włączenia heat mapy daje olbrzymi komfort planowania po nieznanych terenach. Ilość wtop w postaci nieprzejezdnej trasy spadła radykalnie. Chociaż są miejsca w których nadal nie wiem jak się przedostać mimo że HM wyraźnie pokazuje że się da. Można też wyznaczyć trasę "kraeską" jak mapa twierdzi ze przejechać sie nie da.(bardzo cenne a wycinane w większości portali i aplikacji z niewiadomego dla mnie powodu. ) Niestety na zdjęciach z google czasem ciężko rozróżnić czy droga jest asfaltowa czy gruntowa.. Jak się trafi asfalt zamiast gruntu to Pikuś w drugą stronę bywa to uciążliwe. W miejscach mniej uczęszczanych i np w takich gdzie mogę trafić na jakieś ekstremalne zjazdy (góry) posiłkuję się segmentami ze stravy. Po wejściu w szczegóły jest dość dokładny profil i po przejechaniu iluś takich wiadomo czego się można spodziewać. Już jak się pojawia np pod 50% to wiadomo że zjechanie będzie należało do tych mniej przyjemnych Tak do 30% to zazwyczaj jest luzik. Tak samo podjazdy można obadać ile to to ma % czasem zdjęcia z jazd też są pomocne jak np chce się zorientować jakie jest podłoże czy np jest jeszcze śnieg. Pomijam że zawsze można kogoś kto był w danym rejonie spytać co jest albo nie jest przejezdne. Tak że strava ma spory potencjał przy planowaniu jazd przez tereny nieznane. Tylko trzeba uważać żeby nie sugerować się trasami ludzi zbierających "kwadraty" bo można zakopać się po pachy w błocie.1 punkt
-
1 punkt
-
Wiele płynów uszczelniających nie lubi się z CO2. Przeczytaj czy na Twoim jest dopisek, że możesz/nie możesz używac CO2. Muc-off na pewno robi uszczelniacz, który wspólpracuje z nabojami.1 punkt
-
Ładnie wygląda i to tyle. Z pręta gwintowanego Gustlik by pierścionki palcami robił .... dziecko to wygina. Nie ma opcji żeby łożyska prosto wprasować.1 punkt
-
Też mogę polecić Komoot. Przesiadłem się na niego z zaniedbanego przez właściciela Navime. Komoot prócz rejestracji wycieczek w wielu kategoriach sportowych daje możliwość planowania, importu, exportu GPX, kolekcjonowania planow czy zarejestrowanych tracków w różnych kategoriach, nawigacji w trasie. Bardzo przystępna aplikacja na androidowy telefon, szybka synchronizacja konta na serwerze z dostępem na PC z tym co mamy w telefonie i odwrotnie. Fajna opcja discover, dzięki której można wyszukiwać inspiracji na nowe wycieczki rowerowe w zaznaczonym obszarze, udostępniane przez innych użytkowników. Mapy działają online lub offline (można ściągać obszarami). Jednak dostęp do map offline oraz możliwość importu tracków czy całych zestawów planów wycieczek od innych użytkowników Komoota a także kilka innych funkcji - trzeba wykupić tzw odblokowanie funkcji zaawansowanych . Najlepsza opcja to jednorazowa opłata ok. 169zł, która daje dobre szczegółowe mapy offline na cały świat. Warto też poczekać i kilka dni potestować sobie wersję free, bo mnie np pojawiła się w apce propozycja promocji takiego zakupu za ok 100 zł, z czego skorzystałem. Fajną opcją jest też możliwość tagowania innych lub zapraszania do wspólnych zaplanowanych wycieczek. Np jadąc w kilka osób wystarczy, że jedna osoba zataguje inne, wtedy u nich pojawi się powiadomienie które po akceptacji spowoduje, że z automatu dany track zostanie też przypisany do ich konta. Jest też możliwość jakiegoś powiązania z facebookiem, ale z tego nie korzystam bo nie mam fb. Na razie jedyną wadą jest brak polskiej wersji językowej. Samo to mogłoby nie przeszkadzać gdyby nie nawigacja głosowa .Aplikacja używa z automatu systemowego syntezatora glosu i w przypadku poskojęzycznego wydania androida angielskojezyczne komendy i informacje odtwarzane są w polskiej fonetyce a liczby w polskim języku. Powstaje z tego okropny potworek, skóra cierpnie i nie da się słuchać. Niestety przełączenie syntezy na inny język nie pomaga, jest przypisany do języka ustawionego w androidzie naszego telefonu. Problem zgłoszony, każą czekać na polskojęzyczną wersję Komoot, która ma pojawić się w przyszłej aktualizacji. Kiedy, nie wiadomo. Dlatego do samej nawigacji nadal używam genialnego Locusa i nawet nie wiem czy będę chciał szybko z tego zrezygnować, bo daje lepsze możliwości konfiguracji procesu nawigowania i współpracy z systemem telefonu, np powiadomienia dźwiękowe o zjechaniu z planowej trasy, automatyczne zaświecanie ekranu w punktach nawigowania, automatyczne wygaszanie po iluś sekundach i inne przydatne opcje. Locus generalnie jest świetną aplikacją ale przez to, że jest bardzo rozbudowany to trochę trzeba poświęcić czasu na rozkminienie i skonfigurowanie pod swoje upodobania i preferencje. Dlatego dla mnie na rowerze i w innych moich sportowych poczynaniach Locus i Komoot są the best i ogarniają mi wszystko co potrzebuję.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Sobek, pierwsze truskawki w tym roku w tym temacie Bo z wieży widokowej widoki.1 punkt
-
Most kolejowy (rz. Odra / Czernica) otwarto 1 października 1909 - połączenie z Brochowa do Miłoszyc. Most przebudowano w 1935 r., odbudowano ze zniszczeń wojennych dopiero w 1959 r. Most ma długość 430 metrów. W 13 września 2012 roku na moście wykoleiły się dwa wagony pociągu towarowego. Szkody usuwano przez blisko miesiąc. Mozna przejechac caly boczna kladka dla pieszych nie schodzac z roweru 😉 Kilkaset metrów dalej podobny most, ale juz nie tak dlugi. Miejsce godne polecenia.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00