- Kolor Roarange
- Rocznik 2018
- Waga 13
- Jednostka wagi kg
- Skradziony Nie
- Numer seryjny ramy --
-
Opis
Przedstawiam mój nowy nabytek i towarzysza podróży na najbliższe lata – Trek ProCaliber 6
Dlaczego akurat Trek? Zdaję sobie sprawę, że przy tej cenie spokojnie kupiłbym lepiej wyposażone dwa kółka innych firm. Ale zawsze jestem przywiązany do marki i dlatego wybór był taki a nie inny. Z drugiej strony ma to też swoje zalety, nie spędzałem wielu godzin porównując ceny, ramy i osprzęt setek modeli na rynku. Do tej pory jeździłem również na TREK’ach, odpowiednio 3900 D i 4700 D. Jak łatwo zauważyć, zmiana ta wprowadziła małą rewolucję do mojej jazdy. Ale o odczuciach z przesiadki z 26 na 29 opowiem później. Początkowo miał być kupiony schodzący model Superfly 6. Jednak po głębszej analizie poza samą zmianą rozmiaru kół, nie byłoby to nic nowszego. Dlatego postanowiłem trochę bardziej zacisnąć pasa, wyprzedać moje stare hobby (modele samolotów) i dołożyć do Procaliber’a. A tu poza wspomnianym rozmiarem kół, są sztywne osie, piasty z systemem Boost i rozdzielacz IsoSpeed. Krótko mówiąc rama jest dużo bardziej przyszłościowa
Rower w stosunku do specyfikacji ze strony producenta różnił się oponami. Bontrager’y XR2 zastąpione były modelem ROCKET RON od Schwalbe.
Zaraz po zakupie dokonałem w nim kilku zmian:
Korba Shimano M8000-B2 26/36 zamiast RaceFace Affect 26/36;
Łańcuch Shimano HG-X11 zamiast KMC X11-1;
Hamulce Shimano SLX M675 P/T z klockami metalicznymi zamiast Shimano M425;
Przednia tarcza Shimano SLX 180mm zamiast Shimano 180mm;
Tylna tarcza Shimano 180mm zamiast Shimano 160mm;
Oponu Vittoria MEZCAL G+ 2.10 zamiast Schwalbe ROCKET RON 2.25;
Siodełko Selle Italia NEKKAR zamiast Bontrager EVOKE 2.0;
Kierownica 680mm skrócona o 40mm z 720mm;
Rogi Giant Contact AL;
A teraz moje wrażenia po przesiadce.
Jak najbardziej pozytywne. Jeśli chodzi o samą zmianę rozmiaru kół to są one typowe dla takiej przesiadki. Czuć, że rower słabiej składa się w zakrętach z racji większego rozstawu kół. Ale też jest bardziej komfortowy na nierównościach. Tutaj pewnie swoje pięć groszy dokłada system Iso Speed. Na drobnej kostce czy równym bruku w ogóle nie czuć nierówności pod tyłkiem. Nie wiem kto wymyślił tak szerokie kierownice to 29erów. Wg mnie taka pozycja z szeroko rozpostartymi ramionami jest nienaturalna i niewygodna. Nie mówiąc już o łatwiejszym przeciskaniu się pomiędzy drzewami na leśnych duktach. Swoją skróciłem o 40mm (seria 720mm) i teraz super się jedzie.
Nie podobają mi się manetki SLX, ciężko je wygodnie ustawić. A jak są dobrze ustawione to wmuszają złe ustawienie klamek. Efektem tego jest zmiana biegów w dół tylko przez popychanie dźwigni. Niestety to rozwiązanie też ma wadę, ponieważ często się mylę i zmieniam biegi nie w tą stronę co trzeba :P Rozwiązaniem byłaby zróżnicowana faktura (np. porowata) plastiku jednej z manetek.
Druga rzecz do, której jeszcze nie mogę się przyzwyczaić to napęd 2x11. Teoretycznie biegów jest 22 ale zachowując w miarę prostą linie łańcucha jest ich sporo mniej i często nie mogę trafić z przełożeniami. Patrząc na napędy 1x11/12 gdzie nie ma opcji aby nie zaginać łańcucha, wygląda mi to tylko na kwestię zmiany przyzwyczajeń. W fabrycznej specyfikacji najbardziej nie podobały mi się hamulce. Na szczęście w starym treku też fabrycznie odstawały od reszty i zostały zamienione na SLX, które wylądowały w Procaliberze :) Oczywiście wymieniłem klocki na nowe, metaliczne oraz na tył dałem większą tarczę z przodu, a na przód wskoczyła tarczka slx. Stare hamulce wylądowały na starym treku, którym jeszcze trochę pojeździłem (ponad 100km). Różnica w hamowaniu jest ogromna, zarówno w wydajności jak i w wyczuci hamulca. Zmiana jak najbardziej na duży plus!!!
Z akcesoriów na rowerze wylądowały: licznik Bontrager TRIP100, koszyk TACX,a, torba podsiodłowa Bontrager i tylna lampka KROSS. A i jeszcze wzorem z karbonowych TREK,ów na rurę dolną wskoczyła gumowa osłona TREK.
Rower niesamowicie cieszy i nie mogę powiedzieć abym żałował zakupu!!! Na koła mam już nawinięte prawie 1000km i super się jeździ. teraz się dziwię jak mogłem tyle czasu jeździć na 26 calach!! A, już wiem, wcześniej nie było mnie stać na w miarę dobrego 29era :P
Komentarze
-
Najczęściej oglądane
-
Kross Level A2 Disc *
Przez: filipog44 · 12.10.2012 -
Kross Level A3 140mm
Przez: extrema · 06.12.2012 -
KTM Team LC Prime
Przez: Lookas 46 · 06.12.2009 -
Kross Level A4
Przez: repak59 · 10.02.2013
-
-
Najczęściej komentowane
-
Kross Level A2 Disc *
Przez: filipog44 · 12.10.2012 -
Kands Maestro
Przez: Piehursson · 14.05.2013 -
Kross Hexagon V3
Przez: maxwwy · 15.07.2011 -
KTM Team LC Prime
Przez: Lookas 46 · 06.12.2009
-
-
Najnowsze zdjęcia
-
Regina 2 :) (DSC03706.jpg)
Przez: sznib · 19.04.2024 -
Regina 2 :) (DSC03707.jpg)
Przez: sznib · 19.04.2024 -
Regina 2 :) (DSC03710.jpg)
Przez: sznib · 19.04.2024 -
Regina 2 :) (DSC03711.jpg)
Przez: sznib · 19.04.2024
-