Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      10 139


  2. KrisK

    KrisK

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      3 806


  3. Strek

    Strek

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      807


  4. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      4 397


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11.04.2021 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo ładny widok podziwiania warty.
    6 punktów
  2. Bo,strach było zaparkować pod tym potworem
    6 punktów
  3. 5 punktów
  4. Bo zarzuciłem drzewo na ramię i wywożę z lasu. I nawet nie musiałem ciąć na kawałki, jak te cieniasy z LP
    5 punktów
  5. Taka obecnie wiosna, że szkoda myć rower po każdym wypadzie.
    5 punktów
  6. Bo wiosny nie trzeba już szukać z wysokiej wieży(mimo że pogoda w kratkę). Ruiny zamku Blankenstein w Hattingen.
    4 punkty
  7. Bo w lesie jeszcze trudno stwierdzić czy to jesień jeszcze czy już wiosna ;-)
    4 punkty
  8. Na szlaku Twierdzy Wrocław . Sznib - twoje zdjęcia ,,wcięło " . Tylko nr pliku został .
    4 punkty
  9. Bo to było pierwsze w tym sezonie prawdziwe MTB😊.
    4 punkty
  10. Bo piękna pogoda się zrobiła 😍
    3 punkty
  11. "Kapliczka poświęcona ofiarom i ocalałym po pandemii koronawirusa 2020r."
    3 punkty
  12. Bo to miejscowe " Stonehenge" to pomnik burzliwych czasów Zagłębia Ruhry pierwotnie upamiętniający poległych członków Freikorpsów z rewolucjonistami z lat 1918/1920. Wzniesiony w 1934 r. dziś bez tablic z nazwiskami stoi jako niemy świadek historii.
    2 punkty
  13. 2 punkty
  14. To był jedynie wycięty fragment z filmu z rowerowej wycieczki, bo dotyczył tego o czym piszemy. I to co widać było kiedyś pieszym szlakiem turystycznym. Ale zacznę rejestrować i uwieczniać tego typu sytuacje cześciej, bo chyba zacząć trzeba. Krisk ja nie rozumiem czego ty bronisz i dlaczego. Twoje obszerne wypowiedzi sugerują, że jesteś emocjonalnie z sytuacją związany. Intensywnie bronisz, my nie znamy kontekstu, ale nie wygląda na obiektywny.
    1 punkt
  15. X9 jest węższy. Czy lepszy, raczej nie. Do XT chyba nie ma sensu dopłacać. Tutaj masz w pewnym sklepie X8: https://biostern.abstore.pl/lancuchy-i-spinki-lancuch-kmc-x8-x114-sreb-szary-oem,c70,p3271,pl.html
    1 punkt
  16. Według specyfikacji A2 : https://trailhead.rockshox.com/en/service-kits/41T60910978
    1 punkt
  17. Ok, udało się odblokować. W ustawieniach prywatności widoczność aktywności musi być everyone. Byłem pewny że tak miałem a miałem ustawione na Tylko ja.
    1 punkt
  18. PLxxxxxx to nie jest Aliexpress Standard Shiping. Aliexpress Standard Shiping to paczki z numerami Poczty Polskiej 0045xxxxxx, ewentualnie wysyłane przez Holandię i mają numery PLxxxxxNL albo z południa Azji z numerami PLxxxxxBG. To co masz to standardowa tania przesyłka, która dociera do PL i potem leci pocztą biznesową i potrafi to lecieć nawet 2-3 miesiące do Ciebie.
    1 punkt
  19. A ja jeszcze raz napiszę, ze względu na ispec-EV będziesz miał kombinacje jak klamki poustawiać. weź to pod uwagę.
    1 punkt
  20. Mi się sprawdza czapka Attiq https://attiq.net/category/czapki-kominy-czapki-kominy-ocieplane?horizontal jak po uszach bardzo wieje to buff naciągam na uszy dodatkowo.
    1 punkt
  21. Łańcuch 9s będzie pasował do kasety 8s. Dla siebie brałbym łańcuch KMC X8 lub X9. Shimano HG-40 to bardzo miękki łańcuch, czyli szybko zajedziesz napęd.
    1 punkt
  22. Adapter będzie dobry. Mocowanie w ramie to IS, a hamulec będzie PM, więc potrzebujesz adaptera IS/PM, który podałeś.
    1 punkt
  23. Dokładnie. Miałem podobną sytuację i też płaciłem blikiem. Kasa wróci na konto. Jeśli używasz aplikacji mobilnej banku to powinieneś dostać powiadomienie o zwrocie.
    1 punkt
  24. Kasa automatycznie wróci na konto.
    1 punkt
