Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. Dziękuję, czyli nie będę mieć kombinowała. Rower został złożony na ramię Funbike, która miała iść do kasacji. Jest to dawny model roweru Funbike e-power 5.0 19".
  3. Rama 19", wzrost 160cm ? Co to za rama (nie za duża?), jak cały rower wygląda? Co do pytania: wymiana kół na mniejsze zmniejszy prześwit (na chłopski rozum: obniży rower) i łatwiej będzie zahaczyć pedałami o glebę. A obniżenie roweru ,tylko ,z przodu'' tylko pogorszy sprawę.
  4. Dzień dobry na wstępie chciałam oznajmić,. że jestem nowa na forum. Chciałam się skonsultować w pewnej sprawie. Posiadam rower MTB złożony od podstaw. Rama 19" , amortyzator 29" 100mm i koła 29". Mój wzrost 160 cm. Niestety tak mi doradzono co do doborze części. Jeżdżę normalnie a tym rowerze, ale czy jak np chciałabym zamontować mniejsze koła 27,5 to czy będzie trzeba zmienić też amortyzator na 27,5 czy nie zmieni się znacznie geometria cała? Czy zamontować koła mniejsze pod amortyzator 29. Proszę mi w prosty sposób doradzić, na chłopski rozum. Pozdrawiam
  5. Wczoraj
  6. Witam serdecznie!!! Przychodzę do was, ponieważ chciałbym być może zdobyć parę rad jak lepiej przystosować rower do wypraw oraz zmienić zmienić sobie przednie przełożenia na pojedynczy blat, a jestem zielony i mam pre pytań 😕 Ale pierw trochę kontekstu: Zakupiłem sobie ostatnio używany stosunkowo tani Triban 120 rc, mój pierwszy rower. Zaopatrzyłem kolegę w większe, agresywniejsze opony opony(CONTINENTAL DOUBLE FIGHTER 3 700x35C) i trochę osprzętu(latarka-Superfire BL12, bagażnik aluminiowy, narzędzia typowo rowerowe, mocowania na telefon i bidon itd), pouczyłem się odrobinę serwisu(regulacje itd), wymyłem dwa kilo mazutu z łańcucha po poprzednim właścicielu zastępując go oliwką, majsterkować też uwielbiam to mocowania na błotniki dorobiłem. Ogółem szukałem roweru wyprawowego, do jedzenia obiadów w dziwnych miejscach i był to chyba najbardziej udany zakup w moim życiu Tyle ile mi radości siedzenie w garażu dało, tyle ile nim bagien zwiedziłem i lasów przejechałem to nigdy chyba nie przeszedłem. Niestety niedawno przednia przerzutka coś już się dziwnie rozregulowała , a do tego zauważyłem że linka jest postrzępiona wiec zdecydowałem że zdemontuje przerzutkę na jeden dzień, aż nie kupię linki i wow, był był to kolejny stopień w górę jeśli chodzi o przyjemność z jazdy. Zdecydowałem wiec że z ochotą nauczył bym sie kolejnego elementu serwisu roweru i wymienił bym przód na jeden blat... tylko nie wiem jak. Może nie zręcznościowo, ale "umysłowo". Narzędzia raczej znajdę ale merytorykę i dworactwa ciężko. Pytania: Czy jeśli brakuje mi troche przełożeń na podjazdach, a na zjazdach nie zawsze używam pełnego zakresu to mogę wymienić tylko przedni blat? Czy w ogóle można wymieniać przedni blat bez zmiany tylnej kasety? Czy przy wymianie kaset trzeba martwic się wymiana klamkomanetek? Czy po wyjęciu linki z przedniej klamkomanetki, nic nie powinno się dziać? (raczej nie) Czy są jakieś aspekty o których powinienem pamiętać, których często się zapomina? Jak obliczyć potrzebne przełożenia? Może wymienilibyście coś jeszcze w tym rowerze, lub chcielibyście mi na cos zwrócić uwagę? Z chęcią przyjmę wszelkie uwagi. Z przyjemnością pobawię się przy