Skocz do zawartości
TREK ProCaliber 6
Przez starsailor9, 14.05.2018
  • 3 818 wyświetleń
  • 5 komentarzy
  • Kolor Roarange
  • Rocznik 2018
  • Waga 13
  • Jednostka wagi kg
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Przedstawiam mój nowy nabytek i towarzysza podróży na najbliższe lata – Trek ProCaliber 6
    Dlaczego akurat Trek? Zdaję sobie sprawę, że przy tej cenie spokojnie kupiłbym lepiej wyposażone dwa kółka innych firm. Ale zawsze jestem przywiązany do marki i dlatego wybór był taki a nie inny. Z drugiej strony ma to też swoje zalety, nie spędzałem wielu godzin porównując ceny, ramy i osprzęt setek modeli na rynku. Do tej pory jeździłem również na TREK’ach, odpowiednio 3900 D i 4700 D. Jak łatwo zauważyć, zmiana ta wprowadziła małą rewolucję do mojej jazdy. Ale o odczuciach z przesiadki z 26 na 29 opowiem później. Początkowo miał być kupiony schodzący model Superfly 6. Jednak po głębszej analizie poza samą zmianą rozmiaru kół, nie byłoby to nic nowszego. Dlatego postanowiłem trochę bardziej zacisnąć pasa, wyprzedać moje stare hobby (modele samolotów) i dołożyć do Procaliber’a. A tu poza wspomnianym rozmiarem kół, są sztywne osie, piasty z systemem Boost i rozdzielacz IsoSpeed. Krótko mówiąc rama jest dużo bardziej przyszłościowa 
    Rower w stosunku do specyfikacji ze strony producenta różnił się oponami. Bontrager’y XR2 zastąpione były modelem ROCKET RON od Schwalbe.
    Zaraz po zakupie dokonałem w nim kilku zmian:
    Korba Shimano M8000-B2 26/36 zamiast RaceFace Affect 26/36;
    Łańcuch Shimano HG-X11 zamiast KMC X11-1;
    Hamulce Shimano SLX M675 P/T z klockami metalicznymi zamiast Shimano M425;
    Przednia tarcza Shimano SLX 180mm zamiast Shimano 180mm;
    Tylna tarcza Shimano 180mm zamiast Shimano 160mm;
    Oponu Vittoria MEZCAL G+ 2.10 zamiast Schwalbe ROCKET RON 2.25;
    Siodełko Selle Italia NEKKAR zamiast Bontrager EVOKE 2.0;
    Kierownica 680mm skrócona o 40mm z 720mm;
    Rogi Giant Contact AL;
    A teraz moje wrażenia po przesiadce.
    Jak najbardziej pozytywne. Jeśli chodzi o samą zmianę rozmiaru kół to są one typowe dla takiej przesiadki. Czuć, że rower słabiej składa się w zakrętach z racji większego rozstawu kół. Ale też jest bardziej komfortowy na nierównościach. Tutaj pewnie swoje pięć groszy dokłada system Iso Speed. Na drobnej kostce czy równym bruku w ogóle nie czuć nierówności pod tyłkiem. Nie wiem kto wymyślił tak szerokie kierownice to 29erów. Wg mnie taka pozycja z szeroko rozpostartymi ramionami jest nienaturalna i niewygodna. Nie mówiąc już o łatwiejszym przeciskaniu się pomiędzy drzewami na leśnych duktach. Swoją skróciłem o 40mm (seria 720mm) i teraz super się jedzie.
    Nie podobają mi się manetki SLX, ciężko je wygodnie ustawić. A jak są dobrze ustawione to wmuszają złe ustawienie klamek. Efektem tego jest zmiana biegów w dół tylko przez popychanie dźwigni. Niestety to rozwiązanie też ma wadę, ponieważ często się mylę i zmieniam biegi nie w tą stronę co trzeba :P Rozwiązaniem byłaby zróżnicowana faktura (np. porowata) plastiku jednej z manetek.
    Druga rzecz do, której jeszcze nie mogę się przyzwyczaić to napęd 2x11. Teoretycznie biegów jest 22 ale zachowując w miarę prostą linie łańcucha jest ich sporo mniej i często nie mogę trafić z przełożeniami. Patrząc na napędy 1x11/12 gdzie nie ma opcji aby nie zaginać łańcucha, wygląda mi to tylko na kwestię zmiany przyzwyczajeń. W fabrycznej specyfikacji najbardziej nie podobały mi się hamulce. Na szczęście w starym treku też fabrycznie odstawały od reszty i zostały zamienione na SLX, które wylądowały w Procaliberze :) Oczywiście wymieniłem klocki na nowe, metaliczne oraz na tył dałem większą tarczę z przodu, a na przód wskoczyła tarczka slx. Stare hamulce wylądowały na starym treku, którym jeszcze trochę pojeździłem (ponad 100km). Różnica w hamowaniu jest ogromna, zarówno w wydajności jak i w wyczuci hamulca. Zmiana jak najbardziej na duży plus!!!

