Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. W Istebnej dużo kolarzy, piceria werona moje pytanie czy dostanę małą porcję makaronu ? Nie są: są duże pada odpowiedź. Za 10 minut dostaję giganta pod sufit.... przyzwyczajeni do nas, że jemy w opór myśleli że jestem głodny i martwię się że porcje są malutkie A ja miałem przez Kubalnonkę jeszcze całą wyprawę sobie zacząć i chciałem jak wróbelek zjeść Kanapka z serem jest niezastąpiona gdy mamy ochotę na kanapkę z serem. kurtyna :))) Tłuste i ciepłe dania otwierają zwieracz, można mieć zgagę i inne takie...
  3. Obwiń tą tarczę siatkeczką albo folią spożywczą a nie jakieś cuda z Aliexpress.
  4. Masz akurat obecnie tego Riverside'a na promocji za 3499. https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-329787
  5. Rama to MTB ze stopu aluminium 7005 (na ramie jest srebrny emblemat LIGHTWEIGHT ALUMINIUM 7005 SHOTGUN TUBING TECHNOLOGY) i ma dokładnie już 20 lat, a przebieg sam nie wiem, rocznie niewiele ok. 1500-2000 km. Emblemat ma znaczek przekroju lufy dubeltówki więc pewnie o podobnym kształcie jest przekrój rur w ramie. Pisałem, że to Bontrager TLR, których w sieci nie sposób znaleźć. Tu link do ogłoszenia: https://www.olx.pl/d/oferta/kola-bontrager-tlr-zasiski-CID767-IDZw3om.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=2 Jak widać nie wiadomo co to za piasta. Niby ma 135mm, ale inny sprzedawca, który też sprzedaje takie koła pisał, że one mają 130mm i komu wierzyć 😕 ?
  6. Pojawił się kolejny problem, łańcuch spada lekko z dolnego kółka przerzutki
  7. Nie wiem jaką ramę ma pytający, z jakim przebiegiem, itp. Pękanie ramy na widełkach, spawach na rurze pod siodłowej u góry czy przy suporcie albo przy hakach zdarza się. I psychologicznie można się potem obwiniać po fakcie.... dlatego dobranie szerokości piasty katalogowo daje taką "lekkość" w sercu. Dlatego rada anonimowo na forum - ściskać i się nie martwić bo ja ściskam hmmm... mam ramę stalowa ba dwa wymiary 148 i 142 do ściskania i rozpychania wg uznania. Preferuję ramy idealne , gdzie koło wpada gładko na swoje miejsce. A nie mniej więcej.
  8. Pewne sugestie ode mnie, bo przechodziłem podobne rozkminy 1. MT-BMX - czyli retro MTB w nieco zmodyfikowanej formie. Szukasz przymałej ramy, dopasowujesz odpowiedni widelec, kokpit, napęd SS i koła z szybko toczącymi się oponami i włala - powstaje całkiem zwinny rower, który dodatkowo może służyć jako miejski pomykacz 2. Dirtówka z dwoma hamulcami - tu mógłbyś się jeszcze pobawić wysokością kokpitu, a zamiast amorka wsadzić widelec trialowy 26" z mocowaniem hamulca Różnica jest ogromna, na pumptracku, skateparku czy okolicznych murkach taki rowerek jest mega zwinny, szybki i pozwala na dużo więcej. Minus - nie pojedziesz nim po zakupy
  9. Ogólnie Trance jest lepszą okazją - napęd 12 biegowy to nie tylko więcej biegów, ale lepsza praca Hyperglide+ (mam w górskim Shimano 12s i w nizinnym takie deore 11s - jest różnica, szczególnie przy zmianach po obciążeniem). Widelce - podobna liga, ale ja jestem fanem foxa. Zawieszenie - z naszych doświadczeń zawieszenie Gianta jest bardzo fajne, choć nie ma silnej progresji, więc wygodnie jechać a łatwo dobić (nie znam Rockbirda). Masa też niższa w Giancie. Najgorsze to rozmiar. Moja żona (172cm) ma Trance M i to jej pasuje. Ja miałem L, ale byłem na granicy L/XL i rower wydawał mi się maławy. Podobnie córka - miała M ale jest na granicy z L i też nie było idealnie. To rowery dostępne w sklepach - trzeba sprawdzić - długość nóg, tułowia, rąk może wiele zmieniać, ale ogólnie słabo być na granicy rozmiarów.
  10. Nie napisałęm najważniejszego - obecne opony są dętkowe. Czy kołą będę sie nadawały pod opony bezdętkowe ?
  11. A masz może jakiś rower? W takim przypadku za takie pieniądze można kupić konwersję na elektryka. Plus taki, że jak znudzi ci się aktualny rower to przekładasz konwersję do innego roweru.