rowerze wprowadzając wasze uwagi Nas sam koniec tylko dodam czym jest ten rower i jak go użytkuję. Rower ma być zręcznym wołem roboczym, mam załadować na niego toboły i pojechać w las(leśnymi ubitymi ścieżkami, nie zamierzam skakać xD) nie bojąc się o jego uszkodzenie, a jeśli się uszkodzi chce go naprawić w trasie. Z narzędzi towerowych w trasie mam: łatki, dętke, pompkę, ściereczke, łyżki do opon i multitool'a rowerowego Kellys). Nie potrzebuje być na miejscu szybko, ale potrzebuję być na miejscu na pewno, jadąc z pięknymi widokami Kompletnie się nie spinam o marki, chce kupować rzeczy wytrzymałe, a nie koniecznie drogie. Metal>Plastik Przepraszam, za niedomyty rower. Świeżo po wyprawie, tylko z wody, igliwia i błota był czas go obmyć. Nie jest zardzewiały ani troszkę, ale mój aparat ma innę zdanie ❤️
  7. Hej. Zamierzam kupić chwyty z rogami. W tej chwili mam zwykłe, ale już są stare i guma zaczyna się łuszczyć. Zawsze w nich denerwowało mnie to, że podczas jazdy przekręcały się samoistnie pod wpływem ciężaru dłoni. Moje obecne mają 13 cm długości, a średnica wynosi między 2.1 lub 2.2 mm (nie mogłem zmierzyć doskładnie). Jeszcze dodam że nie mogę wygospodarować więcej miejsca na kierownicy. Znalazłem na allegro dwa produkty, które mnie interesują. Proszę o radę, czy będą pasować i które warto wybrać? https://allegro.pl/oferta/chwyty-rogi-do-kierownicy-rowerowe-gripy-gumowe-z-rogami-profilowane-15401855229 https://allegro.pl/oferta/chwyty-rowerowe-ergo-z-rogami-hualong-gripy-raczki-rowerowe-15214774841
  8. SID może być. Fox to chyba bardziej szacunek na dzielni. Co do kół, jak mamy patrzeć na wagę, to karbonowe. Wagi wziąłem z Internetu. Sztyca będzie regulowana. Mam Tharsis 100 mm i waży 471g. Będę zmieniał na coś z większym skokiem. Trzeba właśnie szukać niszowych marek lub zeszłorocznych okazji. Scotta 930 kupiłem pod koniec pandemii, kiedy sklepy świeciły pustkami. Jesienią 2021 rozglądałem się za szosami i od razu zwróciłem uwagę na Scale 920 za 10 000 zł. Tylko wtedy stwierdziłem, że nie dam tyle kasy za rower. Na wiosnę Scale 920 kosztował już 13 000 zł. Takie porównanie: https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=scott-scale-920-2022%2Cscott-scale-930-2022%2Cscott-scale-930-2023%2Cscott-scale-rc-team-2023 Rowery XC z 2023/2024 mają lekko zmienioną geometrię - bardziej ostry kąt główki ramy (lepiej czujesz się na zjazdach), siodełko bliżej osi suportu (więcej mocy na pedały), dłuższy wheel base, czyli dokładnie tak, jak to kiedyś przewidziałem. Czy opłaca się zmieniać sprzęt dla nowszej geometrii? Jak ktoś ma porównanie, to niech się wypowie. Bardziej doświadczony zawodnik kiedyś spojrzał na mój rower i stwierdził, że ma przestarzałą geometrię i że nie opłaca się upgrade, tylko bym sprzedał i kupił nowy. Przeglądałem katalogi znanych marek i za dobrego sztywniaka trzeba dać 16-20 koła. Na przykład https://bmc-switzerland.pl/produkt/twostroke-01-one-16755/ Ale nie przeglądałem wszystkich. Niszowe marki często oferują najnowsze standardy znacznie taniej, a jak z jakością, to nie wiem. Na przykład ROSE na tle konkurencji wypada ciekawie https://www.rosebikes.pl/rowery/mtb/cross-country No nic, w weekend pozamawiam części i zobaczymy, ile ostatecznie mnie to wyjdzie.