    Z akcesoriów na rowerze wylądowały: licznik Bontrager TRIP100, koszyk TACX,a, torba podsiodłowa Bontrager i tylna lampka KROSS. A i jeszcze wzorem z karbonowych TREK,ów na rurę dolną wskoczyła gumowa osłona TREK.

    Rower niesamowicie cieszy i nie mogę powiedzieć abym żałował zakupu!!! Na koła mam już nawinięte prawie 1000km i super się jeździ. teraz się dziwię jak mogłem tyle czasu jeździć na 26 calach!! A, już wiem, wcześniej nie było mnie stać na w miarę dobrego 29era :P

Komentarze

  • Mod Team

Trzy rzeczy :
1. dlaczego zmieniłeś korbę ?
2. dlaczego nie dałeś szansy szerszej kierownicy ?
3. nie masz przypadkiem za nisko ustawionych klamek ?
Korba RaceFace z tego co mi wiadomo jest całkiem przyzwoita, więc czemu XT ?
Szeroka kierownica wbrew pozorom się przydaje - dzięki niej masz większą kontrolę jak jeździsz agresywnie, a takich miejsc, gdzie się ledwo mieścisz jest niewiele ( wiem z autopsji, że czasem decydują centymetry, a nawet przez to zaliczyłem kiedyś glebę ).
Poza tym 72 cm jak na dużego "tłentinajnera" to nie jest jakaś kosmiczna wartość - mam tyle przy ramie 44 na średnim kole i początkowo też miałem obawy, ale teraz do głowy by mi nie przyszło, żeby skracać kierownicę, mimo że na małym kole miałem 61 cm.
Nie wiem czy zdjęcie właściwie oddaje ustawienie klamek, ale wyglądają jakby były nieco za nisko, a jeżeli tak jest faktycznie, to nie ma się co dziwić, że nie możesz obsługiwać manetki palcem wskazującym...
PS
Ja też mam manetki SLX i w połączeniu z klamkami Magury nie mam żadnego problemu z obsługą dźwigni palcem wskazującym, a klamki mam dość mocno opuszczone - według mnie są we właściwej pozycji ( tak już były ustawione od początku ).
Kierownica ma lekkie gięcie do tyłu, czy mi się wydaje ?
No i jeszcze pytanie co tam masz pod siodełkiem - dętkę, czy torbę ?

 

Odnośnik do komentarza

Korba XT to taka fanaberia. Gdzieś z tyłu głowy mam przeświadczenie, że elementy danego podzespołu powinny być od jednego producenta :P I wiem, że "mieszanki" działają równie dobrze, no ale tak mam ;D

Na szerokiej kierze trochę pojeździłem i tak jak pisałem, szeroki rozstaw ramion był dla mnie nienaturalny. Na skróconej przejechałem już prawie tysiąc km i nie odczuwam żadnego dyskomfortu w prowadzeniu roweru. Być może nie jeżdżę wystarczająco agresywnie :DTak kiera jest lekko zgięta do tyłu.

Próbowałem już kilku kombinacji ustawienia klamek i nie mogłem znaleźć optymalnego ustawienia. Teraz jak już trochę pojeździłem to nauczyłem się zmieniać biegi popychając manetki do przodu. Czasami jeszcze się pomylę w dół zamiast w górę, ale to już sporadycznie.

Pod siodełkiem jest torba TREK,a, która ze mną jeździ już chyba 6 lat. Teraz jest już nowa, mniejsza. Pakuję tam niezbędnik kluczy i zestaw do łatania dętki.

Odnośnik do komentarza

Jaki masz rozmiar ramy? Mam okazje kupić ten sam model rozmiar 18,5" - mój wzrost 180cm, 85cm przekrok, co według tabeli kwalifikuje mnie już do 19,5". Nie mam niestety okazji przymierzyć tego roweru.

 

Odnośnik do komentarza

Hej,

Jeżdżę na dętkach, złapałem tylko jedno przebicie w tym roku. A w terenie sprawują się tak jak przewidział producent, na suchym dają radę - przejechałem pięć maratonów i jedno XC. Czy lepiej niż inne marki i modele to się nie wypowiem bo nie próbowałem innych. Na nowy sezon już zakupiłem MEZCAL'e ale szersze 2,25 i chyba je zaleję. Jedyna wada tej opony, którą można mierzalnie stwierdzić to waga, jak dobrze pamiętam coś ok. 700g trochę dużo. 

Odnośnik do komentarza


IP.Board Collections by DevFuse
×
×
  • Dodaj nową pozycję...