  12. Generalnie, sztuczek trialowych możesz się uczyć na każdym rowerze - po prostu na większych, z zawieszeniem, jest to znacznie trudniejsze Zastanów się czy chcesz rower dedykowany do trialu, czy coś co będzie się do trialu nadawało bardziej niż rower, którego używać na codzień. Typowa trialówka jest bardzo upierdliwa do używania w jakikolwiek inny sposób, bardzo miękkie przełożenie + geometria służąca do stania na tylnym kole, a nie do jazdy. Pewnym kompromisem może być street-trial - to rower nieco bardziej zbliżony do dirt/street, ale z geometrią przesuniętą w stronę trialu. Ale to nie są tanie rzeczy. Bieda-trial można ćwiczyć na rowerze dirt/street z dwoma hamulcami tarczowymi - geometria nadal nie ta, ale wsadzając wyższy kokpit i miękkie przełożenie będzie już blisko, a na pewno bliżej niż na 29erze Zastanów się czego tak naprawdę chcesz, a potem można szukać maszyny
  13. Czy rowery Skilled to dobra marka? Dziękuję
  14. @pecio @seba8121 Super dzięki najmocniej za rozjaśnienie w temacie 😁. Na najwyższej zębatce, przyuwazylem, że łańcuch strzyka w górnym kółeczku przerzutki, to już kwestia regulacji śrubkami? @seba8121 polecasz jakiś przyrząd do pomiaru w dobrej cenie?
  15. Dzisiaj
  16. To co opisujesz to kwestia regulacji, a nie zużycia. Zacznij od regulacji napędu, ewentualnie oddaj komuś kto to ogarnie. Zaopatrz się w przyrząd do pomiaru i wymień kiedy będzie faktycznie potrzeba.
  17. A jeśli bym oglądał rower to jak rozróżnić to od pęknięcia bo nie mam pojęcia. Jakieś rady?
  18. Cześć, dołączam do dyskusji i zapytam: 1. Dartmoor Rocbird Trail EVO za 11 699zł czy 2. Giant Trance X 29 1 po promce za 11 399 zł ? I jeszcze kwestia jaki rozmiar, mam 171 cm. W obu opcjach S ? Pozdrawiam
  19. Ustaw przerzutkę ( naciąg linki) i problemy się skończą. Przekręć trochu baryłką aby zluzować.
  20. No u mnie haki trzymają ramę w poziomie. Czyli w sumie taki patent pół na pół. Musiał bym awaryjnie podłożyć jakąś szmatę pod.
  21. czyli zwrócili wszystkie koszty ,a tu jeszcze pupa boli.....
  22. @seba8121 @pecio @rowerowe_lowe tak się składa, że niestety właśnie nie zakupiłem przymiarki do łańcucha, ale często jest tak, że łańcuch ciągle skacze na poszczególnych zębatkach na jedynce, czyli na największej cały czas strzyka, a po zmianie na dwójkę próbuje usiłowo zmienić i zaczyna skakać. Między zmiana z 5-6 też często coś tak strzyka i skacze. Kasete przeczyscilem, być może to wina, że była ubrudzona syfem? Co może być tego przyczyną, krzywy hak przerzutka, czy może sam łańcuch? Na korbie łańcuch luznawy aż ruszaja się ogniwa sprawdzalem reka, będzie to drugi łańcuch pc 850. Napęd ogólnie rzecz biorąc strasznie też hałasował. Wstawiam fotkę wózka przerzutki. Dodam, że linki i pancerze wymieniałem i nadal się powtarza https://zapodaj.net/plik-mUbeUOacMY
  23. Napiszę coś z perspektywy osoby, która miała taki dystans do pracy i stosunkowo podobną sylwetkę. Tldr: nie idź w to, ew. odłóż i kup używkę za 1000-1500 i sprawdź czy się będzie chciało. Poza wspomnianymi kosztami związanymi z akcesoriami, częściami i ubiorem rowerowym, musisz pamiętać o: - nie zawsze będzie chciało się jechać rowerem, - plany mogą się zmienić i trzeba gdzieś zajechać, - wstaniesz rano, niby będzie ok, dojedziesz do pracy, poczujesz się gorzej, powrotne 15 km jesienią/zimą wpakują Cię od razu w L4, znane z autopsji, - zakupy staną się katorgą, chyba, że obwiesisz rower sakwami i będziesz je robił po drodze co 2 dni, - 15 km wiosną/latem, to 25-30 km zimą/w deszczu - więcej czasu straconego na dojazdy, po takiej przerwie Vśr=20 km/h będzie sukcesem, a trzeba doliczyć "kosmetykę" po przyjeździe do pracy. - skrajne uzależnienie od roweru i wszystkie związane z tym konsekwencje. O ile auta można się pozbyć mieszkając w mieście, gdzie masz 300 metrów do biedry, 500 do Lidla, rowery na wynajem, 5 km do pracy, do tego tramwaj pod nosem i 2 przystanki autobusowe, a w alternatywie ubera za 5 minut, tak mieszkając poza miastem, jest to delikatnie mówiąc ryzykowny ruch. Odłóż 1000-1500 na rower, zobacz jak zmieni się Twoje życie, a dopiero potem zadecyduj czy warto iść Va Banque.
  24. Nasze górale zimą nie jeżdżą, już 4 sezon jest na mleku (stans) i jest OK - mleka lekko ubywa, ciśnienie lekko spada, ale nigdy się nam nie rozszczelniło ani nie wyschło (dodajemy mleka na początek sezonu) - jedna uwaga - rowery wiszą kołami w powietrzu - nawet jak ciśnienie niskie, to nie deformują się.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...