OpisGiant Defy jako pierwsza szosa, na razie bedzie w fazie przysposabiania kolarstwa szosowego w planach sa modyfikacje, ale to się okaże z czasem w miare użytkowania co należy wymienić.
I tuż przed samym sezonem postanowilem pomodować trochę.
- wymiana kompletnego napedu kaseta lancuch korba przerzutki na tiagra 4700
-hamulce wymienione z tektro na schimano 105 7000 ( znaczna poprawa hamowania )
Takze teraz specyfikacja jest taka
- hamulce schimano 105 7000 ( były tektro standardowe )
-przerzutka przód schimano Tiagra 4703 ( bylo Schimano 2300)
-przerzutka tył - schimano Tiagra 4700 10s ( było schimano 2300 8s )
-kaseta - schimano tiagra 11/34 10 s ( była schimano 2300 8s )
-korba - schimano tiagra 4700 3s 50/39/30 ( była FSA Tempo )
- suport BB-RS500 ( był na kwadrat jakiś nie mam pojecia )
- Łańcuch HG500 (byl jakis KMC)
Ogolnie wydaje się mało ale jak dla mnie jak na pierwszy kontat serwisowy z szosą byl ogrom pracy przy MTB jakoś łatwiej to poustawiac i regulowac.
Pozatym wszystkie linki pancerze kazde, łożysko dostalo albo drugie życie albo wymienione na nowe.
Poza tym chyba dla mnie najważniejszy progres, opony tutaj bylo kombinacji
- byly Vittoria Zaffiro a teraz po wielu próbach kompozycja Schwalbe CX Comp w rozmiarze 700x30C byl plan na 32 C z tyłu ale po zmianie hamulca na 105 nie weszła przy tektro się miescila 32 c na tyle na przodzie 30 C Także uniwersalna szosa endurance na większość nawierzchni.
Takie były czasy, że producenci kombinowali i chcieli się wyróżniać. Ten Centurion to w zasadzie to samo, co Merida LRS. Specialized Epic też miał w tym miejscu damper, tyle że kinematyka zawieszenia była inna. Tak czy inaczej - działa lepiej, niż wygląda
Wszedłem na peppera szukając hulajnogi, kupiłem następny rower
Oczywiście zanim jeszcze wyjechał na drogę już zamówiłem części do podmiany. Karbonowa kiera, sztyca, lepsze tarcze. Zobaczymy co dalej