  25. Na hamulcach mt200 można zerwać przyczepność przedniego kapcia 2,8". Można nawet postawić rower na przednim kole. To już są siły których nie przeskoczysz bo brakuje przyczepności albo masz za dużą przyczepność do podłoża. Hamulce nie są żadnym ograniczeniem dla widelca.
    1 punkt
  26. Masz dwie opcje hamulców dwutłoczkowych. Jedna to tańsze i wyższy model, druga to droższe i niższy model. Pytasz które wybrać ? Jak nie wiadomo co - bierz tańsze
    1 punkt
  27. Widzisz - za środowisko trzeba się zabrac strukturalnie a nie próbować liczyć na jakies oddolne inicjatywy leśników mając nadzieję, że część z nich chce dobrze. Jak chcą to mogą przestać chcieć, jak muszą to już będa musieć. Niestety muszą musieć. Warunkiem jakichkolwiek zmian jest presja społeczna. Cała reszta to już kwestia czasu. Spójrz - ludzie zobojetnieli kompletnie na korupcję, kilkaset dziennie ofiar COVID-a i wiele, wiele innych rzeczy o których nie chcę pisac bo o polityce staram się nie pisać. Ale za to świadomosć ekologiczna powoli się rodzi. Coraz więcej osób puka się w głowę na myśl o wymianie auta na nowe skoro stare świetnie jeździ, coraz więcej kupuje rowery, coraz więcej chce do lasu ... Czy kilka lat temu rower był świadectwem statusu społecznego ? Teraz bywa. Teraz - jeżeli jest presja społeczna, oczekiwanie społeczne - jak w krajach rozwiniętych - wcześniej czy później rządzący będa musieli się do tego odnieść. Cała reszta to technikalia. Jak to technicznie załatwić ? Po pierwsze to ja oczekuję takiej propozycji od rządzących. Po to, by sie do niej odnieśc przy urnie. Ale są sposoby. Pierwszy z brzegu - podporządkowac LP Ministerstwu Turystyki i Ochrony Środowiska. I to ono ma akceptować premie. Skoro można państwowej firmie kazać kupowac media i wywalać ich pracowników to z lasami tego samego nie można ? Można. Tyle ministerstw i ministrów bez teki powstaje i upada, że jedno więcej czy mniej to żaden problem. Tam stworzyć małą - kilkuosobową grupę ludzi - najlepiej młodych - kilku leśników, prawników, jeden ogarnięty Project Manager i zobaczyć jak to się robi w krajach rozwinietych. Można podpatrzyć Austriaków, Francuzów, kilku innych a na końcu pojechać do Czech. Zobaczyć jak to sie robi w kilku obszarach. Organizacyjnym - kto za co odpowiada, jakie ma prawa i obowiązki i prawnym - jak te związki są uregulowane. Przecież warunki przetargów też są prawnie uregulowane. I zrobic tak samo jak np w Czechach Tam mają wspaniałe szlaki: lokalne, krajowe, międzynarodowe, świetnie oznaczone spójnym systemem. Nikt nich nie orze, nie niszczy, to cywilizowani ludzie. I to da radę zrobić. Pojawi się za chwile pytanie o pieniądze. Pieniądze oczywiście są - wiadomo zresztą skąd. Plącze się bezpańskie kilkadziesiąt miliardów grantów (bezzwrotnych) z Unii które zaraz przepadną. Przepadną, bo rządzący nie zauwazyli, że granty są na projekty i trzeba zgłosić plan takich projektów. Jaka infrastrukture można by za to zbudowac ? Także infrastrukturę techniczną do planowych wycinek, zrywek, zwózek i innych przykrości. A może nie wydawac miliarda na elektrownię w Ostrołęce która nie miała nigdy szans powstać, góry pieniędzy na lotnisko z którego nigdy nic nie wyleci, nie rbić przekopów które zaraz się zamulą ... Warunek jest jeden: Presja społeczna i ta presja sie rodzi. Byle nie pisac listów do LP bo to tylko ich rozbawi.
    1 punkt
  28. Całe szczęście ,że to tylko Twoja opinia. Zatrzymaj ją dla siebie lub podaj argumenty na podstawie których tak twierdzisz. Argumenty poparte konkretami.
    1 punkt
