Skocz do zawartości
Kona Blast
Przez michalr75, 17.06.2018
  • 2 426 wyświetleń
  • 10 komentarzy
  • Kolor Zielony
  • Rocznik 2017
  • Waga 12
  • Jednostka wagi kg
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Rower po uszkodzeniu ramy podczas wyścigu zakończył swój żywot :(

    Rower fabrycznie występował z osprzętem Deore/Alivio 3x9, zakupiony został jednak z modyfikacja i napędem 3x10 Deore. Napęd po dwóch sezonach wymieniłem na 2x10 Deore/SLX. Fabryczny, cieżki amortyzator sprężynowy Rockshox 30TK Silver został wymieniony na powietrzny Suntour Axon. Z pozostałych modyfikacji, rower dostał nowe koła DT Swiss, zamiast fabrycznych WTB SX 23. Wymieniona została również sztyca siodła ze względu na fakt iż fabryczna sztyca na jedną śrubę zaczęła puszczać, jest też nowe siodło Pro Falcon Ti, leciutkie i bardzo komfortowe. Fabryczne tarcze Shimano zostały również wymienione z racji faktu że mocno się gięły, zamontowałem XT i mam spokój. Przed modyfikacjami rower ważył 14kg, teraz waży 12 z małym hakiem i jest odczuwalna różnica w zwinności, co bardzo sobie cenię.

Komentarze

  • Mod Team

Patrząc na duży offset sztycy i prawie maksymalne przesunięcie siodła do tyłu, to chyba dobrze byś się czuł na jakimś długim "najnerze" - pokroju Treka lub GT.
Jaki mostek - 7/8 cm ?
A kierownica - 68/70 cm ?
Wspomniałeś ostatnio, że zmieniasz - na szerszą, prostą ?
Widzę, że też masz tylko jedno mocowanie pod bidon.
Co do kół, to fabryczne były tak słabe ?
Pewnie to kwestia szprych i zaplotu, bo nie chce mi się wierzyć, że obręcz była z plasteliny.
No, ale pewnie chodziło też o masę, bo tu ktoś szacuje wagę zestawu na 2,2 kg : https://www.bikeradar.com/forums/viewtopic.php?t=12976850  - ważyłeś z ciekawości ?
Nowe chyba ze 0,4 kg lżejsze o ile się nie mylę, ale są nawet minimalnie węższe - nie chciałeś szerszych ( np. 25 mm wewnętrznie ) ?
No to na razie tylko tyle pytań od człowieka "analizy" :icon_lol:

Odnośnik do komentarza

Kierownica 760mm, mostka nie mierzylem ;) Zastanawiam sie nad wymiana na karbon, troche bardziej giety niz mam teraz, ale jakos mi sie nie spieszy. Na ramie jest tylko jeden komplet otworow na koszyk pod bidon, wiec nie bardzo mam wyjscie ;) 

Fabryczne kola byly wytrzymale, ale ciezkie. Nowe sa rowniez wytrzymale, ale sporo lzejsze, jakies 600g na komplecie. Wymiana po pierwsze byla spowodowana faktem ze na przod wraz z nowym amorem trzeba bylo dac kolo pod sztywna os, tylne zas postanowilem zrobic zeby uzyskac wieksza sztywnosc za sprawa prostych szprych. Stare tylne kolo dosc mocno pracowalo na boki i bylo to odczuwalne, na nowym kole nie ma tego efektu. Jako ze w temacie kol bylem i jestem laikiem, to zawierzylem specjaliscie (Daveo) ktory dobral odpowiednie obrecze zeby byly wytrzymale a jednoczesnie dosc lekkie i nie giely sie jak plastelina.

Rower ma dosc krotka rame i mi to odpowiada, jest zwinny i skretny, przynajmniej w moim odczuciu. Moze jakbym sie przejechal na jakims dedykowanym rowerze do wyscigow to bym zmienil zdanie, ale nie mam ambicji zmiany, jestem zadowolony z tego co mam.