  9. Ciekaw jestem, na jakich szprychach poskładali koła w tym rowerze, gdy Fabio oddał rower do serwisu po pierwszej kraksie. Na pewno są to koła na niskich obręczach, 36 szprychach, a opony to wąziutkie Continetal AT Ride (700x42). No i zobaczcie, co te koła potrafią (zwłaszcza fragment 4:47-4:53). Widać, jak tylne koło się wygina sprężyście w bok o parę centymetrów. Ja obstawiam, że dali tam cieniowane. Może DT Alpine, może Sapim Force? Nie wiem, co to znaczy "lecieć piecem po szlaku", ale Fabio chyba właśnie to robi. I nie ma 170 mm skoku, a jedynie własne łapy i nogi. I nawet nogi mu z platform nie pospadały. Niektórym to się pewnie nie mieści w głowie.
  10. Jest to niestety rower spoza mojego budżetu. Czy mógłbyś mi wyjaśnić jaka jest rzeczywista różnica pomiędzy nim, a np. Trekiem Dual Sport 2 czy Marin San Rafael DS2? Co stracę jeśli zdecyduję się na tańszy model? Jest to kwestia wygody użytkowania, awaryjności, wydajności w jeździe?
  11. Wygląda, że tak. Podobne klony są przedawane pod marką Impac (to taka tańsza wersja Schwalbe). Nazywa się to Smartpac: OPONA ROWEROWA IMPAC Smartpac 26x2.10 54-559 DRUT - 7110221.01 - 12543794645 - Allegro.pl W opisie jest rozbieżność w podawanej wadze - może ktoś miał takie i ważył? Niektóre bieżniki Schwalbe pojawiają się też pod marką Black1. Ja zaproponuję jeszcze coś takiego (wygląda jak Fat Frank): Black1 26x2.35 - Opony rowerowe - Allegro.pl Wiem, że tłuścioch, ale opony te są całkiem lekkie (realnie około 800 g) jak na taki balon i obecność jakiejś wkładki antyprzebiciowej, mają cienkie ścianki boczne i miękką w dotyku gumę. Po asfalcie to będzie całkiem dobrze iść, a na teren trochę powietrza upuścisz i po piachu też polecą. Na dużym balonie nie potrzeba klockowanego bieżnika, by opona całkiem dobrze trzymała poza asfaltem.
  12. https://vm.tiktok.com/ZGe9r1KMd/ Pozdrow'er 😘 Obserwujta, będzie tego wincyj coś czuję jak się rozkręcuję 🫠
  13. A jaka byłaby różnica w jeździe/wytrzymałości przy zmianie szer. z 2.25 na 2.0"?
  14. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-cx-comp-pd3071/?v_Id=135067 Z piachem to różnie może . Ogólnie to jest taka ,,uniwersalna" opona na twarde i lekki teren . Na mokrych brukach trzeba uważać . Opon z twojego linka wygląda jak .... smart sam . 950g to sporo .
  15. Zależy jak będziesz jeździł, nawet na forum masz zwolenników napędu 2x a nawet 3x oraz tych, dla 1x jest odpowiedni. Ja ostatnio w swoim starym MTB wywaliłem przednią przerzutkę, wstawiłem korbę 36z ze starą kasetą 11-36, w przyszłości pewnie zmienię na taką z większym zakresem. W skrajnych przypadkach - strome podjazdy, oraz zjazdy gdzie można by dokręcić - brakuje przełożeń. Natomiast w najczęściej używanym przeze mnie zakresie jest ok. W trailówce w góry mam 1x12 i absolutnie bym go nie zmienił na nic innego. Roam 0 jest o tyle ciekawy, że jest prawie kilogram lżejszy od 1, po zmianie korby na taką ze zintegrowaną osią różnica powinna się powiększyć. Jak pisałem wyżej: przy tej samej cenie i jak Ci napęd pasuje warto rozważyc.