  29. Na pewno - jak już napisano - trasa determinuje sposób pakowania. Ja nie jeżdżę MTB, mam 2 Tribany - jeden szosowy, drugi na szerszej oponie. Teoretycznie oba mają opcję na bagażnik. Choć nigdy nie porzuciłem myśli o dalekim wypadzie szosówką, to jednak do turystyki wybieram "szutrowca" Sprzęt kupowałem tak by był wymienny między rowerami - kupiłem torbę na kierownicę (chyba Topeak Frontloader), kupiłem pod ramę (Midloader). Na podsiodłówkę się nie zdecydowałem - kupiłem bagażnik, a w zasadzie protezę (nie było wyboru pod mój rower) i założyłem do niego sakwy z Decathlonu (chyba 2 x 15 l.). Teraz wymieniłem je na ortliebowskie GravelPacki (2 x 12,5 l.). Dlaczego tak? Namiot. Nie kupowałem namiotu typowo "rowerowego" a bardziej uniwersalny, stąd potrzeba bagażnika. Tak jak wszyscy, popełniłem błędy przy pakowaniu, np. niepotrzebnie brałem pokrowiec - garaż na rowery; choć sądziłem, że może na polu namiotowym ochronić rowery przed ciekawskim okiem albo w czasie nawałnicy na trasie pozwoli się schronić). Ale też zdarzały mi się całkiem fajne pomysły - na ramie mam miejsce tylko na jeden koszyk na bidon - w to miejsce trafił pojemnik narzędziowy z Decathlonu (~20 zł) i małe i ciężkie przedmioty (multitoole, śrubki, ogniwko). Bidony przeniosłem na stalowy widelec - założyłem na każde ramię adapter z Deca - trzyma się już dwa lata, całkiem wygodnie sięga się po bidony. W sakwy pakuję cięższe przedmioty - klapki, materac, kuchenkę, liofilizaty, zapas wody itp. Drobiazgi typu czołówka, apteczka, dętka i łatki, kabelki - pod ramę. Odzież - na kierownicę, do tego śpiwór. Na ramie mam przy siodełku taką mikrokieszonkę - podręczny zapas żeli + gaz pieprzowy (na szczęście jeszcze nie użyty ale kilka razy było blisko - wiejskie burki). Przy kierownicy - druga torebka - telefon, chusteczki, żel do rąk, fiolka z izotonikami w pastylkach - na postojach kupujemy wodę i rozlewamy - jeden bidon mineralka, drugi - izotonik). Podsumowując - można spokojnie połączyć dwa światy.
    1 punkt
  30. Bo gdy pogoda dopisuje trzeba to wykorzystać.
    1 punkt
  31. Bo singielki leśne to jest to (póki są).
    1 punkt
  32. Bo, na błoto w lesie najlepsze bruki i kostki
    1 punkt
  33. To nie jest ASS tylko zwykłe economy, najwolniejsze z wolnych. ASS zaczyna się od 00459... i dostarcza kurier Poczty Polskiej jako paczka 48, kolejny nr na paczkomaty 65339... i tu masz z reguły do dwóch tygodni dostawę. Czasami jak wybierzesz ASS idzie jeszcze NL post i czymś jeszcze ale to żadko się zdarza. Numery PL000 i ich statusy to jedna wielka fikcja, te statusy często nie mają nic wspólnego z realną drogą paczki, po pierwsze te numery są nierejestrowane, jedynie w Chinach w kraju nadania działa tracking, dalej już nie. Jeżeli chcesz szybko wybieraj ASS nie żadne economy cianciao itp.
    1 punkt
  34. 1. Ja bym się zastanawiał pomiędzy SLXami a Deore 4tłoczkowymi. Oba warianty ok. 850pln. Serwis za montaż nie powinien wziąć więcej jak 50pln. Musisz zwrócić uwagę na fakt że klamki w nowych hamulcach Shimano nie są kompatybilne ze starymi manetkami z "telewizorkami". 2. Na 90% będą do skrócenia przewody, bo oryginalnie są bardzo długie, żeby pasowały do każdego roweru. Potrzebny będzie zestaw do odpowietrzania (zwykła strzykawka, kawałek gumowego wężyka, oryginalny lejek od Shimano bardzo się przydaje, ale nie jest niezbędny) i olej do zalania (ok. 12pln na Allegro). Spokojnie można samemu ogarnąć jak się ma choć trochę zdolności manualnych, na YT sporo jest poradników. 3. IMO najtańsza sensowna opcja to Deore 2tłoczkowe. 4. Tarcze polecę Shimano, najlepiej RT 76/86, przód 180, tył wystarczy 160, do tego stosowne adaptery. Klocki półmetal dobrej firmy powinny ogarnąć, jednak ja bym od razu kupił wersję hamulców z metalikami.
    1 punkt
  35. 1 punkt
  36. Pompka ręczna, sprzęt do awaryjnych zastosowań, który nigdy nie powinien zawieść. A ty szukasz chińczyków za 50 złotych kiedy coś pożądnej firmy, niech nawet to lezyne kosztuje 100. Nie rób sobie jaj, pompki nie kupujesz raz na tydzień żeby na tym oszczędzać.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...