Odnośnik do komentarza
  • Mod Team

No popatrz - jakoś mi ta kierownica nie wyglądała na 760 :whistling:
Dlaczego chcesz mieć jeszcze większe gięcie - pod maratony to tak niezaspecjalnie chyba...
W przypadku koszyka jest jeszcze opcja z trytytkami i są też patenty na mocowanie za siodełkiem na np. dwa bidony - wtedy w koszyku na ramie można mieć bidon serwisowy.
Zwróciłem na to uwagę, bo też mam tylko jedno miejsce montażowe, a że rama mała, to nawet drugi bidon by się nie zmieścił - u Ciebie miejsca jest więcej, więc pewnie dałoby radę drugi zamontować.
Jak nawadniałeś się w górach na kilkugodzinnych trasach - bukłak w plecaku ?
Gdybym sobie wymieniał kiedyś koła, to celowałbym w minimum 25 mm szerokości wewnętrznej - obecne 19 mm to jakiś dramat ( no może teraz już mniej, bo mam obcykane, ale na początku kląłem na czym świat stoi podczas zdejmowania i zakładania opony bez łyżek w awaryjnej sytuacji... ).
Najchętniej też wybrałbym oczkowane, ale albo są za wąskie, albo stosunkowo ciężkie - może jak się dobrze poszuka, to się coś znajdzie.
Twoja rama wbrew pozorom nie jest wcale taka krótka - to przecież 62,5 cm górnej rury horyzontalnie i baza kół prawie 114 cm, a to całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że to średnie koło.
Może masz po prostu długie kończyny :icon_wink:
Tak sobie zgadywałem, że na najnerze jednak lepiej byś się pomieścił ;)


 

Odnośnik do komentarza

Jak patrze na typowe rowery do scigania to one sa jakies takie wydluzone, oczywiscie nie porownywalem pomiarow ram, ale na oko nawet to widac.

Co do kiery to od zawsze jezdze na gietych, jak probowalem prostych to nie bylo to, wiec to pewnie kwestia indywidualna. Ale fakt, ludzie mowia ze do maratonow lepsza prosta, ale tez wezsza. Akurat w moim przypadku wezsza raczej nie bedzie, lubie szerokie kierownice, fajnie wtedy mozna sie w zakrecie polozyc :)

O bidonach - na trytytki to chyba lipa, moze sie nie chciec trzymac. Na drugi bidon mam pas biodrowy z uchwytem, a jak potrzebuje duzo wody, jak np w gorach, to wtedy lekki plecak z buklakiem robi robote.

 

Odnośnik do komentarza

Tak, kupilem u Chinczyka oslony, przede wszystkim zakladam jak transportuje rower na dachu, chronia przed dostawaniem sie deszczowki podczas transportu. Ostatnio nawet w nich jezdze, ograniczaja dostawanie sie syfu, ale nie sa w 100% odporne - syf sie zbiera, ale nie tak duzo jak bez oslon. No i po zmianie kiery na prosta jest zupelnie inna jazda, zwlaszcza pod gorke - jestem bardzo zadowolony z tej inwestycji :)

 

Co do oslon to sa jeszcze podobne na stery, na Ali nie potrafie znalezc ale na Alledrogo widzialem, nawet nie takie drogie.

Odnośnik do komentarza

W końcu rower dostał manetkę blokady amora i tylną grubą ośkę DT zamiast cienkiej po starym systemie. Mały upgrade a cieszy. Nowa korba 38-28 czeka do wiosny na wymianę.

Odnośnik do komentarza

Kolejna zmiana konfiguracji, doszedł mostek Superior One Race i opona na tył Maxxis Ardent, nowe zdjęcie dodane.

Odnośnik do komentarza


IP.Board Collections by DevFuse
×
×
  • Dodaj nową pozycję...