Skocz do zawartości
Cube Kross Pro EVO
Przez Hools, 21.04.2020
  • 2 490 wyświetleń
  • 0 komentarzy
  • Kolor Bialo/Granatowy
  • Rocznik 2015
  • Waga --
  • Jednostka wagi --
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Witajcie każdy rowerek z dopiskiem evo pewnie budzi zainteresowanie, bądź ciekawość. Nie inaczej będzie tym razem, bo w moim mniemaniu dla wielu będzie to dość kontrowersyjny projekt.

    Przeżyłem od 1992 roku kilka rowerków nie będe sie tu rozczulał nad nimi

    - byl jakiś romet z komuni który bez mojej wiedzy zmienil właściciela

    - później zaczęło się ciut poważniej..sprowadzona ze stanów Kona Explosiv - typowy HT

    -kolejny byl lekko zmodyfikowany rowerek na ramie Da Bomba z amorkiem RST Gila

    -później w 2010 roku zakupiony Giant Terrago który przez 7 lat przezywał co sezonowe metamorfozy aż finalnie stało się dość MTB i 26 cali

    - w 2019 roku zakupiłem pierwszą szose Giant Defy który z grupy 2300 przeszedł modyfikacje na pelną Tiagre i kilka szpargałów...i tu zaczęły się rozkminki nad budową gravela. Wprawdzie Defy z typowoa rama endurance miał predyspozcyje do zostania Gravelem bo przyjął na klate 32 c pozniej po zamontowaniu hebli od 105 7000 juz niestesty weszlo tylko 30 C Schwalbe CX Comp

    Rowerek poszedl jednak pod młotek z racji fajnej ceny jaką finalnie udało się za niego wyszaprać. I tak zimowalem bez bajka aż wkońcu w kwietniu 2020 znowu zaczęło mi coś świtać że czegoś brakuje

    i cyk niezdecydowany ale dość ciekawy nowego zakupiłem rower crossowy. Było tam kilka pretendentów Giant Roam jakies Meridy i chyba Cannondale ...ale wszystkie ona nosily jeden element ktory mnie dość bawi...jaki liczacy się producent roweru wsadza jeszcze osprzet Tourney ? Szlag .... idąc tropem wszytko byle nie Tournej , Acera, Altus doszedłem do moemntu zrezygnowania...aż trafilem na znajomego który mial kilka bajków na sell.

    Był Unibike jednak rama za duża, był też Roam rama ideał...ale własnie Vki i ciulowy osprzet mnie odstraszyl i znalazł sie Cube Kross Pro 2015...i tu sie na dłuższa chwile zatrzymałem

    Osrzet niby fajny lamane deore XT z deorka, na hydraulice wprawdzie budzetowej bo m355 ale fajna geometria kilka ciekawych rzeczy ktorych mi brakowało zawsze miedzy innymi center lok sztywna oś HT II ....no wiec postanowilem żę się nad nim zastanowie...niestesty nie zdążyłem opościć pomieszczenia jak coś we mnie krzyknęło biere to... i tak oto jest



    Osprzet bazowy po zakupie : 

    Przerzutka przednia - Deore M590

    Przerzutka tył - Deore XT T780 

    Korba : Deore M543 48/36/26 (chyba do wymiany blaty będe kombinował nie pasuje mi srodkowa i duża zębatka ) być może wpadna blaty z szosy :P 

    manetki - Deore SL 610

    Heble - M355  ( odrazu poleca na smietnik ...wstawie chyba SLX )

    Kastea - 10rz 11/34 ( taką jak mialem w defym .... ) 

    suport : BB52

    piasty - Deore M615 

    amor - jakis suntour ... nie wiem co to za model brak naklejek wedlug specyfikacji powinien byc nex air a nie jest air wiec kij go wie cos sie gnie 



    Mody poszly juz na nastepny dzien nie moglem wytrzymac 

    - wleciala kiera i nowy mostek amoeba borla i vitra...kiera 630mm mostek 90 mm wznios 15 stopni

    - opony z kendy kwick poszly w mig Schwalbe Smart Sam w zapasie mam jeszcze z jakies 35 c na szose bardziej

    - sztywniak mosso usiadl, rower zyskal na wygladzie i schudl, do tego mostek w negatyw i pozycja dosc fajna , doszly rogi wiec i chwyt kiery inny bajecznie

    reszta modow jak wymysle co z tym zrobic ogolnie plan jest na zrobienie z tego hybrydy gravela.. ale wyjdzie jak zawsze ani kross ani gravel .. byle sie toczyl

    Oponki narazie schalbiak smart sam 700x40c zobaczymy moze cos sie zmieni jak je zetre :) pozatym wymiana oswietlenia koszyki , kombajn sigma rox 11 , torba podsiodlowa , pompka lezyna itp itd i pomalu tworzymy


    Ogolnie, plan tworzenia gravela w sumie mozna powiedzieć umarł, już tłumaczę dlaczego. Zadajmy sobie pytanie czym jest gravel ? Doslownie tym samym czym rower krosowy, czyli rowerem szybkim na asfalcie z mozliwoscia wjechania w teren , na szutry, zapewniajacy w miare komfortowa pozycję, wiec po co ladować kasę w co ś co juz jest ? Gravel typowy to chwyt marketingowy stworozny by ruszyc rynek rowerowy. Rama podobna 2 cm dluższy trójkąt tylny, wysokosc glowki ramy ten sam , minimalnie rozniący się jej kąt ale pozostale elementy inna kiera ale wystarczy zwalic p[odkladki sterowke skrocic krotszy mostek odpowiedni kat wezsza kiere i coz mamy to , hm... oprocz tutaj zastosowanego napedu hm... Powiem tak zalozyl by baranka osprzet z szosy i nikt by nie poznal ze ten rower fabrycznie tak nie wyszedl. Ale cóż ja tam sobie go tak nazwalem EVO raz ze evouluje,,,dwa jest inny :P

Komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia



IP.Board Collections by DevFuse
×
×
  • Dodaj nową pozycję...