Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Z ostatniej godziny
  2. 1415chris

    [Opony + mleczko] Dwa pytania laika

    Ja bym sie nie bawil w tak dokladne usuwanie pozostalosci po plynie. Sciagnac tylko te wieksze zlogi i tyle. Te pozostalosci, zakladajac, ze opona nie lezala kilka sezonow, sa juz uszczelnieniem opony.
  3. Dokumosa

    [2020] Accent - karbonowy full do XC

    Piszę w kontekście wspomnianej ramy accenta. Kross ma coś czego nie ma accent - kompetencje, jakieś tam doświadczenie i przede wszystkim zaplecze produkcyjne i laboratorium. Odnośnie pękających krossów to coś o tym wiem bo pracowałem w tamtych latach (2014/15) w autoryzowanym "salonie" tej marki i było tego sporo. Co do manufaktury o której wspominałem to na razie jest takie zapotrzebowanie, że robią 5 ram na dobę. Ruszyła w ubiegłym roku ale produkcja na rynek idzie od 2019.
  4. Sabarolus

    [2020] Accent - karbonowy full do XC

    Wybacz, ale gadasz głupoty. Pierwsza rzecz: które modele z katalogu chińczyka? Oczywiście miło byłoby jakbyś jeszcze owy katalog podrzucił Tylko konkretnie. Druga - to że rama jest z katalogu nie znaczy, że jest zła. Bo ewidetnie nie jesteś świadom jak wygląda branża rowerowa i generalnie przemysł zajmujący się obróbką aluminium na Tajwanie. Chyba, że dalej tkwisz w myśleniu z lat 80-tych jakoby to robił chiński wieśniak za miskę ryżu. Warto wspomnieć choćby o Romecie Tool, którego rama była naprawdę bardzo dobrze zaprojektowana i porządnie wykonana lub rowerze, którym ściga się Gerhard Kerschbaumer - tak, to też jest katalog.
  5. 1415chris

    [Szosa] do 4000

    Nie jest tak do konca. Jak juz uzywamy tego okreslenia, geometria sportowa, to wlasnie B'twin ma bardziej sportowe geo niz Emonda. Dla przykladu, patrze na moja rozmiarowke, rozmiar 58 Treka i L B'twina. W obydwu ramach reach jest identyczny 391mm, nie jest to jakis super duzy zasieg ale wiekszy niz w typowo endurance geometriach. Ale jest juz spora roznica w stack. Tu Trek jest wyzszy od B'twina o 11mm.
  6. m0d

    [Sztywna oś 12 mm] Jaki moment?

    Tak na zdrowy rozum 11Nm dotyczy skręcania osi, a te 5Nm wkręcania śrubki do ustawiania położenia dźwigni, bo może znaleźć się "Herkules" co nie pomyśli do czego ta śrubka służy i będzie dokręcał aż wióry pójdą A tak producent ma dupochron w razie roszczeń.
  7. cyganos

    [Sztywna oś 12 mm] Jaki moment?

    Zadzwoń sobie do Gianta skoro nie potrafisz sobie poradzić, a nie ciśnij po ludziach z forum, którzy chcą ci pomóc.
  8. Indzynier

    [Kupno] Czy Tribana 100 się nada czy lepiej 500'kę?

    40 km na starym góralu z komunii to mało ciekawe ... chodzi mi o to, ze skoro na takim gównie potrafiłem przejechać w 30 stopniowym upale 40 km to przesiadka chociażby na takiego Tribana będzie jak z malucha na ferrari, w góralu działały mi tylko 3 przełożenia i zazwyczaj jeździłem na tym najmocniejszym, nieważne zresztą piszmy na temat, jakieś konkretne modele zamiast 100'tki albo niech wypowie się jakiś właściciel Tribana 100
  9. m0d

    [Kupno] Czy Tribana 100 się nada czy lepiej 500'kę?

    Wybacz, ale 30-40km to jest kwestia 1,5-2 godzinnej przejażdżki dla średnio wysportowanej osoby, a 600km to jest typowy miesięczny przebieg dla w miarę regularnie jeżdżącej osoby, także określenie tego jako "z kondycją nie jest źle" może być "nieco" na wyrost W tym budżecie nie ma żadnego dostępnego gravela. To że w Decu tak jest Triban 100 określany to jakiś absurd i zwykła ściema I trudno to nazwać prawdziwą szosą tak naprawdę. To jest rower albo do mocno okazyjnej jazdy, albo do tego by po kupnie totalnie się nim nie przejmować i móc zostawiać gdzie popadnie, a jak się coś zepsuje to albo móc naprawić TOTALNIE po taniości albo kupić kolejny. Oczywiście nie znaczy to, że się od razu rozpadnie, niemniej jest on z założenia "złożony z samych kompromisów" delikatnie mówiąc.
  10. Pablo59

    [Trekingowy damski] 1500-2000

    Jedna czwarta populacji dosiada " co to są te kandsy, lazaro, spartacusy vellbergi, eriesy " i niespecjalnie narzekają... Oczywiście wyznacznikiem jakości może być też "z tyłu deore" i na tym koniec "analizy"... . Żeby było jasne - wiem że wszystko można sp...ć , ale za te pieniądze to trudno znaleźć inną ramę niż chińska...
  11. TheJW

    [2020] Accent - karbonowy full do XC

    Od kiedy? Od zeszłego roku (czyli modele 2019)? W 2017 roku pojawiła się informacja, że dostali dofinansowanie na uruchomienie linii produkcyjnej i dopiero będą uruchamiać produkcję. A @skom25 napisał "Kross pękał", więc raczej nie chodziło o modele 2019.
  12. Indzynier

    [Kupno] Czy Tribana 100 się nada czy lepiej 500'kę?

    Z tego co pisali inni ważący 105kg to zrobili nim 2k w sezonie i nic się nie stało, tak wygodnie jeździ mi się na baranku, bo jeździłem na Tribanie 500 od tych znajomych i wygodnie na pewno lepiej niż na góralu 26" który nawet dla nastolatka że wzrostem 1.60 byłby za mały skoro na tamtym dałem radę jeździć 30-40 km a napęd był tak wyjechały, że pedałowali się masakrycznie ciężko to na takim z pewnością dam radę. Poza tym jak już to podawaj konkretne modele ja się nie znam na rowerach. A i chciałbym zakupić szosę/gravela, a nie MTB i inne jak coś. Poza tym nie patrz na to, że teraz ważę 110 kg, bo niedługo będę ważył 95 kg ...
  13. 1415chris

    [Shimmy] Blisko tragedii

    Np przyczyna moze byc wyprzedzenie widelca i do tego np niezbyt sztywna glowka ramy. Wtedy elementem do wymiany jest rama Ale masz racje, mozna zaczac sprawdzac i eliminowac potencjalne przyczyny, np wymiana opony lub jej ponowne poprawne zalozenie....... Chyba kolejne tu wpisy nie beda mialy sensu dopoki Librenetti nie zacznie sam cos robic w tym kierunku, zaczynajac od najprostszych rzeczy.
  14. m0d

    [Napęd] Wymiana 3x9 na 1x9/10

    Autor tematu w innym wątku pisał, że w obecnym rowerze używa praktycznie może z 5 przełożeń, z czego z przodu cały czas używa jednej tarczy, więc można założyć że wie co mówi i przemyślał sprawę A nawet pytał się możliwość montażu "Alfiny". Sam mam w dokładnie takim rowerze 1x9, blat 38T i kaseta 11-36. Jeżdżąc po mieście jeszcze nigdy nie użyłem koronki 11T, a 13T wpada od wielkiego dzwonu. Nie piszmy bajek o nie wiadomo jakich potrzebnych/użytecznych prędkościach przy zgodnym z przeznaczeniem tego sprzętu użytkowaniu. To, że fabrycznie toto ma "trekingową" korbę z patelnią 48T to jest IMHO absurd (i jednocześnie niestety standard w tego typu rowerach) a nie zredukowanie napędu do kilku rzeczywiście przydatnych dla pytającego przełożeń Oczywiście 1x nie jest zawsze i dla każdego ok, ale już np. korba typu 40/28 z kasetą 11-36 i jest wszystko co potrzeba i do miasta i na wycieczki. To nie jest i nigdy nie będzie szosówka, żeby tym regularnie latać powyżej 35-40km/h przed dłuższy czas. Skoro się pytasz, to ludzie odpisują tak jak uważają, że to co planujesz patrząc rozsądnie i pragmatycznie nie ma większego sensu Przecież wg tego co piszesz ma to być po prostu "bułkowóz". Z kolei stosując podejście "kto bogatemu zabroni" to po prostu kup co chcesz i nie ma sensu doktoryzować się z tego na forum. Lżejsze - zwykle tak. Trwalsze - nie. Dlatego dostajesz opinie, żeby np. kasetę zostawić, bo SLX za 200zł działa dokładnie tak samo, nie jest trwalsza, i jedyna różnica to waga, co, nie oszukujmy się, przy tego typu rowerze i użytkowaniu nie ma żadnego praktycznego znaczenia. Czysty pragmatyzm i tyle.
  15. pawel_herman54

    [Koszyk] na nie dużego psa

    Witam Poszukuję solidnego kosza na kierownicę bądź bagażnik do przewozu psa (około 8kg), czegoś w czym zwierzę będzie bezpieczne ale też z jakąś pokrywą z góry, tak aby psiak nie mógł wyskoczyć w trakcie jazdy, ktoś już forumowiczów borykał się z takim problemem?
  16. Puklus

    [przerzutka zee] Urwany wózek

    Najpierw zdejmij przerzutkę i sprawdź czy mocowanie do haka jest równolegle do mocowania wózka ... bo jak nie to szkoda sie męczyć.
  17. emperex

    [Napęd] Wymiana 3x9 na 1x9/10

    Mój pierwszy pomysł to było pójść w serię SLX czyli jeśli się nie mylę 2/3 grupy wyżej niż Altus/Alivio, które mam aktualnie. Ciężko mi uwierzyć, że taka wymiana jest bezcelowa – wydaje mi się, że co najmniej "lżejsze, trwalsze" ma zastosowanie. Jeśli wybieram nadal kiepskie podzespoły to dlatego powstał ten temat, żeby prosić bardziej doświadczonych kolegów o doradzenie, które korby itp. nie będą już w kategorii "kloc". Pozdrawiam
  18. Dzień dobry. Rower kupiony 2 lata temu jako nowy za kwotę 1600zł. Jeszcze jest miesiąc gwarancji, niestety zgubiłem paragon. Sprzedaję, bo właściwie nie używam. Przejechałem nim może ze 100 km. Wszystko działa płynnie. Amortyzacja z przodu i z tyłu. Zmieniłem tylko kierownicę z prostej na lekko giętą (oryginalną posiadam). https://www.olx.pl/oferta/rower-eurobike-travel-trekingowy-shimano-deore-suntour-xcm-z-blokada-CID767-IDzqW28.html
  19. Dzisiaj
  20. Ilia

    [Shimmy] Blisko tragedii

    Ja nie wierzę. Można spróbować zlokalizować przyczynę. Wymienić wadliwy element i jeździć dalej.
  21. Dokumosa

    [2020] Accent - karbonowy full do XC

    Węgielne Krossy są projektowane i wykonywane w PL. Kross ma swoją manufakturę.
  22. remover

    [Kupno] Czy Tribana 100 się nada czy lepiej 500'kę?

    Triban 100 ma wolnobieg. To i 110 kg wzajemnie się wykluczają. Nie w sensie efektywności pedalowania czy rozwijanych prędkości, a w sensie mechanicznej wytrzymałości. MUSI być kaseta z tyłu. Tak samo przy takiej wadze warto mieć lepsze kola (czyli obręcze i piasty). Nie ma co się dziwić, jak się kupuję jak najtańszy rower w ktorym zaoszczędzono na wszystkim i torturuję go dużą wagą i sporymi przebiegami, no to on zaczyna się sypać. Góral może i stary, ale pewnie ma wytrzymałe podzespoły. Druga sprawa. To rower z barankiem. Jeździłeś takim, wygodnie ci, chcesz taki? Nie wszystkim to pasuję. Jak mówimy o decathlonie, to masz tam też triban z płaską kierownica, niestety aż 1999, model 520fb. Jest riverside 120 z prostą kierownicą. Przynajmniej ma kasetę, reszta podzespołów jest takiej samej slabej jakości co w triban 100. Szczególnie stalowe hamulce i plastykowe klamki. Od razu do wywalenia, jak chcesz się zatrzymywać tam gdzie trzeba, a nie w najbliższym samochodzie czy pieszym. Zakup roweru z wolnobiegiem licząc na wymianę na kasete w przyszlosci to nienajlepszy pomysł. Bo wydasz w sumie więcej niz od razu kupując kasete. Jako alternatywy musisz szukać coś co ma co najmniej 8 biegów z tyłu (kaseta), wzmacniane obręcze kół, aluminiowe vbrake z aluminiowymi klamkami, najlepiej bez amortyzatora. Przykładowo zobacz Lazaro aero v2/v3.
  23. kolarzjedrek

    [Szosa] do 4000

    Osprzęt niższy niż w B`twinie (ja akurat z Tiagrą nie mogłem się dogadać) poniżej 105 nie zejdę już z osprzętem. Hamulce też słabe w B`twinie masz 105 dual piwot dużo większa siła hamowania.
  24. TheJW

    [2020] Accent - karbonowy full do XC

    ...również jest z katalogu od chińczyka, więc nie ma co się dziwić.
  25. skom25

    [2020] Accent - karbonowy full do XC

    6k km, trzeci sezon i zero problemów. Tyle że ja ważę tyle co nic. No i żeby się zaraz nie zaczęło, bo przypominam że Kross też pękał.
  26. abdesign

    [Napęd] Wymiana 3x9 na 1x9/10

    Strzeż się pochlebców... Wymiana podzespołów na precyzyjniej działające, lżejsze, trwalsze, dające inne możliwości - spoko. Ale wymiana dla wymiany? Nowiuteńka korba kloc na nowiuteńką korbę kloc... W której i tak musisz zmienić zębatki, sprawna manetke 9s na manetkę z napisem deore 9s która nic nie wnosi, nic nie poprawi... racjonalnie zmienić napęd z 3x9 na 1x9 można w jeden sposób... kupić zębatkę NW i na tym koniec. Problemu z tym nie ma nikt, wymieniaj co chcesz na co chcesz.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×