  16. Wrzuć w kalkulator i zobaczysz co Ci bardziej odpowiada: https://www.gear-calculator.com/ Osobiście, odkąd przesiadłem się na napęd jednorzędowy nie chciałbym wracać do 2x.
  17. Nic by się nie stało, bo w najgorszym przypadku byś odpiłował tę płytkę. Jestem zaskoczony że tyle wytrzymała. Tak jak pisałem, u mnie już po chwili była naprawdę mocno zniszczona.
  18. @Ireneuszz to już musisz ocenić, czy masz realną potrzebę. Ja akurat miałem pod ręką tarcze 160 to zrobię sobie zmianę na lepsze, ale generalnie pewnie zmiana tarcz już coś powinna dać, choć dla mnie i tak te heble w porównaniu do czterotłoczków SLX-a to spowalniacze, ale że jakiś specjalnych gór na pomorzu nie mam, więc myślę, że to co jest fabrycznie ujdzie. Zgoda z @Mihau_, że 2x140 też zatrzyma ten rower i nie dajmy się zwariować.
  19. Dokładnie tak jak piszesz dlatego proszę o opinie kogoś kto testował w tym modelu jakieś konkretne opony 40mm może 42mm?
  20. Witam, proszę o pomoc w wyborze opon do ATB/MTB. Obecne opony, które chcę wymienić to Schwalbe Smart Sam 57-559 (26x2.25). Nie wiem jaką mam szerokość wewnętrzną obręczy. Jedynie mam na nich napisane Rigida Sphinx (etrto 559 x 17-DIN 26"x1.75) Moje wymagania: - semi-slick (na chodniki/asfalt + trochę terenu - piach/kamienie) - szerokość 2 - 2.25" - pod kasetę - raczej drutowana - nie muszą być antyprzebiciowe - do 60zł - nie cięższa od Schwalbe Smart Sam I co sądzicie o tej, to jakiś klon mojej? https://allegro.pl/oferta/opona-26x2-25-xlc-mountain-x-57-559mm-mtb-niemiecka-super-jakosc-14472321048
  21. Cześć, od jakiegoś czasu szukam roweru do jazdy głównie polnymi drogami. Myślę, że moje oczekiwania najbardziej spełniłby rower crossowy, ale MTB też powinien dać radę. Zastanawiam się nad Riverside 500 z Decathlonu, już w sumie chciałem zamawiać, ale pojawiła się promka na taki rower: Rower Madani Cabrero Ciemnozielony. Nie jest to zbyt popularny model, ciężko znaleźć jakieś opinie oprócz kilku na stronie producenta i allegro. Czy bazując na specyfikacji potrafiłby ktoś ocenić ten rower? Z góry dziękuję
  22. Jak napęd działa to działa, jak się popsuje to się popsuje.
  23. Bo "myślę sobie, że ta zima kiedyś musi minąć..."
  24. @seba8121 Dziękuję za dobre słowo! No własnie nie po bułki. Kręciłem tak prawie 2 lata od wymiany napędu, 2k rocznie z reguły w suchych szosowych warunkach. Niestety przez swoją głupotę, i niedopatrzenie mogłem rozwalić sobie sprzęt, który trochę kosztuje :)
  25. Przecież tam jakieś bzdury wypisują w tej tabelce. Kąt rury podsiodłowej 63,7-65,2st.? Z tym mierzeniem prześwitu suwmiarką to wcale nie jest takie proste, bo nie wiadomo dokładnie, gdzie mierzyć. Widełki się zwężają przy końcu, czasem mają rozszerzenie i znów zwężenie, a opony mają różny kształt (balon wraz z bieżnikiem). Ich nominalna szerokość też często odbiega od realnej, więc tutaj najbardziej cenne są rady od osób, które mają taką ramę i próbowały konkretnych opon, w praktyce. W błocie, pod obciążeniem. Producent prawdopodobnie podaje prześwity z dużym zapasem, by nie narażać ramy i widelca na szorowania bieżnikiem lub bokiem opon właśnie gdy trochę się ubrudzą lub pod silnym obciążeniem.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...