- Kolor Stalowy
- Rocznik 2024
- Waga 14
- Jednostka wagi kg
- Skradziony Nie
- Numer seryjny ramy --
-
Opis
Rower złożony na ramie Warsow Fixed Gravel ("Polski Marin 4c" z stali HI-Ten). Dlaczego? Szukałem ramy stalowej, ale o dość nowoczesnej geometrii, która może się nadawać do bikepackingu i jest wygodna na dłuższe wypady. Wybór jest mocno ograniczony w kwocie do 1000zł, więc zaryzykowałem i nabyłem tą ramę. Jako że to eksperyment, tania rama z taniej stali to nie bawiłem się w koszty lakierowania, po prostu zabezpieczyłem ramę r-stopem, a później pomalowałem bezbarwnym sprayem matowym 2k (nie usuwając powierzchownego nalotu rudej, co mi się podoba).
Eksperyment wyszedł pomyślnie, jeździ się bardzo dobrze. Tylna piasta XT jest cicha i odpowiednio serwisowana będzie niezawodna. Podróbka Surly Corner Bar (ALU) też spisuje się świetnie, kokpit jest wygodny, a manetka XT idealnie się tam wpasowuje i zmiana biegów to przyjemność. Zaciski hamulcowe znane, klamki M739 stare ale nowe (NOS) działają bardzo dobrze, ale muszę jeszcze poregulować, bo może być lepiej (to moje pierwsze hamulce mechaniczne). Rama w takim układzie dobrze amortyzuje nierówności, choć siodło do wymiany, za twarde, tym bardziej na dłuższe wypady.
Z minusów:
1) Przód na obecnym amorze stoi wyżej niż powinien, ale sag jest spory więc podczas jazdy mam może z 4cm skoku. Uginacz zostanie wymieniony na amortyzator RS Paragon Gold z zmniejszonym skokiem do 50mm. Pomimo wysoko umieszczonej główki ramy, można podjeżdżać strome górki z korzeniami itd. Choć wiadomo, że ten rower nie do tego służy ;) Zjazdy z stromych górek też spoko. Myślę że po wymianie amora będzie lepiej.
2) Na tej ramie, przerzutka XT z średnim wózkiem nie ogarnia największej koronki niestety (51z), nawet z przedłużką haka. Także pozostaje mi jeździć z jednym przełożeniem mniej, lub wymienić kasetę na np. 11-46 i tak zrobię zapewne. Po za tym wszystkie przełożenia działają jak należy.
3) Rama ma mało mocowań pod szpeje więc trzeba będzie kombinować, nic strasznego ale jednak.
4) Podróbka kierownicy Surly ma niepotrzebnie zbyt długie chwyty, o jakieś 3 cm dłuższe niż oryginał. Trzeba je przyciąć.
Piasta przód to DT Swiss 350 centerlock z adapterem DT pod 6 śrób.
Piasta tył to XT m756
Obręcze DT Swiss 533d 32
Szprychy i nyple DT 2.0
Przerzutka XT 1x11 M8000 + manetka M8000 (śerdni wózek z przedłużka haka)
Korba XT m770
Kaseta Shimano 5100 11-51
Kiera chińczyk ALU na wzór Surly Corner Bar
Zaciski hamulcowe Avoid BB7 mnt
Tarcze Avid 180mm (P+T)
Klamki XT m739
Opony WTB Raddler 700x45c
Stery FSA Orbit na maszynowych
Łańcuch KMC 11rz
Amortyzator to stary Suntour NRX D 65mm skoku (ale czeka już na montaż nowy RS Paragon Gold, skok będzie zmniejszony do 50mm)
Sztyca UNO
Siodło Syncros Belcarra (będzie wymiana na coś wygodniejszego)
Linki i pancerze Jagwire + Shimano
- 1
Komentarze
-
Najczęściej oglądane
-
Kross Level A2 Disc *
Przez: filipog44 · 12.10.2012 -
Kross Level A3 140mm
Przez: extrema · 06.12.2012 -
KTM Team LC Prime
Przez: Lookas 46 · 06.12.2009 -
Kross Level A4
Przez: repak59 · 10.02.2013
-
-
Najczęściej komentowane
-
Kross Level A2 Disc *
Przez: filipog44 · 12.10.2012 -
Kands Maestro
Przez: Piehursson · 14.05.2013 -
Kross Hexagon V3
Przez: maxwwy · 15.07.2011 -
KTM Team LC Prime
Przez: Lookas 46 · 06.12.2009
-
-
Najnowsze zdjęcia
-
Bulls 4.00 FS (IMG_20240901_185201.jpg)
Przez: Daw254 · 14.09.2024 -
-
-
Giant Revolt 1 (449162645_10211040761132442_852672669392949070_n.jpg)
Przez: forscher · 12.09.